Seniorennet Café

NACHTUILTJES(12)2024

Gestart door redpoppy op 05 apr 2024, 17:26 6113 berichten 440.659 keer gelezen
greetie 26 jun 2026, 06:15 Land van Nevele 3.894 berichten
Goedemorgen :)
Als ik een vent was zou in 't gras geslapen hebben.
Nu begin ik toch af te tellen naar de koelte!
Zondagavond etentje van dochter samen met de twee kleindochters :D mooi vooruitzicht
En zoon verwent me ook met berichtjes en filmpjes van zijn fietsreis in Italië,prachtig!
Op de blote voeten in 't gras gelopen voor de koelte maar er is geen 8O goede morgen gezegd tegen de twee schapen die zien ook af!
Groetjes
corry 26 jun 2026, 06:20 Wenduine 2.856 berichten
Afbeelding

Goedemorgen

4u30 ‘en de haan kraaide, ben er zeker ! :lol:

Vandaag voor vele een dag met een speciale betekenis.

PROFICIAT

Afbeelding

Groendienst aangekomen en gestart.

Zal maar mijn draai nemen om af te slaan naar een dag met verzuchtingen :lol:

25° aan zee, binnen evenveel, op terras een frisse bries.

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.
Bekske 26 jun 2026, 09:09 13.084 berichten
Afbeelding
wat ben ik blij met mijn zelfgemaakte gordijnen .Het is een verduisterde stof en gewone stof .Heb er ook gemaakt voor de koepels die je kunt open schuiven met een stok .Hier binnen schrok de huis arts maar ook de kinesist dat het hier niet te warm was .Gisteren was hier binnen 26 graden zonder ventilator of airco .Wel waren de gordijnen dicht alsook de dubbel rolluik .Gisteren avond rond 23 uur de venster op klip en achter de deur open tot deze morgen 5 uur .Dan heb ik alles terug afgesloten .Het was weer verlucht en dat voelde goed aan vanmorgen .Hoe deden ze het 50 jaar geleden doen waren de huizen nog niet zo als de meeste huizen .Ik heb nog een oud huis met dikke buitenmuren .Nog een paar dagen geduld om de zwijgen over de luxe van badkamers nu tegenover vroeger hadden de meeste nog geen badkamer en toch moesten ze het ook overleven die warmte .afijn ja het is nu broedend warm een bakoven buiten .Dus binnen blijven .tracht er het beste van de maken groetje
jadi 26 jun 2026, 10:26 de boterstad 8.602 berichten

Afbeelding
Warme morgen, mijn lichaam voelt "wak" zweterig en ik heb alleen mijn wasgoed geplooid. Gisterenavond buiten gehangen en om 7.30u deze morgen binnen gehaald . Toen tekende de buiten thermometer al 37°C
Nog in de vroege morgen om een krant geweest. Blijkbaar was ik niet de enige die zo dacht..
Intussen terug thuis in de frisse keuken /living.
Krakje ik heb een fikse regenbui aangevraagd zonder hagel en schade .. Laat maar komen dat het wat frisser wordt .. Ik heb veel goesting om in de regen te gaan staan en ♪♫ I'm singing in the rain♪♫ te zingen ..
Greetie waarom moet je daarvoor een vent zijn ? ? Ik heb dit nog gedaan op het veldbed buiten geslapen meerdere keren op mijn terras . Hier nog niet , en gisteren was ik het aan het overwegen .. Maar ik heb het dan toch maar niet gedaan .
Corry dat is wel heel vroeg ochtend voor je .. Speciale dag voor velen , en nu maar hopen dat iedereen geslaagd is ..
Bekske wat een toeval ik stond deze morgen met een man te praten over vroeger . Die zei net hetzelfde als jij . Nu zijn de huizen zodanig geïsoleerd at het niet meer afkoelt in de zomer.. En inderdaad wij zijn zo opgegroeid. In ons vroeger huis was het ook altijd fris .. Het was een oude boerderij en we hadden een spouw van 8 cm ..
Hou het koel,
want het is zwoel
Aan iedereen een fijne vrijdag en laat nu maar eens zien daar boven om een ferme regenvlaag te sturen zonder hagel of schade .. Zodat het eindelijk wat afkoelt.
toedeloe
menu : koude schotel

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Oma-C 26 jun 2026, 10:30 Thuis 22.491 berichten
Afbeelding

