In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

01 dec 2019, 09:29

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes :wink:
net niet gevroren denk ik maar wel koud...
alles ligt goed nat en de mensen gaan
goed ingeduffeld naar de bakker (denk ik) :oops:
mijn broodje staat te baken, ik moet niet buiten zijn
was is gisteren droog geraakt en die ga ik seffens strijken
opgeruimd is netjes... :)

anjelierken, leuk zo die sintgeschenken mee ineen zetten :lol:
en dan later de snoetjes zien als ze het krijgen, zalig is dat...
en ja sint is lief maar die pieten.... :roll:
Genoten van de fijne wandeling , het was er reuze-weer voor
vandaag zou het maar 3° worden :roll:

Ik wens alle seizoentjes een fijne 1e december... het gaat snel
we zitten zo aan de feestdagen :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

01 dec 2019, 09:32

Goede morgen seizoentjes,

heb nu heerlijk geslapen. Gimly was nog niet wakker als ik opstond. ben begonnen met wat kerstversiering te hangen. moeten nog batterijen in een lichtslinger die het hele jaar door hangt.
vandaag eten we eens spieringen met cross & blackwellsaus. die van de liedl vind ventje te droog van smaak, dus een smaakmakertje. Papa zou bij alles pickles gegeten hebben. deed dat zelfs op zijn boterhammen.
ventje zou woensdag voor de eerste keer proefthuiswerken. moet eerst naar de castor en dan zou hij thuis werken. de dag erna heb ik Ir. als hij thuiswerkt dan eet hij warm 's middags.
was van plan om gisteren naar de action te gaan, maar eer ik de krant had uitgelezen was het bijna aperitieftijd. omdat we toch volgende week zaterdag vroeg weg moeten, gaan we dan eerst.
ons moeder heeft batterijen nodig voor haar valse theelichtjes en ik heb grote echte nodig.
ventje vroeg wat ik voor mijn kerstdag wilde en ik zei DS9. amai, zei hij, ge vraagt ook niet niets.
die serie zit al lang in mijn gedachten.
maandag wordt Gimly's eten geleverd, dus thuisblijven tot die geweest zijn. nieuwe bakkerij gaf 3 sandwiches en 1 mini-boterkoek gratis. ventje heeft al van de sandwiches geproeft en zegt dat ze lekker zijn. ik ga dan straks de mini- chocolade koek beetje opwarmen als deel van mijn ontbijt. en ventje vond het brood ook lekkerder. ze heeft wel geen panterbrood.
heb gisterenavond een ontstekeingsremmende pijnpleister moeten kleven op mijn schouder. de spray hielp niet. morgen na de levering een belletje doen naar mijn dokter voor een doorverwijzing naar de pijnkliniek. ik vrees dat ik weer een opstoot heb van mijn arthrose. het is bijna volle maan ( 12/12) en ga eens kijken met mijn agenda erbij of Gimly voor de vorige volle maan ziek was of juist erop. want vandaag is hij precies niet in zijn haak. pas in de keuken begon hij een miauw te geven, terwijl hij juist altijd een concert bijeen kweelt. zou jammer zijn want ik wil dat Ir. deze week de beneden grondig doet. strijken doet ze veel te traag en wel grondig, daar zal ze zich binnen 14 dagen 4 uur mee mogen bezig houden. zal de mand eindelijk leeg zijn. en dan is ventje in verlof en hoeft ze normaal niet te komen. tenzij.... want hij heeft ze al gezien.
Hop, Joyce zit weer op messenger voor het feestcomitè. zal straks kijken wat er allemaal op messenger staat. nederlandse vriendin A. I. zend altijd prentjes door die ik dan door moet sturen maar waar Roelie dan niet mee gediend is. dus zend ik niets door.
er zou een zonnestraaltje zijn vandaag en tegen de avond bewolkt. 't is draaien van kant: staan er al twee juist. de rest ligt nog te maffen. ventje heeft de zijne gisteravond verzet nadat hij de veelkleurige lichtslinger aan de kast had gehangen. Die hadden we gekocht voor onder het afdak te hangen toen Suus en Hans hier waren. maar ventje had die vastgeplakt met verftape. dat bleef niet hangen. nu heeft hij speciale klevende kabeltjesgeleiders ( van wish) er moet binnen 14 dagen een hele hoop van wish toekomen. ( mijn horloge, mijn cape, mijn elvenkleed en in januari mijn wit-beige trui.) de pastoor is inmiddels zijn gelovigen gaan oproepen. "onze " kerstmarkt valt net samen met die van de baptisten. ook op 7 december. zal weer niet kunnen gaan. naar die van de baptisten ben ik nog nooit geweest. daar is de viering zoals wij hem kennen van in engeland met live muziek. ik weet zelfs niet of wij hier een orgelspeler hebben voor in de kerk. :?
ha, Ronny tuin en de freule maria gaan naar de kerk. ( we zijn de eerste van de maand)
ventje moet vandaag getondeusd worden en daar houdt Gimly niet van.
zo, ga ventje tondeuzen,
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Helena van Troje

