NACHTUILTJES(7) 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

06 feb 2022, 09:24

Goeiemorgen

Nat, natter, natst :roll:
In de provincie Luik zullen ze wel weer hun hart vasthouden. Hopelijk toch wat minder regen dan dat wat voorspeld wordt.
Hier in de westhoek dan toch wat minder, zouden we kunnen gaan wandelen ? Koksijde deze namiddag ?

Gisteren wel onder een aangenaam zonnetje langs de deur van Ivette voorbijgekomen. Spijtig had ik geen tijd om te stoppen 'k moest mee met mijn gezelschap hé.

Meme-Rietje, trek het je niet aan en geniet maar na van de aangename momenten van de dag.

Jadi, terugkomend op je vraag van gisteren. Ik denk dat ik als kind te veel geslapen heb :lol: vandaar dat ik nu halve nachten wakker lig :wink:
Oud maar niet Out

Ivette

06 feb 2022, 10:07

Rietjes,uw wandeling is een ware promotie voor Brugge, zo schoon maar ik herken er niets in misschien eens tonen aan Christa, Nik en Annelien die in Assebroek woont en werkt in de Brugse bib.
Ook dat "PASTIS" interesseert me, zal ik eens zoeken.

Naar dat dancing with the stars kijk ik niet meer: teveel reclame en te uitgebreide jury commentaren.
Ik heb alleen het laatste stukje bekeken omdat ik toch weer nog geen goesting had om te gaan slapen.
Spannend is het al lang niet meer: we weten al van de 1e uitzending dat Nina Derwael gaat winnen, zij is dan ook een kandidate buiten categorie.

Dan is the masked singer veel spannender maar ik neem ook dat op want ik haat reclame onderbrekingen.
Ik luister naar Saartje die speelt in dertigers, vind ik top wel jammer dat het zo laat begint en zo kort is wel goed dat ze het elke dag herhalen op één om 14u10.

Hebben ze bij Voetje voor Voetje gisteren chance gehad met hun jaarlijkse Blasiuswandeling, droog zonnig en aan een beetje koude wind storen de echte wandelaars zich toch niet. Het volk stroomde toe, de hele dag stond mijn straat vol auto's. Het viel me wel op: piepjonge wandelaars waren er niet tussen, meestal oudere, gedreven wandelliefhebbers in groepjes die zich jeunen met mekaar en bij het wandelen. Zo waren WIJ ook maar ook dat veranderde toen WIJ niet meer bestond...

Onze kleine Lars moet al overschakelen naar een grotere pampermaat en drinkt al 1liter melk per dag, ge ziet Sarah houdt me op de hoogte hé, vind ik heel lief!
Nik komt deze namiddag wat klusjes doen dus doe ik nu wat voort! Groetjes allemaal!
Ivette

jadi

06 feb 2022, 10:43

Afbeelding
* Och net gehoord op de radio dat RAYAN het jongentje van vier dood is ... :cry:
Goede morgen vanuit het regenachtige D.ks..d.
Wat de dag brengt weet ik niet.
Gisteren naar de boerenmarkt geweest en een wandeling langs de grote en kleine dijk.Om te eindigen in het oudste etablissement van Diksmuide voor een chocomelk en ventje een koffie macciatta. Wat deed dit deugd, jong toch wat heb ik er van genoten
Soms kan men van heel kleine dingen heel erg genieten hé
Rietjes ik moest lachen met je uitleg over het slapen...Tja , het ergste is dat de nachten zo lang zijn hé.
Frankje weer heel mooi wat je gemaakt hebt, maar zet die dame aub niet buiten alles zal er alles afregenen, en kan ze het pleuris oplopen.
Meme-rietje , vervelend voor je, dat zou ze zo op uw stoel zitten draaien van het ongemak hé. Trek het je niet aan. Moet maar denken het is van naieviteit , of dommigheid.
Ivette niet te geloven wat je vertelt van Larske, dat zo vlug hé. Ze groeien als bloemkolen, wat een tevredenheid van je kant. Het moet plezant zijn uw achterkleinkind te zien opgroeien.
Greetie eindelijk weer buiten, regen of niet naar buiten.
Oma-C zal ook wel al wakker zijn. zwaai zwaai
Fijne zondag allen
Regen of geen regen we gaan ons humeur er niet laten door vergallen hé
toedeloe
menu: wekelijks de frieten deze keer met stoverij
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

