In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede middag allen,
Dank allemaal voor de kaarsjes en het medeleven,
ik heb een rouwkaart geschreven want in deze tijden
mogen we niet naar de begrafenis gaan wat erg jammer is
Hier een helper over de vloer gehad deze voormiddag
zoon is vanalle kleine karweitjes komen doen
waaronder de pc een grondige opkuisbeurt gegeven
ik had alles op een briefje geschreven en meegegeven
als ze in 't weekend kwamen, anders vergeet ik het ook..
mijn reserve pc-tje heeft hij meegenomen om thuis verder te doen
er was wel een en ander te doen aan updaten en
aangezien die niet dikwijls gebruikt wordt was het nodig...
Een deur moest gesmeerd worden tegen kraken en piepen en
het brandalarm met verse batterijen terug omhoog hangen
dat durf ik niet meer omdat ik dan op een hoge trap moet
staan en omhoog kijken...er was nog een klok die
nog verzet moest worden om dezelfde reden
allemaal kleine dingen die ik zelf niet kan of durf
wilde eend, goede raad gekregen van M-J,
laat je niet doen
er zijn dingen die een ander niet voor jou kan doen
Jammer anders konden we jou helpen...
Nu nog even alles wat opruimen na de werkjes en
de kleine kamer (bureau)stofzuigen en dweilen...
het is warm buiten ondanks de wind...
ik ga verderdoen, tot later nog eens
Dank allemaal voor de kaarsjes en het medeleven,
ik heb een rouwkaart geschreven want in deze tijden
mogen we niet naar de begrafenis gaan wat erg jammer is
Hier een helper over de vloer gehad deze voormiddag
zoon is vanalle kleine karweitjes komen doen
waaronder de pc een grondige opkuisbeurt gegeven
ik had alles op een briefje geschreven en meegegeven
als ze in 't weekend kwamen, anders vergeet ik het ook..
mijn reserve pc-tje heeft hij meegenomen om thuis verder te doen
er was wel een en ander te doen aan updaten en
aangezien die niet dikwijls gebruikt wordt was het nodig...
Een deur moest gesmeerd worden tegen kraken en piepen en
het brandalarm met verse batterijen terug omhoog hangen
dat durf ik niet meer omdat ik dan op een hoge trap moet
staan en omhoog kijken...er was nog een klok die
nog verzet moest worden om dezelfde reden
allemaal kleine dingen die ik zelf niet kan of durf
wilde eend, goede raad gekregen van M-J,
er zijn dingen die een ander niet voor jou kan doen
Jammer anders konden we jou helpen...
Nu nog even alles wat opruimen na de werkjes en
de kleine kamer (bureau)stofzuigen en dweilen...
het is warm buiten ondanks de wind...
ik ga verderdoen, tot later nog eens
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: sterkte, veel te jong, normaal dat je daar even van moet bekomen, dat verwacht je niet.
Wilde eend2: afwachten hoe de toestand nu evolueert.En inderdaad bij het minste de politie bellen.Laat je gezondheid er niet onder lijden.
Daarstraks tegen een brandnetel gelopen, en doorheen de broek geprikt.Ik wist niet dat brandnetels door stoffen heen konden prikken.Zal het waarschijnlijk voor de rest van de dag voelen.
Manlief is gaan fietsen, tegenwoordig fietst hij vaker.Jaren geleden deed manlief dat ook veel, maar nadien met de gezondheidsproblemen is hij daar mee gestopt, en nu sinds kort terug herbegonnen.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-C: sterkte, veel te jong, normaal dat je daar even van moet bekomen, dat verwacht je niet.
Wilde eend2: afwachten hoe de toestand nu evolueert.En inderdaad bij het minste de politie bellen.Laat je gezondheid er niet onder lijden.
Daarstraks tegen een brandnetel gelopen, en doorheen de broek geprikt.Ik wist niet dat brandnetels door stoffen heen konden prikken.Zal het waarschijnlijk voor de rest van de dag voelen.
Manlief is gaan fietsen, tegenwoordig fietst hij vaker.Jaren geleden deed manlief dat ook veel, maar nadien met de gezondheidsproblemen is hij daar mee gestopt, en nu sinds kort terug herbegonnen.
-
@ anjelierken,
je kan het vervelend gevoel van de netelprik
weghelpen met er een beetje azijn over te wrijven
met en watje of een stukje keukenrol
sterkte, dat is vervelend
je kan het vervelend gevoel van de netelprik
weghelpen met er een beetje azijn over te wrijven
met en watje of een stukje keukenrol
sterkte, dat is vervelend
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
Clive : ik hoop dat de onderzoeken vlot zijn verlopen ... en dan morgen opnieuw voor het resultaat ..Als het maar niet weer een operatie wordt ..... Veel moed ...!
MJ : ja, ik heb ook met de huisbazin over de mankementen aan het huis gesproken . Voor de rest liggen de foto's klaar van de toestand op de zolder . Want je moet eerst een "meldingsplicht van gebreken" schriftelijk bezorgen aan de huisbaas . Anders " weten ze van niks " ..
/ maar dat is iets voor binnenkort . eerst moet ik nog bekomen van alles van de laatste dagen ....
. / En die 3 kg mochten gerust van mijn gewicht af ... die hoeven er niet terug bij ....
HVT : hoe is het met jou ???? is er weinig nieuws of moest je opnieuw gaan voor de behandeling van je andere oog ????
Een goede avond aan alle seizoentjes ... en hopelijk een goede nachtrust ...
MJ : ja, ik heb ook met de huisbazin over de mankementen aan het huis gesproken . Voor de rest liggen de foto's klaar van de toestand op de zolder . Want je moet eerst een "meldingsplicht van gebreken" schriftelijk bezorgen aan de huisbaas . Anders " weten ze van niks " ..
HVT : hoe is het met jou ???? is er weinig nieuws of moest je opnieuw gaan voor de behandeling van je andere oog ????
Een goede avond aan alle seizoentjes ... en hopelijk een goede nachtrust ...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede avond iedereen,
Netels door de broek heen prikken, dat heb ik nog niet voorgehad, Anjelier.
Nochtans staan er veel netels op het landje waar ik mijn tuinafval naar toe doe.
Zolang de Belgische Staat(eigenaar) dat zo laat verwilderen en het onkruid naar mijn tuin blaast, ga ik daar he tuinafval kieperen. Anders zou ik met de fiets naar het containerpark moeten; Dat zie ik niet goed zitten.
Ik zou eigenlijk liever in mijn eigen tuin al die snoeiafval en onkruid weg willen kunnen doen.
Oma-C wat een situatie bij die ex-buren. Zo jong nog. Eigenlijk zouden kinderen niet eerst mogen gaan, maar ja...
Wilde Eend ook niet fijn al dat gedoe met de buren.
Clive hopelijk geen operatie in het vooruitzicht.
Helmaal oké is mijn zicht nog niet, maar wel al beter.
15 juni is het andere oog aan de beurt.
Bij controle bleek de oogdruk toch van 24 naar 17 gezakt.
Wat de oogarts heel goed vond.
MM en MJ de groetjes, jullie kom ik af en toe wel eens ergens anders tegen.
Verder gebeurt er hier weinig of niets.
De gewone train train morgen de jongste met de boodschappen en de boeken van de bib.
De begonia's zijn eindelijk geplant.
Nu nog de dahlia's.
De bloembakken aan het balkon, mijn "landmark" zal niet voor dit jaar zijn.
Ik krijg die niet naar boven gedragen.
Heb ik eigenlijk al verteld dat mijn zetel eindelijk is aangekomen?
Alles in goede orde ontvangen en geleverd.
Die mannen hielden zich heel strikt aan de regels.
Als hij kon zou de man gezweefd hebben om niets te moeten aanraken.
Nog een fijne avond aan iedereen
Netels door de broek heen prikken, dat heb ik nog niet voorgehad, Anjelier.
Nochtans staan er veel netels op het landje waar ik mijn tuinafval naar toe doe.
Zolang de Belgische Staat(eigenaar) dat zo laat verwilderen en het onkruid naar mijn tuin blaast, ga ik daar he tuinafval kieperen. Anders zou ik met de fiets naar het containerpark moeten; Dat zie ik niet goed zitten.
Ik zou eigenlijk liever in mijn eigen tuin al die snoeiafval en onkruid weg willen kunnen doen.
Oma-C wat een situatie bij die ex-buren. Zo jong nog. Eigenlijk zouden kinderen niet eerst mogen gaan, maar ja...
Wilde Eend ook niet fijn al dat gedoe met de buren.
Clive hopelijk geen operatie in het vooruitzicht.
Helmaal oké is mijn zicht nog niet, maar wel al beter.
15 juni is het andere oog aan de beurt.
Bij controle bleek de oogdruk toch van 24 naar 17 gezakt.
Wat de oogarts heel goed vond.
MM en MJ de groetjes, jullie kom ik af en toe wel eens ergens anders tegen.
Verder gebeurt er hier weinig of niets.
De gewone train train morgen de jongste met de boodschappen en de boeken van de bib.
De begonia's zijn eindelijk geplant.
Nu nog de dahlia's.
De bloembakken aan het balkon, mijn "landmark" zal niet voor dit jaar zijn.
Ik krijg die niet naar boven gedragen.
Heb ik eigenlijk al verteld dat mijn zetel eindelijk is aangekomen?
Alles in goede orde ontvangen en geleverd.
Die mannen hielden zich heel strikt aan de regels.
Als hij kon zou de man gezweefd hebben om niets te moeten aanraken.
Nog een fijne avond aan iedereen
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag dames, lekker zonnetje nog, geniet er nog van ! 
Anjelierken, ik heb altijd gedacht, dat, als je geprikt werd door netels, het goed goed is tegen reuma ???
Of zou ik het toch fout hebben?
Wilde Eend, je klinkt al beter dan eerder , en dat is fijn te horen ! Dat was ik inderdaad nog vergeten te zeggen dat er een brief moest gegeven worden aan huisbaas, zorg dat het in tweevoud is en dat ze de uwe ook tekent dat ze het ontvangen heeft. Is er maar 1 brief, doe het dan aangetekend, dan heb je altijd een bewijs dat ze het ontvangen heeft, en is het toch gemakkelijk voor jezelf, dat je altijd op je dubbeltje kan zien wat je geschreven had ...... dit voor wat het waard was .....
Maar je bent goed bezig, nu niet verzwakken, het heeft lang genoeg geduurd dat je in de miserie zat. Trouwens, ik heb je nog iets wijsgemaakt waar je gratis inlichtingen kan bekomen, he? Alleen, daar zal je, na afspraak, zelf naartoe moeten rijden ......
Je moet maar denken dat je slimmer van de markt komt dan dat je erheen gegaan bent. Niet?!
Iedereen heeft hier het beste met je voor, moet je maar denken .......
Daarstraks is mijn 'corona-kapsel ' gekortwiekt, en ben ik ook al naar de tandarts mogen gaan, een tand die al 2 x geplombeerd was, was afgebroken, en moest er dus uit. Bleef nog 1 over van voor, heeft die dan ook maar getrokken omdat het niet meer 'esthetisch' zou zijn of zo iets, als er een nieuw gebit kwam, dus ...... Nu 5 a 6 weken zonder tanden vooraan, dat zal schoon wezen !
Maar daarna is er een nieuwe eetkamer ! Veel eigen tanden heb ik niet meer, vroeger teveel gesnoept zeker?
Dat heeft toch altijd 'de naam' , he?!
En nu ga ik nog wat anders doen, van het 1 naar het ander, zo ben ik.....
Dames, tot .... de volgende.
Anjelierken, ik heb altijd gedacht, dat, als je geprikt werd door netels, het goed goed is tegen reuma ???
Wilde Eend, je klinkt al beter dan eerder , en dat is fijn te horen ! Dat was ik inderdaad nog vergeten te zeggen dat er een brief moest gegeven worden aan huisbaas, zorg dat het in tweevoud is en dat ze de uwe ook tekent dat ze het ontvangen heeft. Is er maar 1 brief, doe het dan aangetekend, dan heb je altijd een bewijs dat ze het ontvangen heeft, en is het toch gemakkelijk voor jezelf, dat je altijd op je dubbeltje kan zien wat je geschreven had ...... dit voor wat het waard was .....
Maar je bent goed bezig, nu niet verzwakken, het heeft lang genoeg geduurd dat je in de miserie zat. Trouwens, ik heb je nog iets wijsgemaakt waar je gratis inlichtingen kan bekomen, he? Alleen, daar zal je, na afspraak, zelf naartoe moeten rijden ......
Je moet maar denken dat je slimmer van de markt komt dan dat je erheen gegaan bent. Niet?!
Iedereen heeft hier het beste met je voor, moet je maar denken .......
Daarstraks is mijn 'corona-kapsel ' gekortwiekt, en ben ik ook al naar de tandarts mogen gaan, een tand die al 2 x geplombeerd was, was afgebroken, en moest er dus uit. Bleef nog 1 over van voor, heeft die dan ook maar getrokken omdat het niet meer 'esthetisch' zou zijn of zo iets, als er een nieuw gebit kwam, dus ...... Nu 5 a 6 weken zonder tanden vooraan, dat zal schoon wezen !
En nu ga ik nog wat anders doen, van het 1 naar het ander, zo ben ik.....
Dames, tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje is een dag thuis, morgen weer gaan werken. kreeg om 8 u 39 een telefoon van het ziekenhuis. Of ik in staat was te komen want de Dr zou deze voormiddag een paar consulten afwerken. Tsja, dat kwam even niet goed uit. Ventje in brugge en nergens iemand thuis die me een lift kon /wil geven.
Dus blijft de afspraak maar de aap is nog niet uit de mouw. zolang collega in eventuele quarantaine moet/is, kan mijn afspraak de 4 de Ook niet doorgaan, maar, Neen, nu ben ik het beu en ik besteld wel een taxi!
Ben tot aan Jan geraakt en bij de beenhouwer. Die vond het lang geleden dat die me nog gezien had.
was blij dat ik thuis was want mijn rechterbeen wilde niet meedoen.
Ik had me danig zenuwachtig gemaakt om de eerste keer boodschappen te doen na zolang thuis te hebben gezeten. was een beetje misselijk en draaierig. maar ik weet nu wat ik moet doen. Ventje belde in de namiddag. mijn moeder was vermist. hij had aangebeld, geklopt en met de gsm naar de landlijn gebeld, geen moeder. was dan naar de lidl geweest terwijl ik naar huis belde en ze idd thuis was, maar ze zat buiten in 't waskot. Dan heeft ventje gezegd dat hij eerst zijn boodschappen deed en dan af kwam want ze was naar de dokter geweest en had gezwollen voeten. Ze moet nog een stuk halen bij de dienst voor belastingen niet erg ver van haar. Dat stuk moet dan mee met de belastingsbrief. kan zijn dat hij donderdag nog een keer naar daar moet.
Ventje heeft een lijst samengesteld van wat hij al moet doen vandaag.
De spaghettisaus is niet opgegeten dus wordt die vandaag verorberd. morgen is het frietjes dag en de eerste dag dat de chinees weer opengaat. 't zal weer zijn van allen daar heen, dus pas volgende week eens chinees. Ik eet morgen dan wel een bicky- burger. met veel ui en ik krijg daar ten minste 3 stukjes augurk en de ui is vers. zal nu eens een kip versie nemen want maandag hebben we rundshamburgers gegeten met spek.
Ik kreeg gisteren een kaartje voor Gimly in de bus. een verjaardagkaartje van willemien. een maand te vroeg, dat kadootje: een zakje catnip is pas voor volgende maand. dus heb ik een messenger bericht doorgestuurd. ik moest ook een foto sturen. voor ventje zat er een rekening in de bus.
't was warm gisteren dus alleen mijn jeans jas aangedaan. en ik was blij dat ik thuis was. mijn gezicht verfrist met zo'n spuitbus water. maar eerst mijn handen ontsmet.
Ventje heeft kloven van te ontsmetten en ik heb gezegd dat hij handcreme moet gebruiken. aangezien ik er geen heb, moet hij maar een beetje bodylotion gebruiken daar heb ik drie flessen van staan. Gisterenavond weer lawaai van spelende kinderen. die zijn niet van onze straat en (sorry) ook ons kleur niet. soms voetballen ze midden op straat terwijl er hier af en toe ene met loeiende automotor doorraast. Daar komt nog eens een accident van zei ventje.
Kapster was gisteren bezig met masker iemand te brushen. ik ga nog een maand wachten met gaan. ik heb dan waarschijnlijk al data voor onderzoeken en /of behandelingen.
Anjelier: als kind veel in de netels geduwd op schoolreis of op het stuk speelplaats dat gras en struiken had. ik vertikte het te zeggen tegen de leerkrachten want er werd toch niets aan gedaan.
heb gehoord dat brandnetelsoep lekker is.
ventje is terug van boodschap. nu gaat die werken. vanmiddag komt de diepvries. aardappelbolletjes. ijs hebben we nog. ( die van Rita)
morgen een groot brood gaan halen. Rita is 4 dagen dicht wegens operatie man.
Hoop dat ik die trapjes op kan. staat een stok met stoeltje in de online shop. die ga ik zeker bestellen want lang rechtstaan gaat niet meer.
Fijne dag nog een Keep safe!
ventje is een dag thuis, morgen weer gaan werken. kreeg om 8 u 39 een telefoon van het ziekenhuis. Of ik in staat was te komen want de Dr zou deze voormiddag een paar consulten afwerken. Tsja, dat kwam even niet goed uit. Ventje in brugge en nergens iemand thuis die me een lift kon /wil geven.
Dus blijft de afspraak maar de aap is nog niet uit de mouw. zolang collega in eventuele quarantaine moet/is, kan mijn afspraak de 4 de Ook niet doorgaan, maar, Neen, nu ben ik het beu en ik besteld wel een taxi!
Ben tot aan Jan geraakt en bij de beenhouwer. Die vond het lang geleden dat die me nog gezien had.
was blij dat ik thuis was want mijn rechterbeen wilde niet meedoen.
Ik had me danig zenuwachtig gemaakt om de eerste keer boodschappen te doen na zolang thuis te hebben gezeten. was een beetje misselijk en draaierig. maar ik weet nu wat ik moet doen. Ventje belde in de namiddag. mijn moeder was vermist. hij had aangebeld, geklopt en met de gsm naar de landlijn gebeld, geen moeder. was dan naar de lidl geweest terwijl ik naar huis belde en ze idd thuis was, maar ze zat buiten in 't waskot. Dan heeft ventje gezegd dat hij eerst zijn boodschappen deed en dan af kwam want ze was naar de dokter geweest en had gezwollen voeten. Ze moet nog een stuk halen bij de dienst voor belastingen niet erg ver van haar. Dat stuk moet dan mee met de belastingsbrief. kan zijn dat hij donderdag nog een keer naar daar moet.
Ventje heeft een lijst samengesteld van wat hij al moet doen vandaag.
De spaghettisaus is niet opgegeten dus wordt die vandaag verorberd. morgen is het frietjes dag en de eerste dag dat de chinees weer opengaat. 't zal weer zijn van allen daar heen, dus pas volgende week eens chinees. Ik eet morgen dan wel een bicky- burger. met veel ui en ik krijg daar ten minste 3 stukjes augurk en de ui is vers. zal nu eens een kip versie nemen want maandag hebben we rundshamburgers gegeten met spek.
Ik kreeg gisteren een kaartje voor Gimly in de bus. een verjaardagkaartje van willemien. een maand te vroeg, dat kadootje: een zakje catnip is pas voor volgende maand. dus heb ik een messenger bericht doorgestuurd. ik moest ook een foto sturen. voor ventje zat er een rekening in de bus.
't was warm gisteren dus alleen mijn jeans jas aangedaan. en ik was blij dat ik thuis was. mijn gezicht verfrist met zo'n spuitbus water. maar eerst mijn handen ontsmet.
Ventje heeft kloven van te ontsmetten en ik heb gezegd dat hij handcreme moet gebruiken. aangezien ik er geen heb, moet hij maar een beetje bodylotion gebruiken daar heb ik drie flessen van staan. Gisterenavond weer lawaai van spelende kinderen. die zijn niet van onze straat en (sorry) ook ons kleur niet. soms voetballen ze midden op straat terwijl er hier af en toe ene met loeiende automotor doorraast. Daar komt nog eens een accident van zei ventje.
Kapster was gisteren bezig met masker iemand te brushen. ik ga nog een maand wachten met gaan. ik heb dan waarschijnlijk al data voor onderzoeken en /of behandelingen.
Anjelier: als kind veel in de netels geduwd op schoolreis of op het stuk speelplaats dat gras en struiken had. ik vertikte het te zeggen tegen de leerkrachten want er werd toch niets aan gedaan.
heb gehoord dat brandnetelsoep lekker is.
ventje is terug van boodschap. nu gaat die werken. vanmiddag komt de diepvries. aardappelbolletjes. ijs hebben we nog. ( die van Rita)
morgen een groot brood gaan halen. Rita is 4 dagen dicht wegens operatie man.
Hoop dat ik die trapjes op kan. staat een stok met stoeltje in de online shop. die ga ik zeker bestellen want lang rechtstaan gaat niet meer.
Fijne dag nog een Keep safe!
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
Een stralende zon en bijna geen wind voorlopig
ik ga mijn woensdagse huistaken allemaal doen
want ik word vanmiddag tegen 14u bij de kapster
verwacht, mijn uitgegroeide coupe laten bijknippen en brushen
dan ben ik weer netjes en kan ik het zelf onderhouden
Dank voor de wensen van medeleven,, vrijdag is de verassing
en de urne wordt thuis bij de vader bewaard
Ik heb een rouwkaart geschreven, meer kan en mag niet momenteel
ik ga nadien wel eens dag zeggen bij de oude buurman
met een bloemetje....
wilde eend, M-J heeft je goeie raad gegeven, je kan erdoor geholpen zijn
jammer dat we allemaal niet een handje kunnen toesteken
Helena, geniet van je mooie salon, en van het mooie weer...
M-M hopelijk spoedige hulp in de kliniek, sterkte en beterschap
Alle seizoentjes maak er een fijne dag van eender wat je gaat doen
Groetjes allen en tot....
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes
Gisteren dan mijn laatste MRI gehad en deze namiddag naar de specialist voor de uitslag.
Ben boven begonnen, dekbedden zitten al in de wasmachine en winterdons ligt terug in de kast en de zomerdons is gelucht. Wij hadden een nieuw stel dekbedden gekocht , er waren er versleten bij en we hadden nog maar 1 paar. Er zitten heel veel kleuren in in rechthoeken en heb okergele hoeslakens gekocht, die liggen nu op en de kleur valt ontzettend mee. Daar het dekbed van onze keuze niet meer in stock was en als voorbeeld op een toonzaalbed lag, heb ik dit genomen wat op dat bed lag, maar vroeg onmiddellijk een commerciële korting en heb liefst 20% korting gekregen op het ganse bedrag. Dat vond ik echt wel een deal. Dus heb ik ze gisteren gewassen en gestreken, zodat ik die vandaag kan opleggen. Manlief moest wel lachen omdat ik die korting vroeg, maar was ook wel blij natuurlijk met die 20% eraf.
