In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik ben al op inspectieronde geweest ivm Gimly zijn haarbal. alleen maar speeksel gevonden.
straks de kippengehaktballetjes uithalen en glasnoedels koken in currybouillon. dat is dan ook al gebeurt. Ventje heeft gisteren 1l sinaasappelsap leeggedronken met alle gevolgen van dien. winderigheid en vannacht de (h)afloop.
qua vreetbuien is het doenbaar voor de moment maar nu is het sinaasappelsap en.die . fles. moet. leeg.
Gimly heeft een toertje buiten gedaan. is nu weer binnen. terwijl hij buiten was eens de omgeving van zijn placemat proper gemaakt aangezien Gimly een vuile eter is. Hij durft eten uit zijn teljoor pakken om ernaast op te eten. Vinny deed dat vaker aangezien Vinny altijd moest vechten voor zijn deel. hij was de kleinste van het nestje en is uiteindelijk de grootste lange kat geworden. Maar Vinny kroop dan onder tafel om zijn stuk op te eten. Vooral als het kip was.
Gisteren dus croque monsieurs. heb er twee gegeten en ondanks pantomed en primperan zijn ze toch nog op mijn maag blijven liggen. ventje heeft toen ik was gaan liggen de digi verder gekuist van programma's die plaats innemen. hij heeft 2 episodes van Last Kingdom gewist en twee van de catch. vroeger was dat toch geestiger met Big Daddy en Andrè the giant. Big Daddy en Andrè hebben ooit eens een scheidsrechter tussen hen ingeklemd en die viel bewusteloos op de grond. toen was er paniek. maar wat er met die scheidsrechter gebeurt is weet ik niet. Nu zitten daar ook vrouwen bij in de catch en dat gaat er echt gemeen aan toe. gemener dan de soms gespeelde vetes tussen de Tagteams. Er was ook eens echt paniek toen Jake 'the snake' robinson in de doodskist van the undertaker gestopt was en ze die kist niet direct echt open kregen. het was zogezegd een uit de hand gelopen grap. jaja. dat was dan echt ernstig toen ze doorhadden dat de kist niet meer open zou gaan.
Bon, morgen een machine kleurwas draaien en vandaag de mand opplooien van de vorige kleur. moet ook een uitgebreide douche met verzorging nemen en zeker weer mijn haar wassen. het zit weer vol korsten. als mijn haar nat wordt van het zweet plakt die roos ook weer aan elkaar. eikes.
ik mag nog zoveel shampoo gebruikt hebben als ik wil om de hoofdhuid roosvrij te hebben een paar dagen later heb ik weer jeuk. misschien via de online apotheek ( daar hebben ze ook een chatfunctie) informeren of ik beter niet wat medicinale shampoo gebruik voor een tijdje.
ik moet nog 1 stapel kaartjesmateriaal doorspitten en dan zijn mijn opbergschuiven ook weer opgeruimd. de theelichtjes zitten allemaal netjes in een grote sierdoos. dat is dan weer wat minder rommel op de eettafel en dan zou ik ook eens de salontafel moet 'declutteren'. niet al la 'marie condo' natuurlijk. ventje kennende ligt dat binnen 6 mnd ( of nog niet) terug vol. En ik zou er meer moeten op letten dat juist niet te doen want 'monkey see, monkey do'.
Gimly is gaan dutten. het is beter voor hem dat hij dat doet.
Ben aan mijn tweede kopje koffie bezig. Daarna wordt het gewoon water tot de aperitief van alcoholvrije schuimwijn. met kaasblokjes. want als ik met toch zou bezig houden met die stapel dan wordt mijn koffie toch koud en ik lust geen koude koffie noch ijsthee.
Zo, ik hoop dat we iets van Clive te horen en hoe zij het gesteld hebben ginder.
Fijne dag aan alle seizoentjes en Keep safe!
ik ben al op inspectieronde geweest ivm Gimly zijn haarbal. alleen maar speeksel gevonden.
straks de kippengehaktballetjes uithalen en glasnoedels koken in currybouillon. dat is dan ook al gebeurt. Ventje heeft gisteren 1l sinaasappelsap leeggedronken met alle gevolgen van dien. winderigheid en vannacht de (h)afloop.
Gimly heeft een toertje buiten gedaan. is nu weer binnen. terwijl hij buiten was eens de omgeving van zijn placemat proper gemaakt aangezien Gimly een vuile eter is. Hij durft eten uit zijn teljoor pakken om ernaast op te eten. Vinny deed dat vaker aangezien Vinny altijd moest vechten voor zijn deel. hij was de kleinste van het nestje en is uiteindelijk de grootste lange kat geworden. Maar Vinny kroop dan onder tafel om zijn stuk op te eten. Vooral als het kip was.
Gisteren dus croque monsieurs. heb er twee gegeten en ondanks pantomed en primperan zijn ze toch nog op mijn maag blijven liggen. ventje heeft toen ik was gaan liggen de digi verder gekuist van programma's die plaats innemen. hij heeft 2 episodes van Last Kingdom gewist en twee van de catch. vroeger was dat toch geestiger met Big Daddy en Andrè the giant. Big Daddy en Andrè hebben ooit eens een scheidsrechter tussen hen ingeklemd en die viel bewusteloos op de grond. toen was er paniek. maar wat er met die scheidsrechter gebeurt is weet ik niet. Nu zitten daar ook vrouwen bij in de catch en dat gaat er echt gemeen aan toe. gemener dan de soms gespeelde vetes tussen de Tagteams. Er was ook eens echt paniek toen Jake 'the snake' robinson in de doodskist van the undertaker gestopt was en ze die kist niet direct echt open kregen. het was zogezegd een uit de hand gelopen grap. jaja. dat was dan echt ernstig toen ze doorhadden dat de kist niet meer open zou gaan.
Bon, morgen een machine kleurwas draaien en vandaag de mand opplooien van de vorige kleur. moet ook een uitgebreide douche met verzorging nemen en zeker weer mijn haar wassen. het zit weer vol korsten. als mijn haar nat wordt van het zweet plakt die roos ook weer aan elkaar. eikes.
ik mag nog zoveel shampoo gebruikt hebben als ik wil om de hoofdhuid roosvrij te hebben een paar dagen later heb ik weer jeuk. misschien via de online apotheek ( daar hebben ze ook een chatfunctie) informeren of ik beter niet wat medicinale shampoo gebruik voor een tijdje.
ik moet nog 1 stapel kaartjesmateriaal doorspitten en dan zijn mijn opbergschuiven ook weer opgeruimd. de theelichtjes zitten allemaal netjes in een grote sierdoos. dat is dan weer wat minder rommel op de eettafel en dan zou ik ook eens de salontafel moet 'declutteren'. niet al la 'marie condo' natuurlijk. ventje kennende ligt dat binnen 6 mnd ( of nog niet) terug vol. En ik zou er meer moeten op letten dat juist niet te doen want 'monkey see, monkey do'.
Gimly is gaan dutten. het is beter voor hem dat hij dat doet.
Ben aan mijn tweede kopje koffie bezig. Daarna wordt het gewoon water tot de aperitief van alcoholvrije schuimwijn. met kaasblokjes. want als ik met toch zou bezig houden met die stapel dan wordt mijn koffie toch koud en ik lust geen koude koffie noch ijsthee.
Zo, ik hoop dat we iets van Clive te horen en hoe zij het gesteld hebben ginder.
Fijne dag aan alle seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goedemorgen, seizoentjes,
In dromenland, omaC ??
Vergeet het maar ! Al vroeg op vandaag
, manlief is juist klaar met 2 varkenshaasjes klaar te maken 'a la manlief ! En ik speel 'souschef', he, zoals gewoonlijk !
Er moet altijd een 'doener' zijn, en een 'roerder', in de keuken ! De souschef verdient hier enkel een fijne maaltijd, met liefde bereid ! Nu enkel nog een 'robberke' discusieren of het met kroketjes zal worden of met rijst...... De rijst prefereer ik, maar ik delf dikwijls het ... 'onderspit'.
Hoewel, ik kan het ook alle 2 doen, he, wel wat afwas meer, maar ook daar draai ik mijn hand niet voor om......
OmaC, ik ga vandaag hard aan jou denken, tussen de eindejaarskaartjes. Je hebt er me ook zin in doen krijgen, dus ga ik vandaag eens zien hoeveel verj kaartjes ik dit jaar nog te doen heb, en haal dan ook nadien 'de rest' uit de schuiven !
En MM staat ook al goed gelanceerd, lees ik hier, fijn zo !
Op iedereen een antwoordde, dat zit er nu efkes niet in, de gekleurde was hangt al buiten en de witte steekt al in, wat het zonnetje allemaal kan doen, he ! Dan heeft een mens toch meer 'courage', ik toch
. En met de aanpassing medicatie manlief , zit het zo te zien ook goed, hij kan terug deftiger 'uit de voeten' ,
letterlijk dan..... Ook fijn voor hem en ook voor mij.......
Dames, ik ga nog wat voortdoen, we moeten 'op schema' blijven, he, niet vergeten dat we 'op pensioen' zijn en dus ..... weinig tijd....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende !
In dromenland, omaC ??
OmaC, ik ga vandaag hard aan jou denken, tussen de eindejaarskaartjes. Je hebt er me ook zin in doen krijgen, dus ga ik vandaag eens zien hoeveel verj kaartjes ik dit jaar nog te doen heb, en haal dan ook nadien 'de rest' uit de schuiven !
