In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

06 jan 2026, 17:27

een goeie avond al bijna weer iedereen

deze morgen naar Oostende gereden waar ik een afspraak had met mijn kapster , en nu zijn mijn haartjes weer proper bijgeknipt en heb ik ook nieuwe krulletjes zodat ik er weer een beetje beter uitzie
de wegen waren goed berijdbaar ondanks dat het gevroren had en vannacht was er nog een fijn laagje sneeuw bij gekomen , maar er was op de meeste plaatsen gestrooid en het was wel frisjes maar het zonnetje was er ook al vroeg
en morgen heb ik dan een afspraak bij de kiné, en er word voor morgen nog wat sneeuw voorspeld maar daar zullen we niet van smelten hé en tis winter en dus mag het dan ook winterweer zijn vind ik

Bekske groot gelijk dat je buiten komt met je hondjes en zo ook wat frisse lucht binnen krijgt , want altijd binnen zitten is zeker ook niet gezond

jadi hopelijk ben je vandaag geholpen om de leidingen te ontstoppen
en bij jou zal het ook wel mooi zijn zeker met dat uitgestrekt wit landschap

Inge een vrije dag is mooi meegenomen zeker , geniet er van

An wat een hoop sneeuw daar bij jullie

marietteke , hopelijk krijgen jullie rap een nieuwe woonst aangeboden
en gaat het een beetje met je ventje ?????
en nu een sterke en degelijk trolly kopen zodat je niet meer in panne staat hé :D :lol:

voor iedereen geniet nog van jullie dinsdagavond

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

06 jan 2026, 18:13

Fijne avond
Brabant en Limburg hebben meer sneeuw zoals ik het lees.
Hier ligt iets van 5 cm.
De binnenwegen zijn hier knap glad, dus uitkijken als we eropuit moeten.

Vanmiddag oudste zoon opgehaald van school met de auto en gelijk wat boodschappen mee genomen voor de komende dagen, want de voorspellingen zijn nog meer sneeuw
Daarna nog naar Duitsland geweest om te tanken en daar ook nog even de winkel in gedoken

Net het eten achter de kiezen, nu even bijkomen en op tijd naar bed.
De kranten waren vanmorgen extra vroeg en de kans bestaat dat dat morgen weer zo is.
Dus de wekker gaat war eerder af

jadi

06 jan 2026, 18:47

Afbeelding
Kiekeboe, 't is gebeurd ! ! ! :lol:
Wasmachine is ook al aangesloten door mijn buurman . Beide buurmannen zijn komen helpen. Op een bepaald moment hadden ik hier 4 mannen binnen . 1 van hen maakte er mij op attent. :oops:
Tja en mannen onder elkaar , ik moet er geen tekeningske bij maken hé
De wasmachine draait weer als een lier .. Mijn droogkast kon de mannen er niet op zetten . Geen probleem ik heb die in de mancave gesleurd .. Hi hi een goede Belg trekt zijn plan hé
Mijn ventje zou dit moeten zien , hij krijgt een appelflauwte .. Maar een huis heb je voor te gebruiken . En nood breekt wet..
Ooit komt die wel eens boven op de wasmachine .. Zo content dat alles weer op orde is . En ik heb ook nog niet zoveel moeten betalen . Dat vonden mijn buurmannen dan 165€
Bekske , ik geef je zeker geen ongelijk hoor. Maar ik ben een beetje bang om te vallen . Hier in het straatje strooien ze niet .. Het was bijna middag als ik naar de buurtwinkel ging.. Langs de gebouwen was het al ontdooit .. maar heel veel gladde plekken
mama-inge het zal voor u morgen vroeg dag zijn . Hopelijk is het doenbaar met de sneeuw
Marietteke zwaai zwaai , en leun aan bij Zonnebloemetje . Hoe is het met uw ventje, en hopelijk vlug een nieuwe woonst .. Maar het mag wel wat warmer worden .
Ben ik iemand vergeten sorry, dan is het onbewust
Een gezellige avond iedereen
toedeloe
menu: stutje met boerenham en tomatensoep met balletjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

Gisteren, 06:47

Goedemorgen en een fijne dag
Werk is gedaan en het was inderdaad vroeg dag.Had het spul al om half 3 in de auto en was om 6 uur thuis.
Toen begon het hier net te sneeuwen
Mooi voor de bui thuis
Honden uitgelaten en inmiddels een broodje achter de kiezen
Zo nog wat slapen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

An-W

Gisteren, 09:05

Goedemorgen allen,
Hier ook vannacht een laagje sneeuw erbij en er komt straks nog meer zie ik op de radar.
Straks even naar de huisarts ( 2 straten verderop ) voor een controleafspraak en daarna gelijk boodschappen halen, is daar om de hoek.
Daarna gauw weer naar huis, ik vind sneeuw en gladheid maar niets.|
Vanmiddag komt vriendin thee leuten, zij woont ook dicht bij.
Donderdag weer een oppasdag.

