Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

20 sep 2021, 10:43

Goeie maandagmorgen

Dikke mist hier en frisjes.
Voor deze namiddag staat er een fietstocht met traktaat achteraf op het programma; we hebben de zon dus nodig.
Roepen jullie allemaal eens mee :

ZON KOM
Oud maar niet Out

corry

21 sep 2021, 08:23

Omadina, komt je deze prent bekend voor ? 🤗😏
Afbeelding

Goede zonnige en frisse morgen.

Een mooie dag komt eraan.
Heb een afspraak in Wenduine met een sennetmaatje welke bij de uiltjes schrijft. Komt ook regelmatig hier lezen.

Veveke, heeft de tuinman jullie tuin beplant met wat nu al kan van vaste planten.
Hier heeft alles zijn plek gekregen, heeft noch nooit zo mooi geweest.
En onkruidvrij. 🤩

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Stout buurtje haar dakje noch niet gemaakt, heeft al meerdere malen een opmerking door de syndicus gekregen. 🥺

Pluk de dag, ga ik ook doen, het zeetje zien, Staf brengt me tot aan zee, moet dan geen helling doen.

Groetjes en tot dan

Corry

Voor de rest niet veel te melden,
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

21 sep 2021, 09:20

Goeie zonnige morgen

Corry, we hebben nog heel wat mooie plaatjes van jou in ons archief zitten hoor.
't waren ...euh... 't zijn een voor een prachtige creaties.

Je tuintje ziet er piekfijn uit, met nog wat zonnige dagen op komst wordt dat genieten.

Doe haar de groeten en zeg maar dat ook ik uitzie naar een ontmoeting.

Gisteren hebben wij het echt getroffen voor de fietstocht, een mooie vlakke rit en een gezellig samenzijn achteraf met de hele groep op een mooie buitenlokatie.

Vandaag wat kalmer... er moet wat gewerkt worden, alhoewel met dit mooie weer binnen blijven :?: :lol:
NEE, we zien wel deze middag.
Oud maar niet Out

vera-maria

21 sep 2021, 09:20

Goedemorgen allemaal!
Hier schijnt de zon volop in de lounge yeh!
Gisteren ook volop zon, inieder geval waar wij waren, wij waren zondag en maandag op verplaatsing in Edegem!
Heb alles bijgelezen…
Daarnet hebben ze onze nieuwe eettafel en stoelen geleverd, zal efkes wennen zijn want we hadden voordien een witte glazen tafel en zwarte lederen stoelen, en nu is het een houten zwarte tafel en cognackleurige stoffen stoelen, maar ziet er mooi uit!
Corry de hovenier is verwittigd dat alles klaar ligt om de tuin opnieuw aan te leggen, maar ik denk dat het eerder oktober zal zijn vooraleer hij hier zal beginnen! Jou tuintje ziet er picobello uit!
Voor mij word het eens een rustige dag vandaag en hoop morgen ook, heb er nood aan want heb hectische dagen achter de rug!
Ik ga swifferen, nog een fijne dinsdag en tot later daag…
You only have one life...live it!

meme-rietje

22 sep 2021, 08:14

goeie morgen alle maal
Corry jou hofje is goed gelukt

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

22 sep 2021, 08:35

Samen op den draai, Wenduine de plaats waar we graag samenkomen
Afbeelding
Greetie ons uilensnuitjes maatje was er ook bij.
We hebben genoten van zicht op zee, taterwater, een lachsalvo’s , lekker eten viel me tegen. Daar ga ik nooit meer.

Afbeelding

Vandaag een beetje traag, beide knietjes zijn moe.

Corry

omadina

22 sep 2021, 08:56

Goede morgen,

Goede morgen aan jullie allemaal,

Corry, ja hoor herinner me het zeker, ik had die foto met jouw mooie bewerking ook opgeslagen, ik koester die zeker. Mijn drie meisjes, nu alle drie zelf mama van tieners. Wat vliegt de tijd....Dank je wel voor de mooie bewerking. Als ze op 3 oktober bij me op bezoek komen zal ik die eens tonen...ja de kleinkinderen zullen er ook wel van genieten. Ik geniet ook van de foto's van jullie huis en tuin, en met de maatjes.

Er zijn wel wat sluierwolken, maar de zon doet toch haar best, dus zullen we er maar van genieten, en de was nog een dagje uitstellen, want ik ken mezelf, mooi weer of niet, dan wil ik in de namiddag strijken en alles zo vlug mogelijk terug in de kast hebben...

Geniet ook maar van het mooie weer en van jullie familie en vrienden !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

23 sep 2021, 08:33

Goedemorgen

Prachtig kantwerk, bewondering groot voor de natuur.
Afbeelding

Veel niet te melden, in het kort geschreven, dagelijkse dingen die voorspelbaar zijn, zou eens graag verrast worden met iets waar ik al lang op wacht, bezoek van onze zoon.

Groetjes

Corry

meme-rietje

23 sep 2021, 08:45

goeie morgen allemaal
    Elckerlyk is waker geschoten
    ze plannen weer uitstapjes in oktober
    we gaan eens op sneukelroute in Kortrijk, vertrekken hier met de trein
    er is weer eens een ontbijt en een kaas en wijnavond
    en heb me voor alledrie ingeschreven

Afbeelding

Ritavdm

23 sep 2021, 11:19

Goeiemorgen

Werken in de straat
    Telenet aan/uit/aan ........

Groot gelijk meme-Rietje dat je je voor alles inschrijft, onder de mensen komen is oh zo belangrijk.

Wondermooi wat de natuur ons biedt
    maar
    je moet er oog voor hebben
    Oud maar niet Out

Ritavdm

23 sep 2021, 18:08

Wij hebben deze namiddag ook nog maar eens van het mooie weer geprofiteerd om buiten te komen.
    Kemmelbergwandeling, 8 km, pittig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het drankje kiezen achteraf was ook niet makkelijk :lol:

Afbeelding
    Oud maar niet Out

meme-rietje

24 sep 2021, 08:14

goeie morgen iedereen
    ik heb hier weeral mooie foto's tegengekomen

Afbeelding

Ivette

24 sep 2021, 11:39

Ik ben al liever op mijn gemak thuis waar ik alles kan doen wat ik nog goed kan en graag doe, het werk verdeel zoals ik zelf wil en dat is toch ook veel waard! Zo heb ik woensdag veel gewassen, buiten gedroogd en 's avonds dan content in een fris, goed riekend bed gekropen.
    Ik ben dinsdag naar de markt in Roeselare geweest, die is weer gewoon als vroeger: geen mondmasker meer, overal rondlopen, kramen weer op hun vroegere plaats: ik jeun me er weer! Ik heb veel vis (ook voor Christa) en varkenswangetjes en bloedworst gekocht (die maakt die beenhouwer nog zelf)ik kan dus weer weg, als het volgende dinsdag slecht weer wordt blijf ik gewoon thuis! Ik kocht ½ kg garnalen om er bijna een uur aan te pellen maar ze kosten maar 8€ per kg, in september zijn ze altijd goedkoop zeeeer lekker niets kan die smaak evenaren maar zoveel werk aan!
    Morgen ga ik met mijn buren op verrassingsreis met Sima Tours, natuurlijk met mondmasker en Covid safe ticket. We vertrekken al om 7u dus wordt het vroeg opstaan maar voor één keer heb ik het er voor over!
    Gelukkig wordt er goed weer voorspeld maar toch voorzie ik zo'n kap-fleece-vest, dat draag ik graag, makkelijk en nog warm genoeg, kan ik ook met de mouwen ombinden als het me te warm wordt!
    Ik kom achteraf wel verslag over die verrassingsdagtrip uitbrengen!
    Ivette

corry

24 sep 2021, 12:04

Daar heb ik heel veel bewondering voor zolang ze maar buiten blijven.🤪
    Afbeelding

Goede middag

Enkele hapjes met een glaasje witte wijn in ons tuintje gegeten en gedronken.
    Het was daar goed, zit terug binnen de zon is mijn vriendje niet, heb dinsdag overdaad gedaan, nadien knie gloeiend heet, is nog een beetje ontstoken.

Staf is onkruid aan het wieden, kan niet rustig in de zetel zitten is opgefokt door Medrol.
    Maandag op controle en zeker bloedtransfusie.
    Is minder te lezen door deze medicatie maar gaf het zelf aan dat hij nieuw bloed nodig had.

Fietsen doe ik dagelijks 3 keer 15 minuten, met muziek in mijn oortjes, en vermoeid nadien.
    Zou het de leeftijd zijn of de ingreep, een beetje van allebei

Nog een fijne vrijdag, wij eten konijn met verse appelmoes en eigengemaakte frietjes, voor mij een kleine portie.😒

Corry

Ritavdm

24 sep 2021, 13:11

Goeie middag

De mosseltjes hebben gesmaakt :wink:

De zon is zowat aan 't jojoën hier
    straks toch nog een toertje gaan doen
    maar 'k mag me niet teveel vermoeien

want morgen is het feest

Afbeelding

een jaartje enkele weken te laat :wink: