In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

02 mar 2020, 09:30

Afbeelding

Goede(natte) morgen iedereen hier aan de dames
regen voor de verandering, maar we hebben nog
binnenwerk genoeg denk ik... :wink:

clive proficiat met de uitslag van je examens :lol:
goed gedaan, weer iets waar je geen zorgen
meer moet over maken... je hebt je best gedaan hé :)
en ja... maart is geen leuke maand voor mij en het went niet :oops:
Sterkte en mijn deelneming voor de vrienden
die overleden zijn... men komt het niet vragen...
maar als ze ziek waren.... ja dan... :roll:

M-M, ik heb altijd artrosepijn maar zolang het te doen is
nu is het wel wat heviger, maar ja... alles wat soepel
proberen houden en eventueel een pijnstiller
Sterkte ook voor jou... :oops:

M-J, Ik heb nog nooit iets opgenomen want ik vind
niks interessant genoeg om nadien te bekijken...
maar goed dat er wel mensen zijn die veel opnemen
maar ik zit al uren genoeg voor die tv vind ik :oops: :oops:

Helena, weer een mooi werk gedaan en zo op het onverwachts
ja dan is er even paniek van hoe gaan we het regelen
maar er zijn helpers genoeg hé :lol:

Ik wens alle seizoentjes een aangename maandag...
de regen moeten we erbij nemen.... er is geen keuze :oops:
Groetjes allen en tot.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

02 mar 2020, 10:42

Proficiat Clive dat is wel onderscheiding hé!
Spijtig voor het andere nieuws.
En inderdaad het weer doet er geen goed aan aan de pijnen in de knoken en gewrichten.
Ik probeer het te negeren, maar het lukt niet te best...
Straks om voorschriftjes naar de dokter.
Het gaat regenen volgens de buienradar...

Kom de regenachtige dag op een aangename manier door!

anjelierken

02 mar 2020, 11:25

Hallo iedereen,

Clive: proficiat met je examen, ben blij te lezen dat je geslaagd bent, dat geeft een goed gevoel.En bovendien
heb je veel bijgeleerd, dat kan je later nog van pas komen.
Sterkte in deze moeilijke periode, teveel slecht nieuws ineens.

MJ: je zorgt heel goed voor de vogels, als ze zoveel keuze hebben :D .Hier is het enkel de pindakaas en pindanootjes.Vroeger gaf ik ook zonnebloempitten, maar die bleven steeds liggen, dus ben ermee gestopt.Maar ik merk wel, meestal heb ik zonnebloemen staan in de groententuin, dat ze daar in de herfst de zaden eruit halen.

HVT: dat was nogal een invasie gisteren :D , maar wel een leuke.En als iedereen een beetje helpt, is het voor niemand teveel.

Ik heb hier deze morgend al stekjes genomen van een sanseveria (kleinere soort).Die werd te groot en manlief kloeg erover.Nu afwachten of die groeien.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

02 mar 2020, 14:17

Goede namiddag dames,
Fijn wat ik hier lees, Clive 😄, een dikke proficiat hoor ! Hopelijk zijn de anderen er ook door, ik gun het hun ook !
En degene die er wel bij vaart, is .... Matice! 😊👍
Het andere nieuws is helemaal niet fijn. Sterkte ermee..... Het is allemaal toch niet eerlijk......

Ja, slecht weder voor de knokken en lijf en leden..... Niets aan te doen he, maar we mogen het toch zeggen, dat lucht wat op.... vind ik. Hopelijk geen vriesweder als de groententuin aan de beurt is 🤔🙄.

Dat doet me er aan denken, MH, in de Al.i is vanaf 7/3 'groeneaanslagreiniger' in de aanbieding. Ik weet dat je dat altijd gebruikt, daarmee hou ik het wat mee in de gaten 😊. Ga het ook halen, heb nu ook een fijn terras, maar van de veelvuldige regen merk ik soms ook al wat groen er op. Ik dacht eerst kavel te gebruiken, maar dit lijkt me toch beter, niet zo agressief misschien. Met hoeveel flessen kan je het jaar uitdoen? Heb er geen gedacht van ......
We zien wel, ook hoe ik het moet gebruiken.....

Dames, ik moet nog wat betalingen regelen, dus, tot ... de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

02 mar 2020, 14:22

VOOR CLIVE :
Afbeelding
DANK voor je mooie kaartje ////// verstuurd op 25/2 en vandaag 2 maart aangekomen :-) [url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/gefeliciteerd]Afbeelding[/ur (verst :wink:

Helena van Troje

02 mar 2020, 14:44

MJ meestal kom ik toe met een fles of vijf.
Ik verdun het één op één.
Javel is iets agressiever.
Wij hebben vandaag geen folder van de Aldi gekregen.
Postbode is nochtans geweest.

Oma-C

02 mar 2020, 19:04

Afbeelding

Goede avond alle maatjes, de hele dag regen hier
en ik moest nog een verjaardagskaart gaan bussen bij iemand
ze verjaart vandaag dezelfde dag als mijn man zaliger...
en ik heb mijn regenjas aangedaan en de bolle paraplu,
zo'n doorzichtige halve bol die waait niet over :roll:
't was een klein half uurtje stappen heen en terug...
ik heb het aanzien als een wandeling, maar in
die regen was het niet echt leuk...maar ik kon het niet laten...
zij doet dat voor mij ook altijd... :wink:
Ik was toch blij dat ik terug was
de rug wil in dit weer niet graag wandelen...en het was niet koud
dus is de jas eigenlijk te warm... maar beter te warm
dan te koud met die pijne knoken :oops:
Allen een fijne avond en een goeie nacht...tot morgen :)
Hier was ook geen reclame van aldi in de bus vandaag...

clive

03 mar 2020, 07:57

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Allemaal van harte bedankt voor de gelukwensen voor het slagen van mijn examen. Moet in het vervolg een beetje meer vertrouwen in mezelf hebben zei buurvrouw tegen mij gisteren. Ook zij vond het leuk dat ik door was.

Wilde eend, dat kaartje is enorm graag gedaan, heb er nog zo eentje verstuurd naar een ander Seizoentje en zij had het ook pas gisteren gekregen. Dus in het vervolg neem ik Matice mee en wandel met hem naar jou toe, wedden dat je het dan eerder hebt :D . Ook jij bedankt voor de gelukwensen. Dat verwarmt mijn hart.

HVT, hoop dat jouw dochter ook geslaagd is, want denk me te herinneren dat ook zij examen had. Weet het nimmer zeker :oops: .

Oma-C, het doet me verdriet te lezen dat je weer zoveel last hebt. Denk echt dat dat vochtige weer ook meespeelt, heb zelf ook meer pijn dan anders. Niets aan te doen. Dan had jij gisteren een flinke wandeling gedaan.

MJ, dikke proficiat aan jouw manlief voor het slagen van de verlenging van zijn rijbewijs. Niet vergeten te zeggen hoor.

Anjelier , de kogel is door de kerk. Als we in de lente/zomer de voortuin terug gaan aanleggen, komen er krentenboompjes in. Je hebt ons volledig overtuigd. Met jouw vader nog alles goed ?

Muddy Maddy, ik dacht dat jij of zelfs jullie beiden vandaag naar de dokter moesten. Hoop dat alles goed gaat gaan. En is Gimly al een beetje beter ?

Vandaag de bovenverdieping volledig afvegen en dweilen en dan meteen nieuwe dekbedden leggen. Ben ik weer een tijdje mee bezig. En rond 14.00H even stoppen met wat ik bezig ben en gaan wandelen met Matice. Heb ik gelijk een frisse neus gehaald. En als we dan thuiskomen, doe ik door waar ik gestopt was.
Vanavond zeer zeker de vuilbak niet vergeten buiten te zetten.
Had me in de winkel vergist, had ananassap gekocht in plaats van gewoon sinaasappelsap. Het is wel lekker, maar iets te zoet vind ik.

Zo, ga onder de douche strompelen :) en dan beginnen aan het HH.

Ik wens jullie allemaal een mooie dinsdag, stuur jullie heel veel groetjes en een kudde sterkteknuffels.

Muddy Maddy

03 mar 2020, 09:04

Goede morgen seizoentjes,

Ze maken het ingewikkeld tegenwoordig. moet ik de uren van Ir. bevestigen hebben de MF ( lelijk woord excuse me) de website veranderd en kan er met geen mogelijkheid in. best dat er automatische bevestiging bestaat. ventje gaat vanavond eens kijken.
de afwas staat. ventje had een mergpijp gescoord en ik had de bouillon opgevangen in een grote pot om dan te gebruiken bij mijn soep, maar die heeft 'em weggegoten! de ovenschotel staat erop te dansen. want mozzarella geeft veel kaas. 't zal woensdag lamskoteletjes met bloemkool in kaassaus zijn, vanavond cordon blue. is ook met kaas.
Clive: nogmaals proficiat. neen, niemand van ons moet hier deze week naar de dokter. ventje moet wel en met ferme tegengoesting maandag een foto van zijn gebit laten trekken in zeebrugge.
tegengoesting omdat 'em dan een paar weken later naar de " stierenkeuring" moet in brussel en voor wat? hij is al afgekeurd varend personeel en gaat volgend jaar op pensioen. ventje mompelde gisteren tegen een bellende collega iets over Matice zijn ballen wat die stierenkeuring betrof. wat wel deze week moet gebeuren en dat ik al weer uitgesteld zie is dat ventje naar de pijnkliniek moet bellen voor een afspraak omdat die zijn uren en afspraken enzo beter kent dan ik. ik krijg de info pas op vrijdagmorgen en nu vrijdag is ventje van reserve voor wacht. dan kan die niet thuiswerken. als het zo verder gaat, laat ik de dokter binnen 6 weken zelf bellen naar de pijnkliniek, dan kan ventje er niet meer van tussen. hij is ook al gepikeerd dat ik binnenkort met moeder naar de kluis in de bank moet. want de bank is maar 's morgens open voor zulke zaken. hij ziet het al zo: dat hij elke vrijdag naar brugge zal moeten sjeezen om met haar naar de bank te rijden, omdat hij met pensioen is!
'n keikop, ik weet het. maar ik hou m'n mond. 't heeft geen zin van tegen hem in te gaan. bezorgd mij alleen maar meer stress. van die stress krijg ik opvliegers en hartkloppingen.
Gimly is erdoor. is aan het eten. gisteren heeft hij heel de dag geslapen. vanmorgen hoorde ik een concert maar ben rap weer ingedommeld. straks boodschappen en na de boodschappen de afwas. moet wel een handschoen aandoen want heb gisteren mijn trouwring moeten afdoen er zit contactexzeem op. na goud, kan ik ook niet tegen titanium al moeten we dat woord voorzichtig gebruiken want de ringen zijn van wish. ventje reageert er nu niet op. de voorlaatste ringen waren van witgoud en in engeland gekocht en daar reageert hij wel op. ook contactexzeem. als kind had ik al exzeem en de dokter zei dat dit terug kon gekomen zijn omdat ik nu onder enorme stress sta. met boodschappen moet ik toch in de buurt van de apotheek zijn en een zalfje gaan halen.
ga nu koffie twee halen en dan de rest doen, want ik loop weer achter. ik ben nochthans niet zo laat opgestaan.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

03 mar 2020, 09:16

Goede morgen seizoentjes allemaal, :wink:
Een zonnige groet, hopelijk blijft het zo
want we hebben nu al wel genoeg regen gehad denk ik...?

clive dank voor je overzichtje, zo blijf ik wat bij want
mijn hoofd is een zeef tegenwoordig, ik onthou niet veel... :oops:

M-M moeilijk om afspraken te maken als je geen agenda van je man
kan raadplegen.... sterke

Alle seizoentjes een fijne dagen hou de zon vast... :lol:

wilde eend 2

03 mar 2020, 12:01

Dag seizoentjes allemaal,
CLIVE : :-) dat heb ik ook al gedacht : we kunnen de post beter zelf gaan brengen ;-) Alhoewel met het weer van de laatste weken ..... het zou nogal een onderneming zijn hé :-)
OMA C : duimen voor beter en warmer weer , maar dat zal helaas nog even duren ....er komt nog regen aan ...
url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/regen]Afbeelding[/url]
Gisteravond zat hier buiten al een slak ..... 8O
Het enige wat we kunnen doen is , tevreden zijn met wat we hebben en met goede moed vooruit hé .... achteruit heeft niet veel zin en piekeren al helemaal niet ...... (hoor wie het zegt .. :wink: ) Ik vind die ondertiteling van OMA C altijd zo goed : iets om over na te denken ...
Courage voor iedereen voor vandaag ! Groetjes !!

Helena van Troje

03 mar 2020, 16:22

Vanmorgen gaan luisteren wat een stadsgenoot over de bibliotheek te vertellen had.
Was best interessant.
Daarna in diezelfde bibliotheek een beetje verder op verkenning gegaan op het hoogste verdiep.
Daar was ik nog niet geweest.
In diezelfde bib dan ook nog een stukje gegeten in Barbib.
Met de bus naar huis waar ik een mooie valpartij heb gedaan in de bus.
De chauffeur was nogal bruut...
Dan een mevrouw van de bus geholpen die er niet af geraakte omdat de afstap zo diep was.
Wij hoor, de rest movede weer niet,76 jaar en 72 jaar hielpen de mevrouw...de buschauffeur kwam toch ook eens zien.
Hij heeft dan overgenomen....
Voor vandaag alleen nog koken vrees ik want de boodschappen zijn ook al gedaan.

Nog een fijne namiddag allemaal.

Oma-C

03 mar 2020, 18:36

Afbeelding

Goede avone alle seizoentjes,
het was een zachte dag vandaag,
uit de wind en in de zon was het heerlijk
zo'n kwartiertje buiten zitten deed deugd
maar meer was te veel, nog niet echt warm genoeg...

wilde eens ik zie hier op het padje naar de brievenbus
ook al slijmsporen van slakken, vies is dat
maar slakken heb ik nog niet gezien :oops:
en die onderlijntjes verander ik af en toe,
ik vind dat leuk voor hen die ze graag lezen :lol: ...
ik heb er heel veel op een wordpagina staan,
keuze genoeg... en dagelijks vind ik er nog bij :wink:
ik haal ze gewoon van het internet...hier en daar...

Helena weer een totter gedaan, er zijn hele brute chauffeurs
ze houden geen rekening met de mensen die ze vervoeren
of die zitten of staan... onbeschofte boeren en boerinnen vind ik ze
sorry voor mijn uitdrukking, maar ik meen dat .. ze zien toch wie opstapt... :oops:

Hier vandaan een heel deel kaartjes afgewerkt...
de tafel kan weer eens leeggemaakt worden voor een tijdje :oops:

Ik wens jullie allen een gezellige avond en straks een goeie nacht...
groetjes allen en tot morgen :wink:

anjelierken

03 mar 2020, 22:54

Hallo iedereen,

Clive: ik denk ineens aan Pippi Langkous: die zegt," ik heb het nog niet gedaan, maar ik denk dat ik het kan".Toch schoon hé.Mensen denken altijd ( ik soms ook),dat je iets niet kan, omdat je het nog nooit gedaan hebt of te moeilijk is.Zo zie je maar, jezelf niet onderschatten :D .
Met vader alles oké, hij is wel stil, je moet steeds het gesprek beginnen, maar antwoord wel altijd.
Ananassap is wel heel zoet, vind ik ook, je kan het aanlengen met water.Als de ukjes hier zijn, leng ik ook vaak vruchtensap aan met water, en die vinden dat prima.Zo zoet hoeft echt niet.

In de namiddag even binnengewipt bij nichtje.Even kijken naar haar pasgeboren zoontje die het prima doet, eten en slapen.Is flink veranderd op die 3 weken tijd.

Morgen dagje in tuin werken, volgens weerman de beste dag van de week.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

04 mar 2020, 08:09

Goede morgen seizoentjes,

ventje moet nog beneden verschijnen, Gimly ligt op de dweil en ik zit hier.
beetje buikloop gehad en nu rugpijn, schouder,...
ik moest een "token" hebben om binnen te geraken in de site van sodexo. nu bijbestellen want ik heb maar voor 1 keer. Hoop dat het volgende week als Ir. hier is het droog en zonnig is want dan kan ze eens de ramen kuisen. 't is dringend nodig. ventje wou zo'n kärchergeval, maar is hem afgeraden.
zat gisteren een brief van watergenius in de bus. ventje moet nog kijken wanneer ze kunnen komen. vandaag komt de diepvries. ze komen nu na het nieuws. denk dat er veel gezegd hebben , ja tussen 12 en 14 uur is vervelend, want om 12 uur eten we en om 14 doen we een dutje.
over eten gesproken, toen ik naar de keuken ging om een pakje zakjes kateten: de vettige pan stond weer op het gasvuur. was gisteren cordon blue. vandaag lam met bloemkool in kaassaus.
ben naar de liedl gegaan, de helft dat in de app promo stond was al weg. heb toch een ijsbergsla los gekregen. overmorgen weer proberen. filiaalleister foeterde dat ze nu telkens de pakken gehakt netjes moest terug leggen. tuurlijk, als het promo ervan is zullen de mensen zoeken naar de hoogste houdbaarheidsdatum. ze gaan weer met rayonneke veranderen spelen want er stonden er veel leeg. En niet vanwege het biervirrus.
leesvoer ook gehaald, maar nog niet uitgelezen.
vandaag zeker nog ( ik weet het ik zeg het telkens weer en wat doe ik dan? niets) kaartjes maken. er moet een specialen bij.
Gimly speelde met een van zijn muizen en ook een zakje kreeg een mep. nu is hij zijn restje eten gaan opeten want straks komt pappie beneden en dan krijgt hij ook eten.
Er zit een vogeltje op het dak van de freule. dat mag daar niet zitten van Gimly. Hij is er tegen aan het mekkeren. :D
Nu ga ik een kopje koffie zetten en straks ventje er ook een geven.
volgens mijn meteo zou het droog blijven.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!