In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

07 nov 2025, 17:48

een goeie avond alweer iedereen

zojuist van een koffietje genoten met een lekkere chocomousse er bij , mjammie dat smaakte
ja vandaag hebben we het er eens goed van genomen en de eurootjes laten rollen want we leven maar één keer hé en we doen ze niet mee
halverwege de voormiddag wat boodschappen gedaan en terzelfder tijd van het mooi zonnig weer genoten en in het naar huis rijden onze voetjes onder tafel geschoven en geluncht in onze vertrouwde lunch en tearoom zaak hier in onze buurt
en daarna nog wat boodschappen gedaan zodat we niks meer tekort hebben tot halverwege volgende week , want dinsdag is alles toe

jadi ooooooo wat een fleurig mooi plaatje van jou
en hopelijk alles goed met je hoorapparaatjes , en dat zijn inderdaad hele dure dingen weet ik van iemand in de familie
en gelukkig komt jou tekst niet per drone , want er hangen al genoeg van die stomme dingen in de lucht en het word hoogtijd dat ze bij defensie dat probleem eens aanpakken en ze uit de lucht schieten

Bekske , An , Inge en alle andere leutertjes
nog een gezellige warme avond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Bekske

08 nov 2025, 03:50

Afbeelding

mama-inge

08 nov 2025, 06:01

Goedemorgen en een fijne dag
Werk is gedaan en ik ga genieten van het weekend
Zo eerst naar bed en daarna zien we wel hoe de dag loopt

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

08 nov 2025, 10:03

Afbeelding

Hallo aan iedereen een goede morgen ,
Zo we zijn weer netjes gewassen, haartjes in de plooi . Ik moet wel zeggen dat dit al enkele uurtjes geleden is . Maar ik heb nog eerst even de krant van gisteren ingekeken. Mijn dag gisteren was goed gevuld, en er was er niet van gekomen om de krant te lezen.. Wat de dag brengt weet ik nog niet, maar als het avond is zal ik wel weten ..
Dus nu even hier met een tas koffie , en ja hoor nog maar mijn eerste tas en waarschijnlijk ook de laatste voor vandaag . Ik heb namelijk cornflakes gegeten deze morgen en dan heb ik daar geen koffie van doen ..
Hallo An-W het weekend is gestart geniet er van
Zonnebloemetje ik ben nog in de Colruyt binnen geweest gisteren amai zoveel volk, het was al naar de avond toe .. Het is zeker niet voor herhaling vatbaar . Velen mensen maken de brug en dus doen ze op vrijdag na hun werk boodschappen . Ik was blij dat ik thuis was.
Eerlijk ik moest aan u denken toen ik dat plaatje vond . Zonnebloemetjes voor zonnebloemetje haar collectie dacht ik nog.. :lol:
Ja dat drone gedoe , ze maken de mensen bang .
Zo mijn nieuwe exemplaren zitten in mijn oren . En nu nog wachten tot alles geregeld is met de papieren maar dat doet Laperre allemaal .. wat een service .. En dan krijg ik de factuur wel toegestuurd binnen een paar weken. .
Hoi mama-inge geniet van je slaap ,droom mooie dromen , en daarna geniet van je weekend
Bekske ook voor u een fijn weekend om te beginnen met de zaterdag geniet van je dag
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: biefstuk met verse worteltjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

08 nov 2025, 17:37

een goeie avond alweer iedereen

de zaterdag is hier precies voorbij gevlogen
maar ja als je aan iets bezig bent gaat de tijd rap hé
dus deze voormiddag wat naaiwerk gedaan wat nodig was
want voor ventje hadden we een tijdje geleden twee nieuwe jeans gekocht maar die waren te lang en moesten nog in gestikt worden en dan heb ik nog wat naaiwerkjes te doen als ik wat tijd heb

jadi ja volgende week zal het ook weer druk zijn in de Colruyt met die hoogdag van dinsdag
en hopelijk werken je hoorapparaatjes goed

Inge , Bekske , An en alle andere leutertjes
geniet nog van jullie zaterdag verder

en nu ga ik de was uit de wasmachine halen en in de droogkast doen

tot later

Afbeelding

An-W

08 nov 2025, 22:00

Goedenavond allen,
Vandaag gewerkt in de winkel , ingevallen voor een collega.
Nu een lekker rustig avondje.
Fijne nacht en welterusten allemaal.

