In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond iedereen, net nog een ferm onweer gehad daarom ben ik laat
alle stekkers uit met een onweer...
hopelijk niet te hevig, je weet nooit wat de gevolgen zijn hé
clive weer een schattige Matice
geniet ervan, hier ook veel regen en wind, ik ben maar één keer
naar de Colr*** geweest de rest haal ik morgen wel...
dan moet ik toch bij zoon zijn voor de brievenbus...
Helena, laat je vraag maar komen...
anjelier, een fijne reis gehad daar kan je nog een tijd van nagenieten
Voor alle seizoentjes verder een aangename avond,
het bliksemt hier weeral...ik ga afsluiten, slaapwel en tot morgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik kom even vlug piepen want ik moet vroeg bij de dokter zijn om bloed te prikken.
Gisteren boodschappen gedaan en doordat het zo'n stevige wind was, weer last van de slijmvliezen.
En de graspollen staan op hun hoogst en daar heb ik ook last van. denk pilletje extra of neusspray
Weer stijf uit bed gekomen
Clive: de volgende keer dat de trimster komt ga jij er lekker bij zitten. de "nieuwsgierigen" jaag je dan gewoon weg door je tanden te tonen.
sommige mensen hebben toch geen srcupules.
Oma C: ik had geluk dat de bui net over was. onze krantenboer is optimistisch en heeft een ijsbak met allerlei lekkere ijsjes. als er pistache in zit, zal ik wel eens af komen zei ik. hij beloofde zijn best te doen.
( zit nu wel in mijn zoute karamel fase)
overal stoute vogeltjes ( het is vuilniszak + blauwe zakken en papier) dà mag nie!
vanavond gaat de kermis open. zal niet veel volk zijn, maar de eerste uren toch de jeugd. gaan eens kijken.
en nu gaat bakje toe en ga ik me klaarmaken.
Fijne vrijdag allen!
ik kom even vlug piepen want ik moet vroeg bij de dokter zijn om bloed te prikken.
Gisteren boodschappen gedaan en doordat het zo'n stevige wind was, weer last van de slijmvliezen.
En de graspollen staan op hun hoogst en daar heb ik ook last van. denk pilletje extra of neusspray
Weer stijf uit bed gekomen
Clive: de volgende keer dat de trimster komt ga jij er lekker bij zitten. de "nieuwsgierigen" jaag je dan gewoon weg door je tanden te tonen.
Oma C: ik had geluk dat de bui net over was. onze krantenboer is optimistisch en heeft een ijsbak met allerlei lekkere ijsjes. als er pistache in zit, zal ik wel eens af komen zei ik. hij beloofde zijn best te doen.
( zit nu wel in mijn zoute karamel fase)
overal stoute vogeltjes ( het is vuilniszak + blauwe zakken en papier) dà mag nie!
vanavond gaat de kermis open. zal niet veel volk zijn, maar de eerste uren toch de jeugd. gaan eens kijken.
en nu gaat bakje toe en ga ik me klaarmaken.
Fijne vrijdag allen!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, doe dat ook, zoveel mogelijk stekkers uittrekken als het onweert. Overlaatst gelezen dat douchen of een badje nemen uit den boze is als het onweert, water is namelijk een perfecte geleider.
Muddy Maddy, hoop dat ze maar 1 keer moeten prikken en dat de uitslag goed zal zijn. Geniet van de kermis , moesten jullie toch gaan.
HVT, fijn dat jouw oudste kleindochter op bezoek komt. PS, onkruid uittrekken is bukken en dat mag jij nog niet.
Gisteren alles met nat afgeveegd, dus moet ik vandaag enkel dweilen. Ga er dadelijk aan beginnen, want zou graag een vriendin gaan bezoeken in het ziekenhuis, heeft gisteren een operatie aan haar rug gehad. Het is een drukke week geweest. Maar zou graag alles gedaan hebben voordat ik naar het ziekenhuis ga. Voel ik me rustiger. Matice is precies fier op zijn nieuwe kapsel. Maar de deugnieterij is er niet uitgetrimd. En je kunt daar zo moeilijk boos op zijn met die teddybeerkop.
Zo, ga eraan beginnen, zou graag met alles klaar zijn voor 14.00H.
Liefs en heel veel groetjes aan elk van jullie.
-

Goede natte morgen aan allen, het is al een hele tijd aan 't regenen
het zou stoppen na de middag ?... laat ons hopen
clive, beterschap aan de zieke vriendin...
M-M hopelijk valt het prikken mee ... en geniet van de kermis...
Helena, clive heeft gelijk...!!! onkruid treken is bukken
Een fijne vrijdag en hopen op beter weer, 't water is nodig oké....
't mag elke nacht regenen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede late morgen.
Alle pillen binnen. Oef, de laatste dag van de antibiotica.
Zo een kastaars die je niet kan delen, altijd blij dat ze ingeslikt geraakten.
Een mens geeft zich geen rekenschap van hoeveel keer per dag hij door de knieën gaat.
Voorlopig genieten van het frisse gevoel na de douche.
Tot hiertoe nog niet duizelig geweest.
Op de goei weg naar hopelijk volledig herstel.
Bloeddruk braaf 12/8 deze morgen.
Late namiddag samen met gedienstige buurvrouw boodschappen doen in Carrefour.
Zit bijna door de melk en het water en zo nog wat prullen.
Vergeten vuilzakken buiten te zetten.
Ik denk daar aan omdat MM over die vuilzakken begon.
Eens kijken of dat lukt om te "viewen" met de bank om uitleg te vragen over iets.
Eveneens weer in blijde verwachting om te vernemen of en wanneer er iemand van gezinshulp komt volgende week. Probeer maar iets te plannen op die manier. Mens genade, dat moet daar een ramp zijn in dat huishouden van die coördinator.Rijp voor een cursus time management...
Er komt veel blauwe lucht door de wolken piepen.
Het is nog redelijk frisjes binnen, maar de marathon kan beginnen.
Deze namiddag al 25 °C.
Prettige dag nog!
Alle pillen binnen. Oef, de laatste dag van de antibiotica.
Zo een kastaars die je niet kan delen, altijd blij dat ze ingeslikt geraakten.
Een mens geeft zich geen rekenschap van hoeveel keer per dag hij door de knieën gaat.
Voorlopig genieten van het frisse gevoel na de douche.
Tot hiertoe nog niet duizelig geweest.
Op de goei weg naar hopelijk volledig herstel.
Bloeddruk braaf 12/8 deze morgen.
Late namiddag samen met gedienstige buurvrouw boodschappen doen in Carrefour.
Zit bijna door de melk en het water en zo nog wat prullen.
Vergeten vuilzakken buiten te zetten.
Ik denk daar aan omdat MM over die vuilzakken begon.
Eens kijken of dat lukt om te "viewen" met de bank om uitleg te vragen over iets.
Eveneens weer in blijde verwachting om te vernemen of en wanneer er iemand van gezinshulp komt volgende week. Probeer maar iets te plannen op die manier. Mens genade, dat moet daar een ramp zijn in dat huishouden van die coördinator.Rijp voor een cursus time management...
Er komt veel blauwe lucht door de wolken piepen.
Het is nog redelijk frisjes binnen, maar de marathon kan beginnen.
Deze namiddag al 25 °C.
Prettige dag nog!
-
Ik kom even goeienavond zeggen ook al is het nog vroeg..
ik verwacht een mailtje van zoon, dus wachten..
Hier is de zon nog doorgekomen en het is 25°
ik heb gezweet met de laatste boodschappen-caddy
dus een frisdrankje(water) en dan weer verderdoen..
Nog aan allen een fijne avond en morgen een mooi weekend
groetjes allen en tot later
ik verwacht een mailtje van zoon, dus wachten..
Hier is de zon nog doorgekomen en het is 25°
ik heb gezweet met de laatste boodschappen-caddy
dus een frisdrankje(water) en dan weer verderdoen..
Nog aan allen een fijne avond en morgen een mooi weekend
groetjes allen en tot later
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Hier een ganse dag mooi weer, ideaal om een beetje in de tuin te werken.Want je ziet wel dat er 1 weekje niks is in gedaan en dan nog met die regen, groeit alles vlugger vooral het onkruid.
Dochter kwam ook nog onverwachts langs, is blijven eten.Ik had zalmlasagne gemaakt, is eens lekker.Manlief doet dan de afwas, want met dit gerecht maak je toch wat vuil.
Morgen en overmorgen ukkepuk op logement, zijn kamertje staat al klaar boven.Hij slaapt op een matras op de grond, is veiliger, want het is nogal een woelwater tijdens het slapen.Thuis slaapt hij ook zo.
Dames, tot morgen allemaal.
Hier een ganse dag mooi weer, ideaal om een beetje in de tuin te werken.Want je ziet wel dat er 1 weekje niks is in gedaan en dan nog met die regen, groeit alles vlugger vooral het onkruid.
Dochter kwam ook nog onverwachts langs, is blijven eten.Ik had zalmlasagne gemaakt, is eens lekker.Manlief doet dan de afwas, want met dit gerecht maak je toch wat vuil.
Morgen en overmorgen ukkepuk op logement, zijn kamertje staat al klaar boven.Hij slaapt op een matras op de grond, is veiliger, want het is nogal een woelwater tijdens het slapen.Thuis slaapt hij ook zo.
-
Omdat de weermannen en vrouwen zeiden dat het vandaag mooi weer ging zijn, gingen we vandaag naar de kermis omdat ventje gisteren geen goesting had om zijn schoenen nog te gaan aandoen.
Maar nu is het bewolkt.
straks telefoon van moeder en die zal ook lang duren.
heb vreselijk veel last van slijmen: dus extra pilletje. Gimly heeft een haarbal gehad gisterenavond. is al 4/5 weken geleden dus dat dagelijks kammen werkt. nu is het manneke zijn maag wat overbelast. hopelijk is die maandag genezen want Poets komt. zal ze loslaten in de keuken.
dokter heeft maar 1 keer moeten prikken maar het was direct weer een blauwe plek. ze excuseerde zich, maar het gebeurt zelden dat ik eens bij bloedafname geen blauwe plekken heb. Dinsdagmorgen om de uitslag.
morgen is er hier rommelmarkt(en) en optreden van haartiesten waar je nog nooit van gehoord hebt. Enfin, buurman doet de "muzikale omlijsting". hoop dat we geen lawijt hebben van die haartiesten.
straks kranten lezen als de telefoon gedaan is. vanmiddag brood en soep. normaal komt de diepvries langs. heb 2 zakken soepballetjes van kippenvlees besteld.
nog een klein afwasje en een kopje koffie en dan de boerderij doen of een ander spelletje tot die telefoon gaat of ventje opstaat.
Gisteren hebben de meeuwen hier erg tekeer gegaan. zelfs onze zak die ze normaal met rust laten omdat het kattenzand erin zit, hebben ze opengescheurd. jammer genoeg is de Poetsploeg van stad nog niet langsgekomen...
Fijne dag allen!
Omdat de weermannen en vrouwen zeiden dat het vandaag mooi weer ging zijn, gingen we vandaag naar de kermis omdat ventje gisteren geen goesting had om zijn schoenen nog te gaan aandoen.
Maar nu is het bewolkt.
heb vreselijk veel last van slijmen: dus extra pilletje. Gimly heeft een haarbal gehad gisterenavond. is al 4/5 weken geleden dus dat dagelijks kammen werkt. nu is het manneke zijn maag wat overbelast. hopelijk is die maandag genezen want Poets komt. zal ze loslaten in de keuken.
dokter heeft maar 1 keer moeten prikken maar het was direct weer een blauwe plek. ze excuseerde zich, maar het gebeurt zelden dat ik eens bij bloedafname geen blauwe plekken heb. Dinsdagmorgen om de uitslag.
morgen is er hier rommelmarkt(en) en optreden van haartiesten waar je nog nooit van gehoord hebt. Enfin, buurman doet de "muzikale omlijsting". hoop dat we geen lawijt hebben van die haartiesten.
straks kranten lezen als de telefoon gedaan is. vanmiddag brood en soep. normaal komt de diepvries langs. heb 2 zakken soepballetjes van kippenvlees besteld.
nog een klein afwasje en een kopje koffie en dan de boerderij doen of een ander spelletje tot die telefoon gaat of ventje opstaat.
Gisteren hebben de meeuwen hier erg tekeer gegaan. zelfs onze zak die ze normaal met rust laten omdat het kattenzand erin zit, hebben ze opengescheurd. jammer genoeg is de Poetsploeg van stad nog niet langsgekomen...
Fijne dag allen!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Kom even heel vlug langs om jullie allemaal een fijne zaterdag te wensen. Moet vandaag een uurtje vroeger bij de manicure/ pedicure zijn. De strijk heb ik al achter de rug.
Anjelier, veel plezier met de logeetje(s). Geniet ervan.
Muddy Maddy, jullie ook , heel veel plezier op de kermis.
Zo, ga mij klaarmaken en meteen de slaapkamer en badkamer opruimen, zodat ook daar alles netjes is.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-

wat je goed noemt... maar allé er is geen keuze
de grond heeft nog water nodig dus ja...
clive straks met verzorgde nageltjes en handen fijn is dat..
M-M het zou niet de hele dag regenen
dus kan je nog wel naar de kermis
neem maar een dikke beurs mee want ik denk
dat het niet meer goedkoop is
maar 't is amusement, geniet ervan
anjelier, fijn logement en je kan gerust zijn
hij valt niet laag uit het bed op de grond
en in de tuin groeit alles , zacht weer en nat genoeg...
Allen een aangenaam weekend wat het weer ook geeft
we moeten het pakken zoals het komt...
-
Goeiemiddag allen,
De PC een goeie beurt gegeven en helemaal gescand
daar kan ik weer mee verder...
Allen een trieste zaterdag op allerlei manieren
begrafenis in de familie waar ik niet naartoe kan...
en het weer treurt mee...

De PC een goeie beurt gegeven en helemaal gescand
daar kan ik weer mee verder...
Allen een trieste zaterdag op allerlei manieren
begrafenis in de familie waar ik niet naartoe kan...
en het weer treurt mee...

-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ukkepuk ligt te slapen boven, viel eigenlijk direct in slaap, was wel heel moe.
Denk dat binnenkort ukkemeisje zal lopen, als je haar 1 vinger geeft, zet ze voorzichtig stapjes.
Vandaag veel geregend ,denk niet dat ze zoveel regen voorspeld hadden.Als het s'morgens regent wil Spaanse woef niet naar buiten.1 druppel op zijn neus en hij keert zich om
.Beestje is niet verwend, o nee
.
Niet veel gedaan, als ukkepuk hier is, doen we bijna niks, maar dat heeft niks, er komen nog dagen, en het werk gaat niet lopen
.
Ukkepuk ligt te slapen boven, viel eigenlijk direct in slaap, was wel heel moe.
Denk dat binnenkort ukkemeisje zal lopen, als je haar 1 vinger geeft, zet ze voorzichtig stapjes.
Vandaag veel geregend ,denk niet dat ze zoveel regen voorspeld hadden.Als het s'morgens regent wil Spaanse woef niet naar buiten.1 druppel op zijn neus en hij keert zich om
Niet veel gedaan, als ukkepuk hier is, doen we bijna niks, maar dat heeft niks, er komen nog dagen, en het werk gaat niet lopen
-

Goede zonnige morgen aan allen, laat ons hopen dat
de zon er voor de hele dag is
morgen en dinsdag wordt het "hoogzomer"
en dan is het weer op als je de 'weermakers' mag geloven
we zien wel.
Heb eerst de mailbox leeggemaakt, alle nieuws gelezen
en beantwoord.....straks uitvoerig in de regenkamer
en dan als het goed blijft, na de middag een wandeling doen
dat zal mijn zondag zijn...rustig alleen genieten
Ik wens jullie allen een fijne zondag en tot later
-
Ventje moest tuutje verzetten en dat ging gepaard met allerlei geruttel. heb dan een pijn stiller voor mijn schouder genomen en een allergie pilletje want mijn neus begon te lopen. dan terug in dommeling gevallen.
