NACHTUILTJES (3) 2020
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle uiltjes
donker en grijs weer, ik moet wat opschieten
met de huistaken, want tegen 12u komt zoon
me halen om naar de cardioloog te gaan...
bakske laten aanhangen voor het hartritme te meten
moet 24u blijven zitten, kan dinsdag teruggebracht worden
de uitslag gaat naar de huisarts die kan dan eind
volgende week ineens mijn griepspuit zetten,
dan ben ik "hopelijk" weer even van dokters vanaf
Fijne dag allen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede morgen allen
Donker triestig weer, straks naar de winkel is nodig de muizen liggen dood
Frankje grapjas, wel goed gedaan
Op het werk van een van mijn dochters is de corona uitgebroken
ze moeten zich allen laten testen, geen nood hoor pas een afspraak op vrijdag
dan nog wachten op de uitslag, er is maar iets dat vlug en dat is corona
Op de unief in Brussel ook corona, Alyssia en alle studenten
moeten studeren via de pc, en wij maar klagen en zagen over kleinigheden,
voor de jeugd is het veel erger dan voor ons, hun leven moet nog beginnen
Wens aan allen een fijne dag, assa
Donker triestig weer, straks naar de winkel is nodig de muizen liggen dood
Frankje grapjas, wel goed gedaan
Op het werk van een van mijn dochters is de corona uitgebroken
ze moeten zich allen laten testen, geen nood hoor pas een afspraak op vrijdag
dan nog wachten op de uitslag, er is maar iets dat vlug en dat is corona
Op de unief in Brussel ook corona, Alyssia en alle studenten
moeten studeren via de pc, en wij maar klagen en zagen over kleinigheden,
voor de jeugd is het veel erger dan voor ons, hun leven moet nog beginnen
Groetjes van assa
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Hallo,
Strakjes om een warme muts,nu we nog kunnen, want het zal deze winter veel wandelen worden, en ik heb een teer hoofdje
Ivette, uitslag gekregen?
Oma-c, ook controle!
Assa, hoe is met je benen?
Yorkske, mis ook Lio maar durf niet te gaan met de studenten, Gent unif komt in t rood!
Gisteren is dochter om twee grote pompoenen geweest,met mondmasker op, doet toch raar!
Mooi zonnig fris weertje, lees hier dat het niet overal zo is, de was hangt buiten.
Deze middag komt Poetske, geef haar de orders en ben weg, om 15u staat A. op ,dan kan zij naar boven.
Greetie
Strakjes om een warme muts,nu we nog kunnen, want het zal deze winter veel wandelen worden, en ik heb een teer hoofdje
Ivette, uitslag gekregen?
Oma-c, ook controle!
Assa, hoe is met je benen?
Yorkske, mis ook Lio maar durf niet te gaan met de studenten, Gent unif komt in t rood!
Gisteren is dochter om twee grote pompoenen geweest,met mondmasker op, doet toch raar!
Mooi zonnig fris weertje, lees hier dat het niet overal zo is, de was hangt buiten.
Deze middag komt Poetske, geef haar de orders en ben weg, om 15u staat A. op ,dan kan zij naar boven.
Greetie
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Weeral bijna middag...
maar 'k heb mijn voormiddag goed gevuld, kasten uitgeruimd in de berging.
Gisteren al boven aan het ruimen geweest, nu nog afspraak maken voor het containerpark.
Greetie, ik start de winterwandelingen ook steeds met een muts maar na nauwelijks een km zit die meestal in de rugzak.
Dat de jeugd de grote slachtoffers zijn van Corona, zoveel dat ze niet meer mogen en kunnen, daar ben ik het mee eens
maar helaas beseffen ze het zelf niet genoeg en houden zich daardoor dan ook niet aan de regels; een groot gedeelte dan toch.
maar 'k heb mijn voormiddag goed gevuld, kasten uitgeruimd in de berging.
Gisteren al boven aan het ruimen geweest, nu nog afspraak maken voor het containerpark.
Greetie, ik start de winterwandelingen ook steeds met een muts maar na nauwelijks een km zit die meestal in de rugzak.
Dat de jeugd de grote slachtoffers zijn van Corona, zoveel dat ze niet meer mogen en kunnen, daar ben ik het mee eens
maar helaas beseffen ze het zelf niet genoeg en houden zich daardoor dan ook niet aan de regels; een groot gedeelte dan toch.
Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Rita, ik vind niet dat we zoveel compassie moeten hebben met de jeugd: de meesten hebben toch een smartphone, een computer met spelletjes enz.
Ik vraag me af als ze op hun kot in Gent computerles krijgen of ze dan veilig in hun kot (alleen) gaan blijven of toch samen en onveiliger gaan samenkomen?
Dag maatjes,
Christa heeft me gisteren naar de huisarts gevoerd anders zou ik te voet gegaan zijn want ik vertrouw me momenteel niet op de fiets.
De huisarts heeft een cardiogram genomen en naar mijn hart geluisterd. Gevolg: ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt in het AZ van Rumbeke: daar kon ik alleen nu maandagnamiddag terecht (als Vicky kwam kuisen) of anders kon het pas eind november.
Mijn gezondheid gaat voor alhoewel het maandag zwaar zal worden: 's morgens moet ik in het AZ Bruggesteenweg in Roeselare mijn 3e gelspuit halen en dan in de namiddag voor dat onderzoek. 's Morgens kan ik met de 2 bussen weg en mijn allerliefste dochter zal in de namiddag een uurtje vrij nemen om naar Rumbeke te voeren.
Intussen is het kuisprobleem ook opgelost: Vicky komt dinsdagnamiddag: oef!
Ik zal toch blij zijn dat ik al maandag bij de cardioloog kan want mijn bloeddruk blijft heel hoog en maakt me bang, nu zeker geen Corona Nieuws volgen!
Gisteren het de huisarts gevraagd: ik mocht gemaskerd naar de kapper (ik zit daar toch alleen) en vanmiddag naar Molendries hier in Gits waar ik gereserveerd had met mijn
buren die zoveel doen voor mij. Het was er heel veilig: de tafels heel ver uit mekaar en het was er zeer lekker, hun weekmenu's staan op hun site,(keuze uit 3 menu's) verzorgde bediening op verwarmde borden ik koos voor rode zalm in bacon mijn buur voor steak met frietjes en slaatje. We kregen nog een gratis koffie met cake met onze Okra kaart!
Ik hou me kalm, zal me er wel (hopelijk)doorslaan!
Ik heb weer al veel aan mijn man gedacht die zo vaak naar de kliniek moest en nooit klaagde of ongerust was, ik ben daar een grote sukkel bij!
allemaal groetjes uit Gits en tot later!
Ik vraag me af als ze op hun kot in Gent computerles krijgen of ze dan veilig in hun kot (alleen) gaan blijven of toch samen en onveiliger gaan samenkomen?
Dag maatjes,
Christa heeft me gisteren naar de huisarts gevoerd anders zou ik te voet gegaan zijn want ik vertrouw me momenteel niet op de fiets.
De huisarts heeft een cardiogram genomen en naar mijn hart geluisterd. Gevolg: ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt in het AZ van Rumbeke: daar kon ik alleen nu maandagnamiddag terecht (als Vicky kwam kuisen) of anders kon het pas eind november.
Mijn gezondheid gaat voor alhoewel het maandag zwaar zal worden: 's morgens moet ik in het AZ Bruggesteenweg in Roeselare mijn 3e gelspuit halen en dan in de namiddag voor dat onderzoek. 's Morgens kan ik met de 2 bussen weg en mijn allerliefste dochter zal in de namiddag een uurtje vrij nemen om naar Rumbeke te voeren.
Intussen is het kuisprobleem ook opgelost: Vicky komt dinsdagnamiddag: oef!
Ik zal toch blij zijn dat ik al maandag bij de cardioloog kan want mijn bloeddruk blijft heel hoog en maakt me bang, nu zeker geen Corona Nieuws volgen!
Gisteren het de huisarts gevraagd: ik mocht gemaskerd naar de kapper (ik zit daar toch alleen) en vanmiddag naar Molendries hier in Gits waar ik gereserveerd had met mijn
buren die zoveel doen voor mij. Het was er heel veilig: de tafels heel ver uit mekaar en het was er zeer lekker, hun weekmenu's staan op hun site,(keuze uit 3 menu's) verzorgde bediening op verwarmde borden ik koos voor rode zalm in bacon mijn buur voor steak met frietjes en slaatje. We kregen nog een gratis koffie met cake met onze Okra kaart!
Ik hou me kalm, zal me er wel (hopelijk)doorslaan!
Ik heb weer al veel aan mijn man gedacht die zo vaak naar de kliniek moest en nooit klaagde of ongerust was, ik ben daar een grote sukkel bij!
allemaal groetjes uit Gits en tot later!
Ivette
-
Mijn portie vitamine D heb ik gehad voor vandaag.
10 km door Heuvelland, altijd even mooie. Ik kom er zo graag terug.

Had die toren 71 jaar geleden omgevallen dan was ik er nu niet meer, mijn wieg stond er pal onder.

Hoe begin je daar nu aan, twee ijsjes en een mondmasker ?

En natuurlijk mogen de paddestoeltjes niet ontbreken, 't is immers herfst

Achteraf, een werk van barmhartigheid : de dorstigen laven. Buiten Coronaveilig.

10 km door Heuvelland, altijd even mooie. Ik kom er zo graag terug.

Had die toren 71 jaar geleden omgevallen dan was ik er nu niet meer, mijn wieg stond er pal onder.

Hoe begin je daar nu aan, twee ijsjes en een mondmasker ?

En natuurlijk mogen de paddestoeltjes niet ontbreken, 't is immers herfst

Achteraf, een werk van barmhartigheid : de dorstigen laven. Buiten Coronaveilig.

Oud maar niet Out
-
Goede morgen 
De steunzolen zijn klaar, ondertussen naar de zorgwinkel om antislip medinasokjes
voor 's avonds op de koude vloer!
Rietjes, mooi toch het heuvellandschap, wij zijn al blij als we een brug overrijden
Ivette, courage vandaag drukke dag en hopelijk met goede resultaten!
Rinske, alles goed?
Nog een Strijkje doen, bladeren opkuisen op het voetpad en wat wieden.
Dag is terug gevuld
Greetie
De steunzolen zijn klaar, ondertussen naar de zorgwinkel om antislip medinasokjes
Rietjes, mooi toch het heuvellandschap, wij zijn al blij als we een brug overrijden
Ivette, courage vandaag drukke dag en hopelijk met goede resultaten!
Rinske, alles goed?
Nog een Strijkje doen, bladeren opkuisen op het voetpad en wat wieden.
Dag is terug gevuld
Greetie
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Onbezorgd , goed omringd, wat brengt de toekomst voor dit klein meisje ?
Een heel andere wereld ? is de vraag.

Kijk telkens vertederd naar de foto’s van baby’tje Eleanor. Herinneringen komen boven en die gaan naar ons twee achterkleinkinderen Rhune en Romy.
Romy weende wanneer ze gisteren voorbij de afslag op de baan naar ons passeerde..
Moeilijke tijden voor iedereen, voel me gelaten en onderga. Moet Staf er regelmatig op attent maken
handgel te gebruiken als we terug in de auto komen.
Wat er ook beslist zal worden er zullen altijd mensen zijn die het aan hun laars lappen.
Ivette, moeilijke tijden voor jou. Hoop dat zede boosdoener vinden en je naar huis sturen met medicatie welke je ritme regelt.
Paddestoelen spotten, durf geen boswandeling met Staf maken. Kijk uit naar wat jullie tegenkomen.
Nog een fijne droge zaterdag
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede middag allen
Zeer mooie foto's gezien, leuk met de kindjes
Ivette wat je daar schrijft vindt ik niet kunnen,
denk je nu echt dat de jeugd het gemakkelijk heeft, je vergist je zij zien meer af dan wij
niet omdat ze niet kunnen leven en uitgaan gelijk vroeger, maar omdat ze hun vrienden missen,
daar de meeste scholen gesloten zijn, moeten zij studeren via pc, is zeker niet aangenaam,
en ja in Brussel daar leven ze gelijk zotten "dat zijn niet onze kinderen en kleinkinderen"
wij hebben de goede tijd gehad zonder al dat gedoe, het leven was gemakkelijker dan nu
Heb mijn gedacht gezegd, stop voor vandaag
Frankje zeer mooie creatie, zie er graag met kindjes
Zeer mooie foto's gezien, leuk met de kindjes
Ivette wat je daar schrijft vindt ik niet kunnen,
denk je nu echt dat de jeugd het gemakkelijk heeft, je vergist je zij zien meer af dan wij
niet omdat ze niet kunnen leven en uitgaan gelijk vroeger, maar omdat ze hun vrienden missen,
daar de meeste scholen gesloten zijn, moeten zij studeren via pc, is zeker niet aangenaam,
en ja in Brussel daar leven ze gelijk zotten "dat zijn niet onze kinderen en kleinkinderen"
wij hebben de goede tijd gehad zonder al dat gedoe, het leven was gemakkelijker dan nu
Heb mijn gedacht gezegd, stop voor vandaag
Frankje zeer mooie creatie, zie er graag met kindjes
Laatst gewijzigd door Assa op 16 okt 2020, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van assa
-
Gefietst met bubbelken naar den A..i, en daarna blijven fietsen was heel goed weertje.
Een attractie gezien langs de baan

Ge moet het maar durven! Risico beroep toch.
Wat gaan ze ons melden??? Strakjes horen we het!
Fijne avond
Greetie
Een attractie gezien langs de baan

Ge moet het maar durven! Risico beroep toch.
Wat gaan ze ons melden??? Strakjes horen we het!
Fijne avond
Greetie
-
Goeie frisse morgen....
Na het nieuws van gisteren heb ik slecht geslapen.
Alles nog eens nagepiekerd en tot de conclusie gekomen dat de regels goed opvolgen het enige is wat we er zelf kunnen aan doen.
Hopelijk volgt iedereen ze hoe zwaar het voor sommigen ook is.
'k heb wel te doen hoor met die mensen die hun brood moeten verdienen met en in de horeca.
Plannen voor vandaag ???
Die zijn er nog niet, alleen straks naar de markt gaan om vis en groenten/fruit.
Ja Greetie, 't is letterlijk en figuurlijk OPkijken naar die mannen hé.
Na het nieuws van gisteren heb ik slecht geslapen.
Alles nog eens nagepiekerd en tot de conclusie gekomen dat de regels goed opvolgen het enige is wat we er zelf kunnen aan doen.
Hopelijk volgt iedereen ze hoe zwaar het voor sommigen ook is.
'k heb wel te doen hoor met die mensen die hun brood moeten verdienen met en in de horeca.
Plannen voor vandaag ???
Die zijn er nog niet, alleen straks naar de markt gaan om vis en groenten/fruit.
Ja Greetie, 't is letterlijk en figuurlijk OPkijken naar die mannen hé.
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie grijze morgen allemaal

Groetjes van meme-rietje,
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

en stay safe....allemaal,
want het is niet leuk in deze tijden
maar we kunnen alleen voorzichtig zijn...
en hopen dat iedereen 'oppast'
Sterkte allemaal, en blijven hopen
dat "het spook" ooit verdwijnt
Groetjes en tot......
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat"