In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
An-W bedankt hoor en wij hopen natuurlijk ook dat er niks ergs aan de hand is
en das een leuk gedicht van Annie M. G. Schmidt.

en das een leuk gedicht van Annie M. G. Schmidt.

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Zonnebloemetje sterkte vanavond en ook voor jou man,
hoop dat de uitslag mee mag vallen.
in de kamer nu 30 graden, pffff
hoop dat de uitslag mee mag vallen.
in de kamer nu 30 graden, pffff
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Zonnebloempje ik duim en brand een kaarsje voor je ventje hoor dat het iets gewoon onschuldig is. Ook voor jou een apart kaarsje voor een positieve MRI
Hier deze ochtend de eerste boontjes geplukt, tja die wachten niet tot het wat frisser is. dus 2 kg boontjes geplukt. gekuist en tja daar stond ik voor het dilemma, binnen 26 graden, woon leefkeuken, boontjes blancheren of niet. Toch maar gedaan, zonde van al het werk vooraf. Maar pff zo warm
Nu een lauwe douche die uit de hemel komt, tja het regent met een beetje onweer. voordeel we moeten niet sproeien maar het wordt wel klammig.
Het is nog 29 graden buiten en 27 binnen. Tja open of toe alles, ik kies voor open Ik wil lucht.
Hier deze ochtend de eerste boontjes geplukt, tja die wachten niet tot het wat frisser is. dus 2 kg boontjes geplukt. gekuist en tja daar stond ik voor het dilemma, binnen 26 graden, woon leefkeuken, boontjes blancheren of niet. Toch maar gedaan, zonde van al het werk vooraf. Maar pff zo warm
Nu een lauwe douche die uit de hemel komt, tja het regent met een beetje onweer. voordeel we moeten niet sproeien maar het wordt wel klammig.
Het is nog 29 graden buiten en 27 binnen. Tja open of toe alles, ik kies voor open Ik wil lucht.
-
miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
Goede avond, iedereen,
pff effe wat geregend maar niks afgekoeld... voelt nog klammig...
binnen nog 27°, kan het niet laten trekken, want er is geen wind ...pff
ventilators doen overuren ..

Bloemeke, duim voor je ventje en ook voor jou vanavond...
Nog een fijne avond
en voor later
Slaapwel, wat niet zo simpel is bij deze temperaturen !

pff effe wat geregend maar niks afgekoeld... voelt nog klammig...
binnen nog 27°, kan het niet laten trekken, want er is geen wind ...pff
ventilators doen overuren ..

Bloemeke, duim voor je ventje en ook voor jou vanavond...
Nog een fijne avond
en voor later
Slaapwel, wat niet zo simpel is bij deze temperaturen !

-
Sita

Goede avond iedereen,
Hier onweer.
Eerst enkel hevige donder en bliksem zonder regen.
Nu een malse regenbui, zalig.
Bert, ik heb ook nog een kelder.
Als het er niet zo ongezellig was zou ik er naar verhuizen overdag.
Ik denk dat de installateurs van airco's binnenkort gouden zaken doen.
Met voor de klanten lange wachttijden.
Zonnebloemetje, een zo goed mogelijke uitslag voor jullie beiden in het ziekenhuis.
Ik duim ervoor.
An, grappig dat gedichtje van Annie M.G. Schmidt.
Ik had het ooit ergens gelezen maar was het weer vergeten.
Lenk, een groentetuin is fijn. Op momenten dat er geoogst moet worden is er wel veel werk.
Zeker met deze temperaturen niet zo aangenaam aan het kookvuur.
grootjegerda, mama-inge en miesje, binnen 28° daarnet buiten nog 32°.
Nu met het onweer wat koeler, of beter gezegd, minder warm
Ik krijg weer adem
Aan iedereen een goede nachtrust gewenst voor straks.
-
Bert
Goede morgen leutertjes,
ik begin al af te tellen.
Nog een paar dagen en dan word het frisser.
We hebben hier gisteren een klein plensbuitje gehad, maar na 5 minuten was het weer opgedroogd.
Bloemeke, hopelijk een goede uitslag voor jullie. Ziekenhuistoestanden en scanners en zo, ben daar ook geen grote fan van. Maar als het nodig is kan men niet anders.
puzzel, hopelijk een mooi gezond kalfje.
Sita, onweer gehad? Jullie hebben een kelder lees ik, een beetje opknappen en dan kan u daar uw woman cave van maken als het zo warm is
Het moet niet altijd een man cave zijn hé.
Miesje ook met ventilatoren bezig? Zowat iedereen denk ik.
mama inge, Lenk, An-W en alle leutertjs, nog een fijne dag en hopelijk kunnen jullie het wat koel houden.
Tot latersss...
ik begin al af te tellen.
We hebben hier gisteren een klein plensbuitje gehad, maar na 5 minuten was het weer opgedroogd.
Bloemeke, hopelijk een goede uitslag voor jullie. Ziekenhuistoestanden en scanners en zo, ben daar ook geen grote fan van. Maar als het nodig is kan men niet anders.
puzzel, hopelijk een mooi gezond kalfje.
Sita, onweer gehad? Jullie hebben een kelder lees ik, een beetje opknappen en dan kan u daar uw woman cave van maken als het zo warm is
Miesje ook met ventilatoren bezig? Zowat iedereen denk ik.
mama inge, Lenk, An-W en alle leutertjs, nog een fijne dag en hopelijk kunnen jullie het wat koel houden.
Tot latersss...
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

