Hoekje:"De oase van rust 2019"
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeievoormiddag
Zeer kalm zelfs....
iedereen aan het uitlopen om op 1 jan vol energie terug te starten ?
Een tussenindagje dus
eentje met zonnig droog weer
dus tijd om de lakens te wassen, zondag of niet
trouwens wie weet er nu nog welke dag het is.
Menu : preistoemp met gebakken gehakt en kaassaus
Namiddag ????
Misschien eens zien of de zee er nog altijd is
Zeer kalm zelfs....
iedereen aan het uitlopen om op 1 jan vol energie terug te starten ?
Een tussenindagje dus
eentje met zonnig droog weer
dus tijd om de lakens te wassen, zondag of niet
trouwens wie weet er nu nog welke dag het is.
Menu : preistoemp met gebakken gehakt en kaassaus
Namiddag ????
Misschien eens zien of de zee er nog altijd is
Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Toch koud vanmorgen maar droog en zonnig toen ik naar onze Carrefour fietste omdat ik het een en ander nodig had. Er was veel volk, altijd op zondagmorgen omdat de winkels in de omliggende dorpen gesloten zijn, daar profiteren ze hier van natuurlijk!
Ze waren content met mijn 5 20 ct stukjes die ik wisselde om 7€ te betalen in een omslag voor het Okra Nieuwjaarsfeest.
Ik kreeg de laatste dagen heel hartverwarmende mails, mijn Kerstman aan de muur steekt vol kaarten, de wensen per mail heb ik al op een heel blad genoteerd.
In deze voor mij triestige herinneringstijd doen al die wensen van mensen die me niet vergeten zijn enorm veel deugd, ik ben daar soms erg ontroerd en dankbaar door!
Toch zal ik blij zijn als de kalmte en alledaagse dingen terugkeren, nu moet ik 's morgens eerst nadenken welke dag het is!
Er kan staking zijn van De Lijn volgende week bovendien zullen er weinig marktkramers werken in Roeselare dus nog maar een weekje thuisblijven!
Heb je gisteren ook Vanderpoel die achteraan gevallen was in de 1e ronde iedereen zien voorbijsteken en toch nog winnen? Wat een fenomeen is dat toch!
Groetjes...tot later
Ze waren content met mijn 5 20 ct stukjes die ik wisselde om 7€ te betalen in een omslag voor het Okra Nieuwjaarsfeest.
Ik kreeg de laatste dagen heel hartverwarmende mails, mijn Kerstman aan de muur steekt vol kaarten, de wensen per mail heb ik al op een heel blad genoteerd.
In deze voor mij triestige herinneringstijd doen al die wensen van mensen die me niet vergeten zijn enorm veel deugd, ik ben daar soms erg ontroerd en dankbaar door!
Toch zal ik blij zijn als de kalmte en alledaagse dingen terugkeren, nu moet ik 's morgens eerst nadenken welke dag het is!
Er kan staking zijn van De Lijn volgende week bovendien zullen er weinig marktkramers werken in Roeselare dus nog maar een weekje thuisblijven!
Heb je gisteren ook Vanderpoel die achteraan gevallen was in de 1e ronde iedereen zien voorbijsteken en toch nog winnen? Wat een fenomeen is dat toch!
Groetjes...tot later
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
De zee gezien
maar 't heeft moeite gekost
blijkbaar wilde de helft van de belgen en nog een groot aantal buitenlanders de zee nog eens zien voor de jaarwisseling.
Zeker een half uur rondgereden om een parkeerplaatsje te vinden, eerst in Nieuwpoort en toen het daar niet lukte dan maar in Koksijde geprobeerd, ook daar superdruk dus door naar De Panne "n j& daar hadden we een tikkeltje meer geluk.
Iets gaan drinken en een wafel eten.... 't was bijna vechten voor een leegkomende stoel
'k heb er ff mijn buik van vol
volgende keer ga ik op een doordeweekse dag als iedereen werken is of naar school
Wel van een wondermooie zonsondergang genoten.
maar 't heeft moeite gekost
blijkbaar wilde de helft van de belgen en nog een groot aantal buitenlanders de zee nog eens zien voor de jaarwisseling.
Zeker een half uur rondgereden om een parkeerplaatsje te vinden, eerst in Nieuwpoort en toen het daar niet lukte dan maar in Koksijde geprobeerd, ook daar superdruk dus door naar De Panne "n j& daar hadden we een tikkeltje meer geluk.
Iets gaan drinken en een wafel eten.... 't was bijna vechten voor een leegkomende stoel
'k heb er ff mijn buik van vol
volgende keer ga ik op een doordeweekse dag als iedereen werken is of naar school
Wel van een wondermooie zonsondergang genoten.
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedenavond allemaal.
Ben nog niet zolang thuis, ben samen met een groepje leerlingen van de muziekacademie naar Brussel geweest, meerbepaald naar de opera in De Munt naar Les contes d’Hoffmann!
We hadden een hele toffe dag, eerst een rondleiding langs de kostuums en een inleiding van de opera, zijn over de middag heel lekker gaan eten bij een Italiaan, en daarna dan naar de opera en die duurde met pauzes en al 3 uur!
Dan zijn we nog eens over de grote markt gelopen die er wonderschoon uitzag met die grote kerstboom enz. en dan met de trein weer naar huis!
En Rita inderdaad overal koppen lopen ook in Brussel!
En nu ga ik kijken naar Vrede op aarde, nog een fijne avond en tot later daag...
Ben nog niet zolang thuis, ben samen met een groepje leerlingen van de muziekacademie naar Brussel geweest, meerbepaald naar de opera in De Munt naar Les contes d’Hoffmann!
We hadden een hele toffe dag, eerst een rondleiding langs de kostuums en een inleiding van de opera, zijn over de middag heel lekker gaan eten bij een Italiaan, en daarna dan naar de opera en die duurde met pauzes en al 3 uur!
Dan zijn we nog eens over de grote markt gelopen die er wonderschoon uitzag met die grote kerstboom enz. en dan met de trein weer naar huis!
En Rita inderdaad overal koppen lopen ook in Brussel!
En nu ga ik kijken naar Vrede op aarde, nog een fijne avond en tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
@ Rietjes: ook van mij hartelijke gelukwensen met uw verjaardag en nieuwe voordeur: ge zit daar goed, na 8 jaren kan ik het weten!
Blijf nog heeeel lang gezond om samen met W te genieten van wandelen, fietsen, reizen en alles wat je graag doet en nog goed aankan!
Ben ik blij dat ik hier zo vroeg kom piepen anders had ik het misschien gemist!

