In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

01 jun 2021, 15:42

Mijn oprechte deelneming voor haar familie en vrienden. Leg het ook maar uit aan de buurjongetjes.........
En ja, we zullen haar gezellige babbeltjes en positieve ingesteldheid echt missen. Ze was een vriendin van ons allen, het seizoenshoekje.......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

01 jun 2021, 21:00

Afbeelding

Na een zonnige dag... een goede nacht aan alle seizoentjes..
Lieve groetjes.... :roll: tot morgen....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

01 jun 2021, 21:38

Afbeelding

Dank je lieve Oma-C .
Van mij ook , slaap zacht en droom mooie dromen.

Lenk

01 jun 2021, 22:46

Mag ik effe hier reageren aub. Indien neen zeg maar de knop delete bestaat. . Maar in ons mail verkeer zegde ze zo dikwijls kijk effe bij de seizoentjes wat ik ook deed.

Ik kan mijn tranen niet bedwingen, Ik ben er kapot van. Weg is een toffe lieve vrolijke,.... zoveel nog meer, er waren zoveel plannen om samen, ....

Margriet G. Stiekem trok je er uit. Meid ik mis je nu al. Jouw optimistische mailtjes ik ga ze missen. Je was stil laatste tijd maar dit had ik nooit verwacht.

Tania en familie en buurtjes veel veel sterkte.

Oma C dank je wel.

Oma C mocht je een rouwadres hebben graag in pb

wilde eend 2

01 jun 2021, 22:54

Een goede nacht aan alle seizoentjes .....
Proberen te slapen ... met Granny M in onze gedachten ...
We missen je , M ........

Afbeelding

Bekske

02 jun 2021, 07:25

Afbeelding

Muddy Maddy

02 jun 2021, 08:38

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben er nog steeds niet goed van van het nieuws over Granny M. ik zal haar missen en zeker haar buurjongentjes. Moet voor haar dochter schrikken geweest zijn als ze ze gevonden heeft.
nu, onze koer begint vorm te krijgen. nieuw plantentrapje is al geïntalleerd al vond ventje het een beetje klein uitvallen. mijn rok is er ook en past goed. nu wachten op de tuniek en of het feest al dan niet doorgaat maar dat zijn zorgen voor later.
uitslag bij de dokter was goed. BD was 12 op 8. volgende maand bloedafname maar ik mag eten omdat ik meestal toch fruit eet. dat is geen slechte keuze vond de dokter.
Gimly is nog steeds ziek.
hebben gisteren brochetjes op de bbq gedaan en vandaag mergueze want donderdag draait het weer. en ventje mag een beetje verder brielen op de koer. B- post was erg laat: rond 3 uur in de namiddag en de diepvries was voor een keertje heel vroeg.( nog geen 11 u 30) ventje denkt dat er veel niet thuis waren omwille van het mooie weer. frieten gekocht en de spaghettisaus ingevroren. afwas daarvan moet nog gedaan worden. Ventje ging dat vandaag doen. hij moet ook op boodschap en morgen dan de grote stukken. ik heb gisteren dan mijn boek de verborgen apotheek op de koer gelezen na het eten en ik ben naar binnen gegaan omdat de zon op mijn arm begon te schijnen en ik geen zonnebrand wilde. heb 1 keer een zware zonnebrand gehad door bij nu ex- vrienden een namiddag op het terras te zitten. hoofdgeneesheer van toen ze zelfs dat het leek op een eerste graadsverbranding. Madam hier doet bijna nooit zonnecreme aan, behalve in Italië want de reis gids raadde dat aan. de andere tip deed ook wonderen: een hogere tip geven bij aankomst levert je een betere behandeling op. Onze garçcon is zelfs naar het andere hotel moeten gaan om een bak Nastro azzuro omdat wij de locale bieren en wijnen dronken. we werden daar echt behandeld als royalty's. hebben zelfs een tafel vol luidruchtige Nederlanders stil gekregen toen we op de laaste dag de kok aan tafel vroegen om zijn handtekening op de menukaart te zetten. hij stond daar maar te knipmessen en grazie te zeggen. Die nederlanders vragen zich waarschijnlijk nog altijd af waarom wij zo'n bediening kregen. en of we soms beroemd waren. de bazin kwam er ook bij en is dan een beetje blijven praten. Ze vertelde dat ze de engelsen geen tafel meer zou geven in het restaurant ( dat toen wij daar aankwamen pas geopend was) want dat ze later er miserie mee gehad gekregen. ja, engelsen kunnen niet goed tegen drank dat sterker is dan hun flutjesbier.
Fijne dag seizoentjes, geniet nog van de zon en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