Op iedereen een antwoordde, dat zit er nu efkes niet in, de gekleurde was hangt al buiten en de witte steekt al in, wat het zonnetje allemaal kan doen, he ! Dan heeft een mens toch meer 'courage', ik toch
Dames, ik ga nog wat voortdoen, we moeten 'op schema' blijven, he, niet vergeten dat we 'op pensioen' zijn en dus ..... weinig tijd....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goed dat ik alles bij houd!
Daarnet is ons dochter nog steriliseerbokalen komen halen.
Ze heeft heel veel appels en de diepvries zit al helemaal vol.
Dus klemmen, rekkers, deksels, bokalen en een thermometer voor in de steriliseerketel.
Dan heeft ze een reserve liggen voor het geval dat...
En zeggen dat ik onlangs nog met de idee gespeeld heb om al die brol te verkopen of naar de gasbol te doen.
De ontpitten is ook naar ginder, zij heeft kriekenbomen staan dus die zal ook wel gebruikt worden.
Zo zie je maar dat vintage nog goed is voor iets.
Voor de peren heeft ze de twee liter bokalen mee.
Ze heeft haar amusement de komende tijd.
En dat nu ze weer voltijds werkt....
Een mens kan toch wat meer als hij jong is hé.
Nog een prettige zondag verder
Daarnet is ons dochter nog steriliseerbokalen komen halen.
Ze heeft heel veel appels en de diepvries zit al helemaal vol.
Dus klemmen, rekkers, deksels, bokalen en een thermometer voor in de steriliseerketel.
Dan heeft ze een reserve liggen voor het geval dat...
En zeggen dat ik onlangs nog met de idee gespeeld heb om al die brol te verkopen of naar de gasbol te doen.
De ontpitten is ook naar ginder, zij heeft kriekenbomen staan dus die zal ook wel gebruikt worden.
Zo zie je maar dat vintage nog goed is voor iets.
Voor de peren heeft ze de twee liter bokalen mee.
Ze heeft haar amusement de komende tijd.
En dat nu ze weer voltijds werkt....
Een mens kan toch wat meer als hij jong is hé.
Nog een prettige zondag verder
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Een zonnige dag gehad,
niet dat het zomer is maar 19° is te doen
de was opgeruimd er was nog
een gekleurde machine en ik
hou het graag bij, opgeruimd is netjes hé
Dan naar de koers gekeken en ondertussen
de knipsels gesorteerd voor de kaartjes
die lagen al klaar... ik heb er nog wel
een aantal te knippen, van die uitdrukplaatjes
maar ik knip ze altijd nog bij omdat die nooit
mooi geknipt zijn en ik vind dat ze mooi moeten geknipt zijn
en niet een halve cm ernaast.... dus ja dubbel werk
ik heb nog wel wat te doen maar 't is een
mooie bezigheid nu we toch nog binnen moeten blijven
Ik las vanmorgen dat de corona weer
meer infecties heeft dus is het nog helemaal
niet gedaan.... ook al heb je de indruk dat
mensen denken dat het voorbij is Helemaal niet
we moeten nog steeds oppassen en de regels volgen
Voor allen een fijne avond en voor straks allemaal een:

Tot morgen!!
niet dat het zomer is maar 19° is te doen
de was opgeruimd er was nog
een gekleurde machine en ik
hou het graag bij, opgeruimd is netjes hé
Dan naar de koers gekeken en ondertussen
de knipsels gesorteerd voor de kaartjes
die lagen al klaar... ik heb er nog wel
een aantal te knippen, van die uitdrukplaatjes
maar ik knip ze altijd nog bij omdat die nooit
mooi geknipt zijn en ik vind dat ze mooi moeten geknipt zijn
en niet een halve cm ernaast.... dus ja dubbel werk
ik heb nog wel wat te doen maar 't is een
mooie bezigheid nu we toch nog binnen moeten blijven
Ik las vanmorgen dat de corona weer
meer infecties heeft dus is het nog helemaal
niet gedaan.... ook al heb je de indruk dat
mensen denken dat het voorbij is Helemaal niet
we moeten nog steeds oppassen en de regels volgen
Voor allen een fijne avond en voor straks allemaal een:

Tot morgen!!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Ik zie net, dat Clive aan het bijlezen was, die zijn gelukkig weer goed thuisgekomen .
HvT wat zal je dochter blij verrast zijn door jouw idee : wie wat bewaart, die heeft wat
Goed, dat je ze nog niet weggedaan had !
Het is hier ook wel een trend aan het worden voor zelf weer gelei te maken en groenten terug te wecken, zeker door de jongere generatie. Er staan hier ook in de voorhofjes tafeltjes met groenten en fruit of eieren, waar je zelf een bijdrage voor kunt geven of iets in ruil kunt geven.
En Oma-C al ijverig bezig met Kerst- kaartjes, ik denk dat ieder kaartje van jou een plaatje zal zijn met zo'n afwerking !
Heb vanmiddag een streng autorij examen gehad met de dochter als zwijgzame examinator , tot we op de oprit stopten en ze me zo'n dikke knuffel gaf en ze zei: Mama van mij mag je zeker !!. Het viel ook ontzettend mee, ik voelde er niets van, het is dan ook de linker heup. Die moet je ook niet zoveel gebruiken als de rechter. Je moet weten, dat mijn Corsaatje begin oktober 3 jaar wordt en er nog geen 6000 km opstaan. Dus zo'n vaart zal het niet lopen.. En nogmaals ik ga echt niet de waaghals uithangen !!
En ondertussen had de schoonzoon even mijn bed verschoond, zonder dat ik het wist en de koffie stond klaar in het zonnetje buiten, toen we terugkwamen. Mijn zondag kan dus niet meer stuk.
Sloppel voor straks (zonder pijn en zorgen ) voor allemaal !
HvT wat zal je dochter blij verrast zijn door jouw idee : wie wat bewaart, die heeft wat
Het is hier ook wel een trend aan het worden voor zelf weer gelei te maken en groenten terug te wecken, zeker door de jongere generatie. Er staan hier ook in de voorhofjes tafeltjes met groenten en fruit of eieren, waar je zelf een bijdrage voor kunt geven of iets in ruil kunt geven.
En Oma-C al ijverig bezig met Kerst- kaartjes, ik denk dat ieder kaartje van jou een plaatje zal zijn met zo'n afwerking !
Heb vanmiddag een streng autorij examen gehad met de dochter als zwijgzame examinator , tot we op de oprit stopten en ze me zo'n dikke knuffel gaf en ze zei: Mama van mij mag je zeker !!. Het viel ook ontzettend mee, ik voelde er niets van, het is dan ook de linker heup. Die moet je ook niet zoveel gebruiken als de rechter. Je moet weten, dat mijn Corsaatje begin oktober 3 jaar wordt en er nog geen 6000 km opstaan. Dus zo'n vaart zal het niet lopen.. En nogmaals ik ga echt niet de waaghals uithangen !!
En ondertussen had de schoonzoon even mijn bed verschoond, zonder dat ik het wist en de koffie stond klaar in het zonnetje buiten, toen we terugkwamen. Mijn zondag kan dus niet meer stuk.
Sloppel voor straks (zonder pijn en zorgen ) voor allemaal !
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Daar ben ik weer. Wij zijn al thuis van vrijdagavond heel erg laat. Gisterennamiddag echter plots ziek geworden, meteen naar huis gekomen, mij iets comfy' s aangedaan en eigenlijk de ganse dag geslapen, voel me nog geen 100% , maar alleszins veel beter dan gisteren. Gisterenvoormiddag voelde ik nog niets en heb de ganse vakantiewas kunnen doen en buiten kunnen drogen. Vandaag de rest uitgepakt.
De vakantie is heerlijk voor ons alle 3 geweest. We hebben enkel vorige donderdag regen gehad tot een uur of 17.00 H en toen klaarde het uit. Dus maar gaan zwemmen in het hotel en tot het uitklaarde spelletjes gespeeld op de kamer in de zetel. En dan toch verschillende keren met Matice buiten geweest. Hij is op een paar clowneske streken, echt wel braaf geweest. Hebben ontzettend veel op het strand gespeeld met hem met een bal en een plastic oranje met felblauw staaf die je dan kon weggooien. De nieuwe bal is ook fel oranje en blauw, die ziet hij dan goed liggen. Op een bepaald moment ging de bal wat verder weg dan gepland en nam een andere hond vlak voor zijn neus zijn bal af. IK schrok, want hij hing aan de lange lijn en daar kun je moeilijk mee corrigeren en ik dacht dat hij wat dan ook ging doen om zijn bal terug te krijgen. Maar neen hoor, hij kwam onmiddellijk naar ons toelopen, troost zoeken dat hij zijn bal kwijt was. Maar de baasjes van de hond gooiden hem al lachend terug naar ons. Heb de bal opgepakt en toen die menses het niet meer zagen, zijn bal afgeveegd met een vochtig doekje. Er zit geen greintje agressie in hem, we hebben er wel andere gezien, bijtgrage honden en net die zijn dan niet aangelijnd. Ik moet niet zeggen dat Matice zijn lichtje ' s avonds uit was. Op een avond rond een uur of 21.00H waren we voor het slapen gaan , nog een spelletje aan het spelen en hij ging heel demonstratief zijn slaapbench in , om ons op die manier duidelijk te maken dat wij mochten doen wat we wouden ,maar dat hij slapen ging, was echt hilarisch. Neen, het was een korte maar leuke vakantie.
Ik heb alles bijgelezen, maar heb geen nota's gemaakt. Dus ik ga niet alle namen noemen.
Oma-C, ik vind het erg vervelend voor jou dat je ( terug) hoofdpijn hebt. Hoop dat je wat soelaas vindt in het maken van jouw massa' s kaartjes die steeds weer, net zoals ons andere kaartjesmaaksters, steeds weer juweeltjes zijn.
Granny M, heel fijn te lezen dat je zo goed vorderingen maakt, je bent echt wel een flinke dame.
Anjelier, alles oké met jouw vader en de Ukjes ?
HVT, prachtig gedaan, jouw handwerk.
Muddy Maddy, ja we hadden wat spullen bij van Blond Amsterdam
MJ, wat fijn te lezen dat jouw manlief zijn medicatie aangepast is en blijkbaar resultaat oplevert. Ik weet nimmer wie het zei, maar jullie komen inderdaad van ver.
Wilde eend, hier branden letterlijk alle kaarsjes voor jou . Hoop zo dat je woensdag het verlossend antwoord krijgt, het is dan ook een echt mooi huis. De duimen staan hier omhoog. Wees nou niet te teleurgesteld als je het niet zou hebben. Dat zou ik echt wel heel erg vinden.
Ben ik nu iemand vergeten ? Is alleszins de bedoeling niet.
Wat opviel in TEXEL was dat daar niemand een mondmasker ophad. Als we met Matice aan het spelen waren op het strand, deed ik mijn ook niet op, maar elders wel. Je moest je wel overal registreren met naam, woonplaats en telefoonnummer en je handen ontsmetten.
Ik had van de kinesist een A4 blad gekregen, zodat ik 3 keer per week mijn oefeningen kon doen en die heb ik dan ook keurig gedaan.
In een dorpje verderop was er een fietswinkel die ook regenkledij verkocht. Manlief had al op het internet gezocht voor een regenbroek, maar dat waren er allemaal zonder ritsen en daarmee erg onhandig om over jouw sneakers en je jeans te trekken. Maar hier hadden ze er eentje dat volledige risten heeft over de ganse lengte van de pijpen en die je dus zo , met schoenen aan over jouw broek kan trekken. Toen ik ze geprobeerd had, had wel een shortje aan, was deze inderdaad superhandig aan en uit te doen. Manlief zei dan ook nog een degelijk jasje aan te schaffen. De broek is zwart en het jasje is rood. Net zoals mijn fiets. Degelijk materiaal dat tegen een stootje kan.
Zo, het is een lang epistel geworden.
Ik wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs en een hele dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
We hebben er een luie zondag van gemaakt, ik heb de ganse namiddag in de zetel gezeten met een boek.Manlief heeft naar de koers gekeken.En Spaanse woef met de poten omhoog ook in de zetel.
Clive: fijn te lezen dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.Met vader en de ukjes alles oké.
Denk van morgen een dagje in de tuin te werken, ze geven toch nog mooi weer.Hoop dat het overmorgen ook goed weer is, want dan staat er een wandeling op het programma met vader.Het wzc zocht vrijwilligers om mee te gaan, en ik heb me ingeschreven.
Dames, tot morgen allemaal.
We hebben er een luie zondag van gemaakt, ik heb de ganse namiddag in de zetel gezeten met een boek.Manlief heeft naar de koers gekeken.En Spaanse woef met de poten omhoog ook in de zetel.
Clive: fijn te lezen dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.Met vader en de ukjes alles oké.
Denk van morgen een dagje in de tuin te werken, ze geven toch nog mooi weer.Hoop dat het overmorgen ook goed weer is, want dan staat er een wandeling op het programma met vader.Het wzc zocht vrijwilligers om mee te gaan, en ik heb me ingeschreven.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Toen de wekker afliep was ik ook al wat wakker en ben dan maar opgestaan. Ventje gaat morgen een dag verlof nemen want ik heb geen weet wanneer ik voor dè test naar het ziekenhuis moet en nu er meer besmettingen zijn van diegenen die op reis geweest zijn in oranje of rode gebieden en zich het zich niet meer strak aan de quarantaineregels houden, kan het zijn dat ze hun triagetent weer gebruiken op het terrein van spoed. Dus afwachten.
Gimly ligt nog in zijn zetel. is er nog niet uitgekomen. heeft zeker weer last van een ochtendhumeur? dat heeft hij wel niet als hij wakker is en honger heeft!
Gisteren dus glasnoedels gekookt en in de voorraadkast ingelegde lookteentjes in chili-olie gevonden, dat dat zat er ook in. had ventje aangeraden de balletjes vooraf mee te bakken met de spekblokjes. hadden nu eens veel te veel dus dat kunnen we vandaag opnieuw eten, we hadden weer tevergeefs gedacht dat we toch avondeten gingen nuttigen. ventje gaat alleszins om spaghetti en ik heb nog kaasgnocchi in de vriezer. Deze klaarmaken à la carbonara. dat zal ook lekker zijn.
Dus vandaag de restjes of toch gewone spaghetti? geen idee. maar de gnocchi zal voor woensdag zijn. Donderdag zijn er dan weer verse centen. Dan is er ook de ingreep maar of ik nadien honger zal hebben weet ik niet. heb nog wel pizzastokken in de diepvries voor het geval dat. anders zijn er ook nog tacoschelpen maar ik ga eerst moeten kijken wat ik daar allemaal mee kan doen. anders is het gewoon frituureten.
Clive: ik heb geen enkel idee hoe het nu vergaat met Hans en Suus. niets meer gehoord. kan het haar ook niet kwalijk nemen. Ze is waarschijnlijk aan het lopen op haar tandvlees gelijk mijn moeder op het laatste. Ik had het wel gedacht dat je weer niet zou kunnen weerstaan aan spulletjes van blond amsterdam
. Matice is dan heel braaf geweest.
Heb koffie gemaakt, voor zijn heerschap de achterdeur opengezet en een begin gemaakt van de afwas van gisteren. de wokpan was al gedaan.
gezien dat mijn artikelen van wish weer een maand zijn opgeschoven.
de laatste tijd is het niet meer leuk om zo lang te wachten. Denk maar aan dat pak voor het verzette huwelijk van nichtje. dat kan ik helemaal uit elkaar halen omdat de broek er anders zo goedkoop uit ziet. en de kwaliteit van het kant? ook niet om naar huis over te schrijven.
wou dat ik een stoffenwinkel dicht in de buurt had en dan kon ik een naaimagazine met patronen kopen en iets zelf maken. heb niet voor niets snit en naad geleerd. In veritas heb je maar kleine lapjes stof en zeker geen aan de lopende meter als ik me niet vergis.
heb vannacht weer nare dromen gehad. heb ik meestal met afnemende maan.
zo, ik ga m'n koffie opdrinken en tegen dan zal de warmte van het afwaswater wel koel genoeg zijn.
een steelpan, afgiet en bestek.
Fijne dag seizoentjes en keep safe.
Toen de wekker afliep was ik ook al wat wakker en ben dan maar opgestaan. Ventje gaat morgen een dag verlof nemen want ik heb geen weet wanneer ik voor dè test naar het ziekenhuis moet en nu er meer besmettingen zijn van diegenen die op reis geweest zijn in oranje of rode gebieden en zich het zich niet meer strak aan de quarantaineregels houden, kan het zijn dat ze hun triagetent weer gebruiken op het terrein van spoed. Dus afwachten.
Gimly ligt nog in zijn zetel. is er nog niet uitgekomen. heeft zeker weer last van een ochtendhumeur? dat heeft hij wel niet als hij wakker is en honger heeft!
Gisteren dus glasnoedels gekookt en in de voorraadkast ingelegde lookteentjes in chili-olie gevonden, dat dat zat er ook in. had ventje aangeraden de balletjes vooraf mee te bakken met de spekblokjes. hadden nu eens veel te veel dus dat kunnen we vandaag opnieuw eten, we hadden weer tevergeefs gedacht dat we toch avondeten gingen nuttigen. ventje gaat alleszins om spaghetti en ik heb nog kaasgnocchi in de vriezer. Deze klaarmaken à la carbonara. dat zal ook lekker zijn.
Dus vandaag de restjes of toch gewone spaghetti? geen idee. maar de gnocchi zal voor woensdag zijn. Donderdag zijn er dan weer verse centen. Dan is er ook de ingreep maar of ik nadien honger zal hebben weet ik niet. heb nog wel pizzastokken in de diepvries voor het geval dat. anders zijn er ook nog tacoschelpen maar ik ga eerst moeten kijken wat ik daar allemaal mee kan doen. anders is het gewoon frituureten.
Clive: ik heb geen enkel idee hoe het nu vergaat met Hans en Suus. niets meer gehoord. kan het haar ook niet kwalijk nemen. Ze is waarschijnlijk aan het lopen op haar tandvlees gelijk mijn moeder op het laatste. Ik had het wel gedacht dat je weer niet zou kunnen weerstaan aan spulletjes van blond amsterdam
Heb koffie gemaakt, voor zijn heerschap de achterdeur opengezet en een begin gemaakt van de afwas van gisteren. de wokpan was al gedaan.
gezien dat mijn artikelen van wish weer een maand zijn opgeschoven.
heb vannacht weer nare dromen gehad. heb ik meestal met afnemende maan.
zo, ik ga m'n koffie opdrinken en tegen dan zal de warmte van het afwaswater wel koel genoeg zijn.
een steelpan, afgiet en bestek.
Fijne dag seizoentjes en keep safe.
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Al een hele strijk achter de rug, die mag nu een nachtje luchten. En dan straks nog een machine doen want vandaag kan ik hem buitenhangen, morgen waarschijnlijk niet meer. Heb ook een oudere jas van manlief gewassen die hij op de hondenschool draagt en die was vuil. Heb hem op het programma outdoor gewassen en hij hangt als nieuw te drogen op de paraplu op kapstok buiten. Gebruik dat programma niet vaak.
Vandaag komt de trimster van Matice. En woensdag moet ik naar de kapster. Doe dat niet zo graag, maar er moet een kleurtje in en het moet echt wel wat geknipt worden.
Ga wel te voet naar de kapster, want anders verknoei ik het meteen met mijn fietshelm op te zetten. Vandaag ook naar de kine. Maar dat is pas vanavond.
Verder het HH doen op een rustig tempo. Manlief had mij zaterdag al een nieuwe agenda voor 2021 meegebracht, dezelfde die ik nu heb, vind dat zo'n praktische en er lagen er maar 3. Heb hem nog even in de kast gestopt. Moet nu nog een kleintje hebben voor in mijn handtas, maar dat kan wachten, die vind je in overvloed.
Manlief heeft deze week nog verlof en staat nu pas op, ik was wakker om 06.15H, koffietje gedronken , mijn lijstje voor vandaag gemaakt en dan begonnen aan de strijk. Voel me stukken beter dan gisteren en eergisteren. Wat dat geweest is, heb ik het raden naar.
Muddy Maddy, spijtig dat het contact met Suus en Hans zo moeilijk verloopt.
En ja, ik heb een paar spulletjes gekocht van BLOND AMSTERDAM . Maar manlief ziet dat ook heel graag en verraste me met een grote kom, die je voor alles kunt gebruiken. Voor fruit, salade, broodjes enz.
Hebben ze gisteren op tafel gezet met het assortiment broodjes erin. En dan dezelfde ontbijtbordjes en tassen gebruikt en deze op de placemats ook van hetzelfde merk. Het was een vrolijk gedekte ontbijttafel zei manlief tegen mij. Het oog wilt ook wat natuurlijk.
Zo, het is al laat, ga terug herbeginnen .
Ga niet alle namen noemen maar wens elk van jullie een mooie maandag en een dikke knuffel voor wie hem wil. Liefs.
-

Goede morgen alle seizoentjes
Een mooie zon zat er al toen ik wakker werd
dat is plezant om zo wakker te worden
clive fijn dat jullie een fijne vakantie hadden
alleen vervelend dat je ziek werd, gelukkig is het nu beter
en ja in Nederland is het mondkapje niet verplicht
M-M, altijd al voor een paar dagen in gedachten
wat je wil eten
het ga klaarmaken in de vriezer zien wat ik nog heb
of wat ik wil... ik heb nooit honger, maar moet eten
voor de medicatie 3 x per dag, en dat is dikwijls tegen de goesting
Soep met een broodje smaakt altijd want ik ben een soepeter
daarom maak ik mijn soepjes altijd goed dik, veel groenten erin
en meestal verse bouillon zodat het een maaltijdsoep is...
en vlees of vis heb ik niet elke dag nodig, geen zin meer in....
misschien toch af en toe eens horen hoe het met
de Nederlandse vrienden gaat, anders denken ze dat je
geen interesse meer hebt, net nu ze het zo moeilijk hebben
een beetje steun daar zullen ze wel blij mee zijn...
anjelierken, mooi dat je gaat wandelen met je vader
die mensen zijn ook al eens blij dat ze buiten kunnen
Geniet er samen van
granny-M flink dat je weer met je autootje rijdt
zo ben je weer vrij van te doen wat je wil
en als het nodig is dan is het handig
plezant dat ze je bed verschonen terwijl je weg bent
alles weer fris om te slapen
Ja mijn kaartjes zijn voor wie ze graag ontvangt
die moet het adres maar bezorgen... er kan er
altijd wel eentje bij
M-J, jaja, mijn tafel ligt weer vol met vers geknipte
kerstplaatjes... vanaf vandaag gaan we weer de boel
ineensteken, ik voel mijn duim wel weer, de artrose
speelt altijd op maar ja... beetje op de tanden bijten
dokter zei zolang ik geen echte last heb van de quiste
dat ze er niks aan doen, dus maar afwachten,
die houdt zich braaf, dus afblijven't is ook minder dik...
wilde eend, nog even geduld voor je weet hoe het zit
ik hoop van harte dat je in de prijzen valt
Helena, nog een paar rondjes en de plaid is af...
dan ken je ervan genieten, als het frisser wordt
Ik hoop niemand te hebben vergeten, dat is niet
mijn bedoeling natuurlijk, nog allen een fijne
nieuwe werkweek, en een aangename maandag
ik ga seffens de kelder kuisen, het is weer mijn beurtmaand
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Dank u aan iedereen die aan me denkt en steunt met positieve gedachten en een kaarsje ..
Ondertussen probeer ik bezig te blijven , genoeg te doen in huis en dan proberen minder te piekeren
Vandaag zal ik hier ook eens het gras maaien .. het moet toch een beetje bijgehouden worden
Clive : ik ben blij dat jullie zo'n fijne vakantie beleefd hebben in NL .
MM : ik denk ook dat je zelf eens kan informeren bij je NL vrienden hoe het met Hans gaat . Je bent er voor je vrienden , zeker in zo'n moeilijke tijden .
OMA C : ook ijverig bezig . Dat is de beste therapie , voor zover de handen en andere lichaamsdelen niet te veel pijn doen ..
Granny M : ik bewonder jou dat je al zo'n vooruitgang maakt na zo'n zware operatie ... Vol goede moed verder doen en voorzichtig vooruit hé .
Aan ALLE seizoentjes wens ik een fijne dag ....hier schijnt de zon
Dank u aan iedereen die aan me denkt en steunt met positieve gedachten en een kaarsje ..
Ondertussen probeer ik bezig te blijven , genoeg te doen in huis en dan proberen minder te piekeren
Vandaag zal ik hier ook eens het gras maaien .. het moet toch een beetje bijgehouden worden
Clive : ik ben blij dat jullie zo'n fijne vakantie beleefd hebben in NL .
MM : ik denk ook dat je zelf eens kan informeren bij je NL vrienden hoe het met Hans gaat . Je bent er voor je vrienden , zeker in zo'n moeilijke tijden .
OMA C : ook ijverig bezig . Dat is de beste therapie , voor zover de handen en andere lichaamsdelen niet te veel pijn doen ..
Granny M : ik bewonder jou dat je al zo'n vooruitgang maakt na zo'n zware operatie ... Vol goede moed verder doen en voorzichtig vooruit hé .
Aan ALLE seizoentjes wens ik een fijne dag ....hier schijnt de zon
-

Goede namiddag alle seizoentjes,
even uitblazen met een drankje
de kelder is ondertussen ook weer proper
't was mijn beurt nu de volgende keren
is het aan de onderburen, elk eens per maand
zo blijft het proper
die waren er genoeg
maar ze zijn allemaal weggewerkt
Nu nog even een betaling doen, ik koop elk
jaar kalenders voor mij en de kinderen van BZN
die zijn mooi en je kan er iets op schrijven wat
ook handig is voor een afspraak of zo, die
waren vanmorgen toegekomen en ik ga ze
direct betalen, dan vergeet ik dat niet...
Ik wens jullie nog een fijne dag verder nu
seffens efkes rusten en misschien nog iets
aan de kaartjes doen, 't is geen koers vandaag
dus geen tv
Fijne dag verder aan alle maatjes en tot morgen
-

Goedenavond Seizoentjes,
Matice is weer getrimd en ziet er terug fantastisch uit, eigen kind , schoon kind
Hartelijk dank voor de mooie overzichtjes, kan ik terug volgen.
Al mijn gewone was is droog, die strijk ik morgen, deze ochtend al heel de vakantiewas gestreken en dat was aardig veel. Was blij dat ik buiten kon drogen.
Zo, veel heb ik niet meer te vertellen, daarom wens ik elk van jullie nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Matice is hier net aan het solliciteren om slapen te mogen gaan
Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Kom ook even Goedeavond wensen aan alle seizoentjes.
Clive, hier moeten er morgen 2 naar de kapper ! Ze zijn juist door dochter afgeleverd en morgen moet de eerste er om 9 u zijn. Hij zal weer niet gelukkig zijn, maar ze zijn zo mooi als ze terug zijn.
Ga maar afsluiten, ze zitten hier te zagen voor een 'snoep', in de vorm van een hondenvlees je !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en...... tot de volgende.
Clive, hier moeten er morgen 2 naar de kapper ! Ze zijn juist door dochter afgeleverd en morgen moet de eerste er om 9 u zijn. Hij zal weer niet gelukkig zijn, maar ze zijn zo mooi als ze terug zijn.
Ga maar afsluiten, ze zitten hier te zagen voor een 'snoep', in de vorm van een hondenvlees je !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en...... tot de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Goede morgen alle seizoentjes
een aangename dinsdag... vandaag
nog wat verderdoen aan de kaartjes
want het is niet plezant opstaan met
de eetkamertafel vol spullen, maar als
ik elke dag alles moet opruimen en terug zetten
dan kom ik niet aan kaartjes toe dus even
in de rommel zitten hoort erbij
eten doe ik aan de keukentafel dat is geen probleem