NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

Gisteren, 08:01

Afbeelding

De maandag welgezind in!

Zeeeman, daar ga ik ook langs, sommige dingen zijn daar goed en spotgoedkoop.

Morgen begrafenis T….ga er niet heen maar in gedachten wel bij diegene die me dierbaar zijn.

Mooie foto Erikaatje !

Nog een fijne maandag, aan zee mistig!

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Bekske

