In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

18 nov 2025, 11:42

Goedemorgen en een fijne dag
Zeker fijn voor kind dat hij mee kan en mag naar Oostenrijk
De mazzelaar heeft volgende week vrijdag nog een uitje, die dag gaat de groep die naar Oostenrijk gaat, naar Bottrop, naar een skihal, ter voorbereiding op hun trip in januari.

Het is hier op en af wat regen
Al wel naar het bos geweest met de honden en een flinke wandeling gemaakt
Zo lunchen en vanmiddag wat huishoudelijke klusjes doen en ik moet ook nog richting winkel

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

18 nov 2025, 19:41

een goeie avond alweer iedereen

de dagen worden zichtbaar korter en de nachten langer maar als het vroeg donker is dan heeft dat ook zijn charmes vind ik en dat kan ook gezellig zijn

nu na een deugddoende douche van ons avondeten genieten sè
en daarna tv kijken voor de rest van de avond

voor iedereen nog een aangename avond

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

19 nov 2025, 08:10

een goeie natte woensdagmorgen iedereen

tis nat en koud , 5° en nog duister buiten
wij hebben deze voormiddag twee afspraken staan en dus zal onze voormiddag rap voorbij zijn
maar tis de tijd van 't jaar hé om zo'n weertje te zijn , dus geen probleem , en we maken het binnen gezellig in de warmte

en nu kijken of ventje al wakker is zodat we kunnen ontbijten

tot later iedereen

Afbeelding

jadi

19 nov 2025, 09:54

Afbeelding
Goede natte morgen iedereen
Het zonnetje is aanwezig, de lucht is helder , er is geen wind . Dat kan ons een mooie herfstdag bezorgen . We zien wel
Hier wordt een dagje van afspraken ..
Het moet ook gebeuren .
Zonnebloemetje het zal bij u weer spic en span zijn .. Een mens kan daar van zo'n een geluks gevoel bij hebben vind ik ..
Wat het oranje zand betreft , mijn buurman zei het ook . Hij was gaan wandelen aan de kust. Hij vertelde dat er een zandstorm was. Ik geraak 's morgen minder gemakkelijk uit mijn bed als het nog donker is . . Jij was wel vroeg paraat deze morgen .. O ja juist jullie hebben ook afspraken lees ik ..
mama-inge dat kan ik geloven dat je het super vind dat kind meekan naar Oostenrijk.. Het zijn mooie herinneringen dat ze maken .. Sorry ik moest lachen maar goed gedoeld . Toen ik las " de mazzelaar" ik vind dat nu eens zo mooi gezegd .. Mijn woordenschat is een woord rijker .. Ha ja zo'n dingen moeten voorbereid worden . :lol: Hier doen ze dit ook de mazzelaars .. (Ik zit met de glimlach op mijn gezicht terwijl ik het typ). Dat is over borstels dat ze glijden als ik me niet vergis .. Mijn kkinderen hebben dit ooit toen ook gedaan.. tot groot jolijt van de bende ..
Hallo An-w fijne dag
Verder aan iedereen een fijne woensdag
toedeloe
menu: 'kweetnognie ben op de middag niet thuis vandaag

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

19 nov 2025, 10:36

Afbeelding
Werk is gedaan, geslapen en nu even bijkomen met een kop thee.
Voelde me vanmorgen niet echt fijn, hoofdpijn en misselijk
Gaat bmnu iets beter

zonnebloemetje

19 nov 2025, 20:08

een goeie avond iedereen

deze middag wat laat thuis gekomen van onze afspraken , eerst naar de kiné en daarna naar Celine om mijn nageltjes weer een mooi kleurtje te geven , en dus om frietjes geweest in het naar huis rijden en dat smaakte ook weer eens
en na de middag gezellig in de zetel voor de tv want er was deze morgen nadat ik me had aangekleed en ventje mij hielp om mijn kousen aan te trekken ( want dat kan ik niet meer door mijn spierziekte ) iets in mijn rug geschoten wat serieus pijn deed en nu voel ik het nog nadat de kinesiste er wat heeft aan gewerkt om het hopelijk wat beter te maken , dus de volgende dagen wat rustig aan doen want het zal niet anders kunnen

jadi doordat we afspraken hadden moesten we toch een beetje op tijd uit ons bed
maar ventje heeft toch wat langer kunnen slapen dan ik
ja die mannen hebben altijd minder tijd nodig om zich klaar te maken hé :roll: :P :P
en bij mij kan er niks meer rap of anders val ik en das ook niet de bedoeling

Inge oei ben je ziek aan 't worden misschien , hopelijk niet hé maar er zijn wel veel mensen die nu ziek zijn die tijd van 't jaar

Bekske ik begin mij al ongerust te maken nu dat we al lang niet meer hebben gezien

An ook weer een drukke dag zeker bij jou ??

allé ik ga mij dadelijk in de zetel placeren voor de tv met een warm kersenpittenkussentje tegen mijn pijnlijke rug en dat zal deugd doen

voor iedereen nog een gezellige warme avond
want volgens de weerman op VTM zal het een nog koudere nacht zijn dan de vorige
geniet van jullie avond

Afbeelding

mama-inge

20 nov 2025, 07:57

Goedemorgen en een fijne donderdag
Vandaag vrij, maar de boodschappen moeten gedaan worden
En de wasmachine staat ook al aan.
Ik hoop de nodige wasjes buiten op de lijn te krijgen vandaag
Het blijft hier droog, maar het is nu nog behoorlijk frisjes met de temperatuur onder 0

Zonnebloemetje, beterschap met je rug, daar kun je je goed naar van voelen.

jadi

20 nov 2025, 09:50

Afbeelding
Goede morgen, ik was toch even verbaasd toen ik deze morgen de lamellen openschoof.
Wit ? op de helle en platte daken , en nee ik had gisteren niet naar het weerbericht geluisterd. Doe ik trouwens nooit, ik zie het wel . .
En je kan er toch niks aan veranderen . Het is hier nog goed donker. . Als is het intussen al na 9u..
Mijn dag begint hier bij jullie en daarna ga ik naar de kapster. Stop ik bij de boer voor patatjes en wat groenten .
mama-inge niet ziek worden . . Hou je maar wat gedeisd en luister naar je lichaam.
Zo lees ik dan verder dat er weeral een druk programma is bij je .. Het weer is hier niet om wasgoed buiten te hangen . Ik hoop dat je wel lukt , want achteraf ruikt die zo lekker naar de buitenlucht. Tja en boodschappen doen, je vraag je dikwijls af waar dat allemaal naar toe is van de vorige keer .. En alles moet langs dat klein mondje binnen ...
Zonnebloemetje en . . .. ? .. welk kleurtje heb je nu genomen voor je nageltjes ? Njammie friet van de frituur kan zo lekker zijn .. Inderdaad mannen zijn vlugger klaar met hun toilet in de badkamer .. Hoe is het trouwens met je rug deze morgen ? Ik hoop echt dat het beter is, want zoals An zegt rugpijn is geen lachertje , en jij hebt al zoveel te verduren ..
Zo ik brei een eind aan mijn epistel
Een fijne dag aan iedereen
toedeloe
menu: Ik ga preipuree maken met beenham in pepersaus (zakje pepersaus aangekocht)

zonnebloemetje

20 nov 2025, 10:13

een goeie natte donderdagmorgen iedereen

hier gisteren veel geregend in de tweede helft van de dag en ook veel wind
en vannacht eerst korrelsneeuw en regen en dan gewone sneeuw , en nu valt er ook nog wat fijne sneeuw en 2° , een vroege winterprik dus
wij moeten deze voormiddag nog enkele nodige boodschappen doen , maar als het blijft sneeuwen doen we dat dan na de middag , want dan zou het droger worden in het westen volgens het weerbericht
dus we zullen wel zien hé
mijn rug voel ik ook nog en dus moet ik heel voorzichtig zijn want zelfs als ik me in bed leg voel ik die
dus vandaag weer een beetje rustig aan doen en op tijd en stond de nodige pijnstillers innemen zoals gisteren en toch maar hopen dat het ergens toch een beetje zal helpen

jadi goed opletten hoor als je buiten komt want er zijn deze morgen al veel ongevallen gebeurd heb ik gehoord op de radio en ook in de Westhoek en volgens het weerbericht zal het nog tot deze middag gevaarlijk glad kunnen zijn , en een ongeluk is rap gebeurd

Inge hier is het geen weer hoor om de wasjes buiten te hangen , tis nat en koud

An , Bekske en alle andere leutertjes
nog een aangename koude donderdag verder

tot later

Afbeelding

jadi

20 nov 2025, 12:16

zonnebloemetje schreef:
20 nov 2025, 10:13

jadi goed opletten hoor als je buiten komt want er zijn deze morgen al veel ongevallen gebeurd heb ik gehoord op de radio en ook in de Westhoek en volgens het weerbericht zal het nog tot deze middag gevaarlijk glad kunnen zijn , en een ongeluk is rap gebeurd
tot later

Afbeelding
Afbeelding
Zonnebloemetje ik ben heelhuids thuis gekomen . En ik ga niet meer buiten vandaag ..
Zo'n mottig weer
dada mijn ventje zou gezegd hebben " gaan we een mondje eten ? " .. Dat ga ik nu doen

mama-inge

20 nov 2025, 12:19

Gelukkig niet ziek geworden
De boodschappen zijn binnen en de was hangt op de lijn.
Hier een stralend zonnetje, dus ik hoop het 1 en ander droog te krijgen

Sneeuw is mooi en had ik liever gehad dan de regen die hier vannacht gevallen is en daarna ging het vriezen.
Ik .moest wachten met boodschappen doen tot de auto ontdooid was.
Alles zat vast gevroren

zonnebloemetje

20 nov 2025, 15:16

een goeie namiddag iedereen

wij zijn juist terug thuis , deze middag onze voetjes onder tafel geschoven in ons favoriete etablissement hier dicht tegen de deur en daarna was het juist gestopt met sneeuwen en regenen en dus hebben we dan nog wat nodige boodschappen gedaan zodat we er weer tegen kunnen

jadi wij gaan ook niet meer buiten hoor vandaag en eerst zijn we een hapje gaan eten buitenshuis en het heeft gesmaakt

Inge oeps ijzel daar bij jullie , dat kan gevaarlijk zijn hé

en nu ist tijd voor mijn zetel sè

tot later

Afbeelding

zonnebloemetje

20 nov 2025, 17:26

een goeie avond alweer ondertussen iedereen

ik ga dadelijk pannenkoeken bakken sè , mjammie dat zal smaken

jadi mijn nageltjes zijn deze keer in glanzend zwart met glittertjes , mooi hoor allé dat vind ik toch hé
maar smaken verschillen natuurlijk

en nu een pot deeg maken zodat ik kan bakken

tot later

Afbeelding

mama-inge

20 nov 2025, 18:52

Afbeelding

Er was geen ijzel gelukkig
Er werd wel gewaarschuwd dat het plaatselijk glad kon zijn.

Mijn was is helaas niet helemaal droog geworden, nu maar binnen gezet, kijk ik morgen wel weer naar.

Ik wens iedereen een fijne avond

mama-inge

21 nov 2025, 07:08

Werk is klaar en ik ga zo richting bed
Het is weer behoorlijk koud buiten
Gisteravond een kleed over de auto gedaan, dus ik kon vannacht zo weg rijden