van harte, Yvette
Blijf nog heeeel lang gezond om samen met W te genieten van wandelen, fietsen, reizen en alles wat je graag doet en nog goed aankan!
Ben ik blij dat ik hier zo vroeg kom piepen anders had ik het misschien gemist!

van harte, Yvette
Ivette
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
proficiat met een grote P Rietjes
70 j. we zijn nu samen voor 4 maand

70 j. we zijn nu samen voor 4 maand

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
goeie morgen iedereen
was het bijna vergeten
een beetje laat maar de koffie zal nog smaken zekers
ga nu naar de regenkamer
al zit joke op mijn schoot te ronken gelijk een diesel

was het bijna vergeten
een beetje laat maar de koffie zal nog smaken zekers
ga nu naar de regenkamer
al zit joke op mijn schoot te ronken gelijk een diesel

-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemiddag allemaal!
Kom gewoon efkes binnen om Rita te feliciteren met haar 70 ste verjaardag!
Rita bijdeze wens ik jou een goede gezondheid toe en veel wandel en fietsplezier!

En heb nog een foto bij van ons groepje gisteren in De Munt!

Zo ben er weer mee weg, nog een aangename maandag en tot later daag...
Kom gewoon efkes binnen om Rita te feliciteren met haar 70 ste verjaardag!
Rita bijdeze wens ik jou een goede gezondheid toe en veel wandel en fietsplezier!

En heb nog een foto bij van ons groepje gisteren in De Munt!

Zo ben er weer mee weg, nog een aangename maandag en tot later daag...
You only have one life...live it!
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede middag aan jullie allemaal, maar...
Eerst en vooral, Rietjes, een heel gelukkige verjaardag, ja ik lees hier dat je ook op trein 7 mag mee rijden. Niet erg hoor, ja daar kan ik van meespreken hé ! Heel veel gezonde sportieve mooie dagen met je familie en vrienden .
en dat je nog veel mag genieten van de zee en de mooie natuur zoals onze mooie duinen.
Het weekend is heel goed meegevallen, ik heb genoten van het samenzijn met mijn 3 dochters, hun partners en de kleinkinderen ! Met mezelf inbegrepen waren we met 14. Ik was blij dat ze allen samen een hotelletje geboekt hadden, zo hebben we elkaar twee dagen na mekaar gezien.We hebben gisteren namiddag nog samen een flinke wandeling gemaakt door de duinen... eerst protesteerden de meisjes Luna en Maïté,moet dat oma ??? maar ze vonden het dan wel heel leuk ! Gisteren avond kreeg ik dan van elk een berichtje dat ze goed thuisgekomen waren, in Kn.Heist, in Herentals en in Izegem, zo was oma weer gerust...
Er is inderdaad al de hele kerstvakantie veel volk aan de kust. De mensen zijn allemaal in goede stemming, en ja zoals het weer vandaag, beter kan je het natuurlijk niet wensen. Het is natuurlijk wel jammer dat juist nu "De Lijn" staakt... de bussen en ook de kusttram..... daardoor zijn er natuurlijk nog meer wagens, en inderdaad om nog een parkeerplaatsje te vinden, niet gemakkelijk.
Straks ga ik toch nog een strandwandelingetje maken in mijn eentje. Ik vind dat heerlijk ontspannend !
Voor jullie allemaal, maak er nog een mooie namiddag van en morgen gezellige eindejaarsfeesten en een heel goed begin van 2020, een nieuw jaar, vol vriendschap en vreugde !
omadina
Eerst en vooral, Rietjes, een heel gelukkige verjaardag, ja ik lees hier dat je ook op trein 7 mag mee rijden. Niet erg hoor, ja daar kan ik van meespreken hé ! Heel veel gezonde sportieve mooie dagen met je familie en vrienden .
en dat je nog veel mag genieten van de zee en de mooie natuur zoals onze mooie duinen.Het weekend is heel goed meegevallen, ik heb genoten van het samenzijn met mijn 3 dochters, hun partners en de kleinkinderen ! Met mezelf inbegrepen waren we met 14. Ik was blij dat ze allen samen een hotelletje geboekt hadden, zo hebben we elkaar twee dagen na mekaar gezien.We hebben gisteren namiddag nog samen een flinke wandeling gemaakt door de duinen... eerst protesteerden de meisjes Luna en Maïté,moet dat oma ??? maar ze vonden het dan wel heel leuk ! Gisteren avond kreeg ik dan van elk een berichtje dat ze goed thuisgekomen waren, in Kn.Heist, in Herentals en in Izegem, zo was oma weer gerust...
Er is inderdaad al de hele kerstvakantie veel volk aan de kust. De mensen zijn allemaal in goede stemming, en ja zoals het weer vandaag, beter kan je het natuurlijk niet wensen. Het is natuurlijk wel jammer dat juist nu "De Lijn" staakt... de bussen en ook de kusttram..... daardoor zijn er natuurlijk nog meer wagens, en inderdaad om nog een parkeerplaatsje te vinden, niet gemakkelijk.
Straks ga ik toch nog een strandwandelingetje maken in mijn eentje. Ik vind dat heerlijk ontspannend !
Voor jullie allemaal, maak er nog een mooie namiddag van en morgen gezellige eindejaarsfeesten en een heel goed begin van 2020, een nieuw jaar, vol vriendschap en vreugde !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Goede middag,
Doet deugd hé - zo'n paar zonnige dagen na al die grijze, natte dagen!
Maar nu wil ik op de eerste plaats Rita van harte feliciteren met haar zeventigste verjaardag!

Mijn Kerstmenu is in de smaak gevallen. Heb mij voor niets zenuwachtig gemaakt. Alles is vlot en vooral gezellig verlopen. Natuurlijk misten we ons moeder - de eerste Kerst zonder haar - maar in alle verhalen en anekdoten was ze toch ook nog een beetje aanwezig. Zaterdag hebben we de verjaardag van mijn schoonbroer gevierd.
En morgen breng ik oudjaar door bij mijn petekind en zijn familie.
En nu ga ik nog even tot in de stad wandelen - nog enkele cadeautjes kopen.
Maar winkelen is niet zo aangenaam in Hasselt momenteel. De halve stad is opgebroken en heel veel winkels zijn of gaan sluiten. Als Hasselt daar nog maar van herstelt...
Nog een gezellig en aangenaam eindejaar!
Doet deugd hé - zo'n paar zonnige dagen na al die grijze, natte dagen!
Maar nu wil ik op de eerste plaats Rita van harte feliciteren met haar zeventigste verjaardag!

Mijn Kerstmenu is in de smaak gevallen. Heb mij voor niets zenuwachtig gemaakt. Alles is vlot en vooral gezellig verlopen. Natuurlijk misten we ons moeder - de eerste Kerst zonder haar - maar in alle verhalen en anekdoten was ze toch ook nog een beetje aanwezig. Zaterdag hebben we de verjaardag van mijn schoonbroer gevierd.
En morgen breng ik oudjaar door bij mijn petekind en zijn familie.
En nu ga ik nog even tot in de stad wandelen - nog enkele cadeautjes kopen.
Maar winkelen is niet zo aangenaam in Hasselt momenteel. De halve stad is opgebroken en heel veel winkels zijn of gaan sluiten. Als Hasselt daar nog maar van herstelt...
Nog een gezellig en aangenaam eindejaar!
Laatst gewijzigd door viv op 31 dec 2019, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
groetjes iedereen
en deze avond gaan we uit

en deze avond gaan we uit