Heb me een gemakkelijk kleedje aangedaan, dan moet ik bij de specialist niets uitdoen dan alleen mijn schoenen.
Zo, ga er terug aan beginnen. Heb het alarm van mijn GSM gezet op het uur dat ik door moet gaan, ga opnieuw terug met de tram. Het is een heel gedoe om in het ziekenhuis te geraken, je moet een geldige toegangspas hebben, die je moet afprinten, je koorts wordt aan de pols gemeten , masker is natuurlijk verplicht en na elke handeling moet je je handen ontsmetten. Maar door al die maatregelen voel je je wel veilig natuurlijk.
Oma-C, je haartjes zullen wel weer mooi zijn. Ik mag de 9° juni gaan en Matice pas de 26° juni.
Liefs aan jullie allemaal en een dikke sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: dank je voor de tip, weet je wat ook goed is tegen brandnetelpijn, is de blaadjes kneuzen van een plantje dat bloeit met roze bloemetjes dat vaak in de buurt van brandnetels staat.Ik weet de naam niet , maar heb het ook staan in de tuin, het wordt aanzien als onkruid.Heb dat ooit eens gehoord van een herboriste , en inderdaad dat helpt.Zal het eens opzoeken later, maar iedereen kent het plantje omdat het vaak voorkomt.
MJ: dat brandnetels goed zijn voor reuma heb ik ook vroeger vaak gehoord, maar volgens mij is het een fabel.
En brandnetelsoep is inderdaad lekker, maar wel de jonge scheuten nemen, niet de oude brandnetels want die zijn giftig.
Oma-C: dank je voor de tip, weet je wat ook goed is tegen brandnetelpijn, is de blaadjes kneuzen van een plantje dat bloeit met roze bloemetjes dat vaak in de buurt van brandnetels staat.Ik weet de naam niet , maar heb het ook staan in de tuin, het wordt aanzien als onkruid.Heb dat ooit eens gehoord van een herboriste , en inderdaad dat helpt.Zal het eens opzoeken later, maar iedereen kent het plantje omdat het vaak voorkomt.
MJ: dat brandnetels goed zijn voor reuma heb ik ook vroeger vaak gehoord, maar volgens mij is het een fabel.
En brandnetelsoep is inderdaad lekker, maar wel de jonge scheuten nemen, niet de oude brandnetels want die zijn giftig.
-

Goede avond alle maatjes,
heb een flinke knipbeurt gehad bij de kapster
en ik kan er weer een paar maanden tegen
lekker fris was het... en het is één voor één
één buiten en de volgende binnen
en de kapster werkte alleen zonder helpster
anjelierken, netelsoep en netelpuree is lekker
het moet wel van de jonge scheuten van de netels
die groeien waar geen hondjes er kunnen tegen plassen
niet van de dovenetel maar van de echte netel...
die puree maak je net als spinaziepuree
wat begrijpelijk is hé, en netels zouden goed zijn tegen reuma
maar ik geloof daar niks van want dan had ik nooit meer pijn
zo dikwijls in de netels gevallen als kind of er door gerold
en toch nog krom lopen van de reuma..
clive hopelijk een goeie uitslag van de MRI, sterkte
Allen een goeie nacht en slaap lekker,
ik eet een koude schotel met sla van m'n schoondochter,
lekker mals met tomaat en gerookte zalm
Smakelijk allen en tot morgen
-
Dag seizoentjes allemaal .
Clive : het is goed dat ze veel voorzorgen eisen vooraleer je het ziekenhuis binnen kan .. Maar mijn vriendin is 87 jaar en heeft geen PC , dus die kan moeilijk een soort toegangspas afdrukken op voorhand ...
Ze wou naar de huisarts omdat ze gevallen is , en moet wachten tot volgende week dinsdag
of naar spoed natuurlijk , maar dat wil /durft ze niet . Bij de huisarts zeiden ze :" en je moet wachten in je auto tot we u komen halen " , maar ze heeft al 20 jaar geen auto meer.....
Enfin , ze wil geen hulp aannemen van mij ,dus zal ze haar plan wel trekken zeker ...
Mijn zus die voor haar werk als tandarts soms in rusthuizen komt in Vlaams Brabant, hoorde van patiënten van 2 verschillende rusthuizen dat ze daar de bewoners letterlijk en figuurlijk hebben "laten stikken" / geen gepaste hulp gekregen ...
// De verpleging mag nu NOG niet teveel wegwerphandschoenen gebruiken want dan moeten ze zich verantwoorden ..... // hun beschermingsschorten moeten ze soms 2 dagen na elkaar dezelfde dragen omdat ze niet op tijd terug zijn van de wasserij .......Vreselijke toestanden ... en dit is geen fictie ..................................
Blijf voorzichtig allemaal !!! want onder druk zijn de politici nu plots allerlei dingen aan het toelaten .... Meer naar school ... meer vrijheid enz ... we gaan de weerbots nog krijgen ....
Blijf gezond allemaal .. en ik duim voor een goede nachtrust voor iedereen ..
Clive : het is goed dat ze veel voorzorgen eisen vooraleer je het ziekenhuis binnen kan .. Maar mijn vriendin is 87 jaar en heeft geen PC , dus die kan moeilijk een soort toegangspas afdrukken op voorhand ...
Ze wou naar de huisarts omdat ze gevallen is , en moet wachten tot volgende week dinsdag
Enfin , ze wil geen hulp aannemen van mij ,dus zal ze haar plan wel trekken zeker ...
Mijn zus die voor haar werk als tandarts soms in rusthuizen komt in Vlaams Brabant, hoorde van patiënten van 2 verschillende rusthuizen dat ze daar de bewoners letterlijk en figuurlijk hebben "laten stikken" / geen gepaste hulp gekregen ...
Blijf voorzichtig allemaal !!! want onder druk zijn de politici nu plots allerlei dingen aan het toelaten .... Meer naar school ... meer vrijheid enz ... we gaan de weerbots nog krijgen ....
Blijf gezond allemaal .. en ik duim voor een goede nachtrust voor iedereen ..
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Collega belde gisteren dat haar dochter positief testte. miserie man miserie. daarop werd beslist dat zij enkel met de wacht het bureel mocht betreden, maar dat ventje de hele week niet op het werk werd verwacht , maar dat moesten we dan van een andere collega horen, de verantwoordelijke heeft nog niet eens iets gemeld waarvoor ik kwaad ben. vandaag moet ventje naar mijn moeder en naar de winkel van Roland omdat hij aansluiting met wifi moet hebben om een token aan te vragen voor die belastingsaffaire.
Gisteren een mail gestuurd naar een taxi bedrijf, geen antwoord. ofwel rijden er nog geen taxi's.
Ik heb dan tegen ventje gezegd dat hij maar moet ziek vallen want het is nog niet zeker dat die hoge kop ook volgende week donderdag daar effectief gaat zijn. Dus collega zit in 14 daagse qarantaine en mag enkel buiten voor boodschappen en apotheek. tegen het weekend zouden ze symptonen ( moeten) vertonen en alsnog getest worden waardoor haar familievakantie in het water valt in Spanje notabene! de andere collega is met haar in contact geweest en ventje weer vol vuur, ik zal alles ontsmetten. ik heb hem in niet te missen termen duidelijk gemaakt dat hij heel de tijd zei dat ik niet buiten mag wegen risico en vandaag dan perse wilde gaan werken zonder dat hij van toeten nog blazen wist. Hij heeft mogelijk een risico op besmetting gehad en is naar mijn moeder gegaan. Seffens heeft die ook corona.
Gisteren naar de winkel geweest en we passeerden een bende leefloners die op de stoep van een oude winkel zaten waar een stock vol met speelgoed gestoreerd is, maar sinds 3 jaar niet meer de deuren geopend heeft. Ik droeg mijn zonnebril à là arnie en hij vroeg hoe het ermee ging waarop ik zei goed hoor en hij het liedje que sera begon te zingen.
we zijn dan via zonnehuis terug gekomen en ik heb een afspraak in juni om 17 h. met mondmasker. ( zowel tinneke als ik)
nu zeker nog die afspraak van 4 juni en voor mij zal dat een opluchting zijn. de keuze van de gordijnen is gevallen op lichtblauw. ventje keuze zag ik niet erg graag.
Ik heb nu lang genoeg gewacht, voor de juiste diagnose heeft het ook jaren geduurd en stond ik op een gegeven moment aan de kassa met trillende benen. ik moest bij de boekhandel een kopje koffie gaan drinken om even te rusten als ik boodschappen gedaan had. nu weer waarschijnlijk foto's en behandelingen. Als ik maar geholpen wordt. Ventje sprak gisteren dan nog van een tweede golf nadat ze de grenzen opzetten voor het toerisme in andere landen!
Gisteren mijn nieuwe kleren gekregen, moet de broek nog passen maar die heeft een ingewerkte riem. dus dat is al goed. mijn ondergoed gaat in de was. want ik heb hier nog slipjes liggen die 15 jaar oud zijn. en enkele die M zijn en waar ik wel in kan maar die snijden dan mijn liezen open met alle gevolgen.
Sorry voor het gezaag. ik ben het woord covid ook al beu gehoord.
ventje heeft net een dag verlof ingeschreven, morgen werkte hij al van thuis en niet eerder of dinsdag. Hopelijk hebben ze tegen dan het verstand om hem op de hoogte te houden.
Vandaag frituureten en boodschappen en we doen als het inderdaad zo mooi blijft zondag een eerste bbq.
Fijne dag en Keep Safe!
Collega belde gisteren dat haar dochter positief testte. miserie man miserie. daarop werd beslist dat zij enkel met de wacht het bureel mocht betreden, maar dat ventje de hele week niet op het werk werd verwacht , maar dat moesten we dan van een andere collega horen, de verantwoordelijke heeft nog niet eens iets gemeld waarvoor ik kwaad ben. vandaag moet ventje naar mijn moeder en naar de winkel van Roland omdat hij aansluiting met wifi moet hebben om een token aan te vragen voor die belastingsaffaire.
Gisteren een mail gestuurd naar een taxi bedrijf, geen antwoord. ofwel rijden er nog geen taxi's.
Ik heb dan tegen ventje gezegd dat hij maar moet ziek vallen want het is nog niet zeker dat die hoge kop ook volgende week donderdag daar effectief gaat zijn. Dus collega zit in 14 daagse qarantaine en mag enkel buiten voor boodschappen en apotheek. tegen het weekend zouden ze symptonen ( moeten) vertonen en alsnog getest worden waardoor haar familievakantie in het water valt in Spanje notabene! de andere collega is met haar in contact geweest en ventje weer vol vuur, ik zal alles ontsmetten. ik heb hem in niet te missen termen duidelijk gemaakt dat hij heel de tijd zei dat ik niet buiten mag wegen risico en vandaag dan perse wilde gaan werken zonder dat hij van toeten nog blazen wist. Hij heeft mogelijk een risico op besmetting gehad en is naar mijn moeder gegaan. Seffens heeft die ook corona.
Gisteren naar de winkel geweest en we passeerden een bende leefloners die op de stoep van een oude winkel zaten waar een stock vol met speelgoed gestoreerd is, maar sinds 3 jaar niet meer de deuren geopend heeft. Ik droeg mijn zonnebril à là arnie en hij vroeg hoe het ermee ging waarop ik zei goed hoor en hij het liedje que sera begon te zingen.
nu zeker nog die afspraak van 4 juni en voor mij zal dat een opluchting zijn. de keuze van de gordijnen is gevallen op lichtblauw. ventje keuze zag ik niet erg graag.
Ik heb nu lang genoeg gewacht, voor de juiste diagnose heeft het ook jaren geduurd en stond ik op een gegeven moment aan de kassa met trillende benen. ik moest bij de boekhandel een kopje koffie gaan drinken om even te rusten als ik boodschappen gedaan had. nu weer waarschijnlijk foto's en behandelingen. Als ik maar geholpen wordt. Ventje sprak gisteren dan nog van een tweede golf nadat ze de grenzen opzetten voor het toerisme in andere landen!
Gisteren mijn nieuwe kleren gekregen, moet de broek nog passen maar die heeft een ingewerkte riem. dus dat is al goed. mijn ondergoed gaat in de was. want ik heb hier nog slipjes liggen die 15 jaar oud zijn. en enkele die M zijn en waar ik wel in kan maar die snijden dan mijn liezen open met alle gevolgen.
Sorry voor het gezaag. ik ben het woord covid ook al beu gehoord.
ventje heeft net een dag verlof ingeschreven, morgen werkte hij al van thuis en niet eerder of dinsdag. Hopelijk hebben ze tegen dan het verstand om hem op de hoogte te houden.
Vandaag frituureten en boodschappen en we doen als het inderdaad zo mooi blijft zondag een eerste bbq.
Fijne dag en Keep Safe!
Cats Rule!
-

Alle seizoentjes wens ik een zonnige donderdag
de vuilkarren zijn hun werk al aan 't doen, opgeruimd is netjes
Gisteren nog een telefoontje gekregen dat een oude vriendin
overleden is, ze is 87 geworden....ze ging vroeger altijd
mee met overleden buurman als we naar zee reden,
nu is er nog één over en ik die samen met onze buurman
naar de zee gingen met zo'n mooi weer...
nu zou het niet kunnen natuurlijk,.... de wereld staat op z'n kop
We moeten voorzichtig zijn en doen wat ons aangeraden wordt
want het is rap anders, en ja er wordt al over een 2e golf gesproken
De mensen doen hun goesting en opletten is er bij vele niet meer bij
wilde eend, niet makkelijk voor je vriendin, eens je op de sukkel geraakt
tegenwoordig...reden op dubbel op te passen... sterkte voor jullie...
ik brand een speciaal kaarsje voor beterschap...
M-M corona onder de collega's van je ventje, dat is ook voorzichtig zijn..
ik wens je sterkte dat niemand van jullie het ook zou krijgen want het
is rap rond en je kan het niet tegenhouden...
ook voor jou een speciaal kaarsje
Alle seizoentjes een mooie zonnige dag, maak er het beste van
en oppassen aub