Fijne woensdag allemaal, toedeloeeeee.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Bekske

Gisteren, 09:08

Afbeelding

zonnebloemetje

Gisteren, 10:17

een goeie woensdagmorgen iedereen

wat ziet het er mooi uit buiten , om 5u was er hier nog niks van sneeuw te bespeuren deze morgen , maar tis dan blijkbaar later beginnen sneeuwen en veel ook
alle auto's die buiten staan zitten mooi onder een witte deken en het verkeer rijd hier traag voorbij
nu zie je tenminste dat het winter is en dat mag vind ik

allé nu richting badkamer sè

voor iedereen nog een aangename koude woensdag verder
en als je buiten komt dan goed aankleden want tis een koude wind

tot later

Afbeelding

jadi

Gisteren, 10:49

Afbeelding
Hallo goedemorgen , deze morgen een jolijt van je welste. De kinderen waren sneeuwballen aan het gooien. Op weg naar school was het dolle pret.. Een paar probeerden een sneeuwman te maken . Maar daar was geen tijd genoeg voor, want mama zette de stap goed door . En de papa's hadden geen tijd om een bal te gooien. Met een uitzondering één vader , naar een vrouw die hij blijkbaar goed kende .. Opa's en Oma's was voetje voor voetje, om toch maar niet te vallen. Want in ons doodlopend straatje strooit men niet. Niet tegenstaande er kindjes school lopen.
mama-inge net op tijd thuis , dat zal deugd gedaan hebben in de warmte en het mooie sneeuwmoment te kunnen meemaken van achter het glasraam.. Intussen zal je lekker geniete van je deugddoende slaapje
An-W zo te lezen is het een verlofdagje = me to dagje ..Geniet van het thee leuten met vriendin en mag er een neut bij .. (neut dat zeggen ze toch in Nederland hé)
Goede morgen Bekske , uw wandelingetje zal er al op zitten . Geniet van je dag samen met uw gezelschap , namelijk uw viervoeters♥
Hallo Zonnebloemetje ook genoten van het wit tapijt ? . Oeps ik zie net een heel grote zeemeeuw voorbij komen . Dat wil zeggen dat het aan zee ook niet denderend is ..O nee ! ! ! wel 10 grote meeuwen .. Dat is lang geleden dat ik die grote exemplaren hier zag.
Sorry ik was even afgeleid.. Waar was ik gebleven . . . euch . . Ha ja raar , ik zie de berken en de andere bomen bewegen , maar mijn windmolentje blijft stil. In de bomen huizen de kauwen en die vliegen niet rond .. Dik opgeblazen zitten ze op de takken .
Zo ik muis er van onder , ik ga nog wat HH doen . Morgen komt mijn poetske terug, na een maand afwezigheid
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: varkens snede met spinazie njam njam
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

Gisteren, 12:22

een goeie middag alweer iedereen

efkes in de rapte voordat ik aan het middageten begin
de sneeuw blijft hier nog redelijk lang liggen en alleen waar het gestrooid is smelt ze
en voor de deur van het gebouw heeft onze buurman al goed zout gestrooid deze morgen
en ventje is nu ook naar buiten om voor de garages achteraan wat sneeuw weg te doen , want anders blijft dat aan de schoenen plakken als je er door loopt

jadi wij hebben hier dagelijks meeuwen op bezoek rond het gebouw
en wij zitten in de keuken voor het venster met onze tafel en zo kunnen we veel zien buiten
en de rest van de keuken is precies half leeg , maar dat heb ik liefst zo want de meeste mensen willen altijd hun tafel in 't midden van hun keuken en wij dus niet

Inge , An , Bekske , marietteke en alle andere leutertjes
voor strakjes SMAKELIJK

allé nu aan het middageten beginnen sè
rode kool die ik nog in de diepvries had en varkenssneden met saus en puree
echte winterkost dus

hieronder een fotootje van Myla en Elly die mee op reis zijn met Celine en haar vriend in Frankrijk

Afbeelding

zonnebloemetje

Gisteren, 14:27

Afbeelding

nog een leuke namiddag

mama-inge

Gisteren, 14:29

Goedemiddag
Om 12 uur uit bed en er is hier al behoorlijk wat sneeuw gevallen en het gaat maar door
Na de lunch met man en honden eruit en ze hebben even heerlijk gedold in de sneeuw
De kinderen zijn vandaag vrij en ook zij waren buiten, sneeuw scheppen, stoep vrij maken en met de slee.

mama-inge

Gisteren, 18:09

Fijne avond
Hoe is het bij jullie met de sneeuw en gladheid?
Ik las dat ze hier in de provincie de wegen niet meer goed schoon krijgen en daarom bepaalde wegen afgesloten hebben
Er ligt hier inmiddels tussen de 15 en 20 cm sneeuw

An-W

Gisteren, 19:28

Hallootjes allemaal,

Hier ligt best veel sneeuw. De kinderen genieten.
De middelbare scholen hebben alleen online lessen hier, de lagere scholen zijn wel open.
Schiphol is een chaos, de NS is een chaos, de wegen zijn een chaos :lol:
Het plantsoen waaraan ons huis ligt is niet gestrooid, ze strooien alleen doorgaande wegen.
Het strooizout raakt op las ik , de de-icing vloeistof op Schiphol raakt ook op.
Dit is old-school winter en alles verstilt, vertraagt en verdiept.

Fijne rustgevende avond allemaal.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'