01 dec 2019, 12:38

Goede middag al,

De tijd vliegt.
Heel terug thuis van mijn weeral avontuurlijke boodschappen tocht met de fiets.
Links en rechts dat wordt niet meer aangeleerd op school.
Heb je een bakfiets of een brommer dan gelden de verkeersregels niet voor jou.
Een hersenloze zombie reed eerst in tegenrichting in de Hoogstraat=fietsstraat.
Even later rijdt hij achter mij.
Ik geef heel heel duidelijk aan dat ik wil afslagen naar links.
Rijdt hij mij, terwijl ik mijn maneuver aan het uitvoeren ben, in volle vaart voorbij.Ik in de remmen.
Ik heb heel unladylike een serieus parolleke met God geplaceerd, lees ik heb gevloekt hardop... :oops:

Enfin, er was wel een mevrouw aan de Spar die mij hielp met mijn fiets, die door zo'n bakfietser geblokkeerd was. Ik kon niet meer weg.
Ik krijg het ervan hé. Het is toch niet omdat je een stel kinderen in een bakfiets vervoerd, dat je niet moet een beetje uitkijken waar je dat vehikel zet?

De eerste strijkwas hangt op. De rest zit in de linnendroger. Ik vrees dat het anders toch niet droog gaat geraken.
Gisteren de vaste bloembak leeggemaakt. Zonde, want de pelargonium stond nog redelijk mooi groen.
Maar, ik had er tijd en zin voor en een keer gevroren is het toch gedaan ermee.

Het is maar frisjes buiten.Gelukkig zijn er warme kleren en kunnen we ons die permitteren.
Wat tegenwoordig niet iedereen meer gegund is.
Een kameraad van oudste breit wanten en deelt die uit aan de daklozen in Brussel.
Op de fb pagina van een vereniging stond een oproep voor warme kinderkleding.
Wij beseffen niet hoe goed we het hebben...

Aan iedereen nog een frisse zondag gewenst!

granny M

01 dec 2019, 12:52

M.M., vraag je de serie DS9 van Star Trek of de serie Citroën-auto DS 9 ?? :D :D :

clive

01 dec 2019, 13:14

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Zijn al een tijdje terug van de hondenschool , maar heb eerst alles van het licht HH gedaan.
Gisteren is ons jong bezoek vertrokken om 01.30H. Heb toen alles nog opgeruimd en lag pas na tweeën in mijn bedje. Deze ochtend dan om 06.30H opgestaan en meteen het tafellaken ontvlekt en in de machine gestopt, is al droog nu en alle wijnvlekken zijn er keurig uit.
Voor de hondenschool boven al alles gedaan en na de hondenschool de rest van het licht HH meteen gedaan.
Moet enkel de vaatwasser nog leegmaken en dan ga ik genieten van een welverdiende rustige zondagnamiddag. Kaarsjes zijn al aan, gewoon voor de gezelligheid.

Zo, ik wens elk van jullie een aangename zondag en stuur jullie heel veel liefs.

wilde eend 2

01 dec 2019, 13:18

Dag seizoentjes allemaal ,
HVT : ik begrijp je frustratie in het verkeer ... tegenwoordig is het " ikke , ikke en de rest kan .... "
Jongens , wat is het koud vandaag , we zijn het niet meer gewoon en inderdaad , we zijn gelukkig dat we de middelen hebben om ons warm te houden ...
OMa C : hier had het gevroren vanmorgen , en waar de zon niet komt , dooit het gras ook niet .... maar je : we zijn al december vandaag ... ik zou het nog vergeten , zo vlug gaat het .......
Gisteren in de stad waren alle parkings vol .. Combinatie van kerstmarkt en winkelen .... :roll: :roll: en die kerstmarkt duurt nog tot voorbij nieuwjaar ..... Veel te druk voor mij , daar zien ze mij niet ... in de stad trouwens ook niet als het niet echt MOET ....
Clive : zal ook gebibberd hebben vanmorgen bij de hondentraining .....
Aan iedereen nog een fijne zondag ... liefst warm binnen / De rugpijn is gelukkig wat beter ... :wink: :D

Muddy Maddy

01 dec 2019, 14:05

@ Granny M:
de serie van star trek natuurlijk. :D
Cats Rule!

anjelierken

01 dec 2019, 16:40

Hallo iedereen,

Zijn net terug van een familiesamenkomst met manlief zijn familie.Was leuk nog eens de neven en nichten te zien.Vroeger zagen we elkaar zeker jaarlijks, maar nu , met het wegvallen van tantes en nonkels , is dat gedaan.
Was zeker 5 jaar geleden .
Manlief is nu vlug met Spaanse woef wandelen voor het donker is.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

01 dec 2019, 17:27

Afbeelding

Alles afgesloten, de warmte binnenhouden :lol:
Ja die eerste koudeprik verrast telkens weer....
Voor ALLE seizoentjes een gezellige avond
en straks een warme nachtrust :wink:
Groetjes allen en tot morgen... :)

granny M

01 dec 2019, 19:35

M.M, ik wist niet wat de afkorting was van DS9 toen ik het las vanmorgen, had het even ingetikt op "google" en daar kwamen dus deze twee onderwerpen uit . Toen wist ik al dat jij die zo van series houdt, Star Trek bedoelde hoor maar wilde je toch even plagen :D (En zeg maar tegen je echtgenoot, dat een SD9 van Citroën wel een ietsie pietsie meer kost en je dus al tevreden met deze SD9, je gaat hem zéker krijgen onder de Kerstboom !)

Muddy Maddy

02 dec 2019, 06:58

Goede morgen seizoentjes,

@ Granny M: ik zal het hem zeggen als ik eens een moment vind waarop ventje zijn geest niet onder werkgelerateerde druk staat. :D

weer een werkdag, ventje moet lesgeven en is dus even niet bereikbaar. enkel via sms en dan zal hij antwoorden als er break is.
Gimly was een groot concert aan het geven vanmorgen. moet vandaag wachten op post nl voor zijn eten. daarna afspraak met mijn huisdokter maken en als voorzorg die patches en een tube flexium gaan halen. schouder deed wel niet veel pijn meer, een soort gezeur. :?
gisteren 1 kerstkaartje gemaakt. het is eentje van een nieuwe blok stansvellen maar deze gaan moeilijk eruit. nog meer pruts en zeer voorzichtig zijn. zou een X-acto- mes kunnen gebruiken. straks even googlen waar ik dat kan vinden. ( is mss een sjiekere naam voor een breekmes?)
ben aan het koffie drinken, heb het koud want toen ik ventje uitliet aan de deur.... brrr. een trui zoeken voor als ik naar buiten moet.
vandaag ook naar de ziekenbond bellen. heb nog altijd mijn terugbetaling van mijn griepspuit niet.
ook om brood naar Rita. ze stond op sociale media. veel positieve kritiek, maar helaas ook negatieve, er moeten ook azijnpissers tussen zitten. soms als ventje de commentaren na een voetbalmatch leest zegt hij soms: hebben die wel een leven? ja, constant het positive afzeiken. ( pardon my french) ventje was aan het kijken naar een film zonder angelina jolie. als actrice is ze best te pruimen ( soms, als ze niet aan overacten doet) maar als mens? wat ik in die roddelblaadjes van mij lees.... je zet echt vraagtekens bij hen uit holletjeswood. ( gezegde van ventje dat holletjeswood) heb ergens gelezen dat dit eigenlijk hollywoodpark of zoiets was, maar de park is weggewaaid of zoiets. was alleszins om sjieke villa's aan te smeren.
op sociale media kwam onze burgervader ook ter sprake. dat hij die rijken van de oosteroever voortrekt.
heb gisteren ventje getondeusd. maar die moet echt eens dringend daar een coupke in laten snijden! dat haar groeit naar alle kanten. het was nu nog geen oerwoud waar ik door moest met nr 2, maar....
enfin, poes is op tafel. heb hem gezegd dat het "me and you" is tot zijn eten er is. als ik niet mee opsta en ventje vergeet de gordijnen, het een viesgezind poessie. heb vannacht over weer van alles en nog wat gedroomd maar buurman kwam erin voor. en iets met gemeenschappelijke dingens die op 1 naam stonden enzo. Wij moesten dat in orde brengen want zo zei buurman dat hij langzaamaan iets voor hunzelf was aan het oprichten.
vandaag hier opruimen. met dat ik niet naar boven kan, niet eerder dan dat post nl zijn eten heeft geleverd, moet ik morgen de wassen doen. ( kleur en wit) maar Ir. mag niet strijken. ze doet het goed hoor, maar te traag. dan heb ik nog liever dat ze de boven doet en de beneden. ( boven alleen de badkamer dweilen en opfrissen) zou liever hebben dat ze de bibliotheek helpt op orde te zetten want sommige stukken uit het kamertje waar ventje zijn thuiswerk moet doen, moeten terug naar de bib./ slaapkamer en omgekeerd.
en ik hoef niet te zeggen dat de stukken uit de badkamer die nu in de bib. staan omdat ze gingen komen om de boiler te onderhouden, er nog staan.... :roll: :roll:
tsja.
ventje zei van een paar vlagen regen onderweg gehad te hebben en dat het koud is. ja, dat van die koude weet ik want het is op mijn blaas geslagen.
hoop dat zijn eten vroeg komt want Rita is al om 2 uur gesloten en ik heb brood nodig. ( desnoods afbakbroodjes voor mij)
beleg heb ik. ontbijt heb ik. vlees voor vanavond ook. kan wel geen diepvries kopen want deze zit weer vol. ( dus geen diepvrieskreeft) en moet ook soep maken.
zal me dan bezig houden met de schuif waarin de batterijen en reservelampen zitten. en batterijen meebrengen waar ze er hebben.
( moet toch om platte voor ons moeder tegen zaterdag)
ben eens benieuwd of neef en nicht gaan reageren deze week. zo niet worden ze van mijn mail lijst genomen.
zo, koffie is op, beest heeft weer eten en ik ga kijken naar mijn nieuw gebouw in Klondike. ventje die dat al langer speelt heeft alles afgewerkt en in hay-day mijn taak gedaan en de boot weggestuurt.
( dat terwijl hij naar de film zonder angelina zat te kijken)
Fijne dag seizoentjes! Hou het warm.
Cats Rule!

clive

02 dec 2019, 09:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, manlief wandelt dan ook niet graag in het donker. Fijn dat jullie een familiefeest hebbe gehouden. Want helaas kom je elkaar meestal tegen op een begrafenis.

Oma-C, denk dat jij gisteren gezellig bent binnen gebleven met die koude.

MJ, alles opgelost nu met jouw provider ?

Wilde Eend, het was inderdaad koud op de plein, maar had me wel heel warm ingeduffeld. onderhemdje, shirtje, pull, thermisch vestje + een okergeel jasje en bijpassende muts en een buff. En regenlaarsjes gevoerd met teddy. Denk dat manlief het kouder had aan de kant van de plein. En ik was bezig, dat scheelt zich ook een paar graden, maar ik vind het lief van jou dat je aan mij gedacht hebt :) .

HVT, heb je je zondag ingevuld gekregen. Komt ( zwerf)poes jou nog steeds begroeten ?