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

zonnebloemetje

09 nov 2025, 10:36

een goeie zonnige zondagmorgen iedereen

tis precies zomer als je naar buiten kijkt en er is hier al verdacht veel verkeer voor een zondag , dus daar zal het mooi weer wel voor iets tussen zitten denk ik
we hebben lang geslapen want voor ventje is dat goed om veel te slapen met zijn verkoudheid zodat hij er vlug weer door is , maar zijn antibiotica helpt al goed en hij heeft er nog voor enkele dagen
en Celine heeft ook al aan de telefoon gehangen deze morgen

en nu in vijfde versnelling richting badkamer sè

voor iedereen nog een gezellige en mooie zondag

tot later

jadi

09 nov 2025, 10:37

Zondagmorgen ! ! ! .. .
Ik geraak niet tot bij jullie, dus nu even mijn epistel opstellen .
Dan kan ik straks het misschien dan toch nog via de virtuele draad de wereld in sturen.
Eerst en vooral een fijne zondag, eentje in november waar we moeten van profiteren . Het wordt een heel mooie zonnige dag zo te zien ..
De schijning van de zon tussen de bomen , dat brengt ons het mooiste kleurenpalet..
Wat mijn zondag brengt och ik laat het op mij afkomen , we zien wel
Eindelijk binnen bij jullie
Zonnebloemetje inderdaad zo'n feestdag midden in de week niet evident om dan te gaan winkelen .. Wat het draden van mijn naaimachine betreft moet ik een paar keer potvolkoffie roepen. De draad vind het gaatje moeilijker.
Ik heb nu iets gekocht in de Veritas wat het mij gemakkelijker zou moeten maken maar ik heb het nog niet moeten gebruiken .
An_W ook voor u een fijn weekend
Inge- Anne_marie en Bekske zwaai zwaai
En sorry als ik iemand vergeet het is ongewild.
Aan iedereen geniet van de mooie dag
toedeloe
menu: friet met ? . .

Laatst gewijzigd door jadi op 10 nov 2025, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnebloemetje

09 nov 2025, 10:42

Afbeelding

Bekske

09 nov 2025, 10:52

Afbeelding
nu nog verder met bladeren bij een te vegen op het gras.Want ik heb geen boom staan maar twee huizen verder staat een enorme boom de takken komen tot tegen mijn tuin .Heb al vier grote plastieken kuipen bijeen gedaan en opgeraapt en nog ligt er veel .Ook een gedeelte waar pas gras uitkomt dus moeten de bladeren weg .Willen of niet het moet ondanks het enorm moeilijk lastig is voor mij .Had al een rondje buiten geweest met de twee .Dus ben ik buiten nog een tijdje zoet bezig .Geniet van jullie dag groetje

zonnebloemetje

09 nov 2025, 10:55

hey jadi , ik zie dat je juist hebt af geklikt voor mij
ik heb al jaren iets in mijn naaimachine liggen voor het geval dat ik mijn draad niet in mijn naald krijg en je kan dat kopen bij Veritas en het gaat heel gemakkelijk met dat hulpmiddel

Afbeelding

Bekske ook een goeie morgen , en ja bladeren opkuisen is lastig , toch niet teveel ineens willen doen want das heel slecht voor de rug

jadi

09 nov 2025, 12:06

zonnebloemetje schreef:
09 nov 2025, 10:55
hey jadi , ik zie dat je juist hebt af geklikt voor mij
ik heb al jaren iets in mijn naaimachine liggen voor het geval dat ik mijn draad niet in mijn naald krijg en je kan dat kopen bij Veritas en het gaat heel gemakkelijk met dat hulpmiddel

Afbeelding
* Heb ik Zonnebloemetje maar dit moet je van achter naar voor kunnen mikken en dat lukt me langs geen kanten ..Wel ideaal om een gewone naald . .
Toch bedankt ♥
Zo en nu vertrekken voor een mini wandeling naar de frituur ergens in één of ander dorp. .

mama-inge

09 nov 2025, 12:49

Fijne middag
Vanmorgen een beetje uitgeslapen
De rest van de ochtend met een boek op de bank
Vanmorgen was het hier behoorlijk grijs,maar het zonnetje is inmiddels door gebroken
Ik ga zo met jongste puber en de honden naar het bos

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

09 nov 2025, 17:44

Afbeelding

wij kijken nog efkes verder naar een lange film van deze namiddag

nog een gezellige avond verder

mama-inge

10 nov 2025, 02:34

Goedemorgen
Het is fris met maar 4 graden