In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 sep 2021, 12:13

Goede middag allen.
Ben nog een beetje in vakantiemodus.
Al een deeltje opgeruimd.
Er steekt al een wasje in dat in de linnendroger mag.
Tot hiertoe is het hier nog droog gebleven.
Ik lees her en der dat het aan zee regent voor de moment.
We hebben dus geluk gehad.

Deze namiddag verder opruimen.

Heel goed geslapen vannacht.
De zeelucht maakt slaperig.
Dat was nog een overschotje.

En nu maar hopen dat de zus volgend jaar terug naar daar wil gaan.
Ik heb me verzoend met de stacaravan.
Het was er heel rustig op de camping en stil.
Ook al waren de meeste huisjes verhuurd.
De huisjes waren kraakhelder en goed voorzien van alle modern comfort.
Ik ben gewonnen.

Prettige dag nog iedereen!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 sep 2021, 15:54

Afbeelding

Aangename middag allen, af en toe regen
maar geen zon vandaag, jammer :roll:
Niet veel te doen, de was is opgeruimd

Helena, nog in vakantiemodus, dat mag hé, 't is nog weekend :lol:
Fijn dat het een goede vakantie was :wink:

Nu de vaatwasser is klaar, mijn meergranenbroodje
staat ook af te koelen, dat kan straks gesneden worden
om in te vriezen :wink: en ik ga naar de EK wielrennen
kijken vanuit Trento... de dames zijn nu aan 't rijden

Vanmorgen heeft Tibeau Nijs al goud gewonnen
bij de jongeren :lol:
In Engeland doet Wout Van Aert het al de hele week goed :)
Knappe prestaties.... 8)
Ik ga de vaatwasser leeghalen en dan nog tv kijken
ik had een slechte nacht, heb geen 2u geslapen... :oops: :oops:

Allen een fijne zaterdag en tot...
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

11 sep 2021, 21:00

Hallo iedereen,

Clive: blaasontsteking is over, denk ik.Heb vandaag de laatste pil genomen, nu afwachten.
Bij de ukjes merk ik dat ook dat ze in 1 zin de beide talen gebruiken( zeker als ze onder hun 2 babbelen).Naarmate ze ouder worden, zal dit vanzelf oplossen.Heb gelezen dat een kind zeker 8 à 9 jaar moet zijn, vooraleer ze perfect de talen spreken.Ook hun woordenschat is beperkter omdat ze elk woord 2x moeten kennen.Hun Engels is goed, naar de Nederlandse woorden moeten ze soms zoeken .Daarom leest zoon elke avond een Nederlandstalig verhaaltje voor ( op aanraden van de juf).

MM: deze week had ik me serieus verslikt in mijn eigen speeksel .Kon niks zeggen .Was echt hees , na een half uurtje was het over.
Later zal het voor de ukjes een meerwaarde zijn, maar nu is het voor hen soms niet makkelijk.De kinderen van schoonzus zijn ook tweetalig opgevoed ,Nederlands en Frans .

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 sep 2021, 09:06

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 sep 2021, 09:24

Goede morgen seizoentjes,

We zijn weer zondag. je ziet hier op de moment gene kat. ( behalve de mijne die korrels aan het eten is) ook geen hondenuitlaters die normaal zo vroeg mogelijk komen. ik heb nog een stuk gazet over die ga ik straks lezen.
met moeder gebeld en die kreeg kramp na een uurtje de telefoon vast te houden. dan maar stil gelegd. heb gezegd dat we niet langskomen maandag maar dat ik wel ga bellen.
Dinsdag dan aan ventjes kop zeuren voor naar de knotwilg te gaan. ik wil die winterviooltjes. Hij kan op zijn hoofd gaan staan of op zijn voeten.
Gisteren, gekeken naar the dark knight rises. veel te donkere batman film. om het met de woorden van "the joker" te zeggen ( die hier niet meedoet maar een andere slechterik) why so serious? een van de meer gekende filmqoutes uit de batman franchise. ( volgens Mojo.com dan) wij hadden in onze jeugd de tekenfilm. met vechtscenes in tekstballonnetjes. ik ben dan vervolgens toen ik de draad kwijt raakte, naar wiki gesurfd om wat over films te lezen. nu is die lange film van de digicorder en vandaag mag ik naar de romcoms kijken. die neem ik op van play 7.
ventje ligt nog in bed en dat kan nog lang duren. er zat een mug in de kamer. voor zijn doen met de dvd vroeg gaan slapen.
vandaag eten we kip aan het spit in onze oven. dat zal een vettig boeltje worden nadien. Ventje heeft gezegd dat hij na de afkoeling hem ging uitwassen. de oven heeft wel een speciale laag om geen vet te laten indringen. en zijn spit mag hij ook zelf doen want ik ben bang dat ik mijn hand er op spies.
ik ben mijn ring met al die witte steentjes kwijt. die moet van mijn vinger zijn gegleden maar waar? ik kan nog wel in mijn titanium trouwring maar ik moet die eerst over die gezwollen knokkels krijgen. ook in de volksmond gekend, toch in Brugge als knobbelarthrose. bij mijn moeder zie je dat heel goed. maar die heeft altijd in een kartonfabriek gewerkt waar ze de dozen voor de pralines vouwden. of af en toe een deel taartdozen voor een bakker die een bestelling geplaatst had. Een jaar nadat ze mij had is ze daar weggegaan. die fabriek was in St-Pieters en ze hebben daar nu een soort van winkels na elkaar van gemaakt. ze moest dan elke dag met de fiets naar daar en was veel te laat thuis. ik werd opgevangen bij grootmoeder waar ik meestal een keelgat openzette. Grootvader was toen ziek geworden. maar als de hond, Teddy bij mijn wieg lag, sliep ik wel. Toen ze verhuisd zijn naar mijn ouderlijk huis, was ik op bepaalde momenten aan het krijsen zei mijn moeder: als haar schoonmoeder aan de deur stond of als mijn vader van zijn werk kwam. ze zei dat ik het precies kon ruiken. Maar als haar moeder kwam die ik later bobonne noemde, was ik de hele dag stil.
Wij gaan het dus zeer rustig aan doen. Clive gaat naar de hondenschool en Oma C gaat meefietsen met de renners? Helena nog aan het nagenieten van 't zeetje?
Anjelier: het is nu zeker een meerwaarde als je engels kent omdat dat de taal is die Universeel wordt. Goed dat Ukkepuk Nederlandse boekjes voorgelezen wordt. In welke fase van lezen zit hij?De klassiekers in het lager waren de hut van oom Tom, Oliver twist en alleen op de wereld. Die twee laatste zijn verfilmd. Alleen op de wereld wel in het Frans gesproken maar nederlands ondertitelt. Er zijn veel stukken weggelaten. die film heet sans familie. ik heb het boek ook. en dat is spannender dan de film. Als ik een boek in de winkel in handen neem dan moet die me van de eerste bladzijde boeien. anders leg ik die opzij. Oliver twist heb ik nog gewonnen door een opstel. heel de klas wilde die. ik had hem. En ik leen normaal geen boeken uit tenzij ik de persoon vertrouw dat ik ze terug krijg en in goede staat.
Ventje had aan hans ' de heer der wolven' uitgeleend, wat hans zeer goed vond voor een fantasy. die had ventje ook eens uitgeleend aan een collega wiens man op ski reis was met de maten. Ze heeft na het lezen onder haar bed gekeken en de hele nacht met het licht aan geslapen. ze heeft natuurlijk niet verder gedaan met die reeks. ik ging daar over gelijk ik een boek van Stephen King lees. de eerste van king dat ik las via de bib was Christine. Dan pas heb ik carrie gelezen maar de enige film die de moeite waard is, is de verfilming van 2012. Maar de laatste tijd schrijft King over het paranomale waar zijn zoon Joe King normaal over schrijft. wie intresse heeft raad ik 'joyland' aan. niet helemaal griezelig en aan het eind een Happy end.
Gimly is wakker door de weduwe die haar twee keffers uitlaat. Nu cezar hier niet meer is, loopt ze dikwijls hier rond te dolen met die honden. want ze zat daar de woensdag steevast met haar vriendin en bestelde dan eten die niet op de kaart stond. wij hebben daar op vraag eens een tajinne gegeten. met aubergines die gevuld waren met lamsgehakt en andere groentjes. dat was voor een huwelijksverjaardag die op een woensdag viel. Toen haar man nog leefde bestelde die altijd een bonde koffie aka een leffe. Tot cezar niemand meer toeliet om een koffie of iets anders te drinken. Dat is bij verschillende mensen in het verkeerde keelgat geschoten. gelukkig is er nog de bistro waar je meer dan welkom bent voor een teugsje. ( ostend voor drank)
Gimly heeft gisteren met smaak een heel zakje met rundsmaak gegeten. dan hebben we hem 3 keer gekamd en we kunnen een tweede kat bouwen. hij verliest weer fakken haar. en dan heeft hij een haarbal en we willen dat niet, maar nu is hij maar 3 à 4 dagen ziek ipv een hele week.
Meneer pastoor roept zijn gelovigen op.
ik ga de marinade voor de kip klaarmaken. en het restje afwas van de hot- dogs doen.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 sep 2021, 10:22

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
ik kon wel alles lezen maar niet meeschrijven :oops: :roll:
Hoewel ik ingelogd was...
ik denk dat de site overbelast was, gebeurt wel meer
op en zondag.... dan wil iedereen erop denk ik :roll:
Maar geduld wordt altijd beloond hé :lol:
Hier een dun zonnetje, regen hebben we ook al gehad
Ik heb ondertussen al gedoucht en ik ben fris
om de dag verder te zetten.... EK rijden in Trentino
voor de wegrenners... hopelijk geen ongevallen en dat
de beste mag winnen :wink:

Ik wens jullie allen een aangename zondag...
maak het gezellig, want dat moet je nog altijd zelf doen :lol:
Groetjes allen en tot later... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 sep 2021, 10:56

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: zoon gaat regelmatig met de ukjes naar de bib .Ze kiezen daar boekjes volgens leeftijd . Zelf lezen kan ukkepuk nog niet, zit pas in de 3de kleuterklas .

Appeltaartje zit in de oven . Straks Luikse salade maken , we eten dat eens graag . Is met boontjes, aardappelen, spek, hardgekookte eieren, ui, azijn .

In de namiddag naar dochter voor de katten .Heb gezegd dat ik elke 2 dagen naar daar ga . Ik zet genoeg eten en drinken dat ze voor 2 dagen genoeg hebben . Vorige keer zaten ze in een kattenpension ( was de eerste keer), die hebben daar bijna 1 week niet gegeten . Eigenares had gezegd, dat ze nog nooit zulke bange katten had gehad .Daarom vonden we het beter dat ze thuis bleven .

Dochter heeft een goeie reis, denk ik . Ze stuurde foto's door en positieve berichtjes van de mooie dingen die ze al had gezien .In de stad waar ze verblijven ( Napels), zou ze nooit met de auto durven rijden, zoals die daar rijden en die drukte. Ja, als je dat niet gewend bent , ik zou het ook niet doen .

Manlief is de wandelschoenen aan het poetsen, was echt nodig . Gisteren waren we gaan wandelen , en onderweg in een bos, op een smal paadje , een diepe brede plas . Spaanse woef sprong erover , maar ja, zover kunnen wij niet springen . Langs de kanten ging ook niet, want je gleed eraf door het slijk . Dus zat er niks anders op dan langs de kant door het water te gaan , met als gevolg natte schoenen en kousen . Er was ook overal slijk . Zo erg hebben we nog nooit meegemaakt . Spaanse woef had precies zwarte botjes aan :D .Na een tijdje droogt dat op en valt het eraf .

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 sep 2021, 20:14

Afbeelding

Slaapwel alle seizoentjes, hier was het een droge dag,
maar geen zon gezien vandaag...

anjelierken, zo'n schoenen proper maken hebben we dikwijls
moeten doen in de tijd dat we in de bergen gingen wandelen :)
mijn toeristen zullen dat vanavond ook moeten doen want ze waren
ook gaan bergwandelen, en gisteren was een regendag, ook daar :lol:

Slaaplekker allemaal, en tot morgen... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 sep 2021, 06:51

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 sep 2021, 09:21

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, ja weeral maandag :roll:
de dagen vliegen vooruit, maar er is een mooie zon
geniet ervan 't is weer maar voor eventjes...
dat hebben we dan toch weer gehad vind ik :wink:
Geniet van wat de plannen zijn ...en blijf gezond
En veel beterschap aan de 'zieken'.... :)
groetjes en tot later... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 sep 2021, 09:51

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, wat zullen de kinderen verbaasd geweest zijn een man te horen opnemen :D :D . Lijkt mij een heel lieve dokter. En fijn naar sport gekeken nadat alles spic en span was.

Anjelier : weer lekker gekookt. Eerlijk gezegd, moest ik kinderen hebben en ze tweetalig opvoeden, zou ik ook het Frans verkiezen boven het Engels. Frans is en blijft onze tweede moedertaal en op TV vatten ze genoeg Engels op. Maar begrijp wel dat dat met de Ukjes niet gaat , Frans aanleren. Die hebben hun Engels nodig om te kunnen communiceren met hun mama.

Muddy Maddy, ben je er nu uit over jouw outfit die je gaat dragen op het huwelijksfeestje van jouw nichtje ? Het zal ook een beetje afhangen van het weer dan natuurlijk. En Gimly terug aan het eten, goed zo.
Waren gisteren inderdaad naar de hondenschool, maar ditmaal deed Matice echt niet zijn best met manlief, ik ga terug op de plein als de chirurg zijn zegen geeft bij mijn volgende controle.

MJ, Wilde eend en wie vergeet ik nog, alles een beetje oké met jullie ?

Zo, ik ga doordoen. Manlief werkt van thuis uit, dus mijn 2 benedenverdiepingen zijn al opgeruimd en gestofzuigd. Verwachten nog 2 pakjes waarvan 1 heel strakke fotokader voor een prachtige foto van Matice aan zee. Die is echt wel erg geslaagd. Het is wel een rare maat die ik moest hebben, 13 op 18 cm. Die foto' s heb ik in Duitsland besteld omdat ze echt wel een heel gebruiksvriendelijke site hebben, je hebt enkel jouw GSM nodig en niet jouw computer. Ze zijn niet duurder dan de andere die ik tot nu toe had. Maar ik had standaardmaat aangeduid en deze verschilt dus met de standaardmaat in België. de verzendkosten zijn gratis en je moet er iets langer op wachten.

Ik ga de bovenverdieping nog doen en dan een extra taak proberen te doen. Moet ook nog naar de apotheek.

Ik wens iedereen, zonder namen, een aangename maandag. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 sep 2021, 10:35

Goede morgen seizoentjes,

ventje maakt zich klaar om boodschappen te doen daar wij vanmiddag naar schoonmoeder gaan.
Dinsdag gaan we naar de knotwilg en naar ventjes ex- collega's in de kazerne op vraag van nancy die gisteren haar nieuwe berner senner toonde. is nu een meisje met de naam Nalou. om het verdriet van Bartez te verwerken. de diepvries komt normaal maar die moet maar de folder in de bus steken daar het niet onze vaste is.
Ventje las in de krant dat ziekenhuizen een covid- safe pas willen voor bezoekers.
Schoonbroer is op vakantie met maat.
Clive: ja, ik heb mijn volledige outfit daar mijn tuniek op 9 september is toegekomen zonder invoerrechten. ik ga in het grijs : halflange rok en tuniek en ventje verwacht deze week zijn nieuwe hemd met opstaande kraag. gecombineerd met zijn legerkostuumbroek en deftige schoenen. Schoonbroer en zus blijven tot het feest met de vrienden. Ze heeft al een zetel voor mij laten aanrukken. ventje wist niet dat wit niet mag en zwart ook niet op een trouwfeest. ik wist dat al, dat je geen wit draagt omdat je de bruid niet te loef mag afsteken. beige mag ook niet omdat dit op de foto's kan lijken op wit en lichtroze ook. ( volgens een online artikel.) zwart mag wel als het avond feest ( zoals voor de meer dan 150 vrienden en vriendinnen) een black- tie event is. Outfit is zowel geschikt voor warm of koud weer en ik heb mijn blauwe poncho nog om aan te doen. Ton- sur ton zou ook uit de mode zijn, dus zwarte platte schoentjes maar wel grijze panty. ga gelijk de dokter doen en een extra onderbroek aantrekken op de panty omdat die dan niet afzakt tot mijn knieën zoals ik voorhad bij de trouw van Suus met Hans. Hans is zondag 1 jaar overleden. En wij kunnen nog de grens niet over omdat Suus en Jo nog geen slaapbank hebben. maar normaal is het aan hen om naar hier te komen. Moet nog verjaardagskaartje voor nichtje in de bus stoppen zodat het toekomt voor 23/9 een paar dagen voor het feest.
P. had het kaartje gezien en vroeg daarmee of ik het zag zitten om 10 uitnodigingskaartjes te maken voor haar dochters verjaardagsfeestje. moet nu wachten op eind december voor ik de nieuwe boek voor meisjes kan bestellen. maar ik heb nog tijd aangezien het maar voor februari en maart is.
Twee drukke dagen deze week en dan is de rest rustig. Moet nog na schoonmoeder naar de boekhandel. zo, fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 sep 2021, 11:23

Een besluiteloze dag vandaag.
Ik ben al van zaterdag moed aan het verzamelen om nog eens de auto te gebruiken.
Ik ga denk ik toch ingaan op het aanbod van een lieve dame om enkele keren eerst samen een toertje te doen.
Wat heb ik me dat al beklaagd da tik zo bang ben in het verkeer.
Ex-overbuurvrouw vriendin die rijdt alle dagen naar her en naar daar.
Als ze iets nodig heeft hop ze is vertrokken...

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 sep 2021, 13:32

Hallo iedereen,

Bekske: de bloemen op het prentje heb ik in de tuin staan, je hebt die in het wit en lichtblauw. Campanula is de naam.Zaaien zich gemakkelijk uit.

HVT: blijven rijden met de auto . Als je lang niet rijdt , wordt je banger .En op den duur durf je helemaal niet meer . Ik zou het aanbod aannemen van vriendin om samen enkele toertjes te rijden .Regelmatig op rustige baantjes rijden, kwestie van te oefenen .Hoe meer je oefent, des te zelfzekerder je wordt.

Ben in de serre bezig, de tomaatplanten mogen eruit . Heb toch nog een redelijke oogst gehad van de tomaten, alhoewel ze in het begin last hadden van de plaag . Ga daar de komende dagen boontjes planten, in de serre kun je dit nog .Ik had er buiten geplant, maar die zijn niet goed gekomen . De slakken zitten daar voor iets tussen.


Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 sep 2021, 14:58

Goede middag allemaal :wink:

anjelierken, ik had de laatste mooie tomaten
meegebracht van bij mijn schoondochter :)
en die zijn toch lekkerder dan wat je in de winkel koopt
het waren de laatste, zonde om ze slecht te laten worden
ik maak met de laatste vandaag een garnaal tomaat
voor vanavond, met verse sla ook van daar :lol:
behalve de garnaaltjes is het een goedkope maaltijd straks :lol: :lol:

Helena, ja onderhouden en blijven rijden is het beste
ik heb geen auto maar ik had 3 jaar niet meer gefietst
op de weg en ik heb vorige week toch weer mijn stalen ros
uit de garage gehaald, en heel voorzichtig terug beginnen rijden
en het viel mee... ik blijf wel voorzichtig als ik een draaidag heb dan
rij ik niet.... :oops: maar ik heb minder last van de rug en de benen
tegen dat ik alles tevoet doe...ik ben blij dat ik het weer gedurfd heb :)

Groetjes alle seizoentjes... ik ga me nog wat bezig houden...
er is altijd wel iets te doen... :wink: tot later... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".