In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

26 nov 2020, 08:42

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ondanks dat het al 08.16H is, is Matice nog aan het slapen terwijl ik hem om 06.30H heb wakker gemaakt. Hij is van zijn bench naar de zetel in zijn kamer gesukkeld en ligt daar nu nog :D Die is in de ochtend echt lui. En als hij dan eindelijk uit zijn kamer komt, moet alles in 1 keer, drinken geven , buiten laten en zijn ontbijt voorzetten dat hij de ene keer meteen opeet en de andere keer pas rond de middag eet.

Gisteren moest ik dus naar de huisarts voor de niet voorgeschreven medicatie te gaan halen. Ik was natuurlijk met mijn fiets gegaan en had dus mijn fietshelm op. Dus ga ik op het afgesproken uur naar de dokter, sluit mijn fiets en doe mijn fluo hesje uit en stap bij de dokter binnen die me onmiddellijk in zijn praktijk laat. Ik had mijn jas nog aan, want ik dacht dat hij me enkel de voorschriften zou geven, maar neen, hij zegt, doe even jouw jas uit en jouw trui, wil naar jouw longen luisteren. Jas uitgedaan en dan wou ik mijn pull uitdoen en pas dan merk ik dat ik mijn fietshelm nog aan heb. Ik schoot in de lach en hij ook. Hij zei tegen mij dat hij dacht ik die aanhield moest ik van mijn stoel tuimelen. Maar hij zei wel dat het heel verstandig was een helm te dragen en dat bij een fietsongeluk er qua hoofdletsels wel een significant verschil was tussen een helm dragen of er geen dragen. Enfin, hij was een stuk vriendelijker en hij excuseerde zich voor de vergeten medicatie van vorige keer. Excuses aanvaard. En ik was opgelucht dat ik terug alle voorschriften had voor mijn medicatie. Na de dokter dan nog naar de bank geweest iets cash geld afhalen en daarna naar de keurslager vlees gaan halen.

Zo, ik ga eraan beginnen. Ik ga geen namen noemen, maar wens iedereen een fijne donderdag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem nodig heeft.

Oma-C

26 nov 2020, 08:58

Afbeelding

Goede donderdagmorgen alle seizoentjes :wink:
Een grijze ochtend, hopelijk krijgen we toch nog wat zon
we moeten nog da laatste vitamientjes binnenhalen
eer het echt winter wordt :roll:

clive, ik zie het gebeuren je uitkleden met de fietshelm op :lol:
je wordt dat ding gewoon en voelt niet meer dat je die ophebt hé :D
en jazeker zo is het veel veiliger als je in het verkeer komt...

anjelierken, het zal zeker nodig zijn om alles te poetsen
eens je op de vloer mag lopen, want bij zo'n werken heb je
heel fijn stof dat overal tussen kruipt...
maar dan is de grote kuis al gedaan tegen het voorjaar :lol:
en zitten jullie terug netjes... nog wat geduld... :oops:

Ik ga ook niet iedereen 'aanhalen' .... hier is geen nieuws
en ik hoop dat bij iedereen, geen nieuws, goed nieuws is...:)
Nog een aangename donderdag vandaag
Groetjes allen en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

26 nov 2020, 09:35

Goede morgen seizoentjes,

Ventje kwam zeggen dat hij op boodschap vertrekt en wou weten hoe laat ik bij Tom moest zijn. deze middag pas dus we hebben nog even tijd om wat klusjes op te knappen.
Denk dat we morgen aan de kerstversiering beginnen. Het is mistig hier en dus donker en mistroostig. goed dat ik gisteren nog even buiten een frisse neus ben gaan halen en om mijn bestelde soepgroenten. Kreeg de wortelen gratis. Hij zei me, als ik iets speciaals wil van groenten of fruit, ik heb de dag vooraf moet komen bestellen en dat ik het 's anderdaags dan heb. Service dus. heb je de laatste tijd weinig meer. Dus hebben ventje en ik samen waterkers soep gemaakt met diverse andere groenten. er lagen nog stukken groen van de prei dus die er ook ingedraaid. en 1 eenzame witloof. hop, in de pot! Had ook aardappelen geschild voor 's avonds bij de cordon blue.
Ventje miste wat van smaak dus heb ik een paar teentjes look in olie bij een lepel of twee soep gedaan die over was en die gemixt en in de pot gegooid die nog stond af te koelen. voor ik ze nog eens opwarm, nog een keer goed mixen en dan zal het wel een smaakexplosie zijn want dat vond ik nu al zonder de look. ventje was die vergeten omdat hij zo rap mogelijk de ui erin wou zonder tranen. :D dus bij "ze zeggen dat..." moet je de ui in de diepvries steken voor 15'. maar deze zaten er dus niet in. Denk toch dat ventje geneigd gaat zijn de versiering eerder aan te brengen. Overbuurvrouw heeft problemen met de auto terug in de garage te zetten. het moet koud zijn want ik zie hier iedereen met dikke jassen en sjalen.
Clive: ik zag het hier zo voor me: uitkleden met je fietshelm nog aan maar ik had in mijn gedachten jou een motorhelm aangegeven! :D Soms slaat mijn fantasie erg op hol. Matice lui? Is dit eigen aan zijn ras of is het nog een naweetje van zijn griepje? Matice is anders geen ochtendhond zoals de meesten.
Anjelier: Spaanse woef content zeker dat hij bij jullie mocht slapen. gaat hij 's nachts anders ook zijn bench in of niet? Dat zou zijn janken verklaren. denkt dat hij gestraft wordt omdat er werkvolk over de vloer is. Over mijn vloer nog steeds algemene stilte. Denk van eens tot ginder te gaan maar na een behandeling bij Tom ben ik uitgeteld. En zeker nu met dit weer. Volgens Tom ook de oorzaak van mijn nekstijfheid en rugspierspasmen. Maar nu ik mijn stok gebruik, merk ik dat ik veel minder druk heb links onderaan mijn rug als ik op stap ben. Ze mogen zeggen dat ik trunt, zij voelen het niet. waarschijnlijk zal ik bij de controle van de pillen en het vernoemen van de rugspierspasm iets voorgeschreven krijgen om die tegen te gaan. Schoonbroer had al het vermoeden. Maar toen was ik nog niet gedenerveerd.
Koffie is op, straks pillen als voor-ontbijt en onbijt met braambessen of als ventje fruit mee heeft van zijn strooptocht door de carref. en dat eerder op moet.
Ik moet nog enkele bladzijden van goed gevoel lezen en dan naar de boerderij waar je nu kuikenrun hebt. hoe meer opdrachten hoe verder het kuiken gaat en hoe meer voordelen. ook de vallei is nog open. ventje had het eerst geïnstalleerd en heeft het uitgelegd.
Daarna als het een beetje meer licht is en de mist optrekt wat kaartjes maken. moeten nog een paar specialekes bij en de lijst maken van de in de buurt te bussen kaartjes.
vanavond of vanmiddag spaghetti want ventje heeft geen zin om in de donker naar de frituur te gaan en zij hebben geen leveringsdienst. Ze kunnen moeilijk hun klein zenden want die is nog maar 5 jaar.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

mariajohanna

26 nov 2020, 14:02

Hier ook geen nieuws... Geen nieuws is goed nieuws, zeggen ze.....

Al verschillende soorten groenten voor de soepin vriezer gestoken, als je elke dag soep eet gaat het goed vooruit, en moet ook terug 'aangevuld' worden natuurlijk ! Intussen ook brocolli voor gewoon als middageten in de vriezer gestoken, altijd lekker en zo uit de vriezer in de pot gedaan, naar goesting en smaak ! 😉

Nu nog wat swifferen in kamers en badkamer, en we zijn dan klaar voor vandaag, dit natuurlijk wat de 'gewone' klusjes betreft ! Daarna komt wat 'me-time' ! 😄 En iedereen weet al wat dat hier dan gaat zijn ! 😉

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

26 nov 2020, 15:20

Afbeelding

Goede middag alle seizoentjes :wink:
Ben terug van een wandelingetje
van een uurtje ongeveer, wel een
warme jas aan, en de handen in de zakken :lol:

Nu een kopje thee drinken om op
te warmen en verder rustig blijven :oops:
morgen is er weer een dag...

M-J nog een fijne bezigheid aan je kaartjes :lol:

M-M jij zal ook nog bezig zijn aan je kaartjes...
ik heb er ook nog wat bij te werken, maar ben bijna klaar :)

Ik wens allen nog een fijne dag...
en sluit mijn bakje af, groetjes allen en tot later :D
en een goeie nacht veel later.... :) tot morgen!

granny M

26 nov 2020, 16:30

Vanmiddag zou de firma komen voor onderhoud van de c.v., niet dus .. Uitgesteld, tot binnen 14 dagen. Ook niet zo erg, alles marcheert nog netjes.
En de zoektocht in het labyrint van rekeningen van het ziekenhuis en de andere kosten gaat stug door, denk dat ik onderhand al het personeel van de ziekenkas +hospitaalplan al aan de lijn en in e-mails gehad heb. Maar het is toch wel zo'n chaos, het ene moment krijg ik geld binnen en het vlg. moment vragen ze om het geheel of gedeeltelijk ) terug te storten omdat er een "abuis" gebeurd is en als dat nu een paar maal gebeurt tot daar aan toe, maar het is nu dagelijkse kost (Jeroen Meeus zou het beter doen :D ) De bank belt mij nu zelf als er weer iets binnengekomen is, zal toch aan p.c. banking moeten...
Ofwel is het gewoon een complot om mij bezig te houden .. en dat lukt wonderwel. Maar Granny M. geeft niet op en houdt de administratie keurig bij ( denkt ze zelf)
Alles weer bijgelezen, de soep (zonder of met look) zal jullie weer smaken, die fiets-helm zie ik in gedachten ook , woefje met bang gevoel, maar vooral voor Wilde Eend : Zo fijn, de tuin en vooral je eigen Kerstboom met een hoofdletter , als dadelijk ( het is hier nu bijna 16.30 uur) de lampjes branden wat moet dat een mooi gevoel geven ! Dat is alle moeite van de afgelopen tijd toch wel waard hè ? En Poes schijnt zich heel goed te voelen op haar kussentje.
Tot zover, lieve groetjes voor allemaal .

wilde eend 2

26 nov 2020, 17:34

Dag seizoentjes allemaal,
Granny M : wat fijn dat je m'n kerstboom en uitzicht mooi vindt. :-D / Stilaan komt het hier op z'n plooi .. al moet ik soms nog altijd zoeken ...... heb eindelijk het toestel teruggevonden om croque monsieur te maken .. 8O 8O :roll: :roll: . // Namiddag is m'n broer komen helpen om de echte kerstboom van de gemeente buiten te plaatsen naast de brievenbus . De lichtjes waren erbij voor 15 EU. Het is maar een schrale boom maar morgen versier ik hem verder ... ;-)
En jou houden ze nogal aan het lijntje daar bij de ziekenkas . Iemand zo modern als jij zal gemakkelijk kunnen werken met die PC banking .. dat is echt handig ..
OMA C : een fijne wandeling gedaan , groot gelijk .. Het was namiddag mooi zonnig weer .Dacht eraan dat bij jou de werkers of "klusjesmannen " niet mogen komen wegens " corona " .... 8O / Dat is maar een uitvlucht dat die gebruiken hoor . Herstellingen mogen gedaan worden met masker aan en de nodige voorzorgen ... Hier zijn de laatste dagen zoveel bezorgers en reparateurs aan de deur geweest , maar altijd met maskers aan ..... Dus het KAN wel .. als ze maar willen ..
Clive : Alles nog OK bij jullie .
MJ : ijverig aan het werk . Top !!
MM :bijna jarig ... kaartje komt eraan .... :-)
Mammy retro : ook groetjes voor jou !
Aan iedereen ,ook wie ik vergeet , een fijne avond en een goede nachtrust ..
Wingerd en Oma Senga : bij jullie ook alles ok hoop ik ?
HVT : ik denk speciaal aan jou . Is poes nog bij jou ? dan heb je gezelschap / verzorg je goed ..

Helena van Troje

26 nov 2020, 19:44

Poes gaat denk ik morgen mee terug naar huis.
Haar geliefkoosde tijdverdrijf:
Afbeelding

wilde eend 2

26 nov 2020, 20:31

hvt mooie foto ... :-) poezen hebben toch een zalig leven hé ;-)

clive

27 nov 2020, 08:28

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, veel sterkte met de werken en ja , dat wit stof, dat is altijd de keerzijde van de medaille. Maar ben er bij jou zeker van dat alles in orde komt en dan heb je een mooie nieuwe vloer waar je trots op kunt zijn.

Oma-C, jij hebt gisteren goed ingeduffeld een mooie wandeling gemaakt. Het was er ook het weer voor. Blij dat je ervan genoten hebt.

