In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

01 mar 2019, 19:05

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

HVT en Oma-C, hoe goed het idee ook was " dubbele" bakjes te gebruiken, het lukte niet. Toen ik de puppybakjes er terug uithaalde , begon hij onmiddellijk te eten. Het zij zo, tenslotte is hij ook nog pup, hij is nog geen 5 maanden natuurlijk. En ga hem niet ongelukkig maken door hem te dwingen. Maar blijf erbij dat het een goed idee was.

Manlief heeft gebeld, hij zou om 20.30H terug thuis zijn.

Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte welterusten. Liefs en een dikke knuffel voor wie er behoefte aan heeft.

anjelierken

01 mar 2019, 19:18

Hallo iedereen,

Gisteravond had manlief tandpijn, heeft een pijnstiller moeten nemen.Nu vandaag naar de tandarts geweest en hij moet nog eens terug.Als de pijn blijft , moet de tand eruit.Gebeurt toch regelmatig dat manlief pijn heeft aan tanden die opgevuld zijn.

In de namiddag bezoek gebracht aan schoonouders, was ook al een tijdje geleden.Manlief gaat wel regelmatig, ik minder.

De regen is welkom, want onze grond is hier droog.Had vorige week kalk gestrooid aan de helleborussen, dat zal nu wel smelten.Die staan hier prachtig te bloeien, die staan hier echt op hun plaats.Elk jaar bloeien die uitbundig.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

02 mar 2019, 07:27

Goede morgen seizoentjes,

ventje was redelijk vroeg thuis en we zijn gaan kijken naar de aldi voor zo'n luchtbevochtiger. Helaas uitverkocht. Had niet veel anders nodig, nu ik een overzicht heb in mijn kasten. wel koolvis meegebracht voor met mosterd en spek in de oven, want in ons mini ldltje vind ik ze niet meer. dat was dus het avondmaal. lang geleden. zondag brochettes uit dezelfde aldi. Moet dan wel maandag alleen de oven uitkuisen. Buiten een tripje naar de apotheker langs de bank, heb ik maandag niet veel te doen. Donderdag dan wel naar de dokter voor mijn uitslag te bespreken. Als ventje maandagavond niet thuiskomt met een lijst of ons moeder aandringt op een bezoek, heb ik eeen rustige week. ventje heeft nog 22 dagen voor de eindafrekening een feit is en de rust weer kan keren. Hij is nog steeds goed met die inslapers.
vandaag moet ventje alleen de zakken zout in het kot gaan zetten. dan is zijn "to do" lijst eindelijk afgewerkt. Bij de brico ook alles gevonden, konden alleen de stenen niet meedoen, omdat tuutje al vol zat met boodschappen. we weten de prijs en ventje gaat eens meten hoe groot dat stuk is en dan rekenen hoeveel zakken stenen we gaan nodig hebben. hij denkt 2 tot 3.
Vandaag alleen de krant en brood + beleg en waterkerssoep met balletjes.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C

02 mar 2019, 09:48

Afbeelding

Goede zaterdagmorgen allemaal...
grijs maar droog en winderig :roll:
Als het zo de hele dag kan blijven zullen de carnavalisten blij zijn..
en is er genoeg kijkersvolk en dat is de bedoeling hé...

Hier zijn al alle parkeerplaatsen al ingenomen
want dat is altijd een miserie: een plaatsje vinden
waar je de auto kwijt kan... maar 't hoort erbij :roll:
Als mijn rug het houdt wil ik ook wel eens gaan kijken
samen met de kinderen en de andere mama
Ik zie nog wel 't is nog geen 14 u :mrgreen:
en ik moet niet zo ver gaan , ik ben eventueel rap
terug thuis als het niet lukt
Er is vandaag en morgen ook koers in België

Ik wens iedereen een fijne dag... 't wordt ongeveer 11°
niet veel,... :roll: de helft van vorige week :roll:
maar als het droog blijft gaat het wel... goed gekleed

Allen een fijn weekend , en tot vanavond
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

02 mar 2019, 09:50

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier , hoop dat manlief zijn tandpijn over is, zeker nu net in het weekend.

Oma-C, wielrennen dit weekend :) .

Muddy Maddy, fijn hé , overzicht hebben in jouw kasten. Duim al voor donderdag dat de uitslag goed gaat zijn.

Manlief was gisteren om 20.30H thuis en werd reuzenenthousiast begroet door Matice.
Manlief vond mijn regenlaarsjes mooi. Had dan ook nog 2 heel grote strandlakens besteld van geweven katoen en de postbode stond daar gisteren al mee voor de deur. Ze zijn heel groot maar ook heel licht en nemen weinig plaats in. Manlief zei dat ik goed gekozen had. Heb nu alles wat ik moet hebben om naar zee te gaan. Die strandlakens dan en een heel ruime strandtas. Voor Matice neem ik enkele oude badhanddoeken mee en zijn badmantel.

Zo, ik wens iedereen een heel fijn weekend . Liefs en een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft.

zwanenmeer

02 mar 2019, 15:03

Dag seizoentjes allemaal...
Oef , nu moest ik veel bijlezen ....
Ja, het mooie lenteweer is weer even weg ,maar het was ook nog vroeg , dat kon en mocht niet blijven duren.. slecht voor de natuur als alles nu al begint in knop te schieten , vooral de fruitbomen kunnen nog geen vorst verdragen ..
Hier weinig nieuws en veel op stap geweest .....:-);-)
Groetjes aan alle seizoentjes .. en liefst niet ziek worden ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken

02 mar 2019, 17:34

Hallo iedereen,

Deze namiddag met dochter naar reisbureau geweest.We gaan in juni een weekje weg.Manlief blijft thuis, die doet dat niet graag.Het is al enkele jaren geleden , dat we nog eens het vliegtuig hebben genomen.Voor Spaanse woef is het ook goed, dat hij kan thuisblijven.Dochter moet wel opvang zoeken voor haar katten.Ze ging al eens kijken.

Zal vanavond vlugger donker zijn.Dat mooie weer zijn we toch vlug gewoon hé :D .Over 4 weken schakelen we al over op zomeruur.Wat gaat de tijd toch snel.Het is precies of we staan nog maar pas op winteruur.

Oma-C

02 mar 2019, 17:42

Afbeelding

Goede avond maatjes allemaal..
koud en regenachtig
Fijne motregen de hele namiddag , de wind viel nogal mee
dus ben ik naar de stoet gaan kijken met de kinderen
en die was goed...elk jaar anders het was wel koud om stil te staan
maar tegen 15 u 30 was ik terug thuis met zoon
schoondochter was met haar mama meegegaan
we hebben verder naar de koers gekeken...
een spannende koers met een mooie winnaar
Zoon is dan naar huis gegaan dus alles weer normaal

Ik wens alle maatjes een fijne avond nog
een goede nacht en tot morgen..

Helena van Troje

02 mar 2019, 18:11

Niets gedaan vandaag: krantje gelezen, kruiswoordraadsels en cryptogrammen in gevuld, buurvrouw van een beetje verder op bezoek gehad. Beetje gelezen niet teveel ineens of mijn boek is uit en ik geraak voorlopig niet in de bib...Niets voor mij hoor dit leven. Ah ja, ik heb het terras geveegd. Zo te zien aan het weerbericht moet ik de schilders niet terug verwachten de eerste veertien dagen...Ik zou het willen weten, al was het maar om een heel klein beetje orde te brengen terug in huis, maar ik heb ook geen zin om tien keer opnieuw alles te verzetten.
Ik ga dus verder niksen.

mariajohanna

02 mar 2019, 19:31

Goede avond allemaal,
Vandaag op stap geweest met dochter en ...... veel centjes op gedaan.
Bij thuiskomst het droeve nieuws gehoord dat onze vroegere naaste buur overleden is verleden nacht..... Moest nog 62 j worden....
Asbest.......
Mijn zin om nog iets te doen was helemaal weg. Heb direct kaarsjes aangestoken.
En nu ga ik het hier ook afsluiten.
Hou jullie zo goed mogelijk en tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

