In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie avond alweer iedereen
nog efkes in de rapte
Inge sorry ik ben een beetje laat maar toch nog niet te laat denk ik
van harte een fijne verjaardag en geniet er nog van vanavond

jadi een geslaagde nieuwjaarsdag bij jou gisteren , en wij waren bij Celine uitgenodigd
en wees maar zeker wat die koffietjes betreft , ik ben al aan 't kijken voor een datum maar volgende week staat er al iedere dag iets op onze kalender van afspraken , maar ik laat wel iets weten hoor
An , Anne-marie , Adam , Bekske en alle andere leutertjes
nog een gezellige warme vrijdagavond verder
en na de douche kijken we naar de finale van " the masked singer "

nog efkes in de rapte
Inge sorry ik ben een beetje laat maar toch nog niet te laat denk ik
van harte een fijne verjaardag en geniet er nog van vanavond

jadi een geslaagde nieuwjaarsdag bij jou gisteren , en wij waren bij Celine uitgenodigd
en wees maar zeker wat die koffietjes betreft , ik ben al aan 't kijken voor een datum maar volgende week staat er al iedere dag iets op onze kalender van afspraken , maar ik laat wel iets weten hoor
An , Anne-marie , Adam , Bekske en alle andere leutertjes
nog een gezellige warme vrijdagavond verder
en na de douche kijken we naar de finale van " the masked singer "

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ben superblij dat die dagen voorbij zijn .Hier waren het gewone dagen met simpel eten .Voor men viervoeters had ik wel iets meer gedaan maar ik eet weinig .Zo onze eerste tour met de vroege buur om 7.30 uur is achter de rug .Dan deze middag een andere buur dat met ons buiten gaat.Ook savonds gaan we buiten met een buur .Hier was het droog maar met een scherpe snijdende ijskoude wind .Smorgens en smiddags zijn het geen grote wandelingen en savonds is deze wandeling iets langer maar nog niet echt een grote toer .Maar ik kan deze toeren op mijn gemakje mee doen .MIJN WENSEN ZIJN VOOR IEDEREEN IK WENS JULLIE HET ALLERBESTE VOOR 2026 .groetje geniet om het even hoe
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen deze morgen,
De snijdende wind op mijn dagelijks wandelingetje op het terras deed me deugd.. Brr het was wel ijzig koud in mijn gezicht. Je werd er in sneltempo wakker van . Mijn windmolentje draait op volle toeren .
De hemel is zo mooi helderblauw langs die ene kant, langs de andere kant zijn het grijze wolken met een wit randje . .Vroege wandelaars kleuren het wandelpad. Blauwe-gele- rode mutsen verraden hen waar ze lopen op het wandelpad. Ik zie ook dat de mensen hun handschoenen aan hebben, en mond verborgen in een dikke sjaal.
Verder is het stil in ons doodlopend straatje.
Hé hé wat fijn Anne_marie en Adam te zien voorbij komen .
Zonnebloemetje , ik ben blij dat Nieuwjaarsdag voorbij is . . Naar Celine geweest , wat fijn voor jullie de hondjes zullen blij geweest zijn jullie te zien .. We zien wel wanneer het past om te "nieuwjaren" het is gans het jaar nieuw jaar hé
mama-inge hier is het droog, wind , een zonnetje, heldere lucht gemixt met donkere wolken met wit randje. Maar volgens de weerman zouden we in West-Vlaanderen geen sneeuw hebben (we wonen dicht bij de kust maakt een verschil)
Hallo Bekske fijn je weer te lezen , de dagelijkse routine is terug en dat bevalt me ook meer .. Ik wens van mij kant hetzelfde , het allerbeste op alle gebied voor 2026
Zo en nu mijn pagina teneinde is kan ik aan iedereen zeggen geniet van de eerste zaterdag van het nieuwe jaar
toedeloe
menu: nieuwjaar menu die niet gegeten is geweest . Kipfilet in dragonsaus met kroketten . En geloof mij het zal nu meer smaken dan in die drukke dagen.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Inmiddels weer uit bed.
Toen man en ik vannacht weg gingen waren het even hele dikke vlokken en sneeuwde het behoorlijk hard.
Tijdens het werk was het gelukkig minder, maar de wegen waren allemaal helemaal wit en het was heel rustig rijden met de auto.
En het sneeuwt hier nog steeds.
Toen man en ik vannacht weg gingen waren het even hele dikke vlokken en sneeuwde het behoorlijk hard.
Tijdens het werk was het gelukkig minder, maar de wegen waren allemaal helemaal wit en het was heel rustig rijden met de auto.
En het sneeuwt hier nog steeds.
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
Veel heil en zegen in het nieuwe jaar en maak er wat van!! 

In de tuin...

In de tuin...

-

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne zondag
Het heeft hier vannacht weer gesneeuwd
Inmiddels al buiten geweest met de honden en de boel sneeuwvrij gemaakt rond huis
Nu even rustig bijkomen met een kop thee
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Het heeft hier vannacht weer gesneeuwd
Inmiddels al buiten geweest met de honden en de boel sneeuwvrij gemaakt rond huis
Nu even rustig bijkomen met een kop thee
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
Winter in de tuin.
Geef mij het voorjaar maar! 🪻

Fijne zondag (hier sneeuwt het weer).

Geef mij het voorjaar maar! 🪻
Fijne zondag (hier sneeuwt het weer).

-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen,
Doodmoe opgestaan, liggen piekeren
Reden: leiding van de wasmachine is verstopt , het water liep bij mijn buur ..
Gisteren heeft buurman een nieuwe sifon gestoken en met "de rat" er door geweest. 2 flessen ontstopper er in gegoten , maar geen verbetering .
Wasmachine en droogkast staan nu in de gang, wat een serieuze belemmering is natuurlijk. Enfin als men woord houd zou men morgen voormiddag al komen zien . .
Gelukkig was zoon hier en kon hij helpen om de droogkast af te nemen .Want buurman is nog niet zo lang geopereerd en is nog aan het herstellen..
Met moeite de wasmachine open gekregen en wollen pullovers daar krijg niet veel water uit, dus buiten op het rek. Deze morgen waren die stokstijf . .Nu zijn mijn wollen pullovers aan het ontdooien. Eens ze niet meer lekken kan ik die binnen nemen Enfin morgen een andere betere dag ..
mama-inge bij jullie sneeuwt het blijkbaar goed .De kinderen zullen dit plezant vinden
Anne_marie o wat een mooie foto, zijn die rode bessen niet giftig ? . .
An-W ook in een sneeuwlandschap , fijn als je niet buiten moet
Hallo Zonnebloemetje hoe is het met je draaikop hopelijk al beter .Want het duurt nu toch wel heel lang
Aan iedereen een fijne zondag
toedeloe
menu: zoals elke zondag zal het friet zijn en zoon vraagt om frikadellen we zullen dit dan maar doen .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
een goeie zondagmorgen en middag samen
al van alles gedaan maar traag hé want ik ben voor het ogenblik niet zo goed te been en mijn draaikop is ook nog niet om naar huis te schrijven , en vallen is geen optie , dus opletten geblazen
mijn pot verse soep staat te koken en ventje zal die dan dadelijk nadat ik ze heb gemixt en er nog van alles heb bij gedaan roeren om ze op te koken
ik heb ook al een wasje gedaan die dan nog in de droogkast moet na het middageten
en na de middag is het rust voor de tv
jadi wat een leuke afbeelding , en wat zeg je de leiding verstopt van je wasmachine ????
daar is ook een oplossing voor hé , je zet een bassin of een grote teil naast je wasmachine en je laat het water daar in lopen via de slang van je wasmachine en natuurlijk alles een beetje in de gaten houden om op tijd dat bassin leeg te gieten , of je laat het water in je douche of bad lopen via de slang van je wasmachine die je er in hangt of legt , en zo kan je verder wassen en zelfs de natte was centrifugeren
en wij mogen hier GEEN waspoeder gebruiken omdat de leidingen daarvan verstopt kunnen geraken en dus moeten we altijd vloeibaar wasmiddel gebruiken
en laat de frietjes smaken hé deze middag
Anne-marie leuke foto van jou besneeuwd tuintje , het ziet er gezellig uit
Inge ook veel sneeuw daar bij jou ?? ik zag het deze morgen op de sneeuwradar , en de hondjes zullen het leuk vinden in de sneeuw , hier is het droog en koud 2°
Bekske ook een leuke zondag voor jou
An ook sneeuw daar bij jullie zeker ???
marietteke vandaag thuis zeker met die sneeuw daar in het Antwerpse ????
Adam hallooooo
hopelijk ben ik niemand vergeten
en nu verder doen aan het middag eten
onze menu , eerst een vers gekookt soepje
en daarna verse gebakken eitjes van Celine haar " zijdehoenders "
voor ventje met spek er in , en puree en een vers slaatje er bij
tot later

al van alles gedaan maar traag hé want ik ben voor het ogenblik niet zo goed te been en mijn draaikop is ook nog niet om naar huis te schrijven , en vallen is geen optie , dus opletten geblazen
mijn pot verse soep staat te koken en ventje zal die dan dadelijk nadat ik ze heb gemixt en er nog van alles heb bij gedaan roeren om ze op te koken
ik heb ook al een wasje gedaan die dan nog in de droogkast moet na het middageten
en na de middag is het rust voor de tv
jadi wat een leuke afbeelding , en wat zeg je de leiding verstopt van je wasmachine ????
daar is ook een oplossing voor hé , je zet een bassin of een grote teil naast je wasmachine en je laat het water daar in lopen via de slang van je wasmachine en natuurlijk alles een beetje in de gaten houden om op tijd dat bassin leeg te gieten , of je laat het water in je douche of bad lopen via de slang van je wasmachine die je er in hangt of legt , en zo kan je verder wassen en zelfs de natte was centrifugeren
en wij mogen hier GEEN waspoeder gebruiken omdat de leidingen daarvan verstopt kunnen geraken en dus moeten we altijd vloeibaar wasmiddel gebruiken
en laat de frietjes smaken hé deze middag
Anne-marie leuke foto van jou besneeuwd tuintje , het ziet er gezellig uit
Inge ook veel sneeuw daar bij jou ?? ik zag het deze morgen op de sneeuwradar , en de hondjes zullen het leuk vinden in de sneeuw , hier is het droog en koud 2°
Bekske ook een leuke zondag voor jou
An ook sneeuw daar bij jullie zeker ???
marietteke vandaag thuis zeker met die sneeuw daar in het Antwerpse ????
Adam hallooooo
hopelijk ben ik niemand vergeten
en nu verder doen aan het middag eten
onze menu , eerst een vers gekookt soepje
en daarna verse gebakken eitjes van Celine haar " zijdehoenders "
voor ventje met spek er in , en puree en een vers slaatje er bij
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***