Muddy Maddy, moest erg lachen toen jouw fantasie op hol sloeg en van mijn fietshelm er meteen een motorhelm van maakte. Zie me daar als staan. Dit was al erg genoeg :D . Maar die zit zo goed dat je die echt niet voelt zitten. Mijn fluohesje had ik dan wel uitgedaan . Moet voor de dokter ook een grappig beeld geweest zijn. Nu ja, we hebben er hartelijk kunnen om lachen. Manlief hier ook toen ik het hem vertelde..
Wat Matice betreft, hij is gewoon in de ochtend lui, is niet eigen aan zijn ras of zo. Het is gewoon geen ochtendhond

MJ, gemakkelijk als je alles in de vriezer zitten hebt. Moet de diepvriezer die in de garage staat, nodig ontdooien, maar ga dat doen als het buiten echt koud is. En soep, dat lust ik toch zo graag.

Granny M, het onderhoud van je CV is dan uitgesteld, maar gelukkig is het niet zo dat jouw verwarming niet werkt. Wat vervelend dat jou administratie zo mank loopt. Hoop dat dat vlug in orde komt.
De buren hebben weer goed voor jou gezorgd, dat verdien jij dan ook.

Wilde eend, jij woont inderdaad mooi + je hebt een mooie kerstboom. En nu ga je er nog eentje buiten versieren, ook dat gaat heel erg mooi zijn. En ja hoor, alles is hier oké. Matice is volledig genezen, maar dat had ik al gezegd. Maar blijven in het duister tasten wat het echt geweest is.

HVT, poes terug naar huis vanavond ? En hoe vordert jouw ingewikkeld , maar oh zo mooi breiwerk ?

Gisteren alles dweilklaar gemaakt. Moet ik de 2 benedenverdiepingen enkel dweilen. Ga wel voor het dweilen eerst de terrasvenster binnen- en buitenkant wassen. Want zondag zetten wij de kerstboom en dan kan ik nimmer aan. De rest van de vensters doe ik dan volgende week. Moet ook nog een was doen vandaag. Maar de strijk ervan is voor morgenochtend. Ga dus goed bezig zijn vandaag. Maar heb een betere dag vandaag met minder pijn dan anders, dus eigenlijk kan mijn dag al niet meer stuk.

Zo, ga eraan beginnen. Ik wens iedereen een hele mooie vrijdag en stuur elk van jullie veel liefs en een dikke knuffel.

Muddy Maddy

27 nov 2020, 08:38

Goede morgen seizoentjes,

We zijn dan ook weer opgestaan nadat we Ventje de vuilniszak en het karton hoorden buiten zetten.
Gisteren naar Tom geweest en maandag is het de laatste behandeling. maar ik moet nog het geld van de ziekenbond terug krijgen voor mijn eerste deel van de behandeling. En wanneer gaat dat gebeuren?
Duurt al zeker drie dagen eer een brief op haar bestemming is en dan moeten ze op de dienst nog goesting hebben om te werken.
Maandag begint Ventje weer volgens het oude systeem te werken. dus twee dagen in Brugge, de rest thuis.
We zijn van plan een mini- friteuse te kopen om af en toe eens een lekkere garnaalkroket te verorberen of een pakje mini- snacks voor bij de aperitief. Stond al op de lijst maar wordt vervroegd.
Er is al een pakje voor m'n verjaardag toegekomen maar dat heeft ventje terug dichtgeplakt. ik mag dat nog niet uitpakken, ha neen. we zijn de 7 de nog niet.
Oma C: vandaag en morgen doe ik verder aan de kaartjes die te bussen zijn. eerst die voor de handelaars en dan pas die voor de straat. Want dit jaar krijgt niet iedereen hier een zelfgemaakt kaartje. Verleden jaar kregen ze allemaal 1, maar ik heb lang moeten wachten van sommigen tot ik er eentje terug kreeg. Dus de andere krijgen maar een gewoon kaartje ( of niet)
Vandaag gaan we ook hier in huis versieren. we moeten wel ene oplossing vinden voor onze sterren want die zuignapjes drogen rap uit en dan hangt de boel schots en scheef. En we willen als de gordijnen dicht zijn er ook nog van genieten.
Ik heb gisteren mijn haar gewassen. staat nu als een pluizebol alle kanten uit. Als de kappers niet rap open mogen ga ik zoeken om uitwasbare kleurshampoo.
mijn tenen zal ik vandaag weer zelf doen na een heerlijk voetbadje.
Gimly mag op zijn kop of zijn tenen gaan staan, vandaag wordt hier gestofzuigd. misschien gemopt ook. Ventje moet een varkenshaasje gaan bestellen. Dat is voor zondag met kroketten en perzikken.
Voor zaterdag weten we het nog niet maar vandaag is het een kabeljauwhaasje. dat zal gestoomd worden. ik heb nog prei liggen en nog 3 aardappelen dus preistoemp erbij.
Is ook lang geleden. de rest van de prei is voor de volgende soep.
De blauwe zakken zijn ook opgehaald.
Zo, koffie is op, ik ga naar de boerderij want daar is ook nog de derbytaak naast de twee extra taken.
Fijne vrijdag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

anjelierken

27 nov 2020, 08:43

Hallo iedereen,

HVT: poes is in dromenland op haar dekentje.Je zal ze missen als ze terug naar huis is.

MM: normaal slaapt Spaanse woef in zijn bench in de living, maar met de werken zat hij in de garage.Nu slaapt hij in zijn mand in de slaapkamer.Dat vindt hij prima.Als manlief gaat slapen, komt hij mee.De mand staat aan de kant waar manlief slaapt, zodat Spaanse woef hem kan zien.Hij blijft de ganse nacht in zijn mand liggen.

Vandaag zou de vloer gelegd zijn, daarna nog de afwerking zoals voegen en plinten zetten.De vloerder zegt dat hij te weinig vloer heeft om er plinten van te maken.Dus waarschijnlijk zal het nog even duren vooraleer alles afgewerkt is, we zien wel.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

27 nov 2020, 09:31

Afbeelding

Goede vrijdagmorgen alle seizoentjes, :wink:
Vanmorgen al vroeg telefoon gekregen
van de stad (district)met vragen over hoe
het gaat in coronatijd, of ik alles heb of er
boodschappen gedaan moeten worden
en of ik gezelschap nodig heb :roll:
en zomeer van die zaken
ze hebben een nummer opgegeven
om als er iets is wat we tekort hebben
kunnen we naar daar bellen, ze bellen
alle oudjes op met hun vragen, en dat hebben
ze in de vorige coronagolf ook gedaan
Niemand wordt hier vergeten, wel een
mooi initiatief vind ik, meestal moet je zelf
maar alles uitzoeken :roll:

clive jij hebt ook alweer een hele job klaar
doe ook maar wat rustigaan :oops:

M-M ik heb een account bij de ziekenkas
en kan alles via de pc doen en vragen
dat is heel handig en veel sneller opgelost
kan dat bij jouw ziekenkas niet.?
Een fijne dag verder :)

anjelierken, woef zal blij zijn dat hij bij
z'n baasje kan slapen, hij is zo ook geruster
hopelijk is alles snel goed in orde dat je weer
in je living kan wonen
Alles goed met je vader;? ik hoop het wel
en met de rest van je familie... :roll:

granny M, Helena, M-J, wilde eend en alle seizoentjes
een fijne vrijdag vandaag ondanks de grijze lucht
Blijf veilig en tot later, ik ga verderdoen met de taken :)

granny M

27 nov 2020, 15:20

Ik heb heuglijk nieuws :D
Vandaag toch wel een terugbetaling binnengekregen van : hou je vast ; 4,08 euro van de griepspuit !
Dat wordt dus een extravagant w.e. om uit te geven , alhoewel ik net lekkere speculaas heb gehad via het school-comité.
Zal het daar maar voorlopig bij houden . En wie het kleine niet eert, is enz....
Fijne namiddag/avond en nacht voor jullie !

Oma-C

27 nov 2020, 15:57

Afbeelding

Dan seizoentjes allemaal, :)
't is killig buiten vind ik
maar ja we zijn verwend hé :oops:

granny M, als je hulp nodig hebt om
het op te maken dat reuzebedrag :lol:
dan roep je maar...... we zijn met
velen om het te helpen dragen,
Beter dat dan niks denk je maar :D
we weten hoe royaal ze zijn.... :oops:

Ik heb een half uurtje gewandeld en ik ben blij
dat ik terug thuis ben, en heb een theetje gemaakt
om terug warm te krijgen :oops:
't is nog wennen die eerste echte kou... :oops: :roll:

Allen nog een fijne dag en een fijne avond
en een rustige nacht later, tot morgen... :)