In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

granny M

28 mei 2021, 17:36

Even aan iedereen een fijn w.e. wensen !

Bekske

29 mei 2021, 09:06

Afbeelding

clive

29 mei 2021, 09:15

cAfbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

2° poging.

Ben vandaag heel erg vroeg opgestaan en heb een reuzenstrijk achter de rug. Ik was weer maar eens achter met de strijk, dat gebeurt tegenwoordig meer en meer. Maar nu is alles gestreken en de 3 volle wasmanden staan al boven om morgen weg te leggen.
Oma-C, dankjewel voor het mooie overzichtje, ik ga niet alles herhalen.
Het zonnetje schijnt, moet om 12.00H bij de manicure / pedicure zijn + de donsjes op mijn lip en kien laten waxen en dan meteen ook mijn wenkbrauwen.
En bij dit goed weer kan ik eindelijk eens een mooi kleedje aan. Dat is lang geleden.
Weet nog wel niet welk, maar dat bedenk ik wel onder de douche.

Morgen terug naar de hondenschool, daar ga ik van genieten en Matice ook. Moet alleen oppassen met de geknelde zenuw in mijn arm. Maar dat gaat wel, ga tenslotte ook met hem wandelen.
De 2° juni moet ik naar de chirurg, maar denk niet dat hij nu al gaat opereren, want dat zou de 4° keer zijn op 2 jaar. Dat vind zelfs ik veel.

Ik wens iedereen een hele mooie zaterdag. Geniet van het zonnetje. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel mag niet ontbreken.

Oma-C

29 mei 2021, 09:48

Afbeelding

Goede zonnige morgen aan alle seizoentjes, :wink:
Heerlijk zo wakker worden als de zon al schijnt
je ben ineens beter wakker en het werk roept je :lol:
Mijn wasje hangt al buiten kan drogen in de zon....
geen strijk erbij want badhanddoeken en flanel
strijk ik niet.... ik heb gisteren ineens geen flanel meer
op bed gelegd en heerlijk geslapen :lol:

clive, sterkte met je arm, ik denk dat bepaalde dingen
beter een tijdje gemeden kunnen worden, je hebt die arm
nog wel héél lang nodig hé.... beterschap,
je lichaam forceren is nooit goed.... de gevolgen zijn voor later :oops:

Bekske, is al aan 't genieten van de zon en ik kan haar geen ongelijk geven :lol:
leuk je plaatje..... dank je en beterschap ook.

granny M, ook sterkte en beterschap dingen hebben hun tijd nodig
en naar je lichaam luisteren is beter dan te forceren :wink:

M-J, geniet aan de kust van het zonnetje en de "mitavientjes" :lol: :lol:
en kom nadien veilig terug naar het binnenland nadien... :lol:

Allen een aangenaam weekend, maak er het beste van,
we hebben er lang genoeg op gewacht... :oops: :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

29 mei 2021, 22:20

Hallo iedereen,

MM: wij eten vaak koude zalm, is ook lekker .Ik kook een stuk zalm in visbouillon( blokje met water), laat dit afkoelen, zet het in de frigo , en de volgende dag opdienen met een cocktailsausje.

Wilde eend2: hopelijk wordt de rugpijn minder.En ze zeggen wel je moet bewegen ( en dat is waar), maar als het pijn doet, doe je dat niet .Misschien ben je geholpen met yoga, daar zitten ook rugoefeningen bij.Zijn meestal eenvoudige, simpele , zachte oefeningen.Is maar een tip.

Manlief en ik zijn 2 dagen zoet geweest in de tuin.Met die regen heb je dubbel werk.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

30 mei 2021, 07:49

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, jouw was zal wel droog geweest zijn gisteren. En badlinnen strijk ik ook nooit. Flanel heb ik niet.
Ik ga echt wel voorzichtig zijn met mijn arm hoor, niet bezorgd zijn. Moet dinsdag naar de chirurg en dan zal ik meer weten. Geniet van het zonnetje.

Anjelier, dan was Ukkemeisje 2, echt wel een pluimgewichtje. Ben gisteren een geschenkje gaan kopen. Heb en dit allemaal in het roze, een legging met daarover een jurkje + een schattig jasje. En dan nog een wit shirtje, want als ik 4 stuks kocht, kreeg ik 20% korting. Heb dan ex- buurmeisje gebeld of het voor hen paste het geschenkje komen afgeven en dat ging. Zijn maar even binnen geweest en heb baby E mogen vasthouden, zo fragiel. Buurmeisje deed ondertussen mijn geschenkje open en die was daar toch zo ontzettend blij mee, dus ik had goed gekozen. Manlief die het nog niet gezien had, vond het ook echt wel heel mooi. En het is echt wel een mooi baby'tje. Heb haar beloofd volgende week langs te gaan.

Vandaag naar de hondenschool. Eindelijk mag iedereen er terug op en niet alleen de therapiehondjes.
Het is van begin december geleden dat Matice nog kunnen gaan is. Ben dan ook benieuwd hoe Matice gaat reageren op de andere hondjes. En of hij weer de clown gaat uithangen. Dat laatste is meer een feit dan een vraag. Zeker als hun tunnel er ligt en we hem van de leiband moeten losklikken.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een fijne zondag. Geniet van het zonnetje. Liefs en een hele dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy

30 mei 2021, 08:06

Goede morgen seizoentjes,

Het zonnetje schijnt en wij zouden normaal verder doen met werken op de koer. en dat is namelijk mijn fushia in de plantenbak van de gesneuvelde papyrus zetten. ook mijn plumbago is gesnoeid en zoveel mogelijk takken verwijderd. we moeten daar nog enkel de wortels uithalen. en ook iets anders in de plaats zetten.
We eten zelfgemaakte spaghetti saus, een keer iets anders dan een steak met friet, gebraadje, kip of lamsvlees. ik heb gisteren een chiabatta brood afgebakken. als we vanavond nog brood willen heb ik nog pittabroodjes.
Gisteren naar een film van lang geleden gekeken: Tron. dat spoorde ventje aan om een apparaatje met 4 oude spelletjes erop uit de kast te halen om te kijken of het nog werkte. Helaas platte kaas de batterijen ( uit de tesco!!- dus jaren geleden!) waren uitgelopen. Toestelleke mag in de bak voor het containerpark als we er nog eens geraken. we moeten immers iemand vinden die bereid is om zijn remorque te lenen. en dat is niet evident.
Mijn moeder was een beetje beter gezind. ze zal last gehad hebben met het weer.
Ons Gimly lag nog te slapen toen ik beneden kwam en is zonder om eten te vragen nu in zijn zetel gekropen. Gisteren was die wel met de verkeerde poot uit bed gestapt.
De digicorder is een beetje aangevuld. 1 film voor mij, de rest is allemaal ventjes keuze.
We hebben gisteren camenbert in de oven gedaan. we eten dat nu 's middags want 's avonds kan dat op je maag blijven liggen en van kaas krijg ik steeds rare dromen.
Poetske komt maandag niet. ze moet foto's laten nemen en Soetkin raadde mij aan deze keer een vervanging te nemen voor het geval dat. nu komt er een zekere F. Hoop dat die goed ramen kan wassen. Mijn moeder zei dat ik inderdaad er goed aan gedaan heb om vervanging te aanvaarden want als Poetske uitvalt sta ik daar weer. ik heb met het vorige buro maanden zonder hulpen gezeten. Maandag komt waarschijnlijk het plastic plantentrapje aan. ik heb nog een spuitbus zilververf gevonden, misschien kan ik het oude rekje eens een laagje geven al denk ik dat die bus bijna leeg is. En er zit hier weer een tortelduif om water te roepen. mijn moeder werd vroeger horendol van het geroekoe en schreeuwde dan tegen die vogel dat hij zijn bek moest houden. Als of dat veel gaat uithalen.
ik had ventje gevraagd om te kijken of onze beenhouwer hoeveboter heeft. dat is die natuurlijk vergeten. ik heb geen passata meer maar dat is op te lossen met een blikje tomaten concentraat en een klik spicy ketchup. ( een klik is hier een bepaalde hoeveelheid saus)
Granny M: bedankt voor je mailtje.
Anjelier: ik lust alleen gerookte zalm en dan mag die ook niet warm gemaakt zijn in een gerecht. koud met uitjes. en in de meeste visschelpen zit er een minime hoeveelheid van zalm.
De laatste keer dat ik een stuk zalm at, was op de trouw van kevin met Kerri. die moot zalm was ijskoud. ik heb de gekookte aardappelen moeten pletten en de koude zalm eronder om toch maar iets te eten want het andere keuze gerecht was kalkoen met alles erop en eraan. maar de saus was "gravy" die bisto genoemd wordt en je kon het al in de gang ruiken dat ze saus uit een pakje gebruikt hadden. voor de vegetariërs was er notentaart en de vrouw van Vinnie, iemand die de vluchten van het nato personeel boekte, vond die zelfs ook niet lekker. Ze hadden haar dan beter een bak sla en tomaten voor kunnen zetten zei ze. mij boden ze dan ook notentaart aan omdat ik de helft van die moot zalm had laten liggen. het enige dat echt heel lekker was, was de triple chocolat pie. Heerlijk gewoon. Toen waren de pasgehuwden op een helicoptervlucht over de landgoederen van Kevin zijn vader dat hij later zou erven net als de titel ' Lord'. Kevin was een echte kluitenbijter. Toen we uitgenodigd waren om een weekendje naar Norfolk te gaan, moesten we bij aankomst helpen om de tuin bladvrij te krijgen! eigen drank meenemen. dat doe je niet vond ik en de tweede keer heb ik gezegd dat ik niet werkte omdat ik ging koken. Kevin had ons fish & chips voorgesteld maar hij werd vlak voordat kerri thuiskwam ineens ziek. We zijn dan naar de pharmacie van de Tesco moeten rijden om vloeibare imodium en een pak chicken kiev. ( weeral) Chicken kiev is kip gevuld met lookboter. vrij vet dus. het was een vetrijk en alcoholarm weekend die twee keren.
Hij schoot met een loodjes geweer op de kraaien en duiven. Dus toen hij per ongeluk een kraai doodschoot zei ik met uitgestreken gezicht tegen hem dat hij nu niet naar de hemel ging gaan. ik vertelde hem de legende van de kraai en hij werd bleker en bleker. Kerri stond in de deuropening en moest zich in houden om niet te lachen.
Zo, we gaan eens beginnen aan een nieuwe moord en de sims ook nieuwe opdrachten geven.
Fijne dag seizoentjes, geniet van de zon en Keep Safe!
Cats Rule!

