In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro

05 dec 2018, 20:55

kersepitje , ,was haar naam , nu weet ik het weer
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bobientje 14

05 dec 2018, 23:03

Goedenavond seizoentjes ,
zal mij even voorstellen,ben een libelleken van het éérste uur.
met de zelfde naam,maar zonder de 14  :lol:
was meer een meelezertje,want soms hing er toch wat spanning in de lucht :roll:
dat zag je van ver aankomen, en daar was ik niet zo voor te vinden.
hou het liever gezellig.
Was hier ook al een tijdje aan het meelezen  :oops: en het is hier tof !
Was natuurlijk héél nieuwsgierig naar het hondje,wat een mooi en lief beestje
van nature ben ik heel bang van honden, maar deze lieverd kan mij wel bekoren.

Momenteel zitten we in een moeilijke periode, mijn man,zal hem hier opa noemen,
is sinds 2 maanden van de dialyse afhankelijk, is beide nieren verloren aan de grote K
We proberen er het beste van te maken.

De meeste van jullie ken ik nog van vroeger,
ga niet alle dagen langs komen wegens geen tijd,
maar lees jullie wel  :lol:

Aan allen een goede nachtrust,veel sterkte aan hen die het nodig hebben
beterschap aan diegene met pijn of kwaaltjes,kaarsjes branden.

slaapwel.....en tot de volgende..... :lol:

Muddy Maddy

06 dec 2018, 06:43

Goede morgen seizoentjes,

Ben al een tijdje op, want ik was wakker en kan niet meer slapen. Gimly had zich boven geinstalleerd en kwam zodra die me naar beneden hoorde sukkelen ook af.
Furka: ja 't was kiki niet chichi. maar ik moet er bij zeggen dat ze wel af en toe liet doorschemeren dat zij heel veel geld had. maw ze durfde stoefen.
Helena: de man ( haantje de voorste) herinner ik me ook wel ( helaas geen naam die me te binnen schiet), maar die was getrouwd met een zekere "veerle" en ze zijn later gescheiden wat als een bom was op de dagtopic. ze hadden twee dochters. ik geloof dat hij voor een koeriersdienst werkte. Er was ook nog een getrouwde man even actief ( 't groen manneke) en die was getrouwd met een zekere " Feline". die Veerle, haantje de voorste, 't groen manneke en feline heb ik nog in het echt meegemaakt en nog een paar anderen waaronder "yunna" die een snoepwinkeltje in een tankstation uitbaatte en de dochter van " Veerle" maakte daar de etalages. Dat winkeltje en tankstation zijn nu van de aardbodem verdwenen. ( ik woonde toen nog in die streek) maar veel van die tijd is wazig aan het worden. AL.
Clive: krijgt Matice vandaag zijn sint? :D Gimly niet. ben het vergeten te kopen. maar de dag is nog lang.
Anjelier: ik denk dat ik evenveel plezier aan mijn nieuwe zetel ga beleven als mijn allereerste. Die was handgemaakt. Daar hebben veel mensen in geslapen. en allemaal goed, zo goed dat er ene zelf 6 maanden op mijn zetel geparkeerd was. in ruil voor de opvang kookte die voor ons, maar hij deed jammer genoeg geen afwas en gebruikte per kookbeurt quasi al mijn potten, pannen en kommen! vandaar dat de regel wie kookt wast ook af er gekomen is.
Gisterenmiddag is ventje thuis gekomen. Hij voelde zich ziek. vandaag moet hij les gaan geven en dus moet hij wel gaan werken. Hopelijk lukt het hem zonder zich weer mottig te voelen. Vannacht een paar keer wakker geworden van zijn hoestbuien.
Vandaag naar de dokter. moet nog twee gemaakte kaartjes schrijven en meenemen. de andere gaan pas maandag op de post.
over kaartjes gesproken, kwam thuis van boodschap en de postbode stond op mij te wachten zodat ik ze niet uit de brievenbus moest nemen. 3 stuks waarvan dank aan de afzenders!
zaterdag komt buurmeisje veranda mijn nagels lakken. om 12 uur. moet maar om kwart na 3 naar de kapster, dus komt goed uit.
Gimly heeft gisteren even tussen ons ( wel op een fleece) gezeten. zo'n 10 min. dan doe ik een beweging met mijn hand en hij was weg. nu is hij weer naar boven. wss terug naar het opperdek. ( zolderverdiep)
hij kan toch niet binnen in de zolderkamers waarvan 1 dienst ging doen als logeerkamer. heb nog speciaal zo'n zetelbed gekocht die tot nu toe nooit gebruikt is. ik geloof niet dat er zelfs een stopcontact is in die kamer!
Gisterenavond bellen ze aan. een jonge man van unicef. stond van oor tot oor te grijnzen aan mijn deur. sorry geen donaties heb ik gezegd en de deur toegedaan. vond hij ook nog leutig ook! mijn avond was om zeep. ben dan moeten opblijven tot ik gekalmeerd was. ik geef al aan een goed doel waarvan ik weet dat de euro's niet aan de vingers van de CEO blijven hangen. ( de poezenhaven)
moet vandaag nog naar de winkel om geraspte kaas. zaterdag eten we chilispaghetti met niet pikante saus want ventje heeft toch geen smaak. gisteren curryburgers klaargemaakt. zo kan ik het ook. het gehakt een currysmaak geven.
vanavond frietjes en de kleine zijn school verkoopt kalenders. dus ene besteld, al heb ik de libellekalender al. als moeder om een kalender vraagt heeft ze er dan 1. ze zal wss ook zo'n blaadjeskalender willen. denk dat onze krantenwinkel die verkoopt.
Gimly is naar beneden gekomen. wou naar buiten, twijfelde: dan niet. zijn teljoor is gevuld en zijn pot ook, zijn dweil ligt goed dus ik weet niet waar hij nog over zou klagen.
gisteren in uitgesteld gekeken naar 'over eten' op een. ging over kant & klare maaltijden. ga nu naar de boerderij: je moet nu 24 dagen lang op de boerderij van gregg kerstkadoo's gaan zoeken. is een werkje dat geduld vereist.( zitten goed verstopt) denk dat supercell volgend jaar dat gaat doen met paaseieren! wedden dat? ( was dat geen spelprogramma?)
ok, aan iedereen een fijne dag! groetjes!
Cats Rule!

wingerd

06 dec 2018, 09:35

Helena, die man heette niet Danny, ik weet het nu terug, maar Peter. En dat is die die MM zich ook herinnert, die gescheiden was.

Smoos, met jou heb ik nog gecorrespondeerd ivm kantklos-kerstkaarten...toen heette ik nog wildewingerd.

Oma-C

06 dec 2018, 09:52

Afbeelding

Een grijze morgen maar we moeten
het pakken zoals het komt, 't is december...
toch goede morgen.. :)

Ik herinner me niet veel namen meer
ik was ook alleen maar bij lief en leed
en F-book heb ik niet, geen tijd voor... :roll:

Ik wens allen een aangename donderdag
blijf of wordt gezond..... tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Furka

06 dec 2018, 10:15

Goeiemorgen iedereen,
Het is niet mijn bedoeling om alle dagen mee te komen praten maar wou toch nog even reageren op enkele berichtjes.
[b]Zwanenmeer[/b], wilde eend herinner ik me inderdaad.  Vervelend dat we onze nicknames moesten veranderen, ik ben er niet aan.
[b]Clive[/b], Matice lijkt echt wel goed opgevoed !  Daar is duidelijk tijd in gestoken en hij lijkt zich al goed thuis te voelen bij jullie, dat is genieten !
mammymetro, ik was dus Usha.
[b]Bobientje[/b], er waren inderdaad regelmatig spanningen, soms zelfs meer dan dat, niet iedereen is degene waarvoor hij/zij zich uitgeeft, dat is ook de reden dat ik er weg gebleven ben, soms met spijt in het hart want ik heb er ook mooie vriendschappen aan overgehouden.
[b]Muddy Maddy, [/b]dat was inderdaad Kiki, ze woonde daar mooi, had inderdaad paarden maar wat mij er vooral van bij blijft is dat ze hard werkte en dat ze veel alleen was maar ze had cuculleke natuurlijk, ik las haar wel graag maar ook zij is plots weg gebleven.
[b]Peter [/b]herinner ik me maar toen las ik enkel nog maar mee, hij leek me een leuke man.
[b]Feline[/b] herinner ik me ook nog en [b]Gevoelig Beestje[/b] en [b]Filou.
[/b]En nog vele anderen waarvan ik me de echte of nickname niet meer herinner.
Ik wens jullie allen een fijne dag.

anjelierken

06 dec 2018, 11:39

Hallo iedereen,

Vanmorgen op de Libelle scheurkalender:Sinterklaas kapoentje, waar blijft mijn miljoentje? :DVondt dat wel heel grappig.

Bobientje14: welkom hier.

MJ: je man zal wel content zijn, dat hij 2 dagen minder naar de reva moet.Ja, zo elke dag, op den duur wordt je dat eens beu hé.Is ook een teken dat hij het heel goed doet.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

06 dec 2018, 12:15

Inderdaad, het was Peter die ik bedoelde.
De sukkelaar die met zijn huishoud problemen al eens naar ons kwam om raad.
En dan onder andere zijn radiatoren met de compressor met hoge druk stofvrij maakte.
Typisch mannelijke oplossing, maar het werkte.

Ja, zo hier en daar kom je al eens iemand tegen van de vroegere Libelle site.

Gisteren naar tante S. geweest, zus van omaoma.
Zijn ze die toch op haar 95ste aan het leren werken met een tablet zeker!
En het lukt nog ook!
Man, man! Als ik ooit een rollator moet hebben, dan toch zo een elegant modelletje, zoals zij er een heeft.
Zo licht en zo gemakkelijk voor in huis.
En die voor buiten ook, zo smaakvol en zo uitgekiend!
Dan heeft ze ook nog zo een dingetje om te fietsen. Ze zit wel in haar eigen comfortabele zetel terwijl ze met dat handzaam gevalletje oefent. Ondertussen heeft ze zicht op de straat en het kerkplein. Daar beweegt altijd wat.
Ja, op die manier zie ik me ook 90 worden...
Het was een plezante dag.

Vandaag een beetje on hold want zo van hot naar her alle dagen.
Ik ben weeral een hoop centjes kwijt aan medicatie.
Maar als het helpt is het goed besteed.

Tot de volgende

Helena van Troje

06 dec 2018, 12:39

@MM morgen ook eens in je spam kijken of in het vakje reclame

Oma-C

06 dec 2018, 17:17

Afbeelding
Goede avond , vroeg donker maar het is droog gebleven
op wat motregen na... 

Ik wens allen een fijne avond en een rustige goeie nacht
Slaaplekker en tot morgen.. :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

06 dec 2018, 18:35

goede avond 
voor ik alles ga lezen ,

omac ,dank je wel voor je kaartje zat vandaag in de bus 

mammyretro

06 dec 2018, 18:42

bobientje ,sterkte voor jullie ,wat die ziekte al niet meebrengt 
we hebben hetzelfde mee gemaakt met onze klein zoon 
herinner jullie zeker nog 
toen hij in 2012 ,een donner niertje kreeg

clive

06 dec 2018, 19:25

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Bobientje 14, heel veel sterkte gewenst voor jou en jouw man. 

Ik herinner me niet zoveel namen niet meer, maar enkele ben ik ( op een positieve manier) niet vergeten en vraag me dikwijls af hoe het met hen en hun dierbaren gaat. 

Ik zit hier al in pyjama, ben met Matice eventjes gaan " wandelen" en ben me dan maar meteen gaan verzorgen. 

Wat is het moeilijk, maar grappig en leuk, het huishouden te doen met een pup die je steeds achtervolgt  :D :D :D. En nu ligt hij hier aan mijn voeten te slapen na een gevecht geleverd te hebben met een speelgoeddraak , een eenhoorn en een bijtring met sleutels aan. Dat was voor zijn Sint. Het is net als mijn Labradors een echte speelvogel. Is gewoon gek op zijn speelgoed. Lijdt een beetje aan grootheidswaanzin, hoe groter de speel , hoe liever, hij moet er soms echt aan sleuren en dan moet ik hem natuurlijk helpen.
Gisteren bericht gehad van de confiserie, alles is klaar, maar kan het zaterdag pas gaan halen. 

Ben dan vandaag ook naar de kine moeten gaan en was van daaruit naar een dierenwinkel geweest om zijn Sint te gaan halen en ze hebben succes en hem meteen ook VIYO voor puppy's meegebracht, want dat is er vaak niet. En hij krijgt elke ochtend zo'n drankje. Is heel goed voor hem. Niels en Simon kregen dat ook, senior dan wel. Eens mee begonnen op aanraden van de dierenarts. 

Zo, manlief belt net dat hij op weg is naar huis. Heeft weer een lange dag achter de rug.

Ik ga eruit voor vandaag. Ik wens iedereen nog een hele fijne avond en voor later een deugddoende slaapzacht. 
Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken. 

Muddy Maddy

07 dec 2018, 05:56

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren naar de dokter geweest, haar kerstkaartje gegeven, ze vond het mooi en dat ik dat volhou, zo'n speciale hobby.
mijn bloeddruk was iets minder, een beetje een hoge bovendruk, maar ik had me nerveus gemaakt op Gimly. suiker was prima voor mèt ontbijt, maar mijn gewicht! 8O :roll: hoe kàn dat? ja, dokter, ik vermoed dat die blikjes 0,0 % bier heel veel suiker bevatten. ( zou ze eigenlijk zelf moeten weten) vroeg een verwijsbrief voor de gynè, kom buiten zonder. ze was wel tevreden over mijn hartslag in rust. 66. anders stond ik over de 100 in rust. Daar waren ze tijdens mijn stint in het ziekenhuis ook bezorgd over. de eerste week werden bloeddruk & hartslag zelfs 's nachts gemeten.
Gisterenavond frietjes met champagne! ik heb het afsluiten van het nummer 50 gevierd. vandaag 1 cijfertje bij, omgekeerd kom ik dus nu in mijn publiciteitsjaren :D :D :D ( ps: had ergens gelezen dat champagne met frietjes een goede keus is- woorden van een sterrenchef: het zoute van de friet en het fris prikkelende van de bubbels, maakt het smaakpalet af.)
secretaresse was blij met d'r kaartje: ik was de eerste. kreeg drie zoenen. de tekst vond ze heel betekenisvol. Enfin, toch 1 zijn dag die goed was. mijn zonnestraaltje ( kassiertertje in de lidl) zat aan de kassa en toen ik zei dat ik enkel nog kreeft te kort had ( champagne & kaviaar had ik in mijn trolley) zei ze dat er in de diepvries liggen. ja, hier ook, denk dat die er al drie jaar inzit. ga er hem straks uithalen en buiten laten ontdooien. vandaag chinees. eerst boodschappen. moet naar de buurtgemeente naar de aldi want ik heb koffiecapsules van hun merk nodig. ze zijn voller van smaak en geven een dikkere schuimlaag.
gisterenmiddag er een filmmiddagje van gemaakt. eerst begonnen met I, robot dan the island en samen met ventje naar de shawshank redemption gekeken. heb 1 dutje gedaan in de zetel, maar ik kan niet volledig uitgestrekt liggen als ventje er ook in zit, dus voor de frietjes even gaan liggen in bed. 's middags 2 frituurbrochettes gehaald want ik had daar ineens zin in. heb dan Gimly zijn ' sint' gegeven: snoepjes met zalmsmaak. die gaan er vlot in. andere snoepjes niet. oops, hij is naar boven om daar te gaan miauwen: hij wil wss dat ventje ook opstaat. vond vanmorgen zijn tweede speelzakje terug! vermoed dat die onder de vitrinekast liggen. daar stak Vinny ook altijd alles weg.
straks na de douche mijn zwarte trui zoeken en mijn grijze kokerrok met twee lederen strepen vooraan passen. ( heb gelukkig nog een reserve riem, mocht ik dan toch niet zo dik zijn dan 3 jaar geleden) dan het gevecht aangaan met nylonkousen en mijn veterlaarsjes staan al beneden.
vraag me af of schoonmoeder, schoonzuster, nichtje en neef aan mij gaan denken. vrees van niet. zoals alle jaren. de weinig keren dat schoonmoeder me een kadootje gaf... toen ze de zetel leverden donderde een deel van een kado ( mexicaanse houten katten-horen zien zwijgen) van de cd kast. man excuseerde zich, dacht dat het gebroken was, maar zei neen, niet erg, is toch van schoonmoeder.  bezorger van zetel moest lachen( ze zijn niet lelijk, maar ook niet mooi te noemen)
ventje had op 't werk ook zijn sint gekregen. een bruine papieren zak met twee clementijntjes, nik- naks en een uitgedroogd stukje snoepgoed. beter dat dan niets.
Clive: dacht dat grootheidswaanzin alleen bij katten ( hoe groter de prooi) voorkwam?
Oma C: veel namen komen me ook bekend voor, maar sommige niet. ik kom er soms wel af en toe een paar waaronder een kattevriendin op FB tegen.
HVT: luxe rollatorkes? met bladgoud of zo? of gepimpt? dat toestel om in je zetel te fietsen heb ik al in de tv reclame gezien. en ze staan soms ook in H&C.
wel, ik ga me even bezig houden met mijn boerderij. (ventje was gisteren ook de hele tijd met de mijne bezig omdat ik een hulptaak had en zijn bomen en struiken recht moesten) hopelijk gedraagd de gsm zich want hij durft op cruciale momenten uit zichzelf herstarten.
Fijne dag!
Cats Rule!

clive

07 dec 2018, 07:59

Afbeelding

@ Muddy  Maddy, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Maak er een hele fijne dag van.

Proficiat van manlief, Matice en van mij. 

Liefs en een dikke verjaardagsknuffel.