02 jun 2021, 08:55

Afbeelding

Een zonnige groet aan alle seizoentjes,
geniet vandaag nog van de zon want
er zit verandering aan te komen... :oops:
het wordt niet terug koud maar de zon
zou niet altijd zo van katoen geven als
we gewoon geworden zijn... :lol: :roll:
Plezant als je kan poetsen met alle ramen open
en nadien kan genieten van het buiten zijn.
Ik kan niet tegen de zon dus zorg ik dat
er schaduw is en daar is het heerlijk tot
's avonds laat buitenzitten is een feest :lol:

M-M goede uitslag bij de dokter, is fijn...
doe zo voort zou die zeggen :lol:

Ik wens jullie allen een fijne dag, geniet ervan
en hou het veilig...ik ga nu even naar de markt
wel met de voorzorgen...dat is anderhalf jaar
geleden dat ik er was, maar dan heb ik
die wandeling al in de benen :wink:

Helena van Troje

02 jun 2021, 13:54

Mijn kilometertjes zijn alweer gefietst.
Morgen terug met de te grote online bestelde schoenen.
De steunzolen mee nemen om de gesloten zomerslofjes te passen.
Geen sandalen en zeker geen flip flops: valpreventie.
Maar zo een dikke sneaker of sportschoen voor in huis is niet zo handig.
Beenhouwer en bakker ook oké.
Huisarts heeft me weten gerust te stellen. Oef!
Ik mag mijn BD problemen verder oplossen zoals ik bezig was.
Bloeduitslag was ook oké. En met 15/7,5 BD kon ze leven.
Wel voorzichtig voorgesteld om meer hulp in te schakelen...
Komt dus in orde na de tweede vaccinatie in juli.
Daar zijn al afspraken over gemaakt.

We zullen het ons maar zo gemakkelijk mogelijk maken zolang het gaat.
Het heeft geen zin om de stoere uit te hangen: "Kijk eens wat ik nog allemaal kan."
Fijn voor degene die het geluk heeft. Wees dankbaar!

Het was plezant in de schoenwinkel en het was gezellig bij de beenhouwer.
Een lieve verkoopster is haar gewicht in goud waard.

Zonnige dag verder!

Oma-C

02 jun 2021, 20:15

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes, het is hier aan
het overtrekken..........hopelijk geen zwaar onweer.. :roll:

Zopas de vuilzakken buiten gezet dan vergeet ik het niet
ik had ze al klaar gezet :) en even rondgegaan
zodat alles meekan, met die hitte trekken ze vliegen aan
en daar hou ik niet van, die zitten overal op en dan
komen ze in huis :oops: ... Bah, vies is dat :roll:

Seffens nog wat tennis kijken op eurosport, als ik
een boek pak dan zou ik in slaap vallen en dat moet
nog even wachten.....'t is nog te vroeg om te slapen :lol:

Alle seizoentjes een fijne avond en straks een goeie nacht
tot morgen :wink:

clive

02 jun 2021, 21:29

Afbeelding

Slaap zacht iedereen. Liefs.

anjelierken

02 jun 2021, 22:15

Afbeelding

Lees hier net het overlijden van Granny M.
Schrok ervan, had dit helemaal niet verwacht.Ze zal gemist worden door heel veel mensen, zowel familie, buren, kennissen en mensen die haar kennen via internet.Ook in ons hoekje nam ze een speciaal plaatsje in.Het troost me dat ze vredig ingeslapen is zonder pijn.

Bekske

03 jun 2021, 07:22

Afbeelding

Muddy Maddy

03 jun 2021, 08:13

Goede morgen seizoentjes,

Gisterenavond rond 7 uur hebben wij hier een warmteonweer gehad om U tegen te zeggen. Eerst gewoon donder uit de richting van de buurtgemeente en dan ineens drash national. er waren er verrast door die plotse vlaag want ik hoorde gegil. ventje had al de parasol naar beneden gehaald en het deksel op de bbq. hij was nog een seconde binnen en de regen goot naar beneden.
tegen 9 uur zag je al niet meer dat het nat was geweest.
vandaag een dag met minder zon en lagere temperaturen. maar dan vanaf zondag geloof ik zou het weer beteren.
Oma C: wij steken met dit weer onze vuilzakken in de meeuwenton als ze vol zijn.
Gimly gebruikte de gang weer als kattebak. twee keer zelfs. voor ventje naar boven ging en nu toen ik beneden kwam, maar hij had het ook gedaan voor zijn kattebak. als het diarree is, betekend dat dat hij er bijna door is. De dokter heeft een zalfje voorgeschreven voor mijn contact eczeem en ik moet zeggen het is al veel verbeterd. vandaag zullen het broodjes zijn met wat beleg en vanavond misschien frituursacks. we zullen zien. Ik kan een brik soep maken, als er twee dagen minder weer is, dan geraakt die wel op. vrijdag tomaat garnaal. is zèèr lang geleden. Ventje moet maar zoeken om grote tomaten. ik heb zelf graag die coeur de beufs maar daar kan je geen vulling genoeg in steken zegt hij. hoe minder pitjes in de tomaten hoe liever ik ze heb.
ventje moest bij peter om romeinse sla gaan vragen. is dat vergeten natuurlijk. als ik een slaatje maak zijn de de ideale blaadjes voor erin anders heb ik een anderhalve krop over en dat is dan wegsmijten. moet hem ook nog zeggen dat hij radijzen moet meebrengen want die staan niet op het lijstje voor de carref.
De achterdeur staat al open en Gimly is al op de koer geweest. blijkbaar vind hij de nieuwe indeling van de koer goed. gisteren zat hij tussen de pot met fushia en het oude plantenrekje. 't is geen zonneklopper zoals Vinny was, want die ging al de plek met de meeste zon ingepalmd hebben en mee opgeschoven zijn met de zon. Er moet vandaag nog een machien lakens erdoor. die kan dan in de droogkast want ik heb geen draden en/of zo'n molen. gisteren toen de regen losbarstte, hing buurvrouw v uit de badkamervenster met een trekker om het dak van de veranda te kuisen. Ventje vind dat die alletwee ziekelijk zijn in hun gekuis. maar hier in België bestaat zo'n programma voor OCD-ers niet. als je dan hoort dat ze door liters dikke bleek gaan per dag, dan gaan mijn ogen open en mijn mond ook. er was zelf ene die zijn gastenwc op slot deed. want als hij dat niet deed ging hij als het toilet gebruikt was door een gast of een familie lid dat opnieuw 2 uur poetsen. ik vind hun reactie als ze dan binnenkomen bij mensen die het niet zo nauw nemen met de hygiëne dikwijls om te lachen. ze komen binnen en moeten direct weer buiten omdat ze misselijk zijn. en 's anderdaags zijn ze gekleed in een hazmatsuit. ik ga mijn vliegenmepper moeten boven halen. voorlopig zit er maar 1 binnen. verleden jaar had ik een plaag van die groene vliegen. wij hangen zo'n ouderwetse vliegenvanger op maar ventje wil zo'n toestel dat ze met electriciteit "zapt".
Ventje is gisteren naar de apotheek geweest en het viel nog mee van rekening. de primperan is nog steeds niet binnen. heeft een briefje gekregen met 'te goed' op. is geldig tot eind augustus. maar ik heb boven nog een middel liggen digestil dat je moet opzuigen. helpt ook wel een beetje. met ventje zijn maag gaat het beter. alleen als hij zich zenuwachtig gemaakt heeft, durft hij er nog last van hebben. Zijn bd- pillen zijn voor de rest van zijn leven. en dan te bedenken dat wij in onze jeugd alletwee last hadden van te lage bd. toen ventje na zijn auto-ongeluk bloeddrukverhogers moest inmemen ( had immers te veel bloed verloren) was schoonmoeder kwaad en belde bijna de huisartse op die beneden in het appartements gebouw van loverboy woont. ( haar praktijk was in een prachtig gerestoreerd herenhuis in 't stad)
Nu zou ik daar niet meer naartoe kunnen omdat ze trappen heeft dit naar haar spreekkamer gaan zonder leuning. Toen ik de trappen moest doen om mijn prik te halen vond ik dat lastig. ze waren nogal nauw. dan maar gevraagd waar de lift is en de volgende prik de lift gebruiken. we weten nu waar het is. nu alleen onthouden op welk nummer we geparkeerd staan.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

clive

03 jun 2021, 09:47

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Niet veel te vertellen en net zoals gisteren weinig fut.
Ik wens jullie allemaal een mooie donderdag.
Liefs en dikke knuffel aan jullie allen.