Bekske

30 mei 2021, 09:04

Afbeelding

Oma-C

30 mei 2021, 09:32

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
de zon is er ook zij het wat gesluierd
maar dat was zo voorspeld, het wordt goed
dus kunnen we weer een toerke wandelen,

ja anjelierken, bewegen doet pijn maar als je
niet beweegt doet het nog meer pijn als je
van de stoel of de zetel rechtstaat, en dat is erger
ik kan het je verzekeren, (ik zit vol artrose dus...). :oops:

Dag Bekske, een fijne zondag, geniet ervan :)

clive jij zal natuurlijk wel iets moois hebben gekocht
voor de baby en dat ze er blij mee waren is dan normaal :lol:
Succes op de hondenschool vandaag :lol:

M-M, spaghetti mmm dat is een idee, hier is het ook weeral
lang geleden, en ik heb nog saus in de vriezer en kaas
voor erover, en rap klaar, je hebt me op een idee gebracht :lol:
Voor jullie ook een fijne zondag en 't amusement met
de potten op de koer, mooie werkjes, maar ze geven voldoening
als het klaar is....succes ermee...

Alle seizoentjes een fijne dag en sterkte aan de maatjes met pijn
mijn kaarsje brandt altijd, het is een ledkaars die kan opgeladen worden
dus altijd beschikbaar :)
groetjes allen en tot..... ik ga een broodje bakken :wink:

anjelierken

30 mei 2021, 22:05

Hallo iedereen,

Wij zijn deze namiddag gaan fietsen.Had in een boekje van toerisme een fietstocht gevonden , van hieruit een halfuurtje met de auto. Was een mooi toertje.Onderweg een ijsje gegeten op een bankje.Er waren veel fietsers en wandelaars .

Oma-C: bedankt voor de tip voor het verwijderen van berichten.

Morgen terug een nieuwe week, de weken vliegen voorbij.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

31 mei 2021, 07:33

Afbeelding

Muddy Maddy

31 mei 2021, 07:39

Goede morgen seizoentjes,

Vanmiddag komt een vervangpoetske en net nu is Gimly weer ziekjes. Het is nochthans geen nieuwe maan! of hij "voelt" aan dat ik een beetje zenuwachtig ben om dat het hier zo overhoop ligt. Maar het was zondag en dus was het geen werkedag vond ventje, alhoewel hij het eten heeft klaargemaakt.
's avonds dan een pittabroodje gegeten zoals ik al op het programma staan had. anders kruip ik in bed en krijg dan 's nachts honger. kan dan maar moeilijk opstaan om iets te gaan eten.
Dus mag ventje na de morgenboodschappen, verder doen met de koer want woensdag zou het al gedaan zijn met de zon, als ik mijn meteo mag geloven. maar het blijft warm. dus als woensdag de restaurants open gaan zal het druk zijn. en nu mag je weer knuffelen. tsk, ook zo'n reden waarom de cijfers weer pijlsnel de hoogte in gaan gaan. Ventje gaat nog gelijk krijgen als hij zegt september Lock-Down 4. hij denkt dat dan als het beperkt feesten wordt, hij niet uitgenodigd zal worden. die "eer" zal zijn voor het zoontje en loverboy. al zal ik dan wel eens mijn gedacht zeggen tegen het koppel, de neef, schoonbroer en schoonzus en zelfs schoonloeder. vanaf dan 0, 0 contact meer. ik ga wel op zoek naar een drukpuntmassagist in de omgeving. Hopelijk krijgt hij geen gelijk en is nichtje haar man wat dat betreft toch meer gehecht aan traditie. eerst de familie's dan pas de vrienden en kennissen. weet hij al veel over wat er zich afgespeeld heeft toen schoonmoeder er een minnaar op na begon te houden. ik weet het wel. En ik vraag me af of wijlen schoonvader geen gelijk had toen hij zei dat Loverboy ooit zijn vrouw liet omkomen in een auto-ongeluk. loverboy kwam er met een schrammetje vanaf maar zij was op slag dood. Loverboy is sluw genoeg om te liegen en de politie te misleiden omdat zijn vrouw gekend was voor haar zware voet in het verkeer.
Schoonvader had altijd een boontje gehad voor loverboy's vrouw omdat ze hem beter begreep dan zijn eigen echtgenote die eigenlijk nooit achter haar man gestaan heeft. ( ook dat is iets wat ik te weten ben gekomen) Voor schoonloeder bestaat maar 1 ding is dat zijn hoge diploma's en veel centen en aanzien. Het is dan maar goed dat schoonbroer de zoon is van een gekende ( nu al lang overleden) dokter in St- Anna te Brugge.
ik ga hier een beetje swifferen want Gimly verliest ook weer veel haar. en als de ramen open moeten ( zoals de nieuwe wet voor huishoudhulpen voorschrijft) dan warrelt dat hier heen en weer. ik moet nog juist de afwas doen en de keuken opruimen en dan mag ze komen. de pot met saus in de frigo gezet want we hebben nog over en dat moet verdeelt worden. Morgen moet ik naar de dokter en de diepvries komt maar we hebben echt geen plaats. als ik een mail stuur naar de depo doen ze niet eens de moeite te reageren. ik moet vandaag kaartjes maken voor de jarigen in juni waaronder ventje. maar die mag niet weten dat ik er ene maak voor hem want ik ga hem opzenden en zelf in de rode brievenbus gaan steken. verwachten vandaag het plantentrapje. de bloempot komt nog later af. misschien zijn er tegen die tijd wel viooltjes op de markt. we hadden ook een mooie glinsterbol op 't oog maar die is uitverkocht. dat had mooi geweest op de koer aan de keukenmuur. Ik ga eens aan buurman V vragen waar hij zijn doek voor over de veranda gehaald heeft. ik zou zo ook zo'n ding kunnen gebruiken als tijdelijke luifel. want mijne sponsor geeft geen kik. wel hebben we nu een parasolvoet in beton op wieltjes gevonden maar nog niet gekocht. ik denk bij het blauwe Nederlandse mannentje. Suus is door haar rug gegaan. alweer. Astor luistert al goed naar zijn naam. het is toch zo'n schatje. En Puk is nu tijdelijk vervangvader. anders deed Pim dat, Lotte keek er niet naar al is ze een vrouwtje. maar wat niet is, kan nog komen. Lotte zocht namelijk naar Floortje omdat die al jaren te samen waren. Lotte is nu 10 en Floortje was 15 toen ze op was en een spuitje moest krijgen.Gimly wordt deze maand 11.
We gaan er eens invliegen zodra het 8 uur is. dan kan ventje wakker worden met mijn lawaai in de keuken. want hij moet toch op boodschap en doet die liever vroeg. Dus eerst de sims aan hun taken laten beginnen, de boerderij, ik ben benieuwd want ik heb een verzameltaak op 't nippertje volbracht.
Fijne zonnige dag seizoentjes, laat ons er van genieten en Keep Safe!
Cats Rule!

clive

31 mei 2021, 08:24

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske ,bedankt voor het alweer mooie plaatje. Dat is echt een verborgen talent van jou.

Muddy Maddy, een heel verhaal, ik heb ervan genoten :D .