06 feb 2022, 17:51

Ondanks de felle wind en overvloedige regen zijn we deze middag naar Koksijde gereden om te wandelen en geloof het of niet we hebben de 8 km wandeling kunnen afleggen zonder nog een druppel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Oma-C

06 feb 2022, 20:31

Afbeelding

Goede avond allen, :wink: dank voor de mooie foto's :wink:
Het as daar zo te zien beter weer dan hier vandaag :roll:
Wat een beestenweer, bijna de hele dag regen
gehad en een half uurtje de zon in de namiddag
maar nog veel wind.... tegen de avond dan weer
een ferm onweer met alles erop en eraan en nu weer hagel...
en regen.....we zijn goed bedeeld :roll:

Ik kwam jullie nog een goeie nacht wensen ik ga straks
op tijd naar m'n koffertje..... slaaplekker allemaal
en tot morgen... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

corry

07 feb 2022, 07:04

Afbeelding

Goedemorgen

Gisteravond even mijn hart vastgehouden, rukwinden en hagel, oef geen schade.

Rietepetietje, het komt binnen, waarom weten ze soms zelf niet, over aanspreken heeft geen zin, karakters kan je niet veranderen.

Morgen kapper krullen en bekken gaan eraf.

Woensdag afspraak met vriendin, wij gaan samen uiteten en bijpraten.

Verwacht kleinzoon Jürgen, we hebben hem nodig.

Voor de rest niet veel te melden

Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

greetie

07 feb 2022, 08:34

Afbeelding

Binnen een uurtje naar de kinesiste gevoerd, bandage eraf wat een opluchting :lol:

Gisteren namiddag hier niet meer geregend zelfs de zon kwam te voorschijn af en toe!

Greetie

meme-rietje

07 feb 2022, 09:04

goeie morgen allemaal
zit hier voor het moment in het zonneke
maar voor hoe lang?

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Oma-C

07 feb 2022, 09:53

Afbeelding

Alle uiltjes een fijne maandag gewenst, :wink:
het stormachtige weer is voorbij, laat ons
hopen dat we nu een aangename dag krijgen
we moeten blij zijn met elk beetje zon dat er komt :wink:
Ook al is het maar eventjes
Maak er een fijne week van en tot..... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ritavdm

07 feb 2022, 11:29

Goeie voormiddag
alweer bijna middag; de tijd vliegt voorbij als je druk doende bent.

Het weer viel gisterennamiddag ook nog mee hoor hier
maar vandaag toch veel beter, wandelweer :wink:
ook al zou ik liever eens gaan fietsen
't kriebelt :lol:
maar we hebben beloofd een kleine groep wandelaars vandaag op sleeptouw te nemen dus... doen we dat .

Menu : spek met ei, witloofslaatje, gebakken aardappels.
Ja W is aan de beurt en dan mag het niet te moeilijk zijn hé :wink:
Oud maar niet Out

jadi

07 feb 2022, 14:25

Afbeelding
Hallo, intussen al namiddag.
De zon is er, wat een heerlijk weertje. Naar de markt geweest en genoten van een wandeling.Daarna gestopt bij de vistraiteur en kabeljauw met puree meegenomen in Napolitaanse saus, super lekker.
Tuurlijk een koffietje gaan drinken.Blijkbaar waren er nog mensen die onze mening hadden,Want er was veel volk op de markt.

Rietjes ik heb genoten van je foto's. Ik werd onmiddellijk naar mijn puberteit gecatapulteert. Toen deed daar in 't ronde een vakantie job. Namelijk in La mine nu de hotelschotel.
Daar kwamen in de zomervakantie altijd kdr van A.E.P . Daar deden we met een groepje meisjes de slaapzalen in orde, de refter kuizen, patatjes schillen enz...
Ook was er vrije tijd en toen gingen we wel eens een wandeling doen...
Njammie spek met eieren dat is toch ook heel lekker..

Yorkje naar The Jane gaan eten, slik vind dit toch wel heel veel geld.. En alleen nog maar voor het voorschot.. Wij zouden dat toch niet kunnen uitgeven hoor. Je kan er alles wegblazen wat er maar op uw bord ligt. En soms kom je met honger van tafel. En in enkele uren ben je heel veel geld kwijt.
Enfin er moet van soorten zijn hé, anders is het te saai in het leven.

Oma-c vroeg gaan slapen schrijf je. Hier gaat het zo, we gaan vanavond eens niet te laat gaan slapen. En toch is het altijd 23u a 24u. Die Tv daar blijven we beiden aan gekluisterd.

Corry wat een geluk dat jullie hulp krijgen van de kleinzoon. Jürgen met de twee puntjes op de u..Dat zegt mijn schoonbroer altijd. Zijn oudste zoon noemt ook zo, en het is ook zo geschreven.

Greetie ik kan het me voorstellen, dat dit een hele opluchting is als alles weer normaal is zonder die bandage..

Meme-rietje in het zonneke is het zalig. Zolang het achter glas en is, en beschut voor de wind. En zoals in ons geval, op de markt een echt trekgat , de koude wind speelde ons parten.

En nu nog wat HH doen. Wens iedereen een fijne namiddag toe
toedeloe
menu kabeljauw met puree in Napolitaanse saus (van de traiteur meegebracht)

Ritavdm

07 feb 2022, 19:23

Opdracht volbracht !
met 20 senioren in het kielzog ongeveer 8 km door Poperinge gewandeld
en
achteraf een lekkere trippel gedronken.
Oud maar niet Out

meme-rietje

08 feb 2022, 09:17

Goedemorgen allemaal
ik wens jullie een fijne dinsdag ☕☕
weer niet mijn gewoon poetste vandaag
maar deze namiddag wel vervanging
dat heb ik niet graag
verleden week was het mijn hulpje, ook vervanging
dat is wel meegevallen
nu we zullen zien

Afbeelding

jadi

08 feb 2022, 09:57

Afbeelding
Goede morgen iedereen
Tot nu toe is het hier droog, geen zon.
Deze nacht toonde de buiten thermometer 9° C , niet te geloven en dit in Februari
Ik weet nog niet wat onze dag brengt
We zien wel
Maak er een mooie dag van allemaal
Wij gaan dat ook doen
menu: slavinken (hamburgers met spek er rond) spinazie en gekookt patatje

Rietjes fijn voor de senioren wat jullie doen. En dit brengt voldoening.

Yorkske zo vroeg naar de kinesist. Amai weer verplicht opstaan. Moch gauw, die chichi gaat mijn petje te boven. Wat heb je daar in godsnaam aan. En bladgoud dat smaakt toch niet. Ik zou het liever in een ring of in mijn oren zien...:lol: Dat is tenminste voor altijd. Enfin smaken verschillen, maar ik zou toch een tijdje last hebben van maag als ik die prijzen bedenkt.Telkens die knoop in de maag, dat zou het mij niet waard zijn.
Voor mij mag je gerust die foto's zetten. Want ik kan het mij maar half voorstellen hoe ze dat aan de man brengen.

Meme-rietje ja dat is vervelend altijd andere hulp. Een mens voelt zich zo onmachtig hé
Maar er is een groot te kort in de sector.En ze vallen heel veel ziek vind ik.
Hopelijk heb ik donderdag mijn poetske terug na een maand.

Afbeelding

meme-rietje

08 feb 2022, 10:03

dat wil ik ook wel eens zien
kan me dat niet voorstellen zo'n bord