grr die muggen
Goede morgen iedereen, zoals elke nacht alle vensters open gezet om 2u en om 4u nog eens komen zien (geen regen)
Het was redelijk fris zalig binnen, nu is het weeral 27°C straks die ene deurvenster ook dicht en de mobiele airco aan..
Zodat we wat menselijk kunnen houden
Ik heb al mijn bowl's besteld bij Saint Germain (bij velen gekend zeker in de Westhoek)
En straks een verfrissing drinken en de standaard bezoeken. Ventje heeft een verjaardagscadeau besteld die hij kreeg van zijn dochter
Zonnebloemetje ik hoop voor U en Picske* op goed nieuws uit het ziekenhuis. Ik duim
@Ann
Hopelijk heb we er ook veel aan, want drie volle muren glas dat is een ferme lek in de geldbeugel...
Och we zien wel
Men zegt altijd "In uw laatste hemd zitten er geen zakken"
Aan iedereen een fijne koele dag
toedeloe
menu: koude schotel met garnaaltjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Sita

Goedemorgen iedereen,
De teunisbloemen staan weer volop in bloei.
Eigenijk de 2de bloei na een paar weken minder.
puzzel, het kalfje een meisje, dat is goed nieuws.
Hopelijk verloopt alles prima.
Bert, een woman cave, dat is nog eens een gedacht
Het is hetgeen er staat dat het ongezellig maakt, de brander, de diepvries,
kuis- en werkgerief, oud papier, verfpotten ...
En zo heel groot is de kelder nu ook weer niet.
Smakelijk, Jadi.
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Brr
Heb me deze ochtend al flink kwaad gemaakt. Kom ik beneden waar alles lekker openstaat om de "koelte" binnen te laten. Staat er een auto vlak voor de raam op het voetpad met draaiende motor. De uitlaatgassen kwamen zo binnen. Na 10 minuten ben ik naar buiten gegaan, waar de bestuurder net aankwam.
het excuus, tja de airco moet blijven draaien hé anders is het te warm. Auto stond wel in de schaduw
De egoïst, heb hem gezegd volgende keer trek ik de sleutel uit het contact en zwier ik hem in het rioolputje.
Heb me deze ochtend al flink kwaad gemaakt. Kom ik beneden waar alles lekker openstaat om de "koelte" binnen te laten. Staat er een auto vlak voor de raam op het voetpad met draaiende motor. De uitlaatgassen kwamen zo binnen. Na 10 minuten ben ik naar buiten gegaan, waar de bestuurder net aankwam.
het excuus, tja de airco moet blijven draaien hé anders is het te warm. Auto stond wel in de schaduw
De egoïst, heb hem gezegd volgende keer trek ik de sleutel uit het contact en zwier ik hem in het rioolputje.