Oma Senga, fijn jou nog eens te lezen.

Muddy Maddy, een heel verhaal , heb er van genoten.

Mammyretro, is het ook zo koud bij jou ?

Auto moet naar de garage voor het onderhoud + dan wordt ook meteen de stukke spiegel gemaakt tot grote vreugde van manlief. Dat is nu gewoon een spiegel die moet worden gemaakt en dat kost stukken van mensen, nimmer normaal.
Enfin, manlief werkt thuis. Is al bezig. Ik was vroeg op om en heb alles al gestofzuigd, want vandaag ga ik de vensters wassen Moet vandaag wel om 14.00H naar de tandarts voor controle en doe dan door als ik daarvan terug ben. Ga beginnen met de vensters in de keuken en de living, want volgend weekend zetten wij de kerstboom en die komt voor het raam te staan en dan kan ik daar nimmer aan.
Moet ook de keuken nog afwassen, uitgewassen zijn ze, maar dat gaat vlug gaan want ze afwassen doe ik regelmatig en dan is mijn volledige keuken en living gedaan.

Hoop dat ik niemand vergeten ben. Wens jullie allemaal een mooie maandag. Liefs en een warme knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

02 dec 2019, 09:50

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
bbrr flink gevroren vanmorgen, maar ja, 't is december

clive dank voor je overzichtje ik ga niet alles herhalen :oops:

M-M, een hele krant om te lezen :lol: :lol: dank u

Ik wens alle dames en aangename dag, hou je warm
als je buitenkomt...groetjes van mij en tot later :wink:

wilde eend 2

02 dec 2019, 11:48

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : als je GRanny M bedoelt ... dat is niet Oma Senga . Zelf weet ik ook niet meer wie Granny M is . Maar Senga ken ik wel : zij geraakt hier al heel lang niet meer binnen ...

Ben al naar de L*dl geweest en heb daar zes echte kerstboompjes kant en klaar gekocht . Er hangen al bolletjes en sterretjes aan en de takken zijn wit gespoten . Een paar ga ik in huis zetten en lichtjes met batterijtjes heb ik nog . , één staat aan de voordeur en een paar zijn om cadeau te doen / echte kerstkransen waren er ook en die heb ik al aan de voordeur gehangen..... Ben blij : zo komt er toch nog wat kerstsfeer in huis dit jaar :-) :-D
Het is mooi ,zonnig weer vandaag , dus met goede moed het een en ander doen in huis ... :wink: :wink: :?
Groetjes aan iedereen !

Helena van Troje

02 dec 2019, 12:55

Hier blinkt mijn huisje weer dank zij poetsjuweeltje.
Wie er morgen verstek laat gaan is de gezinshulp.
Die is ziek. Dat heb ik veertien dagen geleden al zien aankomen.
Het is dat jonge mensen hun centjes nodig hebben.
Als het aan mij lag dan zouden de ouders van jonge kindjes meer mogelijkheden moeten hebben om even op adem te komen. Een baby van acht maanden en fulltime gezinshulp, je moet het maar kunnen.
De dag dat ze bij mij komt werkt ze vier uur bij mij, heeft ze geen tijd om te eten, moet ze twee uur op een ander locatie zijn en nog eens twee uur ergens anders. Met een beetje pech moet ze vier keer op een dag koken, boodschappen doen en een beetje poetsen. Soms moet ze ook mensen naar het ziekenhuis begeleiden voor consultatie. Wie houdt dat vol?
J. heeft verlof eind december.Maar die zegt dat goed op tijd.
Nu mag zij gastvrouw spelen voor de familie uit Polen.
Veel koken zegt ze en dat doet ze precies niet graag.

Van namiddag vrijaf, niets gepland en dus gezien C. morgen niet komt dan alleen maar naar de kapper en de kine.De rest van de week niets op de planning.

De zon komt er hier door. Deze morgen waren er ettelijke valpartijen in de stad wegens gladde bruggen en fietspaden. Voor 9 uur waren er al acht mensen op spoed na valpartijen naar het schijnt.

Kom de frisse dag goed door!