:lol: 8O :lol: :wink: probeer het koel te houden
want het is niet meer gezond nu.... :oops:
Het leven draait niet om wat je overkomt,
het gaat over hoe je ermee omgaat."
:wink:
(Marleentje)
krakje 26 jun 2026, 20:42 Heist op den Berg 10.846 berichten
ja de strijk deze morgen vroeg gedaan toen ging het nog,
iets dat moest gedaan worden is in de morgen gebeurd,
daarna was ik moe, het was veel te warm, eerder plakkend warm;
hopend dat volgende week temperaturen beetje zakken,
tussen door met koud water me opgefrist,
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
greetie 27 jun 2026, 08:04 Land van Nevele 3.894 berichten
Goede morgen :D
Tien voor vier werd ik wakker,dan toch opgestaan voor de voetbal :D
Ik hoor van iedere ploeg graag hun volkslied :) en de emotie die daar bij hoort van de supporters :D
Daarna terug in bed en toen ik opstond hadden ze juist gedaan,nog wat meegevolgt ,super bravo 👏
Niet op de fiets ,ga verder met een beetje HH taken en wassen
Bij wie heeft het al geregend?
Hier niet zal terug broeierig warm worden
Groetjes allemaal
Greetie
corry 27 jun 2026, 08:12 Wenduine 2.856 berichten
Afbeelding
Geen meusli voor mij wel een boterham.

Goedemorgen
temperatuur binnen 24°
Knal boem patat onze duivels waren goed.
Gisteren een dag van ter plaatsen rust, een beetje zuurstof tekort, heb een potcast opgezet en het laten voorbij gaan. DE VERRE KIJKERS ėėn aanrader , op VRT
Al een beetje huistaken gedaan, voor de rest geen plannen.

Afbeelding

Nog een fijne dag, stilaan naar normaal, tot in den draai
Corry
jadi 27 jun 2026, 09:21 de boterstad 8.602 berichten

Afbeelding
Goede morgen , het windje waait doorheen mijn "doeninghe" het voelt zalig aan . Maar donkere wolken sieren het firmament, maar daar tussen de hardnekkige zon die probeert door te breken.
Wat het slapen betreft dat is me redelijk gelukt tot 6u deze morgen . Gelukkig bracht mijn ventilator daar soelaas .. Een beetje op voorhand laten draaien en zo een frisse kamer om te gaan slapen.
Oma-C het begint stilaan weer wat normaler te worden wat de temperatuur betreft ..
Krakje de strijk gedaan gisteren morgen lees ik .. Amai en het was al zo warm dappere madam
Greetie ook wakker om naar de voetbal te kijken, mijn zoon ook. Geen sport voor mij maar gelukkig zijn er anderen zo weet ik ook eens wie er gewonnen heeft .
Corry op zaterdag eet ik de klassieke cornflakes een gewoonte van vroeger .. Soms de speciaal volkoren . Mijn god die cavaillon die ligt daar zo om in te bijten ..
Zo en nu moet ik eindigen, want ik moet vertrekken . Aan iedereen een fijne zaterdag .. En wat het weer betreft , ik weet niet wat ik er moet van verwachten het is nog altijd bewolkt , al fluiten de vogeltjes gretig hun lied. Veel leven buiten als de venster openstaan natuurlijk .. Zalig . .
toedeloe
menu; ik weet het nog niet , we stoppen wel ergens onderweg ..
Bekske 27 jun 2026, 09:36 13.084 berichten
Afbeelding
hier geen regen maar ik zo graag willendat het hele nacht eens zo doorregenen .Geen onweer zoals voorspellen maar gewoon regen .Zodat de meeste warmte geblust is .ik kan hier geen ventilator of airco zetten door men vogels alsook voor de honden moet je er mee oppassen .Dus iedere avond voor de vogels een vers badje waarin ze even gaan .En voor de honden staat er een kinderbadje op de grond waar ze ook inkunnen als ze zin hebben daarna het meeste water van hen me een handdoek afvegen ze wel vochtig laten .Ook bij het vogelhok een natte doek leggen niet op het hok er naast zodat ze vochtig heid krijgen in hun kooi.Als de doek opdroogt geeft het vochtigheid af .En de honden hun snuit even opfrissen evenals hun pootjes .Ze vinden het leuk om in het badje te gaan liggen even .Afijn ja nog even en volgende week meer dan 12 graden minder hopelijk .Mijn regenwater dat ik opvang is op dus mag het snachts goed door regenen .Geniet nog maar deze braadoven groetje
Ritavdm 27 jun 2026, 13:26 Groot Ieper 5.042 berichten
Goeie middag

Ah meneertje wat een weertje 8O
Een paar dagen echt TROP geweest.
Hier hebben we nu een wolkbreuk gehad deze voormiddag die niet alleen voor wateroverlast zorgt maar ook voor verfrissing.
Ik zat net binnen in de kerk voor een begrafenis toen de ruisende regen en enkele donderslagen de stille verstoorden. Bij het buitnkomen plassen en riolen die het niet konden slikken.

’T is over ’k zit alweer op mijn terras met op de achtergrond lawaai v ronkende motoren, rally :roll:
Oud maar niet Out
Oma-C 27 jun 2026, 17:05 Thuis 22.491 berichten
Afbeelding

Goede namiddag allen, :wink:
Hier 38° buiten en binnen29.....echt niet te doen. :oops:
en na deze week zouden er nog meer van dit soort
op ons afkomen zei Sabine vanmiddag... :roll:
de opwarming van de aarde laat zich wel voelen :o
Ik heb hier 3 buitenmuren en een plat dak en ik heb
nog nooit in al die 12 jaar dat ik hier woon een
ventilator of airco nodig gehad gelukkig heb ik rolluiken overal.... :?

Ik hoop dat niemand van jullie al ziek is geworden
van deze warmte want in de ziekenhuizen hebben ze
de handen vol....veel water drinken en proberen koel blijven...
Ik ga 2à3 keer per dag even onder de lauwe douche
Niet koud want dan heb je nadien weer veel te rap warm :roll:
en met de voeten in een waterbadje zit ik te lezen of te puzzelen
en tv te kijken....mijn flessen water met vers citroensap
staan in de koelkast, en tegen de avond zijn die leeg....
'nachts drink ik gewoon water...

Veel sterkte en moed want het is nog niet gedaan.... :roll:
Het leven draait niet om wat je overkomt,
het gaat over hoe je ermee omgaat."
:wink:
(Marleentje)
corry 28 jun 2026, 07:29 Wenduine 2.856 berichten
VANDAAG PISTOLEETJES :lol: :lol:
Afbeelding

Goedemorgen
Ik ben niet alleen vroeg op , de rij aan de bakker was,
15 wachtende buiten waarvan 2 dames.
Aan zee afgekoeld, in huis nog 24°

Tot in den draai :wink:
Afbeelding
Bekske 28 jun 2026, 09:18 13.084 berichten
Afbeelding
iets na 24 uur vannacht heel veel lichtflitsen met enkele harde knallen .En even een plensbui was iets afgekoeld maar in de vroege morgen zes uur weer alles dicht want dat gele bolleke hoog in de lucht kwam al piepen .Het begon toen al terug warm te worden .Veel water is er niet gevallen dat zie ik omdat ik regenwater opvang .regenwater word hier gebruik voor vloer en wc .Met een grote kruik regenwater de wc doorspoelen .zo ik wens jullie een fijne laatste zondag van juni groetje
jadi 28 jun 2026, 10:49 de boterstad 8.602 berichten
Afbeelding
Zondagmorgen , wat was ik ontgoochelt deze morgen , hier is het nog altijd even warm binnen .. Beneden is het afgekoeld zalige temperatuur .. Dus airco en ventilator(keuken) staan te draaien . Ik voel me vandaag ook niet zo lekker .. Mijn hoofd, maag zeggen dat het tijd is dat het weer moet veranderen .. Hier om 00u regen, paar lichtflitsen een heel zware knal en dat was het .. Deze morgen al terug heel warm . . water .. . . regenwater . . . ik snak er naar dat muren en plat afkoelt . .
Bekske toen ik een hondje had , ging ik op blote voeten voelen aan de stenen hoe warm die waren .. Die pootjes van die schatjes kunnen ook hun kussentjes verbranden hé . .Maar alle beestjes bij u zijn met hun spreekwoordelijke poep in het water gevallen . Ze hebben een gouden mandje bij u.
Rietjes niet te doen hé .. Wij kwamen aan op onze afspraak en de lucht zat zwart en bliksemschichten. We kwamen buiten heldere hemel en al de te warme zon ..
Oma-C ik heb geen 3 buitenmuren maar 3 glazen muren .. Toch kan ik het fris houden door de screens en de airco vooral . De rest zijn muren ( slaapkamer-badkamer-gang) en daar is het warm .. 's Avonds verhuis ik de ventilator naar de slaapkamer voor een paar uren . Dan kan ik fris in bed .. Hij gaat niet gans de nacht, ik wil geen verkoudheid oplopen.
Cory dat is een zalige temperatuur bij u .. en die pistoletjes zullen gesmaakt hebben .. Hier worden ze nog gratis aan huis geleverd..
Zo mijn epistel is klaar voor vandaag. Aan iedereen maak er het beste van .
toedeloe
menu: frietkot grote honger heb ik niet , maar zoonlief dat is iets anders natuurlijk.