In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
donkere was gedaan en droogkast laten werken,
want hier viel er wat regen, daarom binnen drogen,
om 11.30 uur naar parochie centrum gaan eten
in dorpsrestaurant van de gemeente, lekker,
veel gepraat en kennis gemaakt met een vrouw
die ook diabetes is, die heeft ook een sensor op arm,
terug thuis voor eten gezorgd want de tieners moeten ook eten,
dus vandaag 2 maal middageten gehad, voor mij is dit teveel,
eet liever boterhammen, grtjs van krakje,

want hier viel er wat regen, daarom binnen drogen,
om 11.30 uur naar parochie centrum gaan eten
in dorpsrestaurant van de gemeente, lekker,
veel gepraat en kennis gemaakt met een vrouw
die ook diabetes is, die heeft ook een sensor op arm,
terug thuis voor eten gezorgd want de tieners moeten ook eten,
dus vandaag 2 maal middageten gehad, voor mij is dit teveel,
eet liever boterhammen, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Allez, deel 1 is afgerond. de pelletkachel staat. het is een gezellige warmte. maar het is een bakbeest van een stoof! ( zal proberen foto te zetten later als ventje beneden is.)
Vanmiddag krijgen we les in hoe hem/haar ( naam is Rika) te gebruiken.
daarstraks op manuele modus, kreeg ik haar niet aan!
Voorafgaande aan de werken heeft ventje hier geschilderd. de schouw is donkerder grijs want het marmer van de schouw is zwart marmer, maar ik denk geen echt. dat is dus je "focal point". de kachel zelf heeft lichtgrijze speksteen dat vanmorgen ijskoud aanvoelde. de temp. in huis is volgens de digitale temp. 22°.
het lange wachten is voorbij en dus ook onze echtelijke kibbelingen. verbeteringswerken uitvoeren is een relatietest. Tot overmaat van ramp, kreeg ik een griepje na het bezoeken van Frank voor een behandeling.( ik ben ingeënt)
En ventje is dus woensdag jarig geweest. we zijn met moeder gaan eten naar dat Italiaans restaurantje in st-Andries op het gemeenteplein. het was weer heel lekker. ik heb Anjelier en MJ bedankt via een alternatieve weg. hij heeft dus 3 echte kaartjes gekregen maar het meeste was digitaal.
Gimly ligt in "zijn" zetel die nu weer op zijn plaats staat. ik ben benieuwd naar zijn reactie als de lederen zetels van ventjes moeder hier arriveren. ( Huis is nog niet leeggehaald en ze willen het verkocht hebben rond September) daar hoort ook een ander salontafeltje bij die niet tradioneel in het midden gaat staan. maar wel tussen de 2 lederen zetels. Dat was ventjes idee omdat het twee losstaande zetels zijn.
de twee poefs staan dan in het midden. ( theoretisch) Tijdens de werken en ervoor was Gimly baldadig en dus poepte hij naast de bak(ken)
Lilly was haar gebruikelijke nieuwsgierige zelf.
Dinsdag had ik een drukke dag. 's morgens heb ik een facial laten doen. in mijn gezicht heb ik een bepaalde plaats die niet meer gevoelig is. het betreft een zenuw die gestopt is met werken. ik heb dat dus gevraagd aan de dokter. mijn bloeddruk was goed en mijn hartslag was ok. maar voorafgaande heeft mijn tikker overuren gedaan. ( logisch: stress)
ik ben bijgelezen en heb dus vernomen dat Clive door het oog van de naald is gekropen. Toen ik in 2017 van de trap donderde, weet ik daar ook niets meer van. volgens iemand die het kan weten: neuroloog, is dat een defencie middel van de hersenen. enfin, Clive: blij dat het nog zo goed afgelopen is.
De rest van onze seizoentjes hun 'avonturen' ben ik vergeten. het komt nog wel terug. mijn brein is nog een beetje mistig van een diazepam want de maan was gisteren vol.
Zaterdag gaat ventje gaan "werken" in het ouderlijke huis en zit ik hier dus alleen. maar Suus gaat mij rond 14 u bellen via messenger. Er is daar ook 't een en 't ander gebeurd.
wij zijn een pak verwachtende. de region 2 dvd speler uit Engeland is weer op de fritz gegaan. dus heeft ventje na talloze "verkeerde" DVD's thuis geleverd gekregen te hebben, Hij gaat dus voor een All regions.
en volgende week worden hier wat kleren en schoenen geleverd. nu mijn gewicht naar beneden is, heb ik enkele dingen gevonden op een website.
Terzijde: toen ik bij moeder thuiskwam in de kleren die ik aanhad, heeft ze me 3 kussen gegeven omdat ik er zo netjes en slanker uitzag.
( grijze kokerrok, witte bloeze ( die nog uit engeland komt) en een grijze herengilet.) dus heeft ze niets gezegd over mijn haar dat met een speld vastzat. ik moet binnenkort toch naar de kapster.
ventje heeft daarstraks de hele kitkaboedel buiten gezet. de straat ligt er weer "proper" bij. de meeuwen hebben zich te goed gedaan aan het openpikken van blauwe zakken. Aan de lantaarnpaal die hier tussen ons huis en dat van buurman V bevind hangen haken. die moeten verhinderen dat de blauwe zakken door de wind wegwaaien maar niemand gebruikt die. ( voor dat hadden ze de centen
)
Er stonden hier dus parkeerverbodsborden die de firma van de stoof had laten zetten. ( zij regelden alles) maar iemand van vreemde origine die in de Th. Van Loo straat woont en Buurman wist wie het was, bleef hier staan. hij heeft er ook al problemen mee gehad. ( kon zijn garage niet in) Buurman V moest een pakje komen halen voor zijn dochter Nina, en heeft gezien dat de schilderwerken bezig zijn en hij zei dat het mooi was. bij hen is het Zwart/wit. Ik vind dat steriel. Buren V zijn 4 dagen op fietsvakantie. dat weten we nu ook al weer.
ja, ik schrijf weer van de hak op de tak maar ik moet terug in mijn schrijfritme komen.
Zo, dat was het verslag van de werken.dus dat was deel 1.
Fijne dag seizoentjes!
Allez, deel 1 is afgerond. de pelletkachel staat. het is een gezellige warmte. maar het is een bakbeest van een stoof! ( zal proberen foto te zetten later als ventje beneden is.)
Vanmiddag krijgen we les in hoe hem/haar ( naam is Rika) te gebruiken.
daarstraks op manuele modus, kreeg ik haar niet aan!
Voorafgaande aan de werken heeft ventje hier geschilderd. de schouw is donkerder grijs want het marmer van de schouw is zwart marmer, maar ik denk geen echt. dat is dus je "focal point". de kachel zelf heeft lichtgrijze speksteen dat vanmorgen ijskoud aanvoelde. de temp. in huis is volgens de digitale temp. 22°.
het lange wachten is voorbij en dus ook onze echtelijke kibbelingen. verbeteringswerken uitvoeren is een relatietest. Tot overmaat van ramp, kreeg ik een griepje na het bezoeken van Frank voor een behandeling.( ik ben ingeënt)
En ventje is dus woensdag jarig geweest. we zijn met moeder gaan eten naar dat Italiaans restaurantje in st-Andries op het gemeenteplein. het was weer heel lekker. ik heb Anjelier en MJ bedankt via een alternatieve weg. hij heeft dus 3 echte kaartjes gekregen maar het meeste was digitaal.
Gimly ligt in "zijn" zetel die nu weer op zijn plaats staat. ik ben benieuwd naar zijn reactie als de lederen zetels van ventjes moeder hier arriveren. ( Huis is nog niet leeggehaald en ze willen het verkocht hebben rond September) daar hoort ook een ander salontafeltje bij die niet tradioneel in het midden gaat staan. maar wel tussen de 2 lederen zetels. Dat was ventjes idee omdat het twee losstaande zetels zijn.
de twee poefs staan dan in het midden. ( theoretisch) Tijdens de werken en ervoor was Gimly baldadig en dus poepte hij naast de bak(ken)
Lilly was haar gebruikelijke nieuwsgierige zelf.
Dinsdag had ik een drukke dag. 's morgens heb ik een facial laten doen. in mijn gezicht heb ik een bepaalde plaats die niet meer gevoelig is. het betreft een zenuw die gestopt is met werken. ik heb dat dus gevraagd aan de dokter. mijn bloeddruk was goed en mijn hartslag was ok. maar voorafgaande heeft mijn tikker overuren gedaan. ( logisch: stress)
ik ben bijgelezen en heb dus vernomen dat Clive door het oog van de naald is gekropen. Toen ik in 2017 van de trap donderde, weet ik daar ook niets meer van. volgens iemand die het kan weten: neuroloog, is dat een defencie middel van de hersenen. enfin, Clive: blij dat het nog zo goed afgelopen is.
De rest van onze seizoentjes hun 'avonturen' ben ik vergeten. het komt nog wel terug. mijn brein is nog een beetje mistig van een diazepam want de maan was gisteren vol.
Zaterdag gaat ventje gaan "werken" in het ouderlijke huis en zit ik hier dus alleen. maar Suus gaat mij rond 14 u bellen via messenger. Er is daar ook 't een en 't ander gebeurd.
wij zijn een pak verwachtende. de region 2 dvd speler uit Engeland is weer op de fritz gegaan. dus heeft ventje na talloze "verkeerde" DVD's thuis geleverd gekregen te hebben, Hij gaat dus voor een All regions.
en volgende week worden hier wat kleren en schoenen geleverd. nu mijn gewicht naar beneden is, heb ik enkele dingen gevonden op een website.
Terzijde: toen ik bij moeder thuiskwam in de kleren die ik aanhad, heeft ze me 3 kussen gegeven omdat ik er zo netjes en slanker uitzag.
( grijze kokerrok, witte bloeze ( die nog uit engeland komt) en een grijze herengilet.) dus heeft ze niets gezegd over mijn haar dat met een speld vastzat. ik moet binnenkort toch naar de kapster.
ventje heeft daarstraks de hele kitkaboedel buiten gezet. de straat ligt er weer "proper" bij. de meeuwen hebben zich te goed gedaan aan het openpikken van blauwe zakken. Aan de lantaarnpaal die hier tussen ons huis en dat van buurman V bevind hangen haken. die moeten verhinderen dat de blauwe zakken door de wind wegwaaien maar niemand gebruikt die. ( voor dat hadden ze de centen
Er stonden hier dus parkeerverbodsborden die de firma van de stoof had laten zetten. ( zij regelden alles) maar iemand van vreemde origine die in de Th. Van Loo straat woont en Buurman wist wie het was, bleef hier staan. hij heeft er ook al problemen mee gehad. ( kon zijn garage niet in) Buurman V moest een pakje komen halen voor zijn dochter Nina, en heeft gezien dat de schilderwerken bezig zijn en hij zei dat het mooi was. bij hen is het Zwart/wit. Ik vind dat steriel. Buren V zijn 4 dagen op fietsvakantie. dat weten we nu ook al weer.
ja, ik schrijf weer van de hak op de tak maar ik moet terug in mijn schrijfritme komen.
Zo, dat was het verslag van de werken.dus dat was deel 1.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Dadelijk onder de douche en dan meteen boven de slaap-en badkamer doen. En dan met veel pauzes de rest van het huishouden. Doe eerlijk gezegd nog veel dutjes, dat is precies of mijn lichaam dat nodig heeft
Zo, veel heb ik niet te vertellen, dus ga ik plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goedemorgen iedereen,
blij dat we weer voltallig zijn,
clive veel sterkte...
doe maar rustig aan!
en M-M, bijna rond met de "verbouwingswerken"
Fijn dan komt er meer leeswerk
Helena, ik heb als mijn man overleden was
de 2 trouwringen aaneen laten maken en die
draag ik nog, verder draag ik niks van juwelen meer.
anjelierken ik bewaar de schillen en de harde
stukken van de asperges in de vriezer om nadien
soep van te maken, ik heb maar een kleine
vriezer meer voor mij alleen
Bekske, ja het is weer bijna weekend
krakje, wij hebben hier gisteren geen regen gehad
Groetjes allen, ik wacht op de loodgieter want
ik zit zonder warm water, en een koude douche spreekt me niet aan
blij dat we weer voltallig zijn,
clive veel sterkte...
en M-M, bijna rond met de "verbouwingswerken"
Fijn dan komt er meer leeswerk
Helena, ik heb als mijn man overleden was
de 2 trouwringen aaneen laten maken en die
draag ik nog, verder draag ik niks van juwelen meer.
anjelierken ik bewaar de schillen en de harde
stukken van de asperges in de vriezer om nadien
soep van te maken, ik heb maar een kleine
vriezer meer voor mij alleen
Bekske, ja het is weer bijna weekend
krakje, wij hebben hier gisteren geen regen gehad
Groetjes allen, ik wacht op de loodgieter want
ik zit zonder warm water, en een koude douche spreekt me niet aan
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
dit is Rika. En de schilderwerken.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Amai dat is een elegante kachel!
Zaak is vooral dat ze warmte geeft.
Het zal mooi zijn als alles af is.
Dames ik ben de hele dag op trot geweest met mijn schoonzus.
Vandaar dat de verhuis naar de zomer nog niet heef plaats gevonden.
Ik ga dat dadelijk in orde brengen.
Ik heb tenslotte een outfit gevonden voor het feest voor de honderdjarige.
Heel simpel, maar voor mij oké.
Een fijn roze bloes op een witte broek met een donkerder roze jasje.
We zijn naar Wijnegem shopping gereden nadat we vergeefs op de Leuvense steenweg een paar winkels gedaan hebben.
Dat is waar wel serieus groot die shopping.
Was daar nog nooit geweest.
Je zal er vast niet verhongeren.
Naast mijn kleren heb ik er ook mijn toespijs mee gebracht.
Hoefde ik morgen de deur niet uit.
Zo van nu babbelen we verder in de zomer!
Zaak is vooral dat ze warmte geeft.
Het zal mooi zijn als alles af is.
Dames ik ben de hele dag op trot geweest met mijn schoonzus.
Vandaar dat de verhuis naar de zomer nog niet heef plaats gevonden.
Ik ga dat dadelijk in orde brengen.
Ik heb tenslotte een outfit gevonden voor het feest voor de honderdjarige.
Heel simpel, maar voor mij oké.
Een fijn roze bloes op een witte broek met een donkerder roze jasje.
We zijn naar Wijnegem shopping gereden nadat we vergeefs op de Leuvense steenweg een paar winkels gedaan hebben.
Dat is waar wel serieus groot die shopping.
Was daar nog nooit geweest.
Je zal er vast niet verhongeren.
Naast mijn kleren heb ik er ook mijn toespijs mee gebracht.
Hoefde ik morgen de deur niet uit.
Zo van nu babbelen we verder in de zomer!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
ik probeer naar de zomer mee te verhuizen ...