NACHTUILTJES (17)2019
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Dag maatjes,
Ik heb de laatste dagen zoveel gekookt als voor een "echt" gezin!
Zaterdag heb ik 1 kg varkenswangetjes klaargemaakt.
Eigenlijk mocht ik ze vrijdag al halen, ik had ze besteld. Ze kosten nu 19€ per kg maar het zijn grote en er hangt geen velletje meer aan. Ik kocht ook nog champignons en wortels twijfelde of ik nog bruin bier had, nam voor alle zekerheid nog een bakje mee.
Meme-rietje zou zeggen :ik ben toch een kieken want toen ik dat bier uit mijn fietstas haalde prijkte er in grote letters BLOND op! Dus moest ik dat bier nog omwisselen. Die bruine Grimbergen kost 60 Ct duurder dus ik mijn beurt aan de kassa afwachten om die opleg te betalen dus was het intussen te laat om die wangetjes klaar te maken want ze moeten toch 1u30 garen op een klein vuurtje, ik heb ze graag zacht.
Nik en Els hadden bij hun boer prei, 10kg aardappelen, wortels, rapen gekocht voor mij.
Ze kregen al wat varkenswangetjes mee, ik heb er zaterdag en zondag gegeten met spätzle( brede linten, Duitse pasta), eet ik liever dan gewone pasta.
Vanmorgen hutsepot gemaakt : lekker met al die verse groenten!
Gisterennamiddag kon ik nog een tourke doen. Deze namiddag wou ik eens naar het Mammoet centrum (onderweg naar Roeselare) maar het weer is te guur!
Ik wou graag morgen naar de markt, ik heb geen vis meer maar ik hoorde Geert zeggen dat het morgenvroeg glad zou kunnen zijn, ik moet al om 8u20 op de bus dus ook dat zal ik niet aandurven!
Morgennamiddag is er Okra wandeling maar ook dat wacht ik nog af!
Ik zei het al dikwijls: het weer en de gezondheid zijn oppermachtig.
Ik wens alle studenten een goed rapport !
Vinden jullie dat ook niet vreselijk: die sjeik die in Leuven een heel luxe hotel afgehuurd heeft en dan houden wij hier "de warmste week" om wat geld in te zamelen?
Best niet teveel naar Het Nieuws kijken, dan kan ik me niet voortdurend ergeren!
Kijk eens bij www.demeibloem.be bij Reisblog er staat een verslag van mij en enkele foto’s van Groen Spanje(reis dit jaar)
Het is nog klaar, ik zal maar een zoom instrijken van een T-shirt waarvan ik de rekker onderaan verwijderd heb, die kroop de hele tijd omhoog dus nu is zijn liedje uit!
Groetjes, tot later...
Ik heb de laatste dagen zoveel gekookt als voor een "echt" gezin!
Zaterdag heb ik 1 kg varkenswangetjes klaargemaakt.
Eigenlijk mocht ik ze vrijdag al halen, ik had ze besteld. Ze kosten nu 19€ per kg maar het zijn grote en er hangt geen velletje meer aan. Ik kocht ook nog champignons en wortels twijfelde of ik nog bruin bier had, nam voor alle zekerheid nog een bakje mee.
Meme-rietje zou zeggen :ik ben toch een kieken want toen ik dat bier uit mijn fietstas haalde prijkte er in grote letters BLOND op! Dus moest ik dat bier nog omwisselen. Die bruine Grimbergen kost 60 Ct duurder dus ik mijn beurt aan de kassa afwachten om die opleg te betalen dus was het intussen te laat om die wangetjes klaar te maken want ze moeten toch 1u30 garen op een klein vuurtje, ik heb ze graag zacht.
Nik en Els hadden bij hun boer prei, 10kg aardappelen, wortels, rapen gekocht voor mij.
Ze kregen al wat varkenswangetjes mee, ik heb er zaterdag en zondag gegeten met spätzle( brede linten, Duitse pasta), eet ik liever dan gewone pasta.
Vanmorgen hutsepot gemaakt : lekker met al die verse groenten!
Gisterennamiddag kon ik nog een tourke doen. Deze namiddag wou ik eens naar het Mammoet centrum (onderweg naar Roeselare) maar het weer is te guur!
Ik wou graag morgen naar de markt, ik heb geen vis meer maar ik hoorde Geert zeggen dat het morgenvroeg glad zou kunnen zijn, ik moet al om 8u20 op de bus dus ook dat zal ik niet aandurven!
Morgennamiddag is er Okra wandeling maar ook dat wacht ik nog af!
Ik zei het al dikwijls: het weer en de gezondheid zijn oppermachtig.
Ik wens alle studenten een goed rapport !
Vinden jullie dat ook niet vreselijk: die sjeik die in Leuven een heel luxe hotel afgehuurd heeft en dan houden wij hier "de warmste week" om wat geld in te zamelen?
Best niet teveel naar Het Nieuws kijken, dan kan ik me niet voortdurend ergeren!
Kijk eens bij www.demeibloem.be bij Reisblog er staat een verslag van mij en enkele foto’s van Groen Spanje(reis dit jaar)
Het is nog klaar, ik zal maar een zoom instrijken van een T-shirt waarvan ik de rekker onderaan verwijderd heb, die kroop de hele tijd omhoog dus nu is zijn liedje uit!
Groetjes, tot later...
Ivette
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
ik heb ook zo'n bloes met rekker
en is die dan niet te wijd langs onder als je die rekker uithaald?
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Tussen de buien door toch een flinke wandeling gemaakt.
Nu tijd voor een warm badje.... zalig !
Meteen pyjama aan ook al is het nog vroeg.
Ik verwacht toch niemand meer.
Ivette, die wangetjes zijn net zo lekker met een blond biertje hoor, daarvoor zou ik niet teruggaan hoor.
Nu tijd voor een warm badje.... zalig !
Meteen pyjama aan ook al is het nog vroeg.
Ik verwacht toch niemand meer.
Ivette, die wangetjes zijn net zo lekker met een blond biertje hoor, daarvoor zou ik niet teruggaan hoor.
Oud maar niet Out
-
Meme Rietje, ik heb die rekker afgedaan, die bloes plat op tafel gelegd, het voorste, langere stuk ingespeld op dezelfde lengte als de rug, bloes geprobeerd en dan de boord afgesneden
Op het bedankingsfeest van Sander voor zijn ma (Christa met bloemen), Sarah naast mij op stoel, Nik,Els, Jolien en Jonathan rechts achter) heeft die bloes me met haar rekker de laatste keer geambeteerd (wel gazetfoto)

Rita, ik verkies toch bruin bier en zo heb ik er ook weer in huis!
Op het bedankingsfeest van Sander voor zijn ma (Christa met bloemen), Sarah naast mij op stoel, Nik,Els, Jolien en Jonathan rechts achter) heeft die bloes me met haar rekker de laatste keer geambeteerd (wel gazetfoto)

Rita, ik verkies toch bruin bier en zo heb ik er ook weer in huis!
Ivette
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Yvette, mooie beschrijving van je reis en prachtige foto's 
Veel regen en wind, geen nieuws gezellig boek gelezen!
Yvette,Rinske,Corry,Rietjes,Frankje, Memerietje, Assa,Oma-c Jadi,Bekske,Billyken,Yorkske
Ik hoop dat al de namen erop staan, gezellige avond
Greetie
Veel regen en wind, geen nieuws gezellig boek gelezen!
Yvette,Rinske,Corry,Rietjes,Frankje, Memerietje, Assa,Oma-c Jadi,Bekske,Billyken,Yorkske
Ik hoop dat al de namen erop staan, gezellige avond
Greetie
-
Dank je wel Greetie. Ik kan de laatste tijd niet zo goed lezen: ik val zo gemakkelijk in slaap 's middags en het is zo vroeg donker! Ik zit ook nogal veel op mijn computer, het is mijn omgang met andere mensen hé
Slaapwel, ga luisteren naar Sabine of ik naar de markt kan!!!
Slaapwel, ga luisteren naar Sabine of ik naar de markt kan!!!
Ivette
-
GOEDE MORGEN
,
De verpleegster is al geweest voor bloedafname.
Om 8 u Poetske
Ontbijtje is al op havermout met blauwe bessen stukjes banaan en een paar druifjes
Nu de krant lezen met koffie

En daarna met de trein van 11 u naar Gent
Groetjes
Greetie
De verpleegster is al geweest voor bloedafname.
Om 8 u Poetske
Ontbijtje is al op havermout met blauwe bessen stukjes banaan en een paar druifjes
Nu de krant lezen met koffie
En daarna met de trein van 11 u naar Gent
Groetjes
Greetie
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
JOEPIE, we gaan vandaag op stap met 8 klasgenootjes van 6HA van 50 jaar geleden.
Er zal nogal wat afgetaterd worden denk ik.
'k zal nu al maar Sorry zeggen tegen die mensen die toevallig in hetzelfde restaurant zitten vanmiddag
Als toemaatje blijft er hier vanavond eentje slapen 'k ga vlug een extra bed opmaken
JOEPIE, we gaan vandaag op stap met 8 klasgenootjes van 6HA van 50 jaar geleden.
Er zal nogal wat afgetaterd worden denk ik.
'k zal nu al maar Sorry zeggen tegen die mensen die toevallig in hetzelfde restaurant zitten vanmiddag
Als toemaatje blijft er hier vanavond eentje slapen 'k ga vlug een extra bed opmaken
Oud maar niet Out
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen allen, hier is de zon al.
Onze stoelen liggen aan de andere kant van het terras zo'n stormwind gisteren
De platte daken zien er wat wit uit
Onze dag: deze namiddag vergadering in het verzorghuis van de oma en daarna
oma bezoeken..zucht...
Verder zal er maar weinig gebeuren vandaag
Straks verder doen de HH
En zo blijven we bezig
Ik wens iedereen een fijne dinsdag toe
menu: filetkotelet met worteltjes en erwtjes (ventje hamburger)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede morgen allen
Hier licht gevroren, achter de bomen zie ik al de zon
zal een mooie zonnige winterdag worden,
Van winter gesproken, prachtig Frankje
vandaag ga ik de boven een beurt geven, zo is dat ook gedaan
Mooie foto's gezien
Yorkske waar haal jij altijd die drukke dagen, de mijne die zijn rustig
ik heb hard genoeg gewerkt, nu verdeel ik mijn werk per dag
hou van rustige dagen, alles mag, niets moet
Wens aan allen zonder namen een fijne dag, assa
Hier licht gevroren, achter de bomen zie ik al de zon
zal een mooie zonnige winterdag worden,
Van winter gesproken, prachtig Frankje
vandaag ga ik de boven een beurt geven, zo is dat ook gedaan
Mooie foto's gezien
Yorkske waar haal jij altijd die drukke dagen, de mijne die zijn rustig
ik heb hard genoeg gewerkt, nu verdeel ik mijn werk per dag
hou van rustige dagen, alles mag, niets moet
Wens aan allen zonder namen een fijne dag, assa
Groetjes van assa
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Zo zag er vorig jaar ons tuintje uit.
Goedemorgen,
Dochter is op komst, hoop op gezond verstand van mijn ventje en haar de lichtjes rondom ons vijvertje laat plaatsen. Het is zonnig en niet koud.
Gisteren op verkenning geweest , “ Huis aan zee “ bied een mooi onderkomen voor de bewoners, de ligging kort bij de zeedijk ( Pier ) van Blankenberge.
Er zijn bewoners welke bijna nooit bezoek krijgen, heb me bereid gevonden voor een iemand iets te betekenen. Wordt donderdag namiddag aan haar voorgesteld. Het is een private instelling met alle luxe aanwezig, het enige wat ontbreekt is voldoende personeel.
Greetie , geniet van je uitstap, misschien tot weldra aan zee met nog enkele mee
Ivette, je ingesteldheid wekt me bewondering op, veronderstel dat je vroeger een pittig dametjes was. En nu nog.
Yadi, heeft het naar haar zin, heb je nog contact met de kopers van jullie hoeve ?
Ga met onze kindjes ook naar de Kerstverlichting kijken, niet ver hier vandaan is een huis zo verlicht dat het best in de krant kan staan. Een vast geven om daar samen een kijkje te gaan nemen.
Groetjes en tot later
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-

Gisteren veel wind en koud, gelukkig warm gekleed voor naar de trein en tram te wachten, was veel volk in Gent.
Lekker broodje gegeten in nieuwe zaak Wurst (overgekocht van Jeroen Meus)

Vandaag Lio, kiné en bezoek aan vroegere buurvrouw pijnlijke ziekte botk..k..r
Corry, agenda gekeken en het weer , misschien donderdag 19 december?
Nog kandidaten?
Groetjes
Greetie
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51