In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@HVT: S. is een frisse bries vergeleken met A. Met A. klikte het ook in het begin en daar heeft ze deftig van geprofiteerd om d'r goestingskes te doen. sta hier met een kast produkten die ik niet eens nodig heb! maar madame moest die hebben en ze heeft ze nooit, nooit gebruikt.
Alleen moet ik wennen aan het feit dat S. een half uurtje later komt.
Zon komt er hier door. moet deze namiddag een boodschap doen. ( opkuisdoekjes voor Gimly) ventje is zich aan het klaarmaken om met collega naar zeebrugge te gaan waar de tweede vergadering doorgaat. komt met de tram terug en vrees dat hij thuis zal zijn, als de frituur open gaat. ( is frietjesavond) morgen dan weer met de tram...
Alleen moet ik wennen aan het feit dat S. een half uurtje later komt.
Zon komt er hier door. moet deze namiddag een boodschap doen. ( opkuisdoekjes voor Gimly) ventje is zich aan het klaarmaken om met collega naar zeebrugge te gaan waar de tweede vergadering doorgaat. komt met de tram terug en vrees dat hij thuis zal zijn, als de frituur open gaat. ( is frietjesavond) morgen dan weer met de tram...
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ik denk er nog niet aan,MM, andere producten te kopen dan degene die ik zelf gebruik.
Wat voor mij goed is, is voor hen ook goed. Wat nog.
Ben eens benieuwd hoe het met de tante gaat aflopen met de poetsvrouw van gezinshulp.
Haar gewone moet onder het mes en is een maand of vier buiten strijd...
Ik voel me bevrijd zonder gezinshulp voor het ogenblik.
Als de schilders gedaan hebben ga ik wel iemand vraagt om mee alles terug op zijn plaats en op orde te zetten. Alhoewel, morgen komt ook nog langs en langzaam gaat ook.
Wat voor mij goed is, is voor hen ook goed. Wat nog.
Ben eens benieuwd hoe het met de tante gaat aflopen met de poetsvrouw van gezinshulp.
Haar gewone moet onder het mes en is een maand of vier buiten strijd...
Ik voel me bevrijd zonder gezinshulp voor het ogenblik.
Als de schilders gedaan hebben ga ik wel iemand vraagt om mee alles terug op zijn plaats en op orde te zetten. Alhoewel, morgen komt ook nog langs en langzaam gaat ook.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Vreemd...... Had hier wat geplaatst, verstuurd, en het is .... foetsie. En nu geen tijd meer om te herbeginnen.
Goede middag iedereen...
Goede middag iedereen...
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

ja.... ik heb mijn jasje al aan
Goede bijna avond, het wordt al donker
en dat waren we niet meer gewoon
met die mooie lentedagen
Er zit ook een koude wind, dat valt tegen
maar pakken wat komt , zo moet het...er is geen keuze
M-M ja zo gaat het meestal in het begin, 't is wennen aan elkaar
hopelijk blijft het zo...
Helena, de kleur iets te donker
't voornaamste is dat het gedaan is en dat je er weer tegen kan
en stof... ja dat schuren geeft veel fijn stof... maar 't hoort erbij..
Hopelijk krijgen ze gedaan voor het gaat regenen...
M-J, tekst weg... even kopiëren voor je op verstuur klikt
dan zit de tekst nog in de muis
Voor alle seizoentjes nog een gezellige avond
groetjes allen en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Eerder iets te licht: het is nogal melkchocolade geworden.
Maar ja de tint donkerder was dan weer zo zwartbruin...
Het heeft nog eens die kleur gehad tevoren...
Ach ja, het is proper en degelijk gedaan.
Voor elk probleem dat onderweg opdook had de baas een oplossing.
Ik ben heel blij dat er niet andere vaklui nodig waren, want ik ken dat ondertussen...
Maar ja de tint donkerder was dan weer zo zwartbruin...
Het heeft nog eens die kleur gehad tevoren...
Ach ja, het is proper en degelijk gedaan.
Voor elk probleem dat onderweg opdook had de baas een oplossing.
Ik ben heel blij dat er niet andere vaklui nodig waren, want ik ken dat ondertussen...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: verzorg je maar goed.
Aan de lichte kleur zul je moeten wennen, is toch beter dan als het te donker is.
Deze morgen toch nog in de tuin gewerkt.Was goed aangekleed, en had geen kou.Ik doe stukje per stukje.Heb nu vandaag gezien dat er in de grote spar aan de achterdeur een merel zijn nest maakt.Zou eigenlijk niet mogen.
Die spar wordt volgende maand geveld, dus ga toch proberen die merel weg te jagen.Zou het zonde vinden, dat dat beestje zoveel moeite doet voor niets.Die spar is nog een cadeau van mijn grootvader.Toen(30jaar geleden) een klein sparretje, nu een reus van een spar.Te groot voor de plaats waar hij staat.Daar hebben al veel duiven hun nest ingemaakt.De buren zullen ook meer licht krijgen in hun huis.
Mijn verkoudheid is terug over, die komt en gaat.Weet niet of het allergie is, heb geen gezwollen ogen .
Dames, tot morgen allemaal.
HVT: verzorg je maar goed.
Aan de lichte kleur zul je moeten wennen, is toch beter dan als het te donker is.
Deze morgen toch nog in de tuin gewerkt.Was goed aangekleed, en had geen kou.Ik doe stukje per stukje.Heb nu vandaag gezien dat er in de grote spar aan de achterdeur een merel zijn nest maakt.Zou eigenlijk niet mogen.
Die spar wordt volgende maand geveld, dus ga toch proberen die merel weg te jagen.Zou het zonde vinden, dat dat beestje zoveel moeite doet voor niets.Die spar is nog een cadeau van mijn grootvader.Toen(30jaar geleden) een klein sparretje, nu een reus van een spar.Te groot voor de plaats waar hij staat.Daar hebben al veel duiven hun nest ingemaakt.De buren zullen ook meer licht krijgen in hun huis.
Mijn verkoudheid is terug over, die komt en gaat.Weet niet of het allergie is, heb geen gezwollen ogen .
Dames, tot morgen allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Brr , het is even terug wennen aan het weer nu dat we beter gewoon waren
Oma-C, de kinderen zullen het hier ook wel koud vinden, maar hun batterijtjes zijn weer opgeladen.
MJ, vervelend als je tekst in cyberspace verdwijnt. Meestal als je net een lange tekst hebt geplaatst.
HVT, het zal even wennen zijn aan de kleur, maar beter te licht dan te donker vind ik.
Anjelier, een verkoudheid met een eigen willetje, niet leuk.
Zo, kwam enkel iedereen nog een fijne avond wensen en een zachte slaapwel. Liefs.
-
Goede morgen seizoentjes,
ventje vertrekt straks met de tram. Sacksville- Baggings loopt om 9 uur 't dok binnen. Ze hebben maandag grote controle en de nieuwe beheerder wil nog een voorcontrole. weet dus niet hoe laat ventje komt terug trammen. Moet naar de brico om een spuitbuis donkergrijze verf en een zak steentjes. wil witte om het contrast te hebben met boedha en te verven paviloentje, maar heb gehoord dat dit zo rap durft groen te worden. als ik daar dan steentjes heb gelegd zal er zeker daar geen boom aan het raam van de keuken groeien. ook nog kijken voor een paar leuke potjes voor de vetplantjes die rond boedha gaan staan. Wil ook een waterfontein op zonne- cellen aan de andere kant en de vuurkorf in het midden op het deksel van de waterput. Eer moet ook gekeken worden voor nieuw tuinmeubilair. straks even tweedehandsen.
Gimly is nog steeds ziekjes. lag vannacht aan mijn oor te snorren en later beneden aan mijn bed op een stapel sokken voor de was. denken dat hij er bijna door zal zijn. mss na het weekend.
Anjelier: een tijd geleden toen buurman zijn terras van zijn keuken doortrok tot achteraan, had ik net op dat moment ook een boom staan met een nest merels in. Mies leefde toen nog. Maar ze was niet ge-intreseerd in die vogeltjes. Ze heeft nooit kunnen wennen aan de zilte zeelucht.
Fijne dag allen!
ventje vertrekt straks met de tram. Sacksville- Baggings loopt om 9 uur 't dok binnen. Ze hebben maandag grote controle en de nieuwe beheerder wil nog een voorcontrole. weet dus niet hoe laat ventje komt terug trammen. Moet naar de brico om een spuitbuis donkergrijze verf en een zak steentjes. wil witte om het contrast te hebben met boedha en te verven paviloentje, maar heb gehoord dat dit zo rap durft groen te worden. als ik daar dan steentjes heb gelegd zal er zeker daar geen boom aan het raam van de keuken groeien. ook nog kijken voor een paar leuke potjes voor de vetplantjes die rond boedha gaan staan. Wil ook een waterfontein op zonne- cellen aan de andere kant en de vuurkorf in het midden op het deksel van de waterput. Eer moet ook gekeken worden voor nieuw tuinmeubilair. straks even tweedehandsen.
Gimly is nog steeds ziekjes. lag vannacht aan mijn oor te snorren en later beneden aan mijn bed op een stapel sokken voor de was. denken dat hij er bijna door zal zijn. mss na het weekend.
Anjelier: een tijd geleden toen buurman zijn terras van zijn keuken doortrok tot achteraan, had ik net op dat moment ook een boom staan met een nest merels in. Mies leefde toen nog. Maar ze was niet ge-intreseerd in die vogeltjes. Ze heeft nooit kunnen wennen aan de zilte zeelucht.
Fijne dag allen!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, jouw koer gaat een juweeltje worden. Fijn zo. En Gimly nog wat ziekjes , hoop dat hij snel terug beter wordt.
Matice wou gisterenavond echt gaan slapen, maar een half uur vroeger dan anders. Had hem dus dan maar slapen gelegd en hoorde hem niet meer. Maar was dan wel deze ochtend ook een half uur vroeger wakker, om 06.00H in plaats van om 06.30H. Ben dan maar opgestaan, was toch wakker.
Heb dan maar zijn donsdekentjes al in de machine gestopt en deze zijn al droog.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen en nog een wasje doen. Vaatwasser ook opzetten, daar kunnen dan de eet- en drinkbakjes van Matice nog bij. Was die elke dag met de hand af, maar als ik ze in de vaatwasser stop, blinken ze mooier. Hij eet en drinkt nog altijd uit zijn puppybakjes. Al verschillende keren geprobeerd met de grote kommen, maar daar is hij tot nu toe bang van. En dan weigert hij te eten, zelfs te drinken. Als boven alles gedaan is en de keuken en de living gedweild zijn, ga ik naar de apotheek want kom niet toe met mijn medicatie dit weekend. Dat is maar op stapafstand, ben dus dadelijk terug en kan dan meteen de benedenverdieping dweilen. Tussendoor wel een aantal pauzes nemen, zodat ik deze avond nog een beetje mens ben.
Manlief komt vanavond thuis, had gisteren de trein moeten nemen van Bratislava naar Budapest. Hij landt deze avond om 20.00H. Heb hem gemist.
Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Liefs en een warme knuffel voor wie hem nodig heeft.
-

Goede morgen iedereen , ja regen zoals voorspeld
maar zachte regen dat is goed voor de grond..
gisteravond is het begonnen en nu regent het nog
laat maar doen, ik moet niet buiten zijn, en zo ja dan
doe ik een regenjas aan en waterdichte schoenen
Het is ook een pak frisser dan dat we gewoon waren
Raar dat we het mooie zo rap gewoon zijn hé
clive in blijde verwachting op de thuiskomst van je man
M-M al plannen maken voor het mooie koertje...
Ja alles wat buiten staat en waar de zon niet aan kan
wordt groen, maar als je het af en toe eens een
schrobbeurt geeft ie het weer als nieuw...
plezant hé plannen maken, en hopelijk vindt je
een prijslijke tuinset....goede zoektocht
Anjelierken, jammer voor de merel maar beter nu
dan als er al eitjes in het nest liggen...
als je zo'n boom plant in een kuip in de grond
dan wordt hij niet zo groot
Helena, de verfwerken gedaan gekregen, geluk gehad
met het weer... en de kleur went wel...
goed werk is belangrijker
Alle seizoentjes een gezellige dag en bijna weekend
Groetjes en tot......
-
Was dat maar waar dat de schilderwerken gedaan zijn...
De "corniche" wie kent dat woord nog? moet nog gedaan.
Daar heeft de schilder een paar planken moeten vervangen die aan het rotten waren.
Sommige stukken moeten nog een tweede laag krijgen.
Er is nog voor een dag of drie werk, maar vandaag en de volgende dagen zal dat niet kunnen neem ik aan.
De belangrijkste delen zijn in orde.
Ik denk dat ik na afloop ga vragen of er een gezinshulp beschikbaar is om een paar uur te komen helpen.
J. had ook al aangeboden op haar vrije donderdag te komen helpen poetsen.
Ik word een beetje lastig van de wanorde overal, maar ik zal maar geduld hebben zeker.
Vandaag nog één dagje rustig aan en morgen langzaam rap proberen iets op orde te krijgen.
Mooie overzichtjes.
Clive probeer eens zijn kleine potjes in de grote te zetten als dat gaat.
Het is maar een idee dat door mijn hoofd gaat.
Eens gaan nadenken hoe ik aan het geschenkje voor jongste kleindochter ga geraken vóór 10 maart.
Die winkel ligt niet echt op fiets of busafstand.
Misschien werken die ook online, ik ga dat eens uitvissen.
Prettige dag allemaal! Stay singing in the rain!
De "corniche" wie kent dat woord nog? moet nog gedaan.
Daar heeft de schilder een paar planken moeten vervangen die aan het rotten waren.
Sommige stukken moeten nog een tweede laag krijgen.
Er is nog voor een dag of drie werk, maar vandaag en de volgende dagen zal dat niet kunnen neem ik aan.
De belangrijkste delen zijn in orde.
Ik denk dat ik na afloop ga vragen of er een gezinshulp beschikbaar is om een paar uur te komen helpen.
J. had ook al aangeboden op haar vrije donderdag te komen helpen poetsen.
Ik word een beetje lastig van de wanorde overal, maar ik zal maar geduld hebben zeker.
Vandaag nog één dagje rustig aan en morgen langzaam rap proberen iets op orde te krijgen.
Mooie overzichtjes.
Clive probeer eens zijn kleine potjes in de grote te zetten als dat gaat.
Het is maar een idee dat door mijn hoofd gaat.
Eens gaan nadenken hoe ik aan het geschenkje voor jongste kleindochter ga geraken vóór 10 maart.
Die winkel ligt niet echt op fiets of busafstand.
Misschien werken die ook online, ik ga dat eens uitvissen.
Prettige dag allemaal! Stay singing in the rain!
-
@ HVT: "corniche" in schoon vlaams : de dakgoot. wordt heel veel in dialecten gebruikt. de onze voor & achteraan laten bekleden. moet je nooit niet meer aankomen. geen hoogtewerkergedoe zoals de beide buren of keihoge ladders waar je best met een man of twee beneden voor stabilisatie zorgt.
buren veranda hadden al die op de koer laten bekleden, maar in 1 stuk. ( want nu z'n veranda staat kan hij er niet meer aan) vooraan is het aan beide kanten een groot verschil met onze cornishe.
wij hebben voor grijs gekozen.
ventje meld net dat hij op weg is naar huis. dus gaan aankleden. boodschappenlijstje aanvullen, even loeren op de site van de Aldi of er soms leuke koopjes staan.
buren veranda hadden al die op de koer laten bekleden, maar in 1 stuk. ( want nu z'n veranda staat kan hij er niet meer aan) vooraan is het aan beide kanten een groot verschil met onze cornishe.
wij hebben voor grijs gekozen.
ventje meld net dat hij op weg is naar huis. dus gaan aankleden. boodschappenlijstje aanvullen, even loeren op de site van de Aldi of er soms leuke koopjes staan.
Cats Rule!
-
Dakgoot blijft in hout, niet alle stukken warm aan vervanging toe
Ik heb er indertijd voor gekozen zoveel mogelijk natuurlijke materialen te gebruiken en voorlopig hou ik dat zo. Ik heb ondertussen door dat mijn spaarpotje gaat opgaan aan mijn huis...
Ik heb er indertijd voor gekozen zoveel mogelijk natuurlijke materialen te gebruiken en voorlopig hou ik dat zo. Ik heb ondertussen door dat mijn spaarpotje gaat opgaan aan mijn huis...
-
@ HVT, dank je wel voor de tip, het proberen waard. Ga het straks eens doen, de puppypotjes staan nog in de overvolle vaatwasser en die moet nog een kwartiertje draaien. Matice houdt zich heel fel vast aan puppyspullen. Zo heeft jij een bijtring met 2 tutters eraan en als we met hem weggaan , moet dat ding in zijn autobench liggen, anders piept hij de hele tijd. En als hij gaat slapen, moet hij zijn draakje, zijn eenhoorn en een bijtring met 3 sleutels eraan, in zijn bench liggen. We zijn dat ooit eens vergeten en hij bleef blaffen. Toen maar opgestaan, zag dan dat zijn knuffels niet in de bench lagen. Zij spullen erin gelegd en het wenen en blaffen was gedaan. Op het einde van deze maand gaan we voor 3 dagen naar zee in Nederland, moet dan zeker zorgen dat bepaalde knuffels er zeker bij zijn Denk dat ik een tas apart voor hem ga inpakken, kan dan ook zijn voeding in en alles wat hij nodig heeft, wat oude badhanddoeken en zijn badmantel moest hij zich in zee wagen. Geeft niet dat ik veel voor hem bij moet hebben, kan ik gewoon in de auto leggen.
Zo, dat was mijn pauze, ga doordoen in het HH.
Liefs.
Zo, dat was mijn pauze, ga doordoen in het HH.
Liefs.
-
Hallo allemaal, nog net iemand geholpen
die nog altijd niet binnen geraakte hier...
samen met Sven de medewerker van sennet
is het dan eindelijk gelukt, er zullen nog wel
andere helpers geweest zijn... maar dat weet ik niet
't Is gelukt en de dame blij, en ik ook zo
de hele dag mailen over en weer
niet makkelijk zo op afstand iets uitleggen

Iedereen een mooie dag ondanks het grijs..?
we maken er het beste van.... er is geen keuze
er zit een koude wind, ik heb nog een verjaardagskaart
in de bus gaan steken en terug mijn warme jas
moeten aandoen bbbrrr een scherpe wind...
Seffens een kopje warme thee maken en nog even rusten
ik wens alle seizoentjes een aangename dag verder...
Op naar het weekend... (ook een verwaterde)...
clive ik had ook aan die "dubbele bakjes' gedacht
maar had het vergeten schrijven
groeten allen en tot later
die nog altijd niet binnen geraakte hier...
samen met Sven de medewerker van sennet
is het dan eindelijk gelukt, er zullen nog wel
andere helpers geweest zijn... maar dat weet ik niet
't Is gelukt en de dame blij, en ik ook zo
de hele dag mailen over en weer
niet makkelijk zo op afstand iets uitleggen

Iedereen een mooie dag ondanks het grijs..?
we maken er het beste van.... er is geen keuze
er zit een koude wind, ik heb nog een verjaardagskaart
in de bus gaan steken en terug mijn warme jas
moeten aandoen bbbrrr een scherpe wind...
Seffens een kopje warme thee maken en nog even rusten
ik wens alle seizoentjes een aangename dag verder...
Op naar het weekend... (ook een verwaterde)...
clive ik had ook aan die "dubbele bakjes' gedacht
maar had het vergeten schrijven
groeten allen en tot later