Goede Morgen Seizoentjes,
Vrijdag: Visdag. het zullen rolmops zijn. Vrijdag: afvaldag: het is niet alleen de vuilniszak maar ook de PMD en karton. Vrijdag: Marktdag. We hebben bloementjes nodig. eens kijken wat ze meegebracht hebben van Anjers.
Gisteren na de drankencentrale vond ventje zijn gsm niet. algemene paniek want die doet daar ook zijn bankrekening mee. in exel geloof ik. daar kan ik niet mee werken. Gelukkig lag die in de auto.
Hadden we nu eens centen over om frituursnacks te gaan halen blijken ze in jaarlijks verlof te zijn. aangezien die geen Fb hebben, weten we van niets. ventje in de rapte de beenhouwer binnen om brochettes en spek. hebben ondertussen gekeken naar Masterchef BV's. ventje kende er geen een van buiten die kleine comedian. ik idem dito. die andere die overal gaat eten bij de mensen daar moet ik niet al te veel van hebben. maar elk zijn mening natuurlijk. zo durf ik soms Phillipe Geubels wel komiek vinden. hij kan dat zo droog vertellen. enfin, we hebben dus gegeten met onze mond en onze ogen.
We hebben een advokaatje gedronken uit die schattige kleine kopjes die ik nog van de neef zijn madam heb gekregen. 's middags ook de koffie met een koekje: deze keer galetten.
Die met caramel vind ventje niet. en mijn caramelkoffie loopt zeer traag door.
aangezien ik weer met mijn onderdanen sukkel ga ik vragen om de grote Tens te leggen met de kleine pads op mijn achterbenen. de grote op mijn rug. het moet dan wel heel vochtig zijn. en een lage luchtdruk.
Maar de ene meteo zegt dit en de andere dat. welk een moet je dan geloven? ik heb gisteren buiten gegeten: een boterham met pikante Gorgonzola en wat radijzen. terwijl ik mijn boekjes las en de strip. Lilly wilde dat iemand mee buiten ging zitten. en aangezien ze zo lief kwam mieuwen heb ik toegegeven. vannacht is ze redelijk rustig geweest. ze is maar 2 keer komen keppen. en ze lag wel lekker en kan niet meer met haar eigen dekentje spelen want die is onder de matras vastgemaakt. Toen ik weer met regelmaat naar het toilet moest en Gimly aan de badkamerdeur lag kreeg ik eerder licht om te zien waar ik liep. handig hè. toen Lilly zag dat ik weer mijn sokken aan had gedaan kroop ze ineens op mijn voeten. Heerlijk. Vanmorgen vroeger opgestaan want ik moest nog de uitslag kennen van 'Perfect Plates'.
er staat een nieuwe reeks op stapel. de VS challenge daar doe ik niet langer aan mee. ik had maar 20% van de stemmen. Veel te weinig. ik maak wel gebruik van gratis etenswaren of decoratie. dan moet je gewoon een filmpje bekijken. en bij sommige heb je nog tijd genoeg om naar het toilet te gaan.
ik zit hier met een ingescheurde nagel en die werkt een beetje op mijn zenuwen. ze zit nog te laag om die af te knippen. ik heb nu gelezen dat er afpeelbare nagellak bestaat.

hoef je geen dissolvant meer in huis te hebben. houdt zeker 14 dagen is een soort gel maar dan zonder onder zo'n verharder te gaan zitten. Tieneke heeft dat zelfs niet. als je valse nagels wil dan moet je die thuis plakken. en zelfs de smal is te groot voor mijn nageltjes. en die lijm plakte niet al te lang. ik had er maar 1 nodig en die heeft Fien van buren V nog komen doen. wij moesten naar een etentje. en ik weet niet meer waar en voor wie.
De vuilniskar voor de vuilniszakken is hier. de rest zal wel later komen. en ik ga moeten investeren in bruine plakband. en lonten om in kaarsen te doen. we hebben zo'n kaars die je buiten kan zetten maar dat brand niet erg lang en de lont verdwijnt. dus zou ik willen dat die volledig opbrand. kan ik krijgen bij De Hobbywinkel maar die staan nu 14 dagen op een beurs in Putte. heb al gevraagd waar dat ligt. kreeg maar een vaag antwoord. je bestelling is dan ook 14 dagen later. Misschien vind ik ze op zo'n chinese webwinkel. we zullen wel zien. En daar is de Fanclub van de baron. die zou mogen de zijkant van zijn tuin ook eens mogen ononkruiden. zelfs de klimop groeit langs die draad. mijn vader zei dat ik dat nooit mocht planten tegen de gevel want dat mijn bakstenen broos gingen worden. ik wilde wel Wisteria planten maar om enkele tegels te verwijderen daar moest ik toestemming van 't stad voor hebben. dat kan ook groeien langs een gevel.
Ik ga een beetje verder doen. heb maar een klein afwasje. en daarna duik ik het verleden weer in.
Fijne dag seizoentjes