NACHTUILTJES(5) 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

18 mei 2021, 19:54

Ritavdm schreef:
18 mei 2021, 10:06
Jadi, hoe mooi dat gebaar van die bloemen aan een kapelletje.
Afbeelding
Afbeelding
Dank Rietjes ze staan in Sint Jacobskapelle . Ik denk wel dat jij dit weet zijn...

Aan iedereen een fijne avond
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Michelly

19 mei 2021, 00:01

Dag maatjes allemaal,
Ben gisteren weer in het ziekenhuis geweest voor mijn wekelijkse chemo en na mijn gesprek met de oncoloog bleek dat ik weeral te weinig witte bloedcellen heb en dus deze week vier spuiten krijg, elke dag één. Mijn bloedneus speelde me weer parten en ik vraag me regelmatig af, hoe die zakdoeken nog ooit zuiver moeten worden. Maar wonder boven wonder zijn ze vlekkeloos na elke wasbeurt. Omdat ik een paar weken geleden na de chemo plots allergisch reageerde en ik medicatie moest krijgen tegen die allergie wist ik gelijk hoe laat het was toen dat weer gebeurde en ditmaal tijdens de toediening van de chemo. Onmiddellijk werd ik afgekoppeld en werd de oncoloog gecontacteerd. Die gaf opdracht om direct af te koppelen, hetgeen al gebeurd was, en een cortisonespuit te zetten. Daarna moest ik zolang blijven zitten tot alle tekenen van allergie verdwenen waren en daarna werd ik terug aangekoppeld om de rest van de chemo alsnog te krijgen. Volgende week geen chemo, want Pinkstermaandag wordt er niet gewerkt in het daghospitaal van de oncologie en krijgt mijn lichaam de kans om een beetje te recupereren en de spuitjes om witte bloedcellen aan te maken eveneens. Ben benieuwd hoe goed het zich van die taak zal kwijten. Mijn man heeft een grappige uitspraak om sommige dingen te omschrijven: het is allemaal geen haar snijden op een kletskop. Het is niet allemaal zo makkelijk als het eruit ziet. Dus wachten we maar netjes af en probeer ik niet teveel te piekeren over wat er moet gebeuren als ik allergisch blijf reageren op de chemo. De toediening is qua tijd al verlengd: elke portie loopt 2 uren ipv 1 uur. En nu zou dat weer verlengd worden tot elke portie 3 uren. Dat worden erg lange dagen in de dagkliniek. Maar daar stel ik me maar weer op in want over de alternatieven wil een mens niet eens nadenken. Dus verstand op nul en verder doen en niet teveel piekeren. Wens iedereen een heel goede nachtrust met mooie dromen.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

19 mei 2021, 08:57

goeie morgen iedereen
knufje Elly Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Oma-C

19 mei 2021, 09:50

Afbeelding

Alle uiltjes wens ik een goede morgen :wink:
't is grijs en donker weeral, hoewel het gisteren ook
zo begon is het nog meegevallen en is het droog
gebleven... met ongeveer 14° en deels zonnig :wink:

Rietje, dank je voor het delen van de foto's mooi
en vooral nu het overal mooi groen begint te worden :wink:

Michelly ik doe mee met de knuffel van meme-rietjes
heel veel sterkte, het is niet niks wat je telkens moet doorstaan :(
al goed dat je zo'n moedige dame bent... velen gaan zitten
kniezen (wat ik ook kan begrijpen) maar jij gaat moedig door
Ik stuur je nog een emmertje moed om te helpen als het kan :wink:
Sterkte en blijf vechten.... :roll:

Alle uiltjes een fijne woensdag, maak er het beste van....:)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Assa

19 mei 2021, 10:58

Goede middag allen

Er was hier veel te bewonderen, weer eens genoten van jullie wandeling
ik wandel mee van achter de pc, laat die foto's maar komen

Michelle jou verhaal gelezen, ziet er niet al te goed uit
je bent moedig en een vechter, doe zo verder
tegen beter weten in wie weet kom je er als winner uit, ik wens het je van harte

Wens aan allen een fijne dag, assa
Groetjes van assa

jadi

19 mei 2021, 11:00

Afbeelding
Goede morgen deze morgen
Geen regen zacht weertje, intussen de toer van mini tuintje gedaan op het terras. Water moeten de bloemetjes en mijn schamele kruiden niet hebben.En de zon doet een schuchtere poging .
We zien wel
Gisteren prachtige dag, ik heb zo ongeveer 20 min. buiten gezeten op het terras op de middag (thermometer tekende 24°C).Mijn armen waren wat verbrandt die temp. had ik maar achteraf gezien.
Michelly, verdorie meid wat jij allemaal moet doorstaan. Wat een moed dat jij hebt. Een mega virtuele knuffel ook van mij. Je bent bijna elke dag in mijn gedachten. En als ik al eens een kaarsje aansteek daar hoor je gegarandeerd bij in mijn gedachten.. sterkte
Hallo Oma-c jij ook hé, maak er het beste van vandaag.
Hoi Meme-rietje hoe is het in binnenland wat het weer betreft ? Zal wel niet veel verschil maken zekers met hier..
Verder aan iedereen vele groeten, maak er een fijne dag van
Toedeloe
menu: kip in zoetzure saus met veel mix groenten en corolles (zie boven plaatje)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette

19 mei 2021, 17:12

Michelly, alweer kunnen we niet anders dan u wensen om toch vol te houden want u bent een sterke vrouw, goed omringd en begeleid. Ik denk dat ook uw dokters vol bewondering zijn om uw moed en volharding, alleen daardoor blijft u stilletjes verder doen, ik wens u heel veel sterkte!

Er is hier in Gits precies een bom gevallen: onze Carrefour zou 4 weken sluiten wegens renovatie van de hele winkel. Maar, sinds gisteren weten we meer: Carrefour houdt er mee op in Gits, Delhaize ZOU HET OVERNEMEN maar eerst willen ze een gerant vinden voor ze aan de renovatie beginnen. Het personeel neemt Delhaize niet over, ze worden allemaal uitgestuurd naar Carrefour winkels in de omgeving. Ik ondervond vanmorgen wat een triestige sfeer onder hen hangt: ze waren heel hechte collega's die nu gescheiden worden. De meesten zijn wij klanten al jarenlang gewend en kunnen altijd een babbeltje mee doen als in een echte buurtwinkel, wat zullen we dat missen!
Er is ook die onzekerheid: Gits bestaat eigenlijk niet, we zijn een deelgemeente van Hooglede en daar floreert er een Colruyt maar wij hebben geen vervoer naar Hooglede dus voor de niet-autorijders wordt het lastig en weer afhankelijk van onze kinderen.

Ik hou al twee dagen mijn onderste hulpgebitje in(geplakt) veel makkelijker zonder dus flink hé? Ik spreek wel makkelijker maar eten? Dat zal wel nog wat geduld vergen!

Yorkske: ook jij bent een heel straffe madam, altijd maar opnieuw moeten proberen en uithouden, oprecht proficiat hoor Bij dat alles is mijn tandenmiserie maar kinderspel!

Nik en Els hebben alle twee hun vaccinatie uitnodiging gekregen, ze zijn er heel blij mee!
Kijk nu, de zon piept er een beetje door!
Naar de halve finale van het Songfestival gekeken? Het gaat zeker niet meer om de liedjes? Wellicht om de zotste kledij en de vreemdste teksten die er een waar circus van maken? Ik weet niet of ik het morgenavond nog zal opbrengen om naar de 2e halve finale te kijken!
Ivette

Assa

19 mei 2021, 21:05

Yorkske moest ik je kunnen helpen, zou het doen
helaas die naam Alprazolan zegt mij niets, probeer het wie weet helpt het
ik neem aan dat je Dokter weet wat hij voorschrijft, moed he

Ik wens je een goed nachtrust, waar je echt nood aan hebt liefs assa
Groetjes van assa

greetie

20 mei 2021, 08:27

Afbeelding

Michelly heel veel moed en sterkte, we zijn steeds zo blij je hier te zien, knuffel!

Ivette met je mooie blauwe ogen :D je ziet er goed uit en gebitje kunnen inhouden nog een beetje geduld :D
Spijtig terug een winkel weg, hoop dat hier de Sp. r blijft hoor!

Ik kom geleidelijk in het gewone ritme, de routine van een boodschappenlijstje te maken was ik kwijt, terug hervonden :lol:
Heb ook bij oudste broer (86) binnen geweest, waren zo blij :D

Vandaag van de droge zonnige dag profiteren :lol:
Greetie

Ritavdm

20 mei 2021, 08:42

Goeie morgen

'k ben er weer :wink:
zoals veelal de woensdag, gisteren van dienst :lol:

't ziet er veelbelovend uit buiten jammer genoeg duurt het meestal maar tot 's middags en toch gaan we deze namiddag naar buiten hoor, één volle dag binnen is al genoeg geweest .

Tja, die kleine dorpswinkels die verdwijnen zijn voor veel ouderen (zoals wij) nog net geen ramp hé. Hier is er ook al eentje weggevallen en er deden geruchten de ronde dat de Sp.r ook zou sluiten; een warme bakker hebben we ook al niet.
maar
Zijn wij daar zelf niet een beetje oorzaak van, die grootwarenhuizen net ietsje verder zijn toch zo aantrekkelijk en goedkoper.... tot we minder mobiel zijn.
't is geen verwijt hoor, enkel een vaststelling want 'k ben zelf niet beter dan alle anderen hoor :x
Oud maar niet Out

meme-rietje

20 mei 2021, 09:16

goeie morgen iedereen
er is een zonneke maar voor hoe lang ?

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

20 mei 2021, 10:13

Rietjes, onze Carrefour was geen kleine dorpswinkel maar een klein grootwarenhuis met een bakkerij, beenhouwerij, groenten afdeling, dranken, kortom we konden er voor heel veel terecht. Vooral de manier waarop deze sluiting doorgaat stoort ons: het personeel werd maar maandagavond op de hoogte gebracht en verdeelden tot dan nog het nieuws onder de klanten dat ze na de renovatiewerken van hoogstens 4 weken terug en helemaal gemoderniseerd zouden terug opengaan. Nu is het bang afwachten.
Allez, ik ga aan mijn gehakt beginnen voor hamburgers en wortels schrapen, Sander komt eten vanmiddag, hij komt zo graag en ikke ook blij!
Zaterdagnamiddag hebben Sarah en Florian hier gereserveerd voor koffie en taart ze waren hier nog niet dit jaar!
Ivette

Oma-C

20 mei 2021, 11:41

@ Yorkske, het is niet altijd zoals we het zouden wensen
en veel kunnen we er niet aan veranderen :oops:
Ik begrijp wel dat je niet altijd wil of kan komen schrijven,
ik schrijf ook weinig...meestal geen zin maar even
een goeie dag of een plaatje is genoeg denk ik
om te laten zien dat je de mensen niet vergeet... :wink:

Mijn kinderen willen ook niet dat ik het openbaar
vervoer gebruik, je weet niet wie er besmet is of niet
uit de buurt blijven zeggen ze... en ik begrijp hen...
ze zijn bezorgd....en ik wil niet nu een paar weken
voor de 2e prik nog besmet geraken :oops:
dus ook nog oppassen in de winkels en zo....

Nadien zal het ook nog oppassen zijn want die nieuwe
varianten zijn ook niet niks....
Ik wens je de nodige rust(slaap) en moed om sterk
en gezond te blijven..... groetjes ook aan alle uiltjes :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

corry

20 mei 2021, 11:50

Mooi de natuur, heb soms ook wat spinnenwebben in mijn hoofd maar deze was te mooi om te doen verdwijnen.
Afbeelding

Kapelletjes aandoen, ook een spreekwoord maar met een heel ander gegeven. Wij deden het vroeger ook , plukte veldbloemen, klaprozen en korenbloemen stonden voluit op de velden. Met nu en dan rapen maar die waren voor op te eten Heb als kind veel kapelletjes gedaan wat opvang betreft de ene al beter dan de andere. Weet wat het is niet graag gezien te worden, gelukkig is het allemaal goed gekomen en daar heeft mijn ventje de grootste verdiensten aan .

Michelly, soms vind je geen woorden om de juiste toon te vatten daarom deze.

Afbeelding
In gedachten dichtbij 🤞

Yorkske, vechten tegen de bierkaai, ze noemden wij vroeger iets wat zich niet liet beheren.
Vermoeidheid een signaal welke je niet moet onderschatten.
Ik heb geleerd dat al wat je wil zowel lichamelijk als in het kopje veel moed en wilskracht vraagt om ermee om te gaan. Jij hebt van beide heel veel wat soms TE, is niet goed . Probeer je te begrijpen maar kan niet voorstellen hoe het voelt om met jou handicap te leren leven. Kop op straffe madam je hebt mensen om je heen die je graag zien geniet ervan en trek je daaraan op.

Songfestival zou ik graag op het grote scherm zien, al die effecten verbazen mij, maar mijn ventje is daar niet voor te vinden, wat ik best begrijp. Dus hoop ik dat hij vroeg gaat slapen zodat ik nog wat kan meepikken. 😂😂

Bedankt allemaal om er te zijn

Corry

.
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

20 mei 2021, 19:13

Twee warme bakkers en twee beenhouwers Yorkske dat hebben wij ook nog maar zij kunnen toch onze veelzijdige Carrefour niet vervangen, ik heb het al mijn e-mail dorpsgenoten laten weten, kreeg zowel bedankingen als spijtbetuigingen terug.
Het was ook een plaats waar we elkaar ontmoetten, wat vooral belangrijk was in deze Corona tijd!
Ivette