02 mar 2019, 21:10

mijn deelneming MJ

Muddy Maddy

03 mar 2019, 06:36

Goede morgen seizoentjes,

Moest naar de badkamer en was dan klaarwakker. gisteren het een uurtje langer volgehouden.
ventje is wel weer in slaap gevallen. Gimly zit in de gang te sulken. Geen idee voor wat nu weer... :roll: Gisteren een ijsje gegeten en Gimly kwam voor de slagroom. heeft hij dan van ventje gekregen. door dat ijsje geen zin meer in avondeten. de cordon blue's zullen voor maandag zijn. deze middag brochettes en voor vanavond zien we wel. er is toastbrood. moet straks nog 6 eitjes koken. Is een makkelijk tussendoortje. en ik vind dat ook lekker als ik uienstoemp maak, zo'n gepeld eitje of twee erbij. als ik ten minste deze keer niet in ruzie kom met de aardappel gelijk de laatste keer. hebben gekeken naar mayor crimes, gordon ramsay's kitchen nightmares en een aflevering van the resident. ik ga straks naar een film kijken waar ventje toch helemaal geen intresse in heeft. heb al koffie. Ons moeder zuchtte dat het wel nu heel lang duurt eer ik eens langs kom. Ja, werk en zeker als het rekenhof er bij zit, dat gaat niet. de 15 moet ventje mèt advocaat bij de politie langs voor een derde verhoor :roll: De politie, uw vriend. 't is van je maten dat je het moet hebben, idd.
voila, moest een tweede kopje koffie gaan maken en de eitjes opgezet. heb mijn keukenwekkertje dat op de salontafel staat gezet. ik doe dat nu zo, want anders door televisie te kijken of iets anders te doen op de pc of de gsm, verlies ik de tijd uit het oog. Gisteren belde moeder dus en het was de hele tijd dat ze om koekebrood moest, maar telkens viel er nog iets te vertellen. heb mijn pillen dan tijdens het telefoneren genomen, met mijn vrije hand de pillen uit de blisters gepeuterd. ventje zat naast mij, maar was weer oostindisch doof.
MJ: onze deelneming.
Anjelier: zeg tegen de dochter als ze een oppas aan huis neemt, de tarief 10 euro is. kan zijn dat het meer is, maar toen ik catsitte, was dat de tarief per dag.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C

03 mar 2019, 10:04

Afbeelding

Ja... ik heb m'n regenjas aangedaan... :mrgreen:
Alaaf....Een goeie morgen ondanks de regen,
het hele land mag meedelen denk ik zo te zien :roll:
Jammer voor de Aalsterse mensen die elk jaar
zoveel tijd en geld steken in hun carnaval :(
Ze kunnen omwaaien met hun grote wagens
met dit weer zullen er ook minder kijkers zijn :(

M-J, mijn medeleven, erg als je zo jong nog moet gaan
zeker voor de familie en vrienden die achterblijven :(

M-M een gezellige zondag vandaag...

clive is met Matice op de hondenwei... :mrgreen:

Helena, jammer dat de schilders geen
weekje vroeger konden beginnen dan
was het werk afgeweest waarschijnlijk...
ja het weer.... niks aan te doen :roll:

anjelierken geniet van de reis met je dochter
hopelijk snel een poezen-sitt gevonden :)

Voor alle seizoentjes een aangename dag
en niet teveel buiten kijken :roll:
Groetjes en tot....

clive

03 mar 2019, 13:07

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

MJ. onze oprechte deelneming. Dat zijn toch geen leeftijden niet meer, alsmaar jonger :( .

Bedankt allemaal voor de mooie overzichtjes.

Deze ochtend naar de hondenschool geweest. Matice en ik dropen na de les. De laatste machine is net uitgedraaid. Allemaal natte en vuile was van de plein. Terwijl de machines aan het draaien waren heb ik alles gedaan van het licht HH. Alles is terug netjes.
De meeste was hangt te drogen op het droogrek = morgen droog en kan ik dan strijken.
En nu ga ik wat rusten.

Liefs aan jullie allen en maak het binnen maar extra gezellig.

anjelierken

03 mar 2019, 14:53

Hallo iedereen,

MJ: innige deelneming.Veel te jong natuurlijk.

MM: dank je wel voor het goeie idee.Moest dochter geen kattenhotel vinden, zou ze wel opteren voor deze oppasdienst.Eigenlijk is 10 euro per dag niet teveel.Als Spaanse woef in het hondenhotel is betaal ik 16 euro per dag in het laagseizoen en 18 euro in het hoogseizoen.Maar misschien is een hond duurder, ik weet het niet.

Gisteren in het postkantoor vroeg de dame voor me om postzegels.Vraagt de loketbediende: en welke moeten dat zijn? 8O Blijkbaar kun je kiezen tussen de gewone zegels en prior zegels.Bij de gewone zegels wordt de brief binnen de 3 dagen na afgifte bezorgt en bij prior zegels de volgende dag al.Een nieuwe maatregel sinds januari blijkt.Ik wist daar nog niets van.

Deze morgen in de supermarkt stond een verklede carnavalist aan de kassa.Onder zijn kleding had hij een plastiek om zich heen.Prima tegen de koude , zei hij.Ja, plastiek laat geen wind of regen door.Een goed idee, vind ik.