In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

04 mar 2020, 08:21

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, dan heeft het poetsbureau een heel moeilijke website, vervelend. Ventje de laatste tijd precies een beetje kort van stof. En jij hebt stress, hij waarschijnlijk ook, het zal op een bepaald moment wel overwaaien. Ik zend je een portie moed en een sterkteknuffel.

Oma-C, het was een heerlijke dag gisteren, koud maar droog. Vond de wandeling met Matice leuk.

Wilde eend, je hebt gelijk, we moeten tevreden zijn met wat we hebben. En tevreden zijn met wat we nog zelf kunnen en proberen te aanvaarden wat we niet meer kunnen.

HVT, oeps , kennis gemaakt met de vloer van de bus ? Hoop dat je je geen pijn hebt gedaan.

Anjelier, heb nu mijn ananassap aangelengd met water en nu smaakt het een beetje minder zoet.
Wat mooi gezegd , dat van Pipi Langkous. Kreeg net een sms van een medecursist, niet iedereen is door op het examen, ook zij niet. Heb haar een beetje getroost.
Fijn dat het goed gaat met baby van jouw nichtje.

MJ, ook bij jullie alles een beetje oké. Heb je de wensen overgebracht aan manlief ?

Moet nog onder de douche. Heb vandaag redelijk veel werk.
Onze kennis wordt vandaag begraven, maar ik geraak niet daar. Maar in gedachten ben ik bij hen. Zeker isdat hij tenminste 1 heel mooie krans heeft van zijn vrienden en kennissen/ We hadden allemaal bijgelegd want hij heeft totaal geen familie meer. En dat vond ik zielig.

Zo, ga Matice eten geven, zijn hondenbrokjes en vlees en een beetje vers gesteamde prinsesboontjes. Ga er vandaag nieuwe maken en ook worteltjes steamen. Hij eet dan iets beter.

Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke dag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Oma-C

04 mar 2020, 09:17

Afbeelding

Goede zonnige woensdagmorgengroet :wink: alle seizoentjes,

Ik sta klaar om naar de markt te wandelen
ervan profiteren nu het mooi weer is
gauw wat groenten en fruit en terug naar huis :)

anjelier een goede spreuk van Pippi langkous :lol:
het is zo hé, eerst proberen, dan weet je pas of je 't kan of niet
en je kan meer dan je denkt.... :roll:

Helena, hopelijk geen gevolgen van de val op de bus gisteren?
de pijn komt meestal nadien hé :?

wilde eend, waarom je leven vergallen met vanalles te wensen
wat niet kan of niet mogelijk is.... tevreden mensen zijn blije mensen :?

M-M, probeer stress te vermijden, dat is gezonder
voor alles in je lichaam, het verandert ook niks aan de zaak
ik weet het is niet makkelijk, sterkte :?

clive vandaag weer hopelijk een mooie dag voor een wandelingetje :)
ik drink alleen zelfgemaakt fruitsap van een appelsien en een citroen
ik moet uitkijken met suiker weet je wel, en dat gekochte sap
is bijna puur suiker :roll:

M-J, nog aan zee :roll: geniet van de paar mooie dagen :lol:

Sorry als ik niet iedereen vernoem, ik moet doorgaan naar de markt
het is middag eer je het denkt :oops: :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

04 mar 2020, 14:45

Dag seizoentjes allemaal,
Hier passeert net een hevige hagelbui ....
Gelukkig heb ik mijn boodschappen voormiddag gedaan ..
Er was ook een verrassing van de post .. :-) : voor de derde dag op rij is er post in mijn brievenbus ,met reklame en andere brieven enz . :-) Ik weet dus niet of hier ook dagen zullen zijn dat de postbode niet komt ? Hier hebben we daar geen bericht van gekregen .. Mijn telefoon naar de klachtendienst van vorige zaterdag heeft dus hopelijk geholpen ... ;-)
Verder niet veel nieuws : ik hoop dat iedereen gespaard blijft van pijn en ongemakken . Dat vochtig weer laat zich toch voelen hé ..
Groetjes en tot later ..
Afbeelding

Oma-C

04 mar 2020, 18:44

Afbeelding

Goeienavond , zo ineens is het donker...
maar 't is wel droog gebleven vandaag... :wink:
Heerlijk in 't zonnetje en uit de wind...
je voelt de lente komen...ook al kan het nog raar doen :roll:
Seffens de vuilzak en het papier nog buiten zetten :?
Er was redelijk wat volk op de markt, maar ik blijf daar niet rondlopen
ik haal wat ik nodig heb aan de vaste kramen en dan op stap
terug naar huis....
goed dat ik de caddy bij had want mijn rechterhand wil niks doen...
de artrose komt me steeds pesten...
Ik heb thuis een pijnstiller moeten nemen en m'n hand warm houden
heel vervelend maar ja.... 't zal de laatste keer niet zijn :oops: :oops:

Alle seizoentjes een gezellige avond en een goeie nacht
Groetjes allen en tot morgen :wink:

Helena van Troje

04 mar 2020, 20:07

Zoals te verwachten was vandaag meer last van de valpartij dan gisteren.
Gelukkig mocht ik naar de kine.
Morgen nog een dagje miserie.
Hopelijk is het dan voorbij.
Ondanks alles toch nog redelijk wat gedaan gekregen.
Ik moest van d huisarts mijn bloeddruk regelmatig controleren.
Dat is geen goed gedacht want van de weeromstuit is die dan te hoog omdat ik me daar zorgen om maak.
Heb dosis medicatie moeten verdubbelen.
Zal nog een weekje wachten en de bloeddrukmeter van verre buurvrouw eens te leen vragen, kwestie te checken dat de mijne niet tilt slaagt.
Voor de rest wens ik jullie allemaal een rustige nacht toe.

anjelierken

04 mar 2020, 21:59

Hallo iedereen,

Wat een zonnige dag vandaag, ideaal voor in de tuin te werken.Heb al een beetje gedaan.Telkens kleine stukjes en zo geraken we rond.

In de namiddag naar de bib, die 4 weken waren weeral om.Heb mooie boekjes gevonden voor de ukjes en nog enkele spelletjes.

Morgen ganse dag regen volgens weerman,dus dat betekent binnenwerk.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

05 mar 2020, 08:08

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, ik heb zo'n KA*CHER en ben daar super tevreden van. Heb er wel eentje met 2 batterijen. Was nu terug mijn vensters zelf in plaats van de firma die het hier kwam doen, maar meer zijn kat stuurde dan iets anders. Heb de prijs van mijn toestel er al dubbel en dik uit. Zou die nimmer kunnen missen.
Fijn te lezen dat Gimly eet en dus zich terug beter voelt.

Oma-C, weer zoveel last en pijn van jouw artrose :cry: . Ik vind dat zo erg voor jou. En meer dan pijnstillers nemen kun je niet doen hé ? Wens jou heel veel sterkte en beterschap.

Wilde eend, ik snap de Post al lang niet meer. De ene week komen ze hier dagelijks langs en de andere week komen ze maar 2 keer. Ik was gisteren net aan het wandelen met Matice , toen het begon te hagelen en het waren hier echt dikke bollen. Matice kroop echt tegen mij aan. Heb dan mijn hondenschooljas opengedaan en een stuk van die jas over hem gelegd, zodat hij die bollen niet zo voelde. Hij is namelijk pas getrimd en zijn dikke krullen zijn behoorlijk uitgedund. Het was voor hem de eerste keer dat hij hagel voelde en zag. En hij vond het echt niet leuk.

HVT, het was te denken dat je last ging hebben van die valpartij in de bus. Hopelijk is het vandaag en na de kine van gisteren al een beetje beter. En jouw bloeddruk, mijn huisarts zegt altijd dat dat een momentopname is.

Anjelier, gisteren is inderdaad zonnig begonnen en je hebt daarvan genoten door in jouw tuin te werken. Maar vandaag regen. Op mijn App staat dat het om 13.00H even zou ophouden met de regen, als dat zo is, ga ik dan wandelen met Matice. Fijn dat je in de bibliotheek ook spelletjes kunt lenen voor de Ukjes. Eet Ukkemeisje nog steeds als een vogeltje ?

Vandaag heeft manlief een meeting met een collega die pas uit Noord- Italië komt. Ben daar echt niet gerust op. Ze hebben wel handzeep enz. Maar toch. Als hij het krijgt, dan ben ik met mijn longen zeker de klos en wie gaat dan zorgen voor Matice. Enfin, we gaan niet op voorhand wanhopen.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen en als dat gedaan is, heb ik vandaag heel veel zin om wat te rusten vandaag, voel me echt moe de laatste maanden.

Zo , ga douchen, want zit hier nog steeds in pyjama. En als de douche gedaan is, alles boven al doen, dan moet ik daar tot ik vanavond me ga klaarmaken voor de nacht, niet meer zijn.

Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke dag. Sterkte voor hen die pijn hebben. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy

05 mar 2020, 08:51

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren stak buurman V een overlijdensbericht in de bus. het lijden van buurvrouw's moeder is gedaan. Ze was nog geen 70. Er wordt een dienst gehouden op maandag. daar ventje voor zijn tandenfoto is, kan ik niet gaan tenzij ik van iemand van de andere buren die gaan, een lift krijg.
Het regent en seffens door naar Jan om condoleance kaartjes.
Gimly ligt in de zetel. Ventje is op 't werk. morgen ook want hij is reserve van wacht, en ze hebben gevraagd de boel te sluiten. ( dus bar, sportzaal enz)
vanavond komen ze met de boodschappen. we moesten weer on line bestellen. Ook die website was veranderd. kon daar ook niet inloggen. hebben het ww moeten veranderen. Tsja, mijn 7 wordt niet meer ondersteund. En ventje zei te wachten, want wie weet komen ze binnenkort met een nieuw besturingssysteem op de markt.
Hadden een lijstje gemaakt van dingen te doen. Nog de afspraak in de pijnkliniek doen en het onderhoud van Tuutje. Ventje had mooie dingen gezien voor op de koer, maar ze moeten ze wel thuisleveren. Zo'n grote kofferbak hebben wij niet.
Heb gekleurd papier besteld bij de Bol. woensdag 11 maart zouden ze in de bus moeten zitten. Morgen komen Gimly's korrels toe, dus zeker vandaag nog naar de winkel want ik heb dus weer huisarrest.
Gimly had honger en zijn pot was leeg, dus die vlees gegeven en koffie gaan maken.
Arme Matice: hagelkorrels op zijn krullenbol.
Het regent hier nog steeds en is niet prettig. Gisteren de kaartjes gemaakt en kreeg last van mijn nek.
gisteren lamskotteletjes met gratinaardappelen gemaakt. gratin aardappelen ook schrappen van de lijst die buikloop geeft. diepvries is ook geweest, de volgende keer is het zijn vervanger. ik ga niets nodig hebben van de paasfolder.
ga eens kijken wat voor taken er nog zijn op de boerderij. mijn vistaak zit er bijna op.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

05 mar 2020, 10:00

Goede natte morgen alle dames, :wink:
Een heel verschil van weer tegenover de vorige dagen
Maart maakt ons weer nat met voorjaarsbuien
en 't zal de laatste keer niet zijn :roll:

Helena, bloeddruk meten is zoals clive zegt "een momentopname"
als je die 3x na elkaar meet zit het er dik in dat het 3x anders zal zijn...
Ik heb 3 weken mijn BD moeten meten 3x per dag
en dat noteren voor de huisarts... en die neemt daar het gemiddelde van
ik mag geen polsmeter gebruiken dus heb ik lange tijd geleden bij de apotheek
een bandmeter gekocht, voor de bovenkant van m'n arm en die is
vrij betrouwbaar, maar als je zenuwachtig bent om te meten gaat de BD
al zo de hoogte in...stress is niet goed...:) voor niets :oops:

clive, hopelijk heeft die collega van je man geen last...
zodat het niet kan doorgegeven worden :roll:
Matice zal geschrokken zijn door die hagel op z'n kopje :roll:

M-M die dame overleden, dat is nog jong...maar ze komen het niet vragen
en als ze ziek was... :oops:

anjelierken, fijn dat je speeltjes kan meebrengen uit de bib
dan is er telkens iets anders hé, hier kan dat ook... :lol:

Alle seizoentjes een aangename dag, en tot...