Gimly ligt nog steeds over zijn kontje. als hij vanavond om eten vraagt is hij erdoor maar dat duurt meestal een week. zal dat moeten opkuisen want L. mag dat niet van de buro.
Ons moeder peilde naar woensdag en vroeg wat ventje ging doen. ik zei geen idee te hebben.
gisteren naar de foor geweest, liep daar die kerel rond die ons nog 100 euro moet voor het voorschieten van het spuitje voor zijn hond. ik ken mezelf en ging daar een scene maken. dus langs de slaapvertrekken van de foorkramers naar Linda. Die schrok toen ik zei dat ik verleden jaar er niet was: ja, zij zien zoveel gekende gezichten. Gypsy liep vrolijk rond. iemand moest d'r binnen doen, maar geen een was te zien. dan munten gaan spelen en op 4 x 20 punten na een volledige bak leeggespeeld. er was veel volk( er was ook rommelmarkt) dus zijn we langs een andere weg naar huis gegaan. naar buurman V. gezwaaid. niet veel later buurvrouw V met de auto van de oudste.
vandaag doet de andere buurman de muzikale omlijsting. geloof dat dat spel net begonnen is.
zo, ga het salamietje snijden voor straks.
Fijne zondag allen!
Ventje moest tuutje verzetten en dat ging gepaard met allerlei geruttel. heb dan een pijn stiller voor mijn schouder genomen en een allergie pilletje want mijn neus begon te lopen. dan terug in dommeling gevallen.
Gimly ligt nog steeds over zijn kontje. als hij vanavond om eten vraagt is hij erdoor maar dat duurt meestal een week. zal dat moeten opkuisen want L. mag dat niet van de buro.
Ons moeder peilde naar woensdag en vroeg wat ventje ging doen. ik zei geen idee te hebben.
gisteren naar de foor geweest, liep daar die kerel rond die ons nog 100 euro moet voor het voorschieten van het spuitje voor zijn hond. ik ken mezelf en ging daar een scene maken. dus langs de slaapvertrekken van de foorkramers naar Linda. Die schrok toen ik zei dat ik verleden jaar er niet was: ja, zij zien zoveel gekende gezichten. Gypsy liep vrolijk rond. iemand moest d'r binnen doen, maar geen een was te zien. dan munten gaan spelen en op 4 x 20 punten na een volledige bak leeggespeeld. er was veel volk( er was ook rommelmarkt) dus zijn we langs een andere weg naar huis gegaan. naar buurman V. gezwaaid. niet veel later buurvrouw V met de auto van de oudste.
vandaag doet de andere buurman de muzikale omlijsting. geloof dat dat spel net begonnen is.
zo, ga het salamietje snijden voor straks.
Fijne zondag allen!
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag,
Heel goed geslapen vannacht in twee stukken.
Het laatste stukje een beetje te lang.
Pas om 9 uur wakker geworden.
Daar gaat mijn goede voornemen om 's middags warm te eten.
Het was toch al twee keer gelukt.
Vandaag dus kippefricassé maken en rabarberconfituur.
Voor de rest zien we wel.
Het Rozenfeest in het park zal zonder mij zijn dit jaar.
Spijtig want daar kom je wel eens wat bekend volk tegen.
Het overtrekt alweer hier.
Aan iedereen een fijne zondag gewenst!
Heel goed geslapen vannacht in twee stukken.
Het laatste stukje een beetje te lang.
Pas om 9 uur wakker geworden.
Daar gaat mijn goede voornemen om 's middags warm te eten.
Het was toch al twee keer gelukt.
Vandaag dus kippefricassé maken en rabarberconfituur.
Voor de rest zien we wel.
Het Rozenfeest in het park zal zonder mij zijn dit jaar.
Spijtig want daar kom je wel eens wat bekend volk tegen.
Het overtrekt alweer hier.
Aan iedereen een fijne zondag gewenst!