In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oma-C dan hadden wij vandaag dezelfde menu.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Sorry als ik jullie ongerust heb gemaakt, maar ik heb een opstoot en die is deze keer niet van de poes.
Nochthans hebben we een heerlijke vakantie gehad, constant zon, we konden ons niet beter wensen. En Matice heeft zich daar voorbeeldig gedragen. Zelfs in een restaurant dat liever geen honden binnen laat, mocht Matice toch mee omdat ze hem herinnerde van de vorige keer en dat hij ook toen lief en braaf was. In de rest van de restaurants, behalve die van het hotel, was hij steeds welkom. Eerst kreeg mijnheer water en een snoepje en pas dan kregen we onze menu's
Vandaag gaat het precies een beetje beter, maar het is bijlange nog niet gedaan. Gelukkig gebeurde het niet tijdens de vakantie, buiten 1 dagje dat ik me niet goed voelde, maar ben toen terug naar de hotelkamer gegaan en heb toen een ferme dut gedaan. Ik had een deel van mijn tekengerief bij, moesten we slecht weer hebben, maar dat heb ik niet eens moeten uitpakken.
Ga vandaag een paar kleine taakjes doen en me niet forceren.
Oma-C, toch nog zoveel last met jouw been
Toen we van Texel kwamen, hebben we op aanraden van iemand Alkmaar aangedaan. Het is een echt mooie stad, verdeeld in een nieuw gedeelte en een historisch gedeelte. Leuk om daar te stoppen.
Heb zoveel mogelijk bijgelezen.
Ik wens iedereen een mooie woensdag, heel veel liefs en een dikke knuffel mag niet ontbreken.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen seizoentjes allemaal
vannacht weer een goeie regenbui gehad
maar daar zijn de tuintjes blij mee
Helena, vandaag eet ik schorseneren, wel uit de vriezer
met een stukje varkenshaas
clive, ik had al een idee dat jij je niet zo lekker voelde
Toch een fijne vakantie gehad, al een geluk...,
nu maar rustigaan doen en niks forceren....niks gaat lopen
en mijn been is nog steeds heel gevoelig, geduld en boterhammen hé
Bekske, weer een leuk goede-morgen-plaatje... je bent een krak
in plaatjes maken.... bedankt...
Allen een fijne dag en maak er het beste van.... tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
voor de verandering regen en 14°. vandaag staat er een omelet met kaas op de menu.
Clive: welcome back en rustig aan met de opstoot.
hier is die schouder nog aan het tegenwringen. straks Fastum smeren en dan weer een warmtepleister. jammer dat die maar 8 uur werken.
gisteren spaghetti van bij de beenhouwer gegeten. ventje had geen zin om te zoeken in de diepvries. was lekker maar te veel blokjes tomaat. vroeger deed ik daar nog drie soorten kleuren paprika bij maar toen kreeg ventje last van zijn vertering.
dus toen ook de courgette weg gelaten.
denk dat ik een zak kippesoep ga maken. we eten vanmiddag toch broodjes en het is geen weer om een coctail te drinken.
ventje is naar de dranken centrale. nu we op bier di-eet zijn, hoeft hij niet meer zo vaak te gaan.
maar gisteren kwam hij thuis van boodschappen met 2 zakken vol met snoepjes. tijdens het castle kijken, er een of twee in mijn mond gestoken. anders is de drang naar bier aan het minderen.
de klein van neef krijgt tandjes. teller staat op 10. Suus uit nederland heeft geen energie meer zegt ze. ik weet nog altijd niet hoeveel kittens pipje heeft. straks zal ik wel een messenger krijgen met de vraag naar een praatje. meestal de zaterdag. denk van zaterdag afhankelijk van het weer, croques te maken. is ook al een tijdje geleden.
en ventje gaat een fruitpers op electriciteit kopen. nu hij alle dagen 6 limoenen moet persen, is dat rapper gedaan met zo'n fruitpers. mijn moeder heeft 40 jaar elke dag een glas sinaas voor vader klaargemaakt. toen hij ziek werd kwam daar een banaan bij. in volgorde was dus eerst sinaas, dan koffie en een boterham en als laatste een banaan. voor mij geen bananen. ik kreeg als kind bananenpap en het lag er rapper uit of het erin ging.
moet nog de libelle uitlezen en bladeren in de H&C cataloog.
daarna naar de boerderij om te zien of ik nog genoeg eten kan voorzien voor mijn dieren. en de moord verder oplossen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
voor de verandering regen en 14°. vandaag staat er een omelet met kaas op de menu.
Clive: welcome back en rustig aan met de opstoot.
hier is die schouder nog aan het tegenwringen. straks Fastum smeren en dan weer een warmtepleister. jammer dat die maar 8 uur werken.
gisteren spaghetti van bij de beenhouwer gegeten. ventje had geen zin om te zoeken in de diepvries. was lekker maar te veel blokjes tomaat. vroeger deed ik daar nog drie soorten kleuren paprika bij maar toen kreeg ventje last van zijn vertering.
dus toen ook de courgette weg gelaten.
denk dat ik een zak kippesoep ga maken. we eten vanmiddag toch broodjes en het is geen weer om een coctail te drinken.
ventje is naar de dranken centrale. nu we op bier di-eet zijn, hoeft hij niet meer zo vaak te gaan.
maar gisteren kwam hij thuis van boodschappen met 2 zakken vol met snoepjes. tijdens het castle kijken, er een of twee in mijn mond gestoken. anders is de drang naar bier aan het minderen.
de klein van neef krijgt tandjes. teller staat op 10. Suus uit nederland heeft geen energie meer zegt ze. ik weet nog altijd niet hoeveel kittens pipje heeft. straks zal ik wel een messenger krijgen met de vraag naar een praatje. meestal de zaterdag. denk van zaterdag afhankelijk van het weer, croques te maken. is ook al een tijdje geleden.
en ventje gaat een fruitpers op electriciteit kopen. nu hij alle dagen 6 limoenen moet persen, is dat rapper gedaan met zo'n fruitpers. mijn moeder heeft 40 jaar elke dag een glas sinaas voor vader klaargemaakt. toen hij ziek werd kwam daar een banaan bij. in volgorde was dus eerst sinaas, dan koffie en een boterham en als laatste een banaan. voor mij geen bananen. ik kreeg als kind bananenpap en het lag er rapper uit of het erin ging.
moet nog de libelle uitlezen en bladeren in de H&C cataloog.
daarna naar de boerderij om te zien of ik nog genoeg eten kan voorzien voor mijn dieren. en de moord verder oplossen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Pffffff.... MM, bij jou is het druk, of het is druk om alles klink op elkaar te lezen......
Hier is buurvrouw 'even ' komen buurten, nu dus nog aan de middagkook, alles stond wel klaar, maar toch.....
Goede middag trouwens iedereen, moet tafel nog verdet dekken, trouwens, hier is het momenteel goed aan het doorregenen.......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende
Hier is buurvrouw 'even ' komen buurten, nu dus nog aan de middagkook, alles stond wel klaar, maar toch.....
Goede middag trouwens iedereen, moet tafel nog verdet dekken, trouwens, hier is het momenteel goed aan het doorregenen.......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Oma-C hier zullen he balletjes in tomatensaus zijn met rijst.
Morgen heb ik nieuwe patatjes, eindelijk!
Nog niet veel uitgespookt vandaag.
Seffens beginnen poetsen goesting of niet.
Ja Clive het is blijkbaar weer de tijd van de opstoten.
Het vorige verlof last gehad.
Daarna een dag thuis in mijn bed gestoken.
Na de zee ook niet vooruit gekund de zondag.
We zullen er ons maar bij neerleggen zeker.
Letterlijk en figuurlijk.
Hier regent al een hele voormiddag een gezapig groeiregentje.
Goed voor den hof zou ons moeder gezegd hebben.
Morgen heb ik nieuwe patatjes, eindelijk!
Nog niet veel uitgespookt vandaag.
Seffens beginnen poetsen goesting of niet.
Ja Clive het is blijkbaar weer de tijd van de opstoten.
Het vorige verlof last gehad.
Daarna een dag thuis in mijn bed gestoken.
Na de zee ook niet vooruit gekund de zondag.
We zullen er ons maar bij neerleggen zeker.
Letterlijk en figuurlijk.
Hier regent al een hele voormiddag een gezapig groeiregentje.
Goed voor den hof zou ons moeder gezegd hebben.
-
Goede namiddag allen,
Zopas naar de apotheek "gewandeld"
hoewel het geen wandelweer is
Maar ik had de medicatie nodig dus
regenjas aan en paraplu mee.... niks gezellig buiten
en de auto's komen zo dicht bij het voetpad gereden
dat je telkens een drash krijgt, leuk hoor
Nu kleren uit en laten drogen en deels in de was doen
met dat slijkwater
alle seizoentjes en fijne dag verder.... en tot morgen
Zopas naar de apotheek "gewandeld"
hoewel het geen wandelweer is
Maar ik had de medicatie nodig dus
regenjas aan en paraplu mee.... niks gezellig buiten
en de auto's komen zo dicht bij het voetpad gereden
dat je telkens een drash krijgt, leuk hoor
Nu kleren uit en laten drogen en deels in de was doen
met dat slijkwater
alle seizoentjes en fijne dag verder.... en tot morgen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje is op boodschap en vraagt zich af hoeveel lege rekken hij gaat vinden en of hij weer meer gaat moeten betalen voor hetzelfde.
er is een sapcentrifuge op weg naar hier. ( post nl mannetje in opdracht van blauw bol mannentje) morgen komt er weer iets af, zaterdag en maandag ook.
geen omelet met kaas omdat er ventje te veel gesnoept had en ik iets light had gegeten. ( een half/ droog worstje)
kippesoep staat in de frigo.
Castle bekeken. Gimly niet tevreden omdat het weer laat werd.
geraak niet in slaap door verschillende wc bezoeken en val dan tegen de ochtend in slaap om rond 10 uur op te staan of in dit geval omdat er hier ergens werken zijn in de th. van loo straat en omdat het raam op kiep staat hoor je dus alles ook die regenvlaag deze morgen.
ventje zei dat het rare dagen zijn. nooit een dag dat je zegt van ik ga buiten zitten en ik weet zeker dat er geen drijvende wolken zijn. te koud voor de tijd van het jaar en sluimerende regenvlagen.
ventje heeft een sms gestuurd naar zijn zus. voorlopig nog bestralingen.
Helena: je kunt gelijk hebben dat het het moment van de opstoten is. jij aan zee, clive, nu, ik met mijn nek en Suus opflakkering van de fybromyalgy.
MJ: Ja, het is druk. Druk in mijn Hoofd. meer zeg ik niet.
de boerderij heeft een mystery derby. en ik nader de dader.
twee tv film opnames vandaag.
er wordt een hammetje gegeten. misschien vanavond toch frtuursnacks.
ben aan het twijfelen of ik die tankini ga bestellen. hoeveel keer ga ik die aandoen? net als die pareo die ik jaren geleden kocht. de katten waren nog klein en om de een of andere mysterieuze reden vind ik mijn blauwe bikini broekje nergens meer. ik vermoed dat Gimly er mee vandoor is.( die bikini's passen niet meer)
weer aan de kust: bewolkt met af en toe opklaringen, veel wind en nu 14° oplopende tot 18°.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
ventje is op boodschap en vraagt zich af hoeveel lege rekken hij gaat vinden en of hij weer meer gaat moeten betalen voor hetzelfde.
er is een sapcentrifuge op weg naar hier. ( post nl mannetje in opdracht van blauw bol mannentje) morgen komt er weer iets af, zaterdag en maandag ook.
geen omelet met kaas omdat er ventje te veel gesnoept had en ik iets light had gegeten. ( een half/ droog worstje)
kippesoep staat in de frigo.
Castle bekeken. Gimly niet tevreden omdat het weer laat werd.
geraak niet in slaap door verschillende wc bezoeken en val dan tegen de ochtend in slaap om rond 10 uur op te staan of in dit geval omdat er hier ergens werken zijn in de th. van loo straat en omdat het raam op kiep staat hoor je dus alles ook die regenvlaag deze morgen.
ventje zei dat het rare dagen zijn. nooit een dag dat je zegt van ik ga buiten zitten en ik weet zeker dat er geen drijvende wolken zijn. te koud voor de tijd van het jaar en sluimerende regenvlagen.
ventje heeft een sms gestuurd naar zijn zus. voorlopig nog bestralingen.
Helena: je kunt gelijk hebben dat het het moment van de opstoten is. jij aan zee, clive, nu, ik met mijn nek en Suus opflakkering van de fybromyalgy.
MJ: Ja, het is druk. Druk in mijn Hoofd. meer zeg ik niet.
de boerderij heeft een mystery derby. en ik nader de dader.
twee tv film opnames vandaag.
er wordt een hammetje gegeten. misschien vanavond toch frtuursnacks.
ben aan het twijfelen of ik die tankini ga bestellen. hoeveel keer ga ik die aandoen? net als die pareo die ik jaren geleden kocht. de katten waren nog klein en om de een of andere mysterieuze reden vind ik mijn blauwe bikini broekje nergens meer. ik vermoed dat Gimly er mee vandoor is.( die bikini's passen niet meer)
weer aan de kust: bewolkt met af en toe opklaringen, veel wind en nu 14° oplopende tot 18°.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!
-

Goede morgen seizoentjes allemaal
ziet er weer regenachtig uit en zo gaat
het hier hé... eerst weken te droog
en nu kan de regen niet gestopt worden...
Niks aan te doen... pakken wat komt
het was te verwachten, altijd van het
ene uiterste naar het andere...
We hebben om regen gevraagd en moeten er
nu niet over klagen....
Voor allen een gezellige donderdag zover het kan
blijf gezond en hou jullie sterk...
-
Het plan was beneden dweilen.
Na een grondige stofzuigbeurt plan afgevoerd.
Poetsvrouw komt maandag.
Namiddag theevisite.
Maar nu even pauze.
Keuken moet nog gedaan en tafel dekken vóór twee uur.
Dat gaat lukken.
Hopelijk komt Vers &Gezond goed op tijd, dan kan ik verse dingen klaar maken.
Hier is het al zonnig geweest en dan weer heel somber en nu terug zonnig.
Straks of morgen proberen online de fietsverzekering in orde te krijgen.
Maar als het niet goed lukt dan zal er rap een "live" madammeke of mijnheertje moeten helpen.Goesting of niet.
Ik vraag me toch echt af hoeveel mensen er de helft van de tijd niet mee zijn of niet mee kunnen met de digitale wereld.
Ze mogen hun Kate hebben bij de KBC.
Ik zou daar maar niet zo fier op zijn, want zoveel weet die robot nu ook weer niet.
Dames geniet van jullie dag, wat jullie ook van plan zijn.
Na een grondige stofzuigbeurt plan afgevoerd.
Poetsvrouw komt maandag.
Namiddag theevisite.
Maar nu even pauze.
Keuken moet nog gedaan en tafel dekken vóór twee uur.
Dat gaat lukken.
Hopelijk komt Vers &Gezond goed op tijd, dan kan ik verse dingen klaar maken.
Hier is het al zonnig geweest en dan weer heel somber en nu terug zonnig.
Straks of morgen proberen online de fietsverzekering in orde te krijgen.
Maar als het niet goed lukt dan zal er rap een "live" madammeke of mijnheertje moeten helpen.Goesting of niet.
Ik vraag me toch echt af hoeveel mensen er de helft van de tijd niet mee zijn of niet mee kunnen met de digitale wereld.
Ze mogen hun Kate hebben bij de KBC.
Ik zou daar maar niet zo fier op zijn, want zoveel weet die robot nu ook weer niet.
Dames geniet van jullie dag, wat jullie ook van plan zijn.
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Voor ik de was buiten hing, had ik eerst op de buienradar gekeken , en de eerste uren geen regen. Na 1uur begon het te regenen en het regent nog. Ja , ség, de was blijft toch buiten hangen, regen of geen regen.
Manlief is net terug van bij zoon. Die heeft mieren in de keuken, ze komen vanonder de beglazing . Manlief heeft het dichtgespoten met siliconen, hopelijk helpt het. Meestal heb je mieren in de lente, heb ik al opgemerkt. Hier is het jaren geleden. Wij hadden hier ooit vliegende mieren in de living
Dames, tot morgen allemaal.
-
Alle jaren heb ik daar last van in de keuken aan het aanrecht.
Ik strooi gewoon nootmuskaat in poedervorm en nu blijven ze weg.
Ik strooi gewoon nootmuskaat in poedervorm en nu blijven ze weg.