Helena van Troje

05 mar 2020, 11:19

Zoals bij Clive zal het hier vandaag rustig aan zijn.
Oma-C ik ben er mij van bewust dat het een momentopname is.
Ik heb al heel lang zo een echte bloeddrukmeter aan de arm.
Als je het juist wil doen dan moet je met tussenpauzes van vijf minuten drie keer na elkaar meten.
Daar het gemiddelde van nemen.
Ik kan in dat kwartier soms van 16/10 zakken naar 14/9, gewoon door relaxatie en ademhaling.
Is ook vals spelen hé.
Huisarts zegt ook drie keer per dag.
Ze wil weten of het inderdaad zo maar eenmalig zo hoog was.
Ze heeft die heel hoge bloeddrukken in gedachten toen in juni met die bloedneuzen affaire.
Ondertussen kent ze haar Pappenheimer al dertig jaar...
Ik voel het zelf dat het niet normaal is.
Bij ons moeke was dat het eerste teken van haar blaaskanker en bij grootvake van zijn nierkanker.
Beiden dingen die slechts meestal toevallig ontdekt worden.
Ik probeer dat te verwaarlozen, maar voorlopig slaag ik daar niet in.
Soit, diep ademhalen en verder gaan.

Och arme Mattice, gelukkig was je dicht bij hem.
MM het lijkt me niet echt een vooruitgang dat thuis werken van je hubbie of zie ik dat verkeerd?
Wilde Eend geen lekken meer. Ik zal seffens eens gaan kijken of het emmertje in de garage nog leeg is.
Anjelier, indertijd deed ik dat met het speelgoed van de kinderen zo dat er af en toe een en ander "verdween" en een paar maanden later terug "verscheen". Kwestie van afwisseling.Die spelotheek is wel gemakkelijker.

Zo dames, kijk door de regendruppels heen vandaag en hoop op beterschap morgen.

Muddy Maddy

05 mar 2020, 11:39

@ HVT: Soms werkt ventje een hele dag vlot door, soms kan het niet. dan is die verwerking voor de volgende dag als hij op het werk is en er bv een handtekening gezet moet worden. maar zijn deel voor het rekenhof is al gedaan. nu nog die "smoelfoto" trekken. hij ging vragen aan de AMT ( medische dienst) of hij werkelijk tot Brussel moest aangezien dat hij volgend jaar met pensioen is. was gisteren bezig de vragenlijst in te vullen en ik vroeg me bij sommige vragen toch echt af, waar zijn ze mee bezig? hij heeft gisteren met mij dat lijstje gemaakt omdat hij nu ook inziet dat zijn afspraken gemaakt moeten worden met oog op zijn thuis zijn of niet. ( er zijn er 3: was in mijn verslag nog het onderhoud van de waterontharder vergeten)
@Oma C: de moeder van buurvrouw had Longkanker. was stevige rookster. ik vind het een beetje vreemd dat de dienst de maandag doorgaat, maar ik geloof dat ze vrijzinnig was. Oudste buurmeisje staat er met vriend op zoals ze een getrouwd koppel zetten en dat verwart me een beetje. misschien een nieuwe trend in rouwbrieven? Of zijn ze stiekem gaan samenwonen?
Ik heb geen huisarrest meer, Gimly zijn korrels zijn net geleverd. Maar het regent blaasjes, dus daar ga ik niet door. paraplu's vind ik een hinder. en het is koude natte. :?
@Clive: niet op voorhand panikeren hoor ivm die collega van je man. ik probeer er ook niet aan te denken dat de kazerne bv in Lock-Down gaat.
Cats Rule!

anjelierken

05 mar 2020, 14:31

Hallo iedereen,

Hier regent het pijpestelen, de vijver loopt over.Geen weer om buiten te komen.

Clive: het eten van ukkemeisje is iets verbeterd, ze krijgt in de voormiddag nog weinig te drinken zowel thuis als in de créche.Eerst s'middags goed eten en dan pas drinken.Had het hier ook al gemerkt, geef je haar een klein flesje (20 cl of 25cl) drinken, dan moet dat leeg , ze drinkt het in 1 keer uit.Terwijl ukkepuk die kan daar verschillende keren van drinken.En met gevolg dat ze dan s'middags veel te weinig eet.Sinds ze dit toepassen is het wel verbeterd.S'Morgens en s'avonds drinkt ze nog wel 1 volle fles melk( van melkpoeder).

Oma-C en HVT: op tijd en stond eens ander speelgoed vinden de ukjes plezant, ze spelen ermee en zijn content.Bij zoonlief doen ze dat ook, speelgoed een tijdje "uit het zicht" houden , en daarna spelen ze er terug mee.Vind dat een goed initiatief van de bib, vele jonge ouders of grootouders maken daar gebruik van.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

05 mar 2020, 14:38

Oma-C schreef:
05 mar 2020, 10:00
.stress is niet goed...:) voor niets :oops:
Ik weet het, ik weet het...maar mijn stressverlager is niet meer onder ons :cry:

Oma-C

05 mar 2020, 20:29

Goede avond dames, een hele dag al regen
en soms valt het er met hele emmers uit...
niet aangenaam maar erover zagen helpt niks :oops:
Het is meestal zo als we het papier moeten buiten zetten
niks aan te doen... nat is nat... :roll:

Helena, je zal jezelf moeten trainen tegen die stress
aanvallen.... diep in en uitademen gaan zitten en aan andere dingen denken...
ik heb dat ook moeten leren... niet makkelijk ik weet het
maar met oefenen lukt het wel na tijd :oops:

't Is allemaal heel misleidend met de sport die niet mag doorgaan
in Italië... Alles wat mooi geregeld was ligt helemaal overhoop
en wie daar al is geraakt niet thuis... :roll:
Ben benieuwd hoelang dat virusgedoe nog zal duren... :oops:

Ik wens jullie allen nog een fijne avond en een goeie nacht
slaapwel en tot morgen... dan is het weeral vrijdag... :roll:

Muddy Maddy

06 mar 2020, 06:46

Goede morgen seizoentjes,

Ventje gaan werken, vuilzak buiten en blauwe zakken ook. ze zijn gisteren met zijn eten geweest en onze boodschappen. Ventje is /zou niet van wacht zijn, dus is die rond kwart na 1 thuis en kunnen we dan de Boodschappen te voet doen.
Gimly besloot gisteren even na de middag Boos te zijn op mammie. Die heb ik van heel de middag en avond niet gezien, wilde ook z'n snoepjes niet.
Er moet nog 1 afspraak gemaakt worden: de pijnkliniek, maar moeder gaat pas vandaag een afspraak maken voor de kluis, en ik weet zaterdag pas wanneer en hoe laat. Tuutje moet binnen op 16 maart, om 8 u 30.
De online boodschappen waren hier vroeg. Tussendoor gekeken naar csi ny en chicago med. tot ik tegen ventje zei dat ik nu voorlopig geen ziekenhuisserie wil bekijken. dan zijn we naar boven gegaan en heb ik gelezen. ben opgestaan omdat ik al wakker begon te worden en als het vuilnis + blauwe zakken en karton is, maakt ventje veel lawaai.
Enfin, Gimly is wat beter gezind. anders ging ik hem een AD pilletje geven. zelf heb ik een dosis vit. d ingenomen, moet maar om de 14 dagen en de dokter had gezegd dat ik zelf ging aanvoelen of het nodig was en met die regen... volgende week Ir. en weer geen weer om ramen te poetsen. :|
maar ja, beter dat dan de vriezeman en blubber op de weg, ondanks de ongemakken voor de knoken. Ir. moet dan maar de lakens strijken. de beneden doen. moet nog vragen hoe het zit met boodschappen per auto want voorlopig kan ik niet om platte batterijen voor moeder en die zal ze nodig hebben als wij afkomen. die gaat een trein door met batterijen. :roll:
Ze heeft nog haar droogkast niet gebruikt. Het wassalon is nu weg. 1 dag voor de huurovereenkomst verliep haalden ze de machines weg. Als ik mijn donsdekens zou moeten wassen zou ik ten eerste tennisballen moeten kopen en ten tweede naar het wassalon aan de carref. gaan. vroeger was er hier eentje vlak naast de nu te koop staande broodjeszaak, maar die was echt vuil. die vloer werd daar nooit gedweild. gelijk het wassalon waar moeder vroeger naartoe ging. hadden ze verhoogde wasmanden op wieltjes om niets op de vloer te krijgen, want dan mocht je een sok ofzo weer wassen. er stond daar ook een strijkrol, maar daar moest je zeker met twee voor zijn. Vond ik niet handig, zo'n rol. was kokend heet en ik heb gevoelige vingertoppen.
Gimly ligt op zijn dweil. Nu ventje thuis aan tafel werkt, ligt Gimly daar niet graag meer. was anders makkelijk om hem te kammen en borstelen + een buikknuffel te geven.
heb tweede kopje koffie gemaakt. was gisteren begonnen aan een voedseltaak op de boerderij maar moest opladen en daarna wilde ik tablet meenemen naar boven tot het me daagde dat het toch maar een spel is. Ventje durft zijn gsm wel meenemen naar boven maar alleen als hij voor 24 h een helper heeft ingehuurd. dan gaat het alarm om de twee uur want zolang moet je helper 'rusten'.
Gisteren boekje van H&C binnen gekregen. aangezien ik niet versier voor pasen en ventje altijd vergeet naamstickers te bestellen, ligt het boekje onder de zetel. Denk ook van mijn roddelblaadje af te schaffen. de meeste roddel vind ik terug in het tv boekje de dinsdag erop.
HVT: feitelijk moet je dan "mediteren" om je bloeddruk stabiel te houden. dat zou mij niet lukken. met mijn versteende pees kan ik de lotushouding niet meer aannemen. Spijtig want zo zat ik graag te lezen. Dat prentje van die asbak op het strand heb ik doorgestuurd naar oostendse verhalen. heeft al 432 likes.
Clive: ik hoop dat je een beetje meer op je gemak bent want je stresste toch voor dat bezoek van die collega?
Ventje heeft een hele uitleg gekregen via de medische dienst via een slide show per mail. je moet op een halve meter van een persoon blijven indien die mogelijk besmet is. Dieren krijgen het niet.
Op fb was er weer paniek, want sommige mensen hadden hun kat al naar het asiel gedaan die momenteel boordevol zitten met ongewenste nestjes. die hebben daar een 'lecture' gehad, dat kan ik je verzekeren. Ir. zegt dat het griep 2.0 is.
ik moet straks naar de site van de begrafenisondernemer surfen want de familie(s) wenst geen afzonderlijke rouwbetuigingen. Ze zijn daar met twee vertegenwoordigd. waarschijnlijk uit de dame haar eerste/tweede huwelijk en die zijn franstalig.
daarna ga ik de site van I-say onder hun voeten geven en me uitschrijven. mijn punten gaan dan naar een goed doel van mijn eigen keuze. de poezenhaven. waar blinde zipi een gezwel achter zijn oogje had. gelukkig goedaardig.
vanmiddag niet vergeten m'n wrap op te eten, met te kijken naar 'how to eat for less' ontdekt dat die nog in de frigo zat. en dan was het bijna avond en kwam ventje thuis. we hebben geen frietjes gegeten, maar frituursnacks. dat doet me eraan denken dat ik nog een kraslotje moet krassen van de klantenkaart van de boekhandel. hoogste bedrag ooit gewonnen: 1 euro. kan daar dan 2 pistolets mee betalen bij de bakker op de voorhaven. rita is vandaag toe. Beenhouwer gaat weer open.
En ik stijg weer op naar exotische oorden. :roll:
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!