Gisteren naar de hondenschool geweest met Matice. Dat was van december geleden. Zit nu in een groepje van een andere ( zeer ervaren en een hele lieve) trainer. Onze les begint nu om 12.00H tot 13.00H.
En hij heeft echt wel zijn best gedaan. Tot we hem moesten oproepen , dus hem bij me roepen, week hij weer af en holde de tunnel door. Komt daar uit en bleef dan pardoes staan, want hij was zijn richting kwijt. En toen zag hij mij plots staan en kwam naar mij. Waarop de trainer droog zegt, het is nog steeds een clown en het zal altijd een clown blijven. Ben echt blij dat we terug naar de hondenschool kunnen gaan, miste dat echt wel. Na de hondenschool iets gaan drinken op een terrasje in het zonnetje.
Dan naar huis gegaan,want Matice was zich aan het vervelen en die was ook moe van dat uur les.
En dan zagen we onze buren en ik nodigde hen uit om iets te kunnen drinken op het terras boven. Hebben wel de regels niet overtreden wat afstand houden betreft. Die zijn dan blijven hangen tot laat in de avond . Kortom, het was een leuke zondag. En omdat buurvrouw bang is van honden had ik Matice in de tuin gelaten. Maar daar maakte buurman een einde aan. Die ging Matice gewoon halen zodat hij bij ons was. En van Matice had ze dan geen schrik. En een tijdje later zag ik tot mijn verwondering dat ze al pratend en misschien onbewust, Matice aan het aaien was.

Zo, ik ga geen namen noemen , maar wens iedereen een mooi begin van de week. Liefs.

Oma-C

31 mei 2021, 09:50

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes allemaal, :wink:
een zonnige dag en dat zijn we zo gewend hé :lol:
Genieten van wat kan en mag maar voorzichtig blijven...
Ja, dat knuffelen is pas voor na 9 juni maar
ik denk dat ik nog niet meedoe :oops:
anders zitten we in de kortste keren weer in lockdown
vrees ik... een beetje afstand blijven houden is het veiligste
jammer maar helaas, als je gezond wil blijven ook na 2 prikken :oops:

clive, jouw clown heeft een vrolijk karakter en dat gaat niet weg
geniet ervan, zolang hij verder doet wat moet is dat plezant hé
IK ben gisteren vergeten jullie een fijne huwelijksverjaardag
te wensen sorry, ik begin zeer vergeetachtig te worden
maar nog een late wens voor alles het beste en veel geluk! :oops:

M-M, een nieuwe poestvrouw, hopelijk doet ze het goed
dan zit je vanavond weer netjes en dat is plezant :lol:
en Gimly spoedig weer beter hoop ik, sterkte
Het arme beestje is dikwijls ziek vind ik, jammer :oops: :roll:

Bekske, weer een leuk plaatje dank u en sterkte voor jou en Luna :wink:

anjelierken, genoten van de fietstocht, groot gelijk, :lol: je moet
het pakken als het kan, mijn kinderen hebben ook elke mooie
dag hun hartje opgehaald met een fietstocht...gisteren waren
ze in Limburg, een toer van 77 km, mooie rit, ik mag meegenieten
met hun verslag :lol: ze waren met de auto naar Genk en zo een toer rond

Alle seizoentjes een fijne dag vandaag en geniet van alles wat kan en mag
maar blijf veilig.... dat is belangrijk....
Groetjes allen en tot.......................... :lol:

Helena van Troje

31 mei 2021, 10:18

Geen wolkje aan de lucht.
Het bloeddrukgesukkel blijft duren, ik blijf erbij: met dank aan het vaccin.
Gisteren kwam oudste aangefietst met twee éclairs.
Hij is naar huis gegaan met 1,5 kg rabarber.
Die gaan riskeren op reis tegen volgende maand.
Een bubbel-reis in een villa gehuurd door vrienden.
Het zal me nogal wat zijn met vaccinaties en paspoorten en co...
Moest ik niet naar de oogarts moeten ik ging in hun appartement logeren om de bloemen en planten te verzorgen.
Was ik toch maar wart dapperder met autorijden.
Ik beperk mijn actieradius zo wel heel erg. Ik weet het.

Zo dames ik begin eraan, want ik heb veel werk.
Kamerplanten verpotten, slaapkamer doen, was wegwerken.
Poetsje heeft problemen en kan niet komen.
Zo weten we nu dus waarom het niet meer goed vlotte de laatste weken.
Ik zal nog wel alles te weten komen als ze de volgende keer komt.
Ik vrees ervoor dat ik die nog lang ga houden....
Het zou te mooi zijn om waar te zijn: al negen jaar dezelfde poetsvrouw!

Nog een zonnige dag aan iedereen!