In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

An-W

21 nov 2025, 09:02

Goedemorgen allemaal,
En toen was de week al weer bijna om.
Drukke oppasweek en extra uurtjes gewerkt.
Nu zo meteen naar de yoga om even uit ( of in ) de kreukels te geraken :lol:

Hier heeft het strak gevroren, lekker koud.
Fijne vrijdag allemaal.

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

jadi

21 nov 2025, 09:45

Afbeelding
Goede morgen iedereen, spiegelglad ligt mijn terras er bij . Je kan er op glijden .
Brrr . . het is koud buiten , het is weer wennen .. De radiatoren draaien weer overuren.
Het wordt een drukke dag , maar ik wil zeker tegen dat het donker is thuis zijn , en al zeker met zo'n weer.
Brr .. . deze morgen zo rond 5u naar het 2c. Ik ga altijd op mijn blote voeten. Wauw ik schrok toch even , wat was de vloer in de gang koud .. Ik was vlug terug in mijn warme bedje . En schrok even toen ik maar om 8.15u wakker werd.
mama-inge vandaag hebben we terug winterse temperaturen . . Hier was het vanmorgen spiegelglad op bepaalde plaatsen .
Zonnebloemetje gisteren voetjes onder tafel , groot gelijk . Dat ga ik straks doen met de zoon . Je bent in Gothic style met je nageltjes , dat is al in feeststemming .
Ann-W hallookes ik ben altijd blij om je te lezen .. Een drukke week zo te lezen hopelijk een rustig weekend voor je . .Geniet van de yoga, hi hi in de "kreukels" . Lang geleden dat ik dit woord nog gehoord heb.
Fijne vrijdag aan iedereen
toedeloe
menu: we gaan een "Chineeske eten " samen met de zoon hij heeft een dag verlof
Daarna ga ik zijn kleerkast uitmesten op zijn vraag wel te verstaan.. Pff .. nooit plezant want het begint altijd met " dat mag niet weg" en dat zie ik nog graag, of ik ga proberen wat te vermageren .. Tja ... enfin we zullen zien
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

21 nov 2025, 18:48

een goeie vrijdagavond iedereen

deze voormiddag zijn wij efkes naar 't zuiden van de provincie gereden naar Floralux
ik wilde nog een kleinigheid kerstversiering en daar heb je geen ogen genoeg om alles te zien , zoveel keuze echt nie normaal
we zijn ook niet te vroeg uitgezet want tis bijna gans de weg autostrade en we wilden niet in de spits terecht komen en aan de grond was het gevroren en hoe vroeger hoe meer kans op ijsplekken onderweg ,dus wat later vertrokken dan anders

jadi hopelijk heeft die Chinees gesmaakt , of was het een oude taaie :P :P :P
en eerlijk gezegd onze vloeren hebben hier nooit koud , want ventje loopt 's nachts ook rond in zijn blote voeten , en ja mijn ventje ziet graag gothic en dus laat ik hem ook wel eens kiezen welke kleur ik neem , maar ik moet het zeker ook nog graag zien hoor want ik wil me er goed bij voelen met welke kleur er aan mijn nagels hangt , want 't zijn tenslotte nog altijd mijn handen hé

An hopelijk ben je uit je kreukels geraakt in de joga :lol: :P
want anders is dat geen zicht hé

Inge brrrrrrr zo koud 's nachts als je buiten moet gaan werken

Bekske hopelijk niks ergs met jou

allé ik ben bezig met mijn mise en place om morgen 2 verse rode kolen klaar te maken die ik ondertussen al heb gesneden maar nu eerst nog het spek snijden dat er ook in moet zodat ik dan morgenvoormiddag een beetje vroeg een grote pot rode kool kan maken

voor iedereen nog een gezellige warme avond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

21 nov 2025, 19:06

Goedenavond allen,

Oe lekker Jadi , Chinees eten. Bij ons in het winkelcentrum zat ook een Chinees restaurant maar de eigenaren zijn onlangs met pensioen gegaan. Jammer want ik kwam er graag.

Z'bloemeke , lekker rode kool . Wij eten dat in de winter ook vaak met appeltjes en stoofvlees.

Inge , zag ik het nou goed op het weerbericht net , viel er al sneeuw bij jullie daar?

Wens jullie allemaal een fijne avond. Wij gaan de Masked Singer kijken. Toedeloeee.

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

mama-inge

21 nov 2025, 20:21

Fijne avond

An, ik zag voor afgelopen nacht sneeuw, maar volgens mij is er niets gevallen, want heb geen vlokje sneeuw zien liggen toen ik om half 3 uit bed kwam.

Jadi, chinees gegeten, heerlijk
En zonnebloemetje ook rode kool lust ik wel

mama-inge

22 nov 2025, 02:52

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
Zo werken en daarna nog wat slapen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

22 nov 2025, 09:47

een goeie zaterdagmorgen iedereen

van uit een zonnig en koud Brugge , want de temperatuur is nu nog 0,0° en alles ziet er wit vervroren uit
ventje is al naar de bakkerij geweest aan de overkant om verse sandwiches en croissants en ze hebben gesmaakt
en verder moeten wij niet meer buiten zijn vandaag , wat een gelukzalig gevoel binnen in de warmte als het buiten koud winterweer is en de radio op " Nostalgie " met hele mooie muziek uit onze jongere jaren en meer moet da nie zijn

allé nu naar de badkamer want ik wil mijn pot rode kool opzetten zodat ze tegen de middag klaar is

Inge ai ai ai zooooo vroeg uit je bedje , geniet van je slaapje nu

jadi , An , Bekske en alle andere leutertjes
nog een gezellige winterdag vandaag

Afbeelding

jadi

22 nov 2025, 10:27

Afbeelding
Hallookes , een heel goede zaterdagmorgen
Wat is mijn buitenzicht vandaag : melkglas balustrade= bevroren. Windmolentje draait volle toeren, schapenwolkjes in de lucht . Licht wiegende kale berken , gespikkeld groen gras doorweven van witte sneeuw . De luchtbaan van een vliegtuig . . Mijn buitenthermometer (die binnen af te lezen is ) zegt dat het -1° C is
Maar binnen is het heerlijk warm..
Zo en nu eens zien wat jullie te vertellen hadden
Zonnebloemetje hi hi ja hoor bij de Chinees was het zoals gewoonlijk heel lekker. Ze doen verdorie wel geen dagschotels meer .. Maar soit we weten dit nu ook .
Als je in Floralux binnen gaat moet je echt uw handen in de zakken steken , of je komt buiten met karren vol .. zo verleidelijk en vooral zo mooi
Rode kool mijn dada niet, wel van ventje en zoon . Dus ik eet dat niet graag ik maak het niet meer klaar . :oops: Maar ik koop wel diepvries rode kool voor de zoon.
En vandaag lekker cocoonen , dat zal ik ook doen
An-W ja hé ik ga ook graag eens bij de Chinees eten .. Deze waar wij gaan is al 34j open . Deze keer at ik haaivinnensoep lekker, zoon nam loempia in zoetzure saus. Daarna at ik rundstukjes in groentenmix ook lekker en zoon at rund TY Pan of zoiets . Werd aan de tafel afgewerkt in een soort van bruine saus licht pikant
mama-inge eerlijk , . .als ik zo rond 3u even naar het 2c moet , dan moet ik nogal dikwijls aan u denken . Zo in de zin van "och dat jongske moet daar nu weer door " ..
Zo ik ga verder doen
Aan iedereen een fijne zaterdag
toedeloe
menu: friet met biefstuk en fruitsalade achteraf .. Of rauw witloof in mayo .. Ik ga de keuze aan de zoon laten

zonnebloemetje

22 nov 2025, 12:23

een goeie middag iedereen

het zonnetje is hier nog steeds en tis ondertussen al bijna 2° buiten
echt mooi weer voor de tijd van 't jaar vind ik
mijn rode kool ruikt al heel lekker met veel spekjes en appels er in , mjammie dat zal weer eens smaken
en ik heb er twee klaar gemaakt want Celine eet mijn rode kool ook heel graag
en ik ben ook een koekenbroodje aan 't bakken
onze " graspony" heeft hier ook al rondgelopen en das ook alweer werk gespaard dat wij niet moeten doen

jadi wij zijn zeer kieskeurig in eten en naar de Chinees gaan eten doen wij niet , want ik vertrouw dat zaakje niet en ik wil altijd goed weten wat ik in mijn mond steek en das bij ventje ook zo , maar als je dat graag eet dan moet je dat zeker doen hé , waarom niet

allé ik ga verder doen en het vlees bakken
blinde vinken met spek

voor iedereen SMAKELIJK

Afbeelding

mama-inge

22 nov 2025, 15:34

Vanmiddag met man, kinderen en honden naar het bos geweest
Daarna nog ergens thee gedronken met een lekker stuk appeltaart erbij.
Nu weer thuis

zonnebloemetje

22 nov 2025, 19:57

voor iedereen een gezellige warme zaterdagavond

Afbeelding

mama-inge

23 nov 2025, 08:47

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne zondag
Het is hier koud, maar nog steeds geen sneeuw

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

23 nov 2025, 09:46

Afbeelding
hier geen sneeuw wel een stevige koude felle wind ps ik zal niet alle dagen kunnen iets posten ga er verder geen uitleg over geven .Zal in mijn hoekje iets meer schrijven groetje

Anne_marie

23 nov 2025, 11:12

Het is nu echt winter geworden in Nederland.
Vanmorgen in de tuin....
Allen een mooie zondag!

Afbeelding

Afbeelding

jadi

23 nov 2025, 11:16

Afbeelding
Goede koude zondagmorgen
Brr . . ik heb het nu echt wel koud . Vooral mijn voetjes krijg ik moeilijk opgewarmd.. De wind is er te veel aan. Mijn windmolentje is volledig zo maar gedraaid , zelden dit voorgehad .. IJswater komt er uit de hemel . .
hier ook we gaan taart eten bij dochterlief . Zoon rijdt want ik ben geen held in de donker (terugweg). Schoonzoon is namelijk Abraham op 28 november. Verrassingsfeestje is deze namiddag reden: kleindochter wordt op 26 geopereerd in UZ Leuven.
Zonnebloemetje is het ook zo koud bij jullie . Buiten wel te verstaan hé , binnen zitten we in de gezellige warmte ..
De rode kool zal gesmaakt hebben , en al dubbel omdat het weer er voor is, en ook dat het met veel liefde is klaargemaakt. Celien geeft geluk met zo'n lieve tante (en nonkel ook natuurlijk )
Ik kan er in komen wat je denkt over de Chinees .. Gelukkig zijn we niet allemaal van dezelfde mening anders zou het saai zijn op de wereld. Maar schoonzoon eet ook niet graag Chinees .
mama-inge met zo'n koud weer warme thee met iets erbij kan deugd doen hé . Je hebt er 2x genot van.Je kan uw handen warmen aan de tas , en de innerlijke mens wordt er ook warm van . En de sneeuw is hier overgegaan naar regen .
Bekske♥
Aan iedereen een fijne zondag
toedeloe
menu: filetkotelet met gestoofd witloof