In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

01 sep 2020, 13:26

Dag seizoentjes allemaal ,
Oma C en MM en de ijverige kaartjesmaaksters :-) Het zou kunnen dat ik vanaf 1 december op een ander adres woon .......... Vrijdag mag ik met een makelaar naar een huurhuis gaan kijken .......
MET een dubbel gevoel ........ ik woonde hier zo graag(vroeger ) en wat het daar zal worden , moet je nog afwachten .... Dat zijn helaas nu al slapeloze nachten ..... :cry: :cry: :cry:
Ik houd jullie op de hoogte .....
heel veel groeten aan iedereen .....

Oma-C

01 sep 2020, 15:10

@ wilde eend, laat maar weten als het zover is, :)
Het is nu nog veel te vroeg om de kaartjes al te verzenden :lol:
Hopelijk vindt je iets naar je zin, maar natuurlijk is er
altijd wel iets te doen als je verhuist....en ik hoop
dat het een rustigere buurt is waar je zou terechtkomen :wink:
en die slapeloze nachten op voorhand zijn nutteloos hoor
Succes ermee :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

granny M

01 sep 2020, 15:31

Dat is fijn nieuws WE ! Niet al te vlug beslissen, hoor volg je hart en je buikgevoelens maar. Zie je jezelf daar dan met je meubeltjes e.d. daar geriefelijk wonen in gedachten, dan kun je daar je vlg jaren doorbrengen hopelijk een beetje gelukkiger doorbrengen dan nu ...

Muddy Maddy

02 sep 2020, 07:27

Goede morgen seizoentjes,

heb goed geslapen, zal wel zijn omdat ik moe was. ik had naar de buro gebeld maar D. was er nog niet en ze ging me terug bellen. en dat bleef maar uit, dat telefoontje. Om 2 uur zelf gebeld: ze was me vergeten! enfin, Ir. komt morgenochtend. Hoop dat het dan zo om de 14 dagen kan blijven, dan kan ik in de namiddag een dutje doen als ik daar behoefte aan heb of boodschappen.
Don Juan stond in zijn winkel zonder mondmasker en keek voor zich uit, dus ben ik daar niet binnen gegaan. vandaag gehaktballen in tomatensaus. Zondag wil ventje zijn signatuur wokschotel klaarmaken. kippenblokjes, gehaktballetjes van kip en spekblokjes. met glasnoedels en currysaus.
Een 1-pansgerecht dus buiten de pot voor het koken van de glasnoedels, heb je weinig afwas.
En dan maandag begint het: wachten op een telefoontje van de spoed ivm de covidtest en de infiltratie donderdag + de pedicure vrijdag. En dan zou het weer een weekje "normaal" zijn met uitzondering van de kine/ of Ir. Morgenmiddag is het trouwens Kine en 's morgens komt Ir. poetsen. die mag de badkamer doen, de tapijten aan de bedden en de keuken. moet er aan denken van dienstencheques te bestellen.
Wilde eend, ik hoop zo dat het vrijdag lukt met het bezichtigen en dat je verliefd wordt op het huisje.
zoals Granny M zegt: zodra je je meubels in de ruimtes ziet staan dan weet je het. Ventje toonde gisteren weer een flat in Dordrecht, maar daar zag ik me niet echt wonen. En wie weet verkoopt Suus de boel niet en gaat naar Breda wonen. dichterbij haar hartsvriendin. En echt mijn hele boel nog eens verhuizen? zie ik toch niet zitten tenzij de situatie hier met al die "anders gekleurde echte gelovigen" verslechtert. Trouwens de naam van hun God is juist dezelfde als die van de "witte" katholieken maar dan anders geschreven en uitgesproken. ( bron knowable)
Gisteren lekkere brochetjes gegeten. de stukken vlees waren weer erg groot. eergisteren vond ik peterselietakken in de mergueze! aangezien ze "decoreren" met veel peterseliestruiken tussen hun bakken vlees en smeersalades zou dat wel eens kunnen zijn dat er een pak mee de molen is ingegaan. terwijl we aten naar het comedy kanaal gekeken naar de dingen die niet al te slimme mensen doen. jammer dat die vertaald is in nederlands gesproken.
De klein van de frituur is 5 geworden en mag nu naar de grote school. ventje snapte er niets meer van. dat is toch 6 beweerde hij terwijl ik een artikel gelezen had dat ze nu vanaf 5 naar het eerste leerjaar mogen. Gelukkig ben ik het mannekes verjaardag niet vergeten. ( moest het wel hervragen want ik was het kwijt en dacht dat hij al jarig was geweest) Dat betekend dat de kleine van de buurvrouw van moeder ook naar het eerste leerjaar gaat. Dat gaat plezant worden. die haar klep staat vrijwel nooit stil. :wink:
Zo, ik ga een tweede kopje gaan maken en me dan klaar maken om te gaan douchen. moet dringend mijn haar wassen èn laten bijkleuren. na de douche verder mijn leesvoer uitlezen met een extra boekje van Goed Gevoel.( eenmalig)
Fijne dag seizoentjes en keep safe.
Cats Rule!

Oma-C

02 sep 2020, 09:10

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Hier schijnt het zonnetje al plezant zo

M-M, als jullie die wokschotel maken
doe je daar dan geen groentjes bij :oops:
ik gebruik er altijd groentjes bij dat geeft
een andere smaak en is heel lekker :)
en succes als de poetsvrouw komt :lol:

wilde eend zoals granny M zegt in gedachten
zie je jouw meubeltjes staan en je weet of
het huis je bevalt ik hoop dat je geluk hebt in de keuze
niks tegen de goesting kiezen want dan kan er
weer niet gelukkig zijn, en verhuizen doe je niet
voor je plezier hé :oops: :roll:

granny M nog rustig revalideren, en niks forceren
beterschap en het allerbeste :wink:

Ik ben benieuwd hoe clive en cie het maakt in Texel
hopelijk hebben ze een fijne vakantie :wink:

anjelierken, Helena, M-J, en alle seizoentjes
een fijne woensdag, de week gaat weeral halfdoor
je ziet al dat we naar de herfst gaan, 'smorgens
langer donker en 's avond vroeger...
vooral bij regenweer.. :roll:

Allen een fijne dag en groetjes...,tot later:)

wilde eend 2

02 sep 2020, 09:36

Goedemorgen seizoentjes allemaal ,

Oma C , Granny , MM : wat lief dat jullie zo met mij meeleven i.v.m met de eventueel nieuwe woonst ..
Ik ben al ZO zenuwachtig omdat ik die foto's en de info al honderd keer heb bekeken ... en al volop aan het plannen ben ... Het gaat via een makelaar en dat is voor mij de eerste keer . Ik maak me vooral zorgen omdat de bezichtiging maar 20 ! minuten duurt . ik heb daarnet al een mail gestuurd aan het kantoor . want ik zit met zoveel vragen natuurlijk. De verwarming is daar met stookolie ...... en de verhuis zal dus in november zijn ... Moet je dan de inhoud van die mazoutton overnemen enz . enz ...... ??? En hoe meet je die inhoud ??
Ik slaap nog amper ...... in plaats van eerst af te wachten tot ik het huis in het echt heb gezien .... 8O 8O :cry: :cry: :evil:
Vannacht om 5u was ik een kast aan het opruimen :oops: :oops: :oops: Het is zo erg als je zo'n zenuwpees bent als ik ............ :oops: :oops: /////////////////
Ik denk ook aan Clive en familie en hoop dat ze goed weer hebben op Texel ..
Granny M , OMa C , MM, MJ, Anjelierken , HVT , Clive , Wingerd , Oma Senga en alle meelezertjes ..... hopelijk een fijne dag , zonder pijn ....
ik ga nog wat verder proberen opruimen ...... zucht ...
I

granny M

02 sep 2020, 10:32

Ik kan me heel goed indenken, dat je zenuwachtig ben W.E. maar ik hoop, dat er iemand meegaat als je op bezichtiging gaat die er nuchter tegenover staat. Moet ook wel waarschuwen, dat foto's niet altijd helemaal de waarheid laten zien. Immo's kunnen met groothoek-lenzen er een vertekend beeld van geven. Zijn het foto's met meubels erin ? Als het leeg is, kun je beter de toestand van de muren/vloeren/deuren zien enz. Maak van te voren maar een lijstje met dingen, die je wilt vragen, draai de kranen eens open en laat bv. de wc doorlopen en wees niet verlegen om duidelijkheid te vragen, als je iets wilt weten.
Het is toch wel een hele belangrijke stap.
Maar ik hoop zo, dat het allemaal mee gaat vallen voor jou !
Groeten voor alle seizoentjes !

wilde eend 2

02 sep 2020, 11:58

Dank je Granny M , Wingerd en de seizoentjes die helpen met goede raad :-)
Mijn nicht gaat mee en ik kan op voorhand al vragen voor het immo kantoor insturen .
Het huis is van 1998 , dus ik vrees dat de mazoutketel ook zo oud is ...
Ga alleszins vragen naar een certificaat en ook of alles conform en oke is ...
Maar de verhuurder beslist uiteindelijk of je het "mag " huren of niet .... Na het invullen van een hele hoop persoonlijke gegevens ....
Enfin ........ we zien wel ... Dank voor de steun !! XXX

anjelierken

02 sep 2020, 22:29

Hallo iedereen,

Wilde eend2: ik hoop voor jou dat het huis meevalt en dat het in een rustige buurt is. Dat je slapeloze nachten hebt, kan ik heel goed begrijpen, s'nachts lijken problemen "groter" dan overdag.Fijn dat je nicht meegaat, met 2 zie je meer dan alleen.Schrijf je vragen op voorhand op.

Vandaag een uitstapje naar Lier.We hebben daar een wandelzoektocht gedaan die vorige week in Libelle stond.Een aanrader, je komt op heel mooie plekjes.

Beste vriendin belde deze avond met goed nieuws, ze wordt terug oma volgend jaar.

Zal goed slapen , denk ik, ben moe, als je stil zit voel je dat het best.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

03 sep 2020, 06:32

Goede morgen seizoentjes,

het is vandaag weer een vroege omdat Ir. om 8 u voor de deur staat.
moeder belde gisteren. ze had gedroomd dat zij mijn nek masseerde en dat ze die ontstekingspunten zag liggen. Goed zo, moeder. op je oude dag ga je nog medicijnen studeren. Neen, grapje, ze heeft al genoeg Xr rays en andere medische fotografie gezien met te zorgen voor haar schoonmoeder, mijn vader's tante en dan hem. Geen wonder dat je zo droomt. ze heeft dat ook gehad zulke dromen als ik in engeland was en dan nog meestal als "stekkerdraad" ( een algeneter) onverwachts een put had gegraven.
Gimly is buiten geweest en nu weer binnen, wachtend op zijn "eerste" ontbijt.
Hij is net zo'n'hobbit' als uit LotR. als hij bij mij alleen is, weet hij dat hij moet wachten tot 12 uur voor hij zijn "lunch" krijgt. en tegen 4 zijn vieruurtje. daarna hoor je hem niet tenzij wij volgens hem naar bed moeten.
ventje geeft me de taak gegeven om in het gebuurte rond te vragen of iemand mijn dvd heeft ontvangen. B-post zei dat ze het afgeleverd hebben. niet dus. wel een postbode zien ronddrentelen met pakjes en briefjes voor afhaal postpunt, dus dat is verdacht. en het is een hele speciale dvd!
wie hem heeft en hem wil houden tot zo ver. dat doen wij niet.
Morgen weer een gewone dag. met het verschil dat ventje boodschappen gaat doen in zijn pauze. als ik zoals gisteren niet in de buurt ben dan werkt hij beter. het was me al een keer opgevallen. met mij hier beneden, leidt dat af en is hij meer geneigd naast mij te komen zitten en zijn gsm te gebruiken voor Fb en spelletjes.
vandaag wordt mijn bestelling uit nederland met mijn kaartjesmateriaal opgezonden. kan dan de zaterdag toekomen. of maandag, eender welk uur. soms krijg je een uur en dan maar hopen dat je thuis bent. Gimly heeft zijn buikje vol en ligt op de dweil. misschien doet hij nu wel zijn dutje en loopt hij niet weer klagend achter me aan als ik straks koffie ga maken.
ik heb gisteren met een fijn breekmes de overgebleven bladeren van de vorige kerstboeken uitgesneden. die zaten zo hard vastgelijmd dat het soms onmogelijk was die deftig te gebruiken.
Morgen dan misschien de gekleurde bladen op formaat snijden. Als ik vandaag een nieuw tafelkleed leg kan ik de twee kartonnen 'trays' opruimen. ik zal er alleszins 1 mogen wegsmijten want door de zwaarte van de andere is die losgekomen. en er ligt veel in zelfs dingen die ik niet meer terug vind. we gaan dan ook nog eens ons opbergmeubel voor de kaartjes mogen opruimen.
en dan een datum vinden om aan de kerstkaartjes te beginnen als alle verjaardagen van dit jaar gemaakt zijn. Voor mijn vroegere poets: Arlette moeten het er zelfs twee zijn aangezien ze ook op 1 januari verjaart.
Gimly is weer verhuisd naar de zetel. daar liggen fakken haar. eigenlijk zou ik die eerst in de droogkast moeten stoppen voor ik die plaid was. maar dan wil hij er niet meer opliggen omdat mijn was naar lavendel ruikt.
ik verwacht nog een telefoontje van ventje die er vandaag alleen zit en dan kan ik koffie maken en zien dat ik me aangekleed heb eer Ir. hier voor de deur staat. mijn haar kan ik niet aan de lavabo wassen door mijn nek en ik denk van eens aan barbara te vragen het gewoon te wassen en te drogen. kan ik dan een afspraak maken als ik weet dat ik die week/maand geen verplichting heb voor kleuring.
Wilde eend: succes voor morgen!
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

03 sep 2020, 09:07

Afbeelding

Goede donderdagmorgen alle seizoentjes :wink:
Zoals altijd als het vuizakkentijd is en
het papier ook buiten moet dan regent het
en het heeft waarschijnlijk de hele nacht geregend
als ik de garagedaken hierachter zie, grote plassen staan erop :roll:
Ja het papier zal nat zijn maar daar kan ik niks aan doen :oops:
het zit zoals altijd ingepakt in een kartonnen doos
dus ja, 't zal wel meegaan :oops:

M-M, een drukke dag en de poetsvrouw die komt
dan is je huisje weer netjes straks... fijn toch :lol:

anjelierken, hoe stelt ukkepuk het op school?
gaat hij graag :roll: de week zal weer snel om zijn
en dan weet hij weer veel te vertellen :lol:

wilde eend ik duim voor jou en goed morgen en fijn
dat je niet alleen moet gaan, met 2 zie je meer dan alleen
veel succes en het zou fijn zijn als de eerste woning al
zou lukken, wat uitzonderlijk is...maar je weet nooit :wink:

Alle seizoentjes een fijne dag en hopelijk komt toch
de zon nog wat terug, gisteren was een prachtige dag :wink:

granny M

03 sep 2020, 15:31

Anjelierke, je hebt daar groot gelijk in dat problemen 's nachts groter lijken als in de dag. We zouden eigenlijk een "knopje" om moeten kunnen draaien. En W.E. je kan aftellen hè naar morgen , je laat toch wel iets weten nadien of zaterdag ?
M.M. laat je zelf maar eens verwennen bij de kapster ! Dat zit nog in de planning bij mij. Gelukkig kan ik zelf al onder de keukenkraan mijn haar wassen en even indraaien, met een beetje (veel) geduld.
Oma C, bij ons was het vandaag ook oud papier, als je ziet hoe die mannen met gemak een paar dozen tegelijk nemen ! Ze zullen ook altijd bij het bejaarden-hoekje de mensen even helpen met opladen, respect voor hen.
Hier schijnt gelukkig het zonnetje weer een beetje. Ben vanmorgen met plu naar het "gazettenwinkeltje" gewandeld, gisteren naar de bakker ( een stukje korter) elke dag nu een stukje verder , want ja, je moet ook nog terug :D
Dinsdag voor de 1e keer in mijn leven op een loopband gestaan ( niet lachen aub ) niet voor hard te lopen, maar om te laten zien wat ik aankan op dit moment. En dat had tot gevolg, dat ik vanaf vlg week mag proberen terug met de auto te rijden. Ik was er helemaal ondersteboven van. Eerst een blokje rond en dan voorzichtig rond de kerk enz. Maar niet direct naar Parijs crossen; zei de kinesist.... De buurman zal de auto wel voor de 1e keer buiten de garage rijden, dan laat ik hem ( de auto :D ) voorlopig buiten staan, dat is makkelijker om het begin in/uit te stappen.
En dan zijn jullie onderhand van de ego-mails verlost ...
HvT ik mis je epistels, alles ok toch ?
Voor alle seizoentjes , kalme namiddag en rustige avond/nacht !

wilde eend 2

03 sep 2020, 17:24

Dag seizoentjes allemaal ,
Dank je voor de duimpjes en de steun . Ik laat morgen zeker iets weten hoe het bezoek verlopen is . Uiteindelijk beslist de verhuurder welke kandidaat het huis "mag " huren ... Dus ik hoop dat ik geen weken meer moet wachten op het antwoord ....... 8O
Granny M : inderdaad ... veel seizoentjes zouden dat willen , zo'n knop op dat piekeren stop te zetten . S'nachts lijkt alles nog veel erger .. Dus na een uur wakker liggen ben ik dan rond 5u de kasten aan het uitruimen ... :roll: :roll: Er staan weer dozen klaar voor de kringwinkel ... // En , Granny , we lezen uw belevenissen graag mee . Dus blijf maar vertellen hoor en vol goede moed vooruit !!! :wink: :wink:
HVT : alles OK daar ??? t'is zo stil .....
OMA C : hier is bijna geen regen gevallen ...... het wordt nu heel erg voor de natuur ...
Aan alle seizoentjes , nog een fijne avond en hopelijk een goede nachtrust ...

Helena van Troje

03 sep 2020, 19:19

Hallo, hallo, ik leef nog hoor.
Ik heb gisteren en eergisteren in de tuin gewerkt.
Meestal ben ik dan behoorlijk moe.
Dan gebeurt er niet veel meer.
Ik ben nog met andere dingen bezig ook die tijd en denkwerk vragen.
Oh ja en na acht jaar zijn tenslotte al de vierkantjes van de granny square sjaal aaneengenaaid geraakt.
Dan heb ik nogal pijnlijke vingers en is typen niet echt mijn ding.
Nu ben ik al begonnen met da rand rond de sjaal.
Toer één is af, toer twee is in gang gezet.
Toer drie en vier staan in de steigers.

Succes met de huizenjacht Wilde Eend
Hopelijk heeft Clive een beetje beter weer dan wij hier vandaag
MM zo af en toe ben ik niet mee met je verhaal.
Ik ga mij een woordenboekje Brugs en Oostends moeten aanschaffen.
Oma-C is de hoofdpijn overgegaan?
Anjelier een volle diepvries met eigen gekweekte groentjes veel werk, maar wel lekkerder allemaal.
MJ aan de pendel tussen kust en binnenland.
GM het gaat daar met grote "sprongen" vooruit die revalidatie.
Zoiets van waar een wil is, is een weg.

Aan alle meelezers en schrijfsters nog een fijne avond gewenst en een rustige nacht.
Aan de piekeraars: nacht is om te slapen en als iedereen slaapt kunnen er geen problemen opgelost geraken.

anjelierken

03 sep 2020, 22:17

Hallo iedereen,

Granny M: dat is toch vlug dat je met de auto mag rijden, of is dat normaal?Toch maar voorzichtig zijn, en niet te ver rijden.Fijn dat de revalidatie zo voorspoedig gaat.

Oma-C: ukkepuk gaat graag naar school, die keek er al naar uit.Heb hem gezien op de eerste schooldag toen hij thuiskwam, ik vroeg of alle kindjes braaf waren, hij moest eens goed nadenken en ...1 kindje was stout geweest en het was NIET ukkepuk :D :D .Ukkemeisje zou ook graag naar school willen, maar moet nog wachten tot november.Volgens de kinderverzorgsters in de créche is ze er nu al klaar voor.

Dames, tot morgen allemaal.