In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Oeps.... Mijn tekst is weg toen mammyretro de hare postte
.
Te laat voor alles over te doen.
Was er weer te laat achter dat ik afgemeld was. Daar denk ik nooit aan.
Iedereen erg bedankt voor de kaarsjes en duimen en de gedachten aan ons.... Dat doet echt deugd.
Eerst MM nog een fijne verjaardagsavond wensen, hopelijk is de ganse dag goed geweest !
Al posten, (me zó 'liggen' hebben
)
Te laat voor alles over te doen.
Was er weer te laat achter dat ik afgemeld was. Daar denk ik nooit aan.
Iedereen erg bedankt voor de kaarsjes en duimen en de gedachten aan ons.... Dat doet echt deugd.
Eerst MM nog een fijne verjaardagsavond wensen, hopelijk is de ganse dag goed geweest !
Al posten, (me zó 'liggen' hebben
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Manlief heeft gisteren een ct scan gehad voor de pancreas, doel is kijken of er vocht zit. In de longen heeft hij ook vocht zitten. Hij krijgt daarvoor elke dag 3 'pikkante' sp
uiten, zodat het vocht vlugger weg is. Maar het zijn venijnige prikken, het duurt wat éér alles er ingespoten is.
Morgen gaan ze kijken of ze alle buisjes en draden en hartkastje met toebehoren kunnen verwijderen, dan zou de genezing kunnen beginnen. Nu doet alles pijn van al wat in en aan zijn lichaam vastzit.
De gal is volledig weg maar ze hebben ergens, onvrijwillig (lees : eigen schuld) een slipje in gemaakt, zodat ze daar een stent hebben moeten steken die er binnen zoveel weken weer uit moet, dat is weer binnen, met verdoving, en de volgende dag naar huis.
Posten (ze gaan me niet liggen hebben nu !
)
uiten, zodat het vocht vlugger weg is. Maar het zijn venijnige prikken, het duurt wat éér alles er ingespoten is.
Morgen gaan ze kijken of ze alle buisjes en draden en hartkastje met toebehoren kunnen verwijderen, dan zou de genezing kunnen beginnen. Nu doet alles pijn van al wat in en aan zijn lichaam vastzit.
De gal is volledig weg maar ze hebben ergens, onvrijwillig (lees : eigen schuld) een slipje in gemaakt, zodat ze daar een stent hebben moeten steken die er binnen zoveel weken weer uit moet, dat is weer binnen, met verdoving, en de volgende dag naar huis.
Posten (ze gaan me niet liggen hebben nu !
-
Voor zijn hartritmestoornissen , die hij trouwens niet meer zou gehad hebben (vind ik heel raar) zou hij langs de lies , een ader die daar verantwoordelijk voor is, moeten laten toestanden. Heeft hij daarna nog last wordt het een pacemaker, dat is de tweede optie .
Puntje is dat hij voor dat toestanden van de ader naar Bonheiden moet, in Mechelen doen ze dat niet (iedereen moet leven zeker, he ?
) . Dat tot daar aan toe.
Ik ga stoppen, wat tv kijken, de zinnen wat verzetten.....
Moet trouwens ook nog eens alles van jullie goed lezen, ik heb de indruk dat ik iets vergeet..... Ik kom er nog wel op.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
En nog eens allemaal erg bedankt voor mee te leven met ons.....
Puntje is dat hij voor dat toestanden van de ader naar Bonheiden moet, in Mechelen doen ze dat niet (iedereen moet leven zeker, he ?
Ik ga stoppen, wat tv kijken, de zinnen wat verzetten.....
Moet trouwens ook nog eens alles van jullie goed lezen, ik heb de indruk dat ik iets vergeet..... Ik kom er nog wel op.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
En nog eens allemaal erg bedankt voor mee te leven met ons.....
-
Foutje rechtzetten : 'toestanden' moet natuurlijk zijn : ' toebranden '.
Zo, en nu naar beddegem..... Tot morgen
Zo, en nu naar beddegem..... Tot morgen
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
Goedemorgen , we zitten al in de helft van de week, , woensdag voor mij wandelen met de club, vandaag gaan we naar mijn geboorte dorp, ,
hopelijk blijft het droog, ,geen bovenkuis zoals ik wilde, , ik heb pijn aan de schouder, gisteren de ramen gekuisd ,
,
Mj ,veel sterkte voor jou en je ventje, ,
Fijne dag vandaag ondanks de regen
Mj ,veel sterkte voor jou en je ventje, ,
Fijne dag vandaag ondanks de regen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen beste seizoentjes,
iedereen bedankt voor de virtuele verjaardagswensen. via de post heb ik nog geen kaartjes gezien behalve de 4 die er hangen. misschien vandaag krijgen we een postbode te zien.
schoonmoeder heeft gebeld maar die is snipverkouden dus verstond ik helemaal niet wat ze zei. ze klonk weer heel in de war.
mijn moeder belde naar ventjes gsm want de mijne reageerde niet volgens een bandje. raar.
Dan heeft vriendin 1 me gebeld. ik heb voor alle andere nummers een nieuwe ringtone van crazy frog. dat liedje dat iedereen behalve mij irritant vind.
veel gsm wensen en wensen op mijn tijdlijn.
Suus had voor een verrassing gezorgd. ik kreeg een doos aan de deur die verdacht licht was voor die draak die ze voor me gaat maken. doe ik die open en komt er daar een helium ballon uit met happy birthday to you en een gedrukt foto kaartje van ons twee toen Suus hier de eerste keer was.
van ventje een boek gekregen en een dvd en van Gimly een kettingje met zijn poot en een fles amaretto uit de ldl.
Suus en Jo hebben nu een lat relatie en dat gaat beter. we hebben ook even allebei onze tranen laten lopen omdat Hans er niet bij kon zijn.
we hebben chinees gegeten en vandaag weer omdat de diepvries vol zit.
ventje heeft naar het voetbal gekeken en is om 4 uur opgestaan. ik was wakker geworden door zijn voetstappen op de trap en het licht in de badkamer en ben dan terug naar boven getrokken om de rest van mijn boek van david baldaci uitgelezen. vanavond kan ik dan mijn verjaardagskado beginnen lezen: apples never fall van liliane moriarty.
vanmorgen vroeg dan ready player one ( een van de dvd's) en Frozen ( nummer 2, ook van Gimly)
Gimly had ik vergeten gisteren snoepjes te geven als traktatie van mij voor mijn verjaardag. hij heeft ze dan om 5 uur ' s morgens gehad.
het was een leuke dag.
vandaag nog een beetje nagenieten.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe. MJ: veel moed aan jou en R.
iedereen bedankt voor de virtuele verjaardagswensen. via de post heb ik nog geen kaartjes gezien behalve de 4 die er hangen. misschien vandaag krijgen we een postbode te zien.
schoonmoeder heeft gebeld maar die is snipverkouden dus verstond ik helemaal niet wat ze zei. ze klonk weer heel in de war.
mijn moeder belde naar ventjes gsm want de mijne reageerde niet volgens een bandje. raar.
Dan heeft vriendin 1 me gebeld. ik heb voor alle andere nummers een nieuwe ringtone van crazy frog. dat liedje dat iedereen behalve mij irritant vind.
veel gsm wensen en wensen op mijn tijdlijn.
Suus had voor een verrassing gezorgd. ik kreeg een doos aan de deur die verdacht licht was voor die draak die ze voor me gaat maken. doe ik die open en komt er daar een helium ballon uit met happy birthday to you en een gedrukt foto kaartje van ons twee toen Suus hier de eerste keer was.
van ventje een boek gekregen en een dvd en van Gimly een kettingje met zijn poot en een fles amaretto uit de ldl.
Suus en Jo hebben nu een lat relatie en dat gaat beter. we hebben ook even allebei onze tranen laten lopen omdat Hans er niet bij kon zijn.
we hebben chinees gegeten en vandaag weer omdat de diepvries vol zit.
ventje heeft naar het voetbal gekeken en is om 4 uur opgestaan. ik was wakker geworden door zijn voetstappen op de trap en het licht in de badkamer en ben dan terug naar boven getrokken om de rest van mijn boek van david baldaci uitgelezen. vanavond kan ik dan mijn verjaardagskado beginnen lezen: apples never fall van liliane moriarty.
vanmorgen vroeg dan ready player one ( een van de dvd's) en Frozen ( nummer 2, ook van Gimly)
Gimly had ik vergeten gisteren snoepjes te geven als traktatie van mij voor mijn verjaardag. hij heeft ze dan om 5 uur ' s morgens gehad.
het was een leuke dag.
vandaag nog een beetje nagenieten.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe. MJ: veel moed aan jou en R.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
een grijze dag weer, maar ik moet niet buiten zijn
Mijn zoon brengt de boodschappen, hij heeft
dubbel shift nu schoondochter deze maand
terug moet werken via de VDAB
Zoon doet de boodschappen voor de schoonmoeder ook
Hij wil voorzichtig zijn nu er weer een ander beest
mee rondwaart...allemaal masker op en afstand houden
en handen ontsmetten dan kunnen we misschien
op kerstavond bij hen onze avond doorbrengen
zoals elk jaar
M-M, jij was net voor mij
leuke verjaardag had, en het weer zat ook mee
en leuk met al die verrassingen
Bekske, mooi winterplaatje, de sneeuw mag
nog even wegblijven.... ook al is het mooi achter 't glas
Hou je zo gezond mogelijk en sterkte voor de pijnen
mammyretro, goed kleden als je gaat wandelen, en masker op
we willen je niet ziek zien worden, sterkte en moed...
M-J, Hopelijk komt het allemaal in orde, ik vind dat er
dar rare dingen gebeuren in het ziekenhuis, maar ja
ik ben geen dokter en ik kan alleen maar hopen dat
jouw man na alle beslommeringen spoedig beter wordt
De kaars blijft branden en de duimen staan...
Als je de tekst eerst op een word pagina zet ben je
het niet kwijt als het ontsnapt bij de berichten...
je hebt dan een kopie (t is maar een tip hoor
wilde eend, sterkte en moed, niet leuk al die
dokters te moeten zien...
Alle seizoentjes een fijne woensdag en blijf gezond!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
MJ, ik wens jou en manlief heel veel sterkte. Manlief hier vraagt trouw elke ochtend als ik mijn PC open doe, hoe het met jouw manlief gaat. Vandaag heeft hij zelfs de led kaarsjes al aangedaan voor jullie, want ik was wat later op vandaag. Jullie zitten echt in onze gedachten.
Bekske, dat is toch wel één van jouw talenten, zulke mooie plaatjes zetten.
Ik ga dadelijk op mijn gemak boven beginnen, de dekbedovertrekken zitten al in de wasmachine. Tussendoor moet ik af en toe een kleine rustpauze inlassen. Gisteren naar de pneumologe gegaan, ben volgens haar nog niet volledig hersteld. Maar als ik haar beloofde het thuis kalm aan te doen en regelmatig wat te rusten, moest ik niet worden opgenomen, dat was een pak van mijn hart. Volgende week moet ik al terug op controle. Waar ik ook moest voor oppassen is het weer buiten, = mistig en vochtig en dat is , net als bij zoveel mensen , slecht weer voor zowat alles, maar ook voor mijn longen. Maar heb altijd een mondmasker aan en dat scheelt.
Ik zit een beetje in een dilemma . Mijn overburen schuin tegenover is een leuk koppel van medio 70 jaar. Normaal gezien komen die zo een tijdje voor Kerst hier gezellig iets drinken. Maar probleem is dat beiden gekozen hebben van zich niet te laten vaccineren en dat is dus mijn dilemma. Toch uitnodigen of niet. Vorig jaar ging dat dan niet met de bubbels van toen, dus toen was het normaal dat we ze niet uitnodigden.
Weet echt niet hoe ik dat ga oplossen. Manlief heeft liever van niet omdat hij bang is voor mij.
Ofwel moeten ze een negatieve zelftest doen en negatief zijn natuurlijk. Maar is dat niet te onbeleefd hen dat te vragen ? Ach, we zullen er wel uitkomen.
Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een mooie woensdag . Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Eerst en vooral MJ wij blijven duimen voor een goed herstel van manlief.
Bonheiden, Lier en Sint-Maarten en ik dacht nog een ziekenhuis maar weet niet meer welk, vormen samen een ziekenhuiscluster.Dat heeft de overheid zo beslist.
Bonheiden gaat over alles wat hart betreft en Lier heeft de nierdialyse en co onder zijn vleugels.
Omdat er anders teveel expertise verloren gaat en omdat er teveel dure toestellen onbenut blijven, als alles zo versnipperd is in kleinere eenheden.Dat is al een hele tijd zo hoor.Dat danken we aan Maggie de Block.
Bon, we moeten van onszelf naar de Brico met de auto.
Dat wordt dus uitstelgedrag...
Ik moet een lamp uitdraaien in de living om met mijn liefste glimlach aan de een of de andere daar te vragen wat er "in de plaats van" nog bestaat.Spot met grote diameter.
We gaan een trapladdertje halen in de garage.
Komen daar de was tegen die uitgezwierd is.
Hangen die dus eerst op.
Komen buiten de vuilzakken tegen die vandaag aan de straat moeten gezet.
Doen we dan ook maar eerst.
Komen daar ook nog een TL lamp tegen die bij de recupel kan in de Brico.
Gaan in de kruipruimte op zoek naar een lamp.
Vinden die niet.
Vinden wel een join voor de stop van de badkamerkraan.
Repareren die.
Enfin, ondertussen staat dat trapladderttjes toch al in de eethoek...
Het is maar dat ik echt geen goesting heb om in die auto te stappen....
Het is heel veel wind buiten en de zon schijnt, maar het is ook ferm koud.
Ondertussen zijn we naar de apotheek geweest en zijn de briefjes voor de mutualiteit in de bus.
Clive, laat die mensen maar buiten blijven bij jullie.
Manlief heeft overschot van gelijk.
Dat zijn dan maar de sociale gevolgen van hun a-sociaal gedrag.
Je ziet wel wat er gebeurde bij de jongste hier, die oh zo voorzichtig is al de hele tijd.
En omikron is venijnig...
Geniet nog allemaal van wat de rest van de dag brengt.
Bonheiden, Lier en Sint-Maarten en ik dacht nog een ziekenhuis maar weet niet meer welk, vormen samen een ziekenhuiscluster.Dat heeft de overheid zo beslist.
Bonheiden gaat over alles wat hart betreft en Lier heeft de nierdialyse en co onder zijn vleugels.
Omdat er anders teveel expertise verloren gaat en omdat er teveel dure toestellen onbenut blijven, als alles zo versnipperd is in kleinere eenheden.Dat is al een hele tijd zo hoor.Dat danken we aan Maggie de Block.
Bon, we moeten van onszelf naar de Brico met de auto.
Dat wordt dus uitstelgedrag...
Ik moet een lamp uitdraaien in de living om met mijn liefste glimlach aan de een of de andere daar te vragen wat er "in de plaats van" nog bestaat.Spot met grote diameter.
We gaan een trapladdertje halen in de garage.
Komen daar de was tegen die uitgezwierd is.
Hangen die dus eerst op.
Komen buiten de vuilzakken tegen die vandaag aan de straat moeten gezet.
Doen we dan ook maar eerst.
Komen daar ook nog een TL lamp tegen die bij de recupel kan in de Brico.
Gaan in de kruipruimte op zoek naar een lamp.
Vinden die niet.
Vinden wel een join voor de stop van de badkamerkraan.
Repareren die.
Enfin, ondertussen staat dat trapladderttjes toch al in de eethoek...
Het is maar dat ik echt geen goesting heb om in die auto te stappen....
Het is heel veel wind buiten en de zon schijnt, maar het is ook ferm koud.
Ondertussen zijn we naar de apotheek geweest en zijn de briefjes voor de mutualiteit in de bus.
Clive, laat die mensen maar buiten blijven bij jullie.
Manlief heeft overschot van gelijk.
Dat zijn dan maar de sociale gevolgen van hun a-sociaal gedrag.
Je ziet wel wat er gebeurde bij de jongste hier, die oh zo voorzichtig is al de hele tijd.
En omikron is venijnig...
Geniet nog allemaal van wat de rest van de dag brengt.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Ach Helena, een warme jas aan en in de
auto is het rap warm
achter de rug uitstellen helpt je niet vooruit...
En ondertussen is er al een en ander in orde gekomen
Maar pas op op het trapje....
clive ik vind ook dat je die mensen niet kan ontvangen
zoals Helena schrijft, omikron is een kwaai beestje
en niemand wil ziek worden, jouw man heeft gelijk...
Ofwel praat je het gewoon uit ofwel zoek je een
uitvlucht dat iemand ziek is.. maar ik vind het ook niet kunnen
Allen een knuffeltje en hou jullie warm en gezond
tot morgen denk ik... ik weet niet of deze laptop
nog opgestart wordt vandaag
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat"