Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina

09 jul 2020, 09:58

Goede morgen aan alle Oase- vriendinnen .

Yvette, ik wens je nu al een goede uitslag van de onderzoeken in de kliniek ! Kom hier maar verslag uitbrengen !

Ik sta ook nog altijd vroeg op, ja heb het ook jaren moeten doen hé, als je een voltijdse job hebt en drie kinderen, en toch alles zo goed mogelijk wil doen, zowel je huiselijk werk, de opvoeding van de kinderen en je job... dan begint de dag vroeg en eindigt laat.

Maar dat is nu verleden tijd, en zie dat mijn kinderen ook hun best doen, maar toch ook proberen iets meer te genieten van het leven, en gelijk hebben ze wel.

Voor jullie allemaal, een fijne donderdag, het is hier al aan het opklaren ! Mooi zo, ons uurtje sporten zal dan toch buiten kunnen doorgaan. Deze middag kook ik eens niet, ben uitgenodigd een hapje te eten met de vrienden, waar ? we zien wel, liefst buiten als het weer het toelaat !

Mijn goede vriendin Trees, van Tielt, die ik al heel lang ken, onze dochters waren vriendinnetjes vn in de kleuterklas, is vandaag jarig ! 75, en nog altijd sportief, is een echte fietster, en dat houdt haar jong !

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

09 jul 2020, 14:44

. Proficiat , Mama, papa , Rhune, Romy en Jarne.
ELEANOR , welkom ❤️

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door corry op 09 jul 2020, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

09 jul 2020, 15:22

Dikke Proficiat aan alle betrokkenen.

Laat ze maar opgroeien, openbloeien tot een leuke lieve meid en dat kan alleen met heel veel liefde, wees er dus niet zuinig op !
Oud maar niet Out

Ivette

09 jul 2020, 16:27

Van harte PROFICIAT, WELKOM ELANOR, net zoals uw zusjes Rhune en Romy zal je oma Corry ons hier wel van jou vertellen en jouw foto's tonen!

Christa en ik zijn dus vanmorgen ruim op tijd vertrokken naar de nieuwe AZ Delta kliniek in Rumbeke. Haar GPS was blijkbaar ook nog niet zo bekend met die nieuwe kliniek, het werd een beetje een zoektocht. Het is niet goed aangeduid, ook niet op de parking.
Wij zijn op de parking voor de dagkliniek geland, nu ik heb met plezier die 2,50 € ervoor betaald. Ik loop op wolkjes: De cardioloog heeft me zo goed bevonden dat ik zelfs geen nieuwe afspraak gekregen heb voor een controle. Hij bevestigde ook nog eens dat hij heel content was met mijn kijkoperatie in maart. Ik kreeg ook mijn pluim van attente, zorgzame patiënte omdat ik mijn bloeddruk zo zorgvuldig meet en mijn medicatieblad mee had!
Mens, reuze inkom en brede gangen, je krijgt toch de indruk dat er daar veel "onnodige" ruimte tussen ligt want je moet een hele wandeling ondernemen. Zelfs de liften hebben een speciale code! Nu, eens je het kent zal het wel allemaal makkelijk verlopen!
Een stadsautobus stopt vlak voor de hoofdingang wel makkelijk!
Nik en Els zullen vandaag hopelijk een fietstocht kunnen ondernemen, het is toch beter dan gisteren, benieuwd wat ze daar rond St Truiden allemaal bezoeken!
Ik ga nog een tourke doen zie anders kom ik weer niet buiten, doeiiii
Ivette

corry

09 jul 2020, 17:41

Afbeelding

Om een geen vergissing te maken, Eleanor is geen bloedverwante van mij.
Het dochtertje van mama van onze kindjes en haar nieuwe partner T, het baby’tje is een halfzusje van Rhune , Romy en Jarne. Een nieuw samengesteld gezin.

Toch zal Eleanor een deel van mijn leven uitmaken, ik heb nog een sterke band met Bianca haar mama.

Groetjes

meme-rietje

10 jul 2020, 08:39

goeie morgen allemaal
man man man de tuinman naast de deur begon deze morgen
om 7h.30 de haag de snoeien
die weet zeker niet dat ik in pensioen ben
en slaap tot 8h. :evil:
en grijs dat het is
had ik nu niet gelezen dat het mooi weer ging zijn ?
door die haagschaar was ik bijna vergeten om proficiat te zeggen tegen Corry
proficiat Corry en heel de familie voor de nieuwe telg in de familie

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

10 jul 2020, 09:26

Goede grijze morgen allemaal!
Meme-rietje wakker door de tuinman van de buren...ja dat gebeurt hier ook regelmatig die tuinmannen beginnen meestal al rond 7u30!
Yvette weer goedgekeurd in de kliniek is toch weer een last die van je schouders valt hé!
Corry proficiat aan Rhune en Romy met hun nieuwe halfzusje ze zullen inde wolken zijn!
Mijn ventje had een halve dag verlof genomen en we zijn weer eens naar zee gereden, heb er vis en verse garnalen gekocht, heb er een goed uur aan gepeld maar ik heb dat ervoor over, ik koop nooit geen voorverpakte garnalen meer in de supermarkt want die zijn het eten niet waard!
Afbeelding
Anders weer niets speciaals te melden...ben blij dat de mondmaskers verplicht worden in winkels enzo want heel veel mensen houden echt geen afstand meer denken dat die Corona al voorbij is!
Ik ga in bad...tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

10 jul 2020, 10:41

Goeiemorgen

Grijs en nat.....

Geen weer om blij om te zijn en toch heb ik iets te vieren vandaag :

Precies 50 jaar geleden heb ik nl een contract ondertekend, een contract dat nog steeds geldt en nageleefd wordt.
De feestdatum (kerkelijk huwelijk) is pas volgende week maar het feest wordt uitgesteld naar 2021 dan vieren we 50 + 1 .
Nu enkel in het WE een etentje met onze eigen bubbel.
Oud maar niet Out

corry

10 jul 2020, 12:09

🤢 Ik kom er groen van gans mijn tekst weg, zelf met pijltje terug niets.

Tot later ☹️

corry

10 jul 2020, 12:12

Afbeelding

PROFICIAT RIETJES , DOE ZO VERDER 👍

Ivette

10 jul 2020, 13:54

Gelukkig spring ik hier binnen om te ontdekken dat Rita en W. vandaag 50 jaar getrouwd zijn. IK WENS JULLIE VAN HARTE PROFICIAT!!

Afbeelding

en doe er nog maar vele gezonde jaren bij SAMEN! en geniet er van!
    heel genegen, maar dat weten jullie wel, Yvette
    Ivette

viv

10 jul 2020, 14:06

Rita, van harte gefeliciteerd met jullie gouden huwelijksverjaardag!
    Daar klinken we op ;-)

Afbeelding

meme-rietje

11 jul 2020, 09:47

goeie morgen iedereen

Rogeke kwam Pierke tegen op de markt in Kortrijk.
    Pierke vroeg: 'Heb je nog iets van Fons gehoord? 'k Heb hem al lang niet meer gezien".
    "Maar die is toch gestorven, Pierke"
    "Dat wist ik niet. Wanneer dan en wat heeft hij gehad?"
    "Hij leed aan een hartziekte en toen heeft hij een pesewever gekregen. Dat was allemaal goed en wel, ze hebben een runderfoto genomen en er was niets op te zien.
    Daarna zat hij in zijn rechter knie met een pijnlijke musicus die maar niet wou genezen.
    Daar kwam nog een bungalow in zijne rug bij.
    Na enkele maanden werd hij ziek aan de protestant. En nu is hij overleden.
    'k Ben hem gaan groeten in het dolfinarium in Kortrijk.
    Hij lag er heel mooi geopenbaard en ik ben ook naar de begrafenisfeest geweest
    in de St-Maartenskerk van Kortrijk.
    De pastoor heeft een schone homofilie gehouden.
    Na de viering werd hij niet op het kerkhof begraven.
    Ze brachten hem naar de crêmerie' in Kortrijk, hij kreeg daar een verrassing.😁😅😂

meme-rietje

11 jul 2020, 09:49

Proficiat Rietjes en Willy
    50jaar, doe er nog maar enkele jaartjes bij

Afbeelding

omadina

11 jul 2020, 10:04

Goede morgen allemaal, op deze speciale 11 juli !

Eerst hartelijk proficiat voor Rita en Willy, 50 jaar samen getrouwd en een mooi leven ! Nog heel veel gelukkige jaren samen, veel fiets en wandelplezier, en geluk met jullie kinderen en kleinkinderen !

Corry, proficiat met het nieuwe kindje van Bianca en haar partner, een halfzusje voor je lievelingskleindochtertjes ! Ze zullen wel heel blij zijn.

Geniet allemaal van dit mooie weekend ! Blijf voorzichtig, dat ben ik zeker ook !
    Groetjes, omadina
    Mama, oma, wat maakt het uit !
    Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !