NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

04 jun 2026, 18:37

De vol au vent was lekker
De belastingsbrief ???? Tjaa zoals elk jaar sukkelen en zoeken en ze weten het toch al allemaal beter dan wijzelf :roll: ... enne betalen zal ik :(

Tegen al mijn goede of slechte gewoontes in ben ik vandaag eens de hele dag binnen gebleven.
Hopelijk kan ik dan toch slapen straks :roll:
Oud maar niet Out

corry

05 jun 2026, 08:39

Afbeelding
Plannen om op reis te gaan?
Met de trein altijd een stukje reizen, met de stoomtrein kon je van het landschap genieten, nostalgie ….. weet er alles van.
Vandaag bewonersvergadering, weinig interesse, ik ga! 8)
Vol au vent, een goed gedacht…..komt eraan.
Vraag me ook af hoe het met Ivette gaat, van hieruit een hartelijke groet.
Ook aan Bekske een welgemeende groet.
Voor de rest dagelijkse kost en smaakt het best.
Tot in den draai
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

greetie

05 jun 2026, 09:14

Afbeelding
Zou naar de bib moeten ziet hier donker wachtend op een bui,
Van namiddag naar de boerenmarkt als het weer het toelaat!
Keuken afwassen en laten en schuiven eens controleren :)
Anders geen nieuws
Greetie

jadi

05 jun 2026, 09:25

Afbeelding
Goede morgen , over het weer ga ik het niet hebben. We moeten het nemen zoals het komt .
O die duiven, een doorn in mijn ogen en vooral 's morgens om 6u. Zonder hoorapparaten hoor ik hun roekoe roekoe .. Vreselijk waar ik kan jaag ik zeg weg met handen geklap. Maar ze worden het gewoon . . zucht . . Gelukkig vergeet ik het tijdens de dag .. Sorry dat ik er over zaag .. ik hoop echt dat iedereen akkoord zal gaan met vogelpinnen op het dak .. Misschien niet diervriendelijk van mijn kant . Maar ze hebben de nok van het dak bij de school, ze hebben de kerk uitkijkposten genoeg .. nogmaals sorry
Nu eerst de broodnodige boodschappen doen . In de namiddag koffieklets met iets erbij met lieve mensen van seniorennet..
Greetie hoe prettig dat de eigenares je komt bezoeken om te zien of alles ok is .. Een gebouw van 10 appartementen is nog te doen . Hier zijn er 2 gebouwen , het ene is een kinesist gehuisvest op de beneden verdieping en er boven zijn er nog 4 appartementen. Ons gebouw zijn er 4 appartementen .En voor sommige dingen is het samen. Bv aparte lift is voor het gebouw enz . . Tja ergens halverwege Juni hier vergadering .. Het is met een bang hartje dat ik er naar uit kijk .. Wat ik ga piet snot zijn, ik heb een agenda punt ..
Oma-c inderdaad zo'n weer is niet ideaal voor artrose .. Maak er een mooie dag van , hier komt en gaat de zon . En tot nu toe is het nog droog .. Het is nu 9.16u de dag is nog jong
Krakje uw menu klinkt heerlijk, zou me direct mijn voeten onder tafel schuiven . Zo te lezen was gisteren het huisje vol .. Fijne namiddag gehad , mag ook wel eens . De boog kan niet altijd gespannen zijn .
Rietjes mijn belasting brief is vooraf ingevuld .. En inderdaad ze weten het beter dan wij zelf. Ik neem gewoon mijn brief van het jaar er voor er bij . En kijk hoe of wat , de rest is dan aan hen .
Dit jaar moet ik opleggen = dienstencheques vallen weg..
Waarom houden ze dit niet direct in . Ze geven ons iets, en achteraf pakken ze het weer af . .
Corry ik moet je bij treden , dagelijkse kost is ook voor mijn kermis eten . Het kan zo heerlijk smaken . Bewoners vergadering , tja daar kan men ook al eens wat van opsteken al doen ze toch hun gedacht denk ik . Zo tot in den draai
Aan iedereen een fijne vrijdag
toedeloe
menu: rest van de koude pla maar met zalm deze keer
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

05 jun 2026, 09:48

Hallo

Weeral vrijdag, waar vliegen die weken naartoe ?
Mee met de wind zeker en die is er de laatste dagen in overvloed samen met regenbuien.

Corry, leuk plaatje, waar haal je die nu weer vandaan. Jij vindt precies altijd wel iets.

Greetie, laden en schuiven uitkuisen dat levert meestal iets op hier; een verloren voorwerp, een onbekend voorwerp, iets wat je nooit meer gebruikt.....
Je gooit het in de vuilbak en gegarandeerd heb je het volgende week nodig of zou je het toch kunnen gebruiken :wink: :lol:

Hoe zou het met Ivette zijn ????

Tussen de buien naar de Bib.
Oud maar niet Out

Oma-C

05 jun 2026, 11:08

Goede bijna middag allemaal zo vergeet ik niemand :oops:

Betaling gedaan en dan ben ik hier toch :)
Momenteel een beetje zon, maar zware wolken
er komt nog wat denk ik :roll: maar ja we moeten
het nemen zoals het komt...

Vanmiddag naar de kliniek bij de nefroloog
ben benieuwd.... :roll:

Bekske en Ivette veel sterkte en beterschap :?
Ook aan wie het nodig heeft.....
Groetjes allen en tot later
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

Ritavdm

05 jun 2026, 16:44

De beste manier om van die snotverkoudheid af te komen is buiten komen, wandelen :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

krakje

05 jun 2026, 20:34

het weertje zoals het al enkele dagen bezig is, regen, zon en wolken,
en ja de was en strijk is vandaag weeral eens gedaan,
ze hebben de overschot van gisteren opgegeten dus spaghetti is op,
morgen kunnen we allen uitslapen, niemand moet gaan werken en ook geen school,
wat morgen brengt weten we nog niet, kun je wandelen doet het maar blijf wel droog,
aan allen fijne vrijdag en aan zieke beterschap, grtjs van krakje,
aan de wandelaar jullie hebben moei foto's
en ja heb ook klaprozen en andere wilde bloemen staan in de voortuin,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

06 jun 2026, 07:53

Afbeelding
even iets posten de stenten steken erin .Ze hebben meer uren gedaan dan normaal .maar door dat ze niet wisten hoe lang de bloeding duurde een nacht daar moeten blijven .gisteren naar ander ziekenhuis geweest om te zien wanneer operatie pols .dat is voor maandag waarschijnlijk weer overnachting dank zij die bloedverdunners.VERDER GA IK MEER SCHRIJVEN IN MIJN HOEKJE GROETJE

corry

06 jun 2026, 08:19

Afbeelding

.
Goedemorgen
Weer vroeg op, dierenrijk in de vroeger morgen rijk aanwezig, kippen die met een ei zitten, koekoek in de verte, suskewiet nu en dan, merel zingt zijn hoogste lied, de haan gelukkig niet dichtbij, merries welke op hun veulen roepen neem ik erbij en zeg tegen mezelf wat een weelde.
Bewonersvergadering met 7 aanwezigen, goed verlopen…..maandag demonstratie airfryer, weet noch niet of ik deze ga aankopen
Bekske, ga een bezoekje aan je boekje brengen
Tot in den draai,
Afbeelding
Corry :lol:

jadi

06 jun 2026, 10:08

Afbeelding
*The Visitor van kunstenaar Guido Deleu , het is een kopie gemaakt in 3D van mijn kleinzoon ♥
Goede zaterdagmorgen, de nodige wind, de paar druppels en daarmee moeten we het voorlopig mee doen .. Mijn dag begon met het concert roekoe boven de slaapkamer en dit om 5.30u. De natuur kan wreed zijn .. Met piepogen zit ik hier nu zombie te zijn.
Hopelijk red mijn cola Z mij een beetje wat energie betreft ..
Rietjes dankjewel voor de mooie foto's o wat kan ik daar van genieten . De nagel op de kop, je vind eindelijk iets terug en denkt bij jezelf " ga hier zat dat, och voor de weinige keren dat ik dit KAN nodig hebben weg er mee" en een tijdje later is het zover .. zo van " maar ik heb het laatst nog in mijn handen gehad , waar heb ik dit nu weer gelegd. En met veel geluk herinner je het, dat je het hebt weg gesmeten = :lol: :lol: En de verkoudheid hoe is het daar mee , heb je die kunnen achter laten in de natuur.
Oma-C hoe was het bezoek bij de nefroloog ? ? . Hopelijk kan je ons goed nieuws vertellen .
Krakje en kunnen lang slapen, ik gun het je van harte . De weekends zijn bij jullie heel voelbaar want je zit nog in het volle werk leven hé .. Hoe is het met de hondjes , en katjes die zijn waarschijnlijk al goed aangepast nu
O Bekje blij je te lezen ,dat is toch al goed verlopen . Maandag het vervolg, kranige vrouw ben jij.
Corry och dat meisje (plaatje)zo mooi ♥ En zo'n hondje heb ik ook nog gehad het werd 16j. De airfryer ik had er 1 en heb die aan mijn kleindochter gegeven. Ik hou van de ouderwetse keuken.. Wat een weelde zeg je al die dieren .. Zucht . . dat kon ik enkele jaren geleden ook zeggen . Maar de duiven en kauwen nemen het territorium in .Al een paar jaren smijt de buurvrouw op gelijksvloer brood maar daar komen de kauwen en duiven op af .. Dus nemen die hun uitkijkpost op het plat dak .. vervelend ..
Aan iedereen een fijne dag geniet er van
toedeloe
menu: rundbrochettes met tomaatjes en een nieuw patatje

krakje

06 jun 2026, 15:37

zaterdag en eindelijk beetje op mijnplooi,
de nacht soort aanval van koude gedaan,
maar dat is juist of je in een ijskelder zit, bibberend tot en met,
dus winter pyjama aangedaan en met 5 dekens op je lichaam
om iets warm te krijgen, duurt ongeveer 3 uur en dan is het opeens voorbij,
kan terug dekens wegnemen en is alles weer normaal; weet niet wat het is,
komt om de zoveel maanden terug, daarna niks last van iets, geen koorts of pijn,
en hier is het weer eens aan het regenen en frisje dus blijf ik binnen,
hou jullie rustig is nog geen zomer om buiten te zitten,
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

06 jun 2026, 21:10

Goede avond allemaal, :wink:
Een regendag vandaag maar ik had binnenwerk
heb er dus geen last van gehad..
morgen zou wat droger worden werd gezegd
door de weerman, laat ons hopen
Hier is het in het centrum 'dorpsdag'
een soort braderij...met hopelijk beter weer :roll:

jadi, ja de nefroloog was tevreden als ze het
hele relaas van de ziekenhuisverblijven gelezen had
ik moet wel dinsdag terug naar de kliniek voor een ijzerbaxter
Heb weer ijzer tekort....ijzerpillen werken niet, die geven
alleen verstopping, en dat kan ik missen... :oops:

Beterschap aan al wie het kan gebruiken, Bekske, krakje, Rietje...
groetjes allemaal en tot later.... slaapwel straks :)
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

corry

07 jun 2026, 09:53

Onder moeders paraplu, hoop vandaag van meer zon.

Afbeelding

Reeds vroeg bij de bakker, nu even aan de kant en relaxen.
Ben een beetje verontwaardig , dochter van buurtje onderaan heeft een beetje veel …..ik sta haar mama bij in kleine attenties welke geen verplichtingen vragen.
Gisteren kreeg ik te horen dat dochter belet was om boodschappen te doen, dat ik er wel voor zou zorgen.
Heb dit dammetje uit de nood geholpen……maar :roll: zal met de dochter een klapke doen, mama is een beetje bang van haar ….ikke nie :lol: en het was een lange lijst wat aangehaald moest worden.
Krijg de kriebels van zulke mensen……
Zonnig aan zee, of ik op den draai zal gaan hangt van goesting af…..
Oma-C het gaat beter, plantrekken met nu en dan een beetje hulp is het voornaamste op onze leeftijd.
kleinzonen brengen boodschappen aan welke voor mij te zwaar om dragen worden, moesten ze weten wat ik gisteren aansleurde kreeg dik op mij kop.
Het is van mijn hart :wink: :lol:
Tot in den draai

Afbeelding :lol: :lol:

.

jadi

07 jun 2026, 11:22

Afbeelding

♪♫ Goeie morgen morgen , goeie dag . Blij dat ik jullie weer ontmoeten mag . .♪♫
Het zonnetje is er af en toe, en de wind waait lichtjes door mijn fluffy haren .. Gelukkig zijn die laatst geknipt en mag Einstein een beetje vakantie nemen .
Al vroeg wakker , de typische Belgische boterkoeken zitten al lang in mijn "frigo" (lees maag)
En verder een ditje en een datje , en zo gaan we al naar de middag toe .
Wat de dag verder brengt weet ik nog niet .. Misschien enkele woordzoekers proberen op te lossen. En ik overweeg na bijna 5j (ziekte man en daarna de rouw) een boek te proberen lezen .
Lees wel dat ik het overweeg . . want de tijd gaat echt zo snel, en ik verveel me nooit ..
Krakje akelig hé , ik heb dit 2x gehad. Zo uit het niets .. de bibber, tanden klapperen en ijskoud .. Kersenpitje doet bij mij dan wondere en een dikke "sarge"= deken.. Ik vraag me ook af of er nog mensen zijn die het voorhebben .
Oma-C fijn te lezen dat alles okido is bij de nefroloog . Ik kan er weer voor een jaar tegen, en jij is het ook een jaar wat nefroloog betreft ? IJzerbaxter ,als het daarmee helpt om uw ijzer gehalte op peil te krijgen , is dat formidabel natuurlijk . Ik woon rond de IJzer zou het hier water niet helpen ? Grapjeu sorry goed bedoeld hoor
Corry weer zo'n mooi plaatje , o ja onder moeders paraplu .. Dat was een liedje het komt direct in mijn gedachten . Tot nu toe mag ik genieten van de zon . Laat ons inderdaad hopen dat het zo blijft .. Zo kunnen we nog wat vit D opslaan tegen de winter.. Ik kan je volgen want hier in het gebouw woont er een koppel die beroep doet op mijn zoon , om de oversteken de vegen en de spuwers te reinigen . (Het is zelfs niet reglementair , er zou iet moeten gebeuren de verzekering zal er niet in tussen komen )Maar eerlijk ik ben niet op een appartement komen wonen om mijn kinderen lastig te vallen als het NIET nodig is . Dus de vreemden moeten dan ook mijn zoon niet lastig vallen. Daarvoor moet syndic voor een oplossing zorgen . Maar het zou wat centjes kosten, en die buren denkt dat zijn laatste hemd zakken heeft . .Deze maand vergadering ik ga het ook op tafel smijten . Eerlijk we hebbe allemaal schoonzonen en zonen , waarom mijn zoon .. Omdat ik op het hoogste woon t? Soit ik ga er over stoppen , net als u zegt, het moest eens van mijn lever .
Aan iedereen een fijne zondag verder
toedeloe
menu: friet in hier of daar een frituur , we moeten het nog uitzoeken waar. = een luxe probleem