In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, vuile mist valt uit de hemel.Triestige bedoening buiten, maar echt koud is het niet
Veel weet ik niet te vertellen
Straks ga ik hutsepot beginnen sé..
Ik wens iedereen een super fijne vrijdag toe
toedeloe
en zoals gezegd menu: hutsepot
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie morgen allemaal
wij voelen ( mijn ventje en ik ) ons allebei niet goed door onze verkoudheid , maar soit het zal zijn tijd moeten hebben zeker en we hebben lang geslapen ook
en de nodige medicatie hebben we ook al binnen met ons ontbijtje
deze voormiddag moeten we nog wel enkele boodschappen doen om alles in huis te hebben voor het weekend maar verder blijven we thuis vandaag in de warmte
Bekske voor jou een fijne vrijdag vandaag
jadi laat de hutsepot jullie maar smaken hé
wij eten dat ook heel graag maar nu we verkouden zijn zou dat toch niet goed smaken , dus zal ik er de volgende weken wel eens maken als ons eten beter smaakt
marietteke nieuwe voetjes van gisteren en das altijd aangenaam hé
maar ze heeft wel lang werk gehad zo te zien
ghyra , Bertje , miesje , omadina , Lenk en Sita
nog een gezellige vrijdag verder
en nu richting badkamer sè
daaaaaag

wij voelen ( mijn ventje en ik ) ons allebei niet goed door onze verkoudheid , maar soit het zal zijn tijd moeten hebben zeker en we hebben lang geslapen ook
en de nodige medicatie hebben we ook al binnen met ons ontbijtje
deze voormiddag moeten we nog wel enkele boodschappen doen om alles in huis te hebben voor het weekend maar verder blijven we thuis vandaag in de warmte
Bekske voor jou een fijne vrijdag vandaag
jadi laat de hutsepot jullie maar smaken hé
wij eten dat ook heel graag maar nu we verkouden zijn zou dat toch niet goed smaken , dus zal ik er de volgende weken wel eens maken als ons eten beter smaakt
marietteke nieuwe voetjes van gisteren en das altijd aangenaam hé
maar ze heeft wel lang werk gehad zo te zien
ghyra , Bertje , miesje , omadina , Lenk en Sita
nog een gezellige vrijdag verder
en nu richting badkamer sè
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bert
Hey leutertjes,
ben goed ziek 🥵
. Maar het is gelukkig geen griep.
Ik heb al dikwijls griep gehad en dat is dan wel een ander kaliber van ziektebeeld.
Nu spreken de mensen al van griep als ze een gewone verkoudheid hebben. Dan zou iedereen nu met een griep zitten.
Bij griep lig je gegarandeerd enkele dagen te bed met koorts. En je zal er zeker niet uitkomen want alles, zelfs je huid doet pijn.
Snotteren, hoesten, niezen, keelpijn, hoofdpijn, dat hoort bij een verkoudheid. Jammer genoeg, want daar kan men ook al serieus ziek van zijn.
https://www.cm.be/ziekte-en-behandeling ... /symptomen
Een siroop tegen de hoest en een dafalganneke, daar moet ik het nu mee doen. Gewoon uitzieken zegt de dokter. Hij zal het wel weten zeker? ☹☹
Buiten niet echt koud, maar ik ben vlug over en weer gereden om brood met de auto.
Wandelen heb ik echt geen zin in. En mijn home trainer staat ook op stal.
Ik zal het ook maar kort houden, niet veel zin om te tokkelen.
🥴
🥵☹
ben goed ziek 🥵
Ik heb al dikwijls griep gehad en dat is dan wel een ander kaliber van ziektebeeld.
Nu spreken de mensen al van griep als ze een gewone verkoudheid hebben. Dan zou iedereen nu met een griep zitten.
Bij griep lig je gegarandeerd enkele dagen te bed met koorts. En je zal er zeker niet uitkomen want alles, zelfs je huid doet pijn.
Snotteren, hoesten, niezen, keelpijn, hoofdpijn, dat hoort bij een verkoudheid. Jammer genoeg, want daar kan men ook al serieus ziek van zijn.
https://www.cm.be/ziekte-en-behandeling ... /symptomen
Een siroop tegen de hoest en een dafalganneke, daar moet ik het nu mee doen. Gewoon uitzieken zegt de dokter. Hij zal het wel weten zeker? ☹☹
Buiten niet echt koud, maar ik ben vlug over en weer gereden om brood met de auto.
Wandelen heb ik echt geen zin in. En mijn home trainer staat ook op stal.
Ik zal het ook maar kort houden, niet veel zin om te tokkelen.
🥴
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen;
Aan alle maatjes met verkoudheden, of met een grieperig gevoel, spoedig beterschap !
Via het internet kan je wel virussen binnen krijgen, maar dan heb je dan ook nog wel anti-virus programma's voor.... maar van die microben die de mensen aan elkaar doorgeven, ja daar kan je alleen heel voorzichtig mee zijn, en inderdaad, goed je handen wassen en voorzichtig zijn.
Tot nu toe heb ik enkel en lopende neus gehad, en geen echte verkoudheid, ik hoop dat het zo blijft
Gisteren was het mooi weer, heb zelfs mijn zonnebril moeten opzetten tijdens mijn wandeling. Er zijn niet veel mensen buiten, bijna allemaal mensen met hun hondje. Als ze zien dat je naar hun hond kijkt blijven ze wel een praatje maken, dat vind ik wel fijn. Ik heb geen huisdier meer, maar houd wel van poezen en honden.
Mijn spaghettisaus staat te pruttelen, heb verse gemaakt, met veel groentjes. Eens per week pasta, daar hou ik wel van.
Ik wens jullie allemaal een mooie dag toe. Vannamiddag moet ik naar de bib, zo heb ik weer vers leesvoer...
Groetjes, omadina
Aan alle maatjes met verkoudheden, of met een grieperig gevoel, spoedig beterschap !
Via het internet kan je wel virussen binnen krijgen, maar dan heb je dan ook nog wel anti-virus programma's voor.... maar van die microben die de mensen aan elkaar doorgeven, ja daar kan je alleen heel voorzichtig mee zijn, en inderdaad, goed je handen wassen en voorzichtig zijn.
Tot nu toe heb ik enkel en lopende neus gehad, en geen echte verkoudheid, ik hoop dat het zo blijft
Gisteren was het mooi weer, heb zelfs mijn zonnebril moeten opzetten tijdens mijn wandeling. Er zijn niet veel mensen buiten, bijna allemaal mensen met hun hondje. Als ze zien dat je naar hun hond kijkt blijven ze wel een praatje maken, dat vind ik wel fijn. Ik heb geen huisdier meer, maar houd wel van poezen en honden.
Mijn spaghettisaus staat te pruttelen, heb verse gemaakt, met veel groentjes. Eens per week pasta, daar hou ik wel van.
Ik wens jullie allemaal een mooie dag toe. Vannamiddag moet ik naar de bib, zo heb ik weer vers leesvoer...
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo een goeie namiddag iedereen
hier is het een kalme namiddag , maar we voelen ons niet goed en dan is het in de warmte binnen het best
we hebben zojuist een senseootje gedronken en dat heeft toch gesmaakt , want een warme drank doet altijd wel deugd voor een pijnlijke keel
omadina wij hadden ook altijd poezen en een hond maar met ouder te worden houden we er geen meer maar ik heb er toch nog altijd heimwee naar
en hopelijk blijft het bij jou maar bij een loopneus want de verkoudheden zijn hardnekkig tegenwoordig
en nu gaan we nog een beetje verder kijken naar een film die we aan 't bekijken waren
voor iedereen nog een aangename vrijdag verder
daaaaaag

hier is het een kalme namiddag , maar we voelen ons niet goed en dan is het in de warmte binnen het best
we hebben zojuist een senseootje gedronken en dat heeft toch gesmaakt , want een warme drank doet altijd wel deugd voor een pijnlijke keel
omadina wij hadden ook altijd poezen en een hond maar met ouder te worden houden we er geen meer maar ik heb er toch nog altijd heimwee naar
en hopelijk blijft het bij jou maar bij een loopneus want de verkoudheden zijn hardnekkig tegenwoordig
en nu gaan we nog een beetje verder kijken naar een film die we aan 't bekijken waren
voor iedereen nog een aangename vrijdag verder
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeieavond ,
vanmorgen aan de poets , nademiddag naar de joga ,
ook naar vlomaker geweest , banden oppompen ,
en ik kreeg mijn batterij er niet meer uit ,
dus ook opgelost , want ik moet die altijd mee naar boven nemen ,
om op te laden ,
Bertje , hééééélll mooie muziek ,
ik heb ervan genoten ,
Ja uitzieken hé ,
Bloemeke geniet van jullie filmke ,
en hopelijk vlug weer beterschap voor jullie beidjes ,
Ik vind ook dat onze pedicure er lang over doet ,
is dat bij jullie ook zo ??
omadina , ja dat is waar , met een hondje spreken de mensen je vlug aan ,
En je zonnebril kunnen gebruiken , leuk
Jadike , hutsenpot , lekker wintereten ,
laat het smaken hoor
bekske fijne avond
Miesje Ghyrake , Lenk , Sita
fijne avond allemaal
geluk vind je onverwacht
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Gewoonlijk schrijf ik op de oase van rust en op de nachtuiltjes maar met deze vraag wil ik h ook eens "vreemdgaan" :
Op woensdag 13 mei is er in Koksijde de Gebedsdienst voor alle Okra trefpunten na het middageten zouden we graag nog met onze bus elders nog een bezoek brengen. Gezien er in Koksijde die dag veel bussen parkeren moeten wij dat nu al aanvragen.
We eten 's middags in Oostende dus graag een tip liefst onderweg in de terugkeer naar Gits.
Er zitten tussen onze Sennetters veel leden die af en toe ergens naartoe gaan, in groep.
Zou je mij een tip of hint kunnen geven je zou er ons een groot plezier mee doen.
Dank u wel!
Op woensdag 13 mei is er in Koksijde de Gebedsdienst voor alle Okra trefpunten na het middageten zouden we graag nog met onze bus elders nog een bezoek brengen. Gezien er in Koksijde die dag veel bussen parkeren moeten wij dat nu al aanvragen.
We eten 's middags in Oostende dus graag een tip liefst onderweg in de terugkeer naar Gits.
Er zitten tussen onze Sennetters veel leden die af en toe ergens naartoe gaan, in groep.
Zou je mij een tip of hint kunnen geven je zou er ons een groot plezier mee doen.
Dank u wel!
Ivette
-
miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
Goede morgen lieverdjes,
tja vandaag ni met 't fietske, nog ni tip,top , maar toch al een ietsie pietsie beter ..
had ook beter aandelen gekocht bij de firma Kleenex, want die zijn zeker gestegen in waarde ….. der zijn hier wel een paar dozen leeggeraakt .
een banale verkoudhied, niet t einde van de wereld, maar ne mens kan daar toch behoorlijk van onder de voet geraken . en ze kunnen al veel op medisch gebied, maar daar hebben ze nog atijd géén remedie voor... uitzieken , zoals je zegt marietteke.. niks aan te doen ..
Nonkeltje, beterschap, hé , mooie muziek !
Bloemeke, Picasso ook voor jullie snelle beterschap ! …
zouden nog vrienden langskomen dit weekend voor mijn verjaardag, maar heb het toch maar afgebeld, zal voor een andere keer zijn …. nog een hééél jaar tijd ..; haha
t is vooral die " watten " kop, die me parten speelt , ge geraakt niet vooruit ...en hebt ook géén zin om ook maar iets te doen …
en neen, de kabouterkes zijn hier nog niet langs geweest ...weten mij precies ni wonen
mijn neus is nog altijd " verstropt " maar da koekebroodje van jou, bloemeke … da ruik ik toch zelfs van hier .. mmmm..
Bertje, bloemeke, marietteke, Ghyra, Jadi, omadina, Bekske, Lenk ,Sita,
wens jullie nog een leuke zaterdag !

tja vandaag ni met 't fietske, nog ni tip,top , maar toch al een ietsie pietsie beter ..
had ook beter aandelen gekocht bij de firma Kleenex, want die zijn zeker gestegen in waarde ….. der zijn hier wel een paar dozen leeggeraakt .
een banale verkoudhied, niet t einde van de wereld, maar ne mens kan daar toch behoorlijk van onder de voet geraken . en ze kunnen al veel op medisch gebied, maar daar hebben ze nog atijd géén remedie voor... uitzieken , zoals je zegt marietteke.. niks aan te doen ..
Nonkeltje, beterschap, hé , mooie muziek !
Bloemeke, Picasso ook voor jullie snelle beterschap ! …
zouden nog vrienden langskomen dit weekend voor mijn verjaardag, maar heb het toch maar afgebeld, zal voor een andere keer zijn …. nog een hééél jaar tijd ..; haha
t is vooral die " watten " kop, die me parten speelt , ge geraakt niet vooruit ...en hebt ook géén zin om ook maar iets te doen …
en neen, de kabouterkes zijn hier nog niet langs geweest ...weten mij precies ni wonen
mijn neus is nog altijd " verstropt " maar da koekebroodje van jou, bloemeke … da ruik ik toch zelfs van hier .. mmmm..
Bertje, bloemeke, marietteke, Ghyra, Jadi, omadina, Bekske, Lenk ,Sita,
wens jullie nog een leuke zaterdag !

-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, hier grijs en mistig maar droog. Rare winter.
En nu siesto presto naar de badkamer
Ik wens iedereen een fijne zaterdag toe
toedeloe
menu: rumsteack met prinsesbonen voor ventje een handgemaakte hamburger
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Bert
Goede morgen leutertjes,
of moet ik al zeggen goede middag?
Voor de 3e nacht op rij zeer slecht geslapen. Die 4 russen hebben mij nu volledig in hun macht.
Er zit al niet veel in de bovenkamer en dat hebben ze nu ook al ingenomen.

Mijn keel is ook nog niet verbeterd, het hoesten ook niet en nu moet ik nog meer snotteren dan voorheen.
Miesje, ik zal samen doen met u om aandelen te kopen bij Cleenex
.
Zal idd uitzieken worden. Maar het is verdorie ambetant
.
Wat een verkoudheid kan doen met een mens hé.
Ik hoor hier en daar de mensen zeggen, ik heb een beetje griep
.
Dat bestaat niet, een beetje griep.
Ofwel heb je een verkoudheid ofwel heb je griep. Daar is een groot verschil in. Maar oppassen dat die verkoudheid geen longontsteking wordt. Dan word het echt gevaarlijk.
Ivette, helaas kan ik u niet verder helpen want ik ken de streek niet zo goed.
Leutertjes, ik ben er mee weg. Verkoudheid of niet, de boodschappen moeten gedaan worden. Seffens liggen de muizen dood in de kelder omdat ze geen eten meer vinden
.
Tot latersss...
of moet ik al zeggen goede middag?
Voor de 3e nacht op rij zeer slecht geslapen. Die 4 russen hebben mij nu volledig in hun macht.
Er zit al niet veel in de bovenkamer en dat hebben ze nu ook al ingenomen.
Mijn keel is ook nog niet verbeterd, het hoesten ook niet en nu moet ik nog meer snotteren dan voorheen.
Miesje, ik zal samen doen met u om aandelen te kopen bij Cleenex
Zal idd uitzieken worden. Maar het is verdorie ambetant
Wat een verkoudheid kan doen met een mens hé.
Ik hoor hier en daar de mensen zeggen, ik heb een beetje griep
Dat bestaat niet, een beetje griep.
Ofwel heb je een verkoudheid ofwel heb je griep. Daar is een groot verschil in. Maar oppassen dat die verkoudheid geen longontsteking wordt. Dan word het echt gevaarlijk.
Ivette, helaas kan ik u niet verder helpen want ik ken de streek niet zo goed.
Leutertjes, ik ben er mee weg. Verkoudheid of niet, de boodschappen moeten gedaan worden. Seffens liggen de muizen dood in de kelder omdat ze geen eten meer vinden
Tot latersss...
-
ghyra - Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39

hallo allemaal...…
wat een triest weertje.,.brrrr……
zieken beterschap hoor ja al die virussen brrrrr
en nu weer een nieuwe uit china,,,,,,
ja handen wassen nu extra
smeer ook goed creme erop,anders schrale handen
mooie muziek bertje...…zit ondertussen nu te luisteren......
nu ook weer storm ,op komst,,brrrrrr.
fijn weekend allemaal...…...groetjessssssssssssssssssssss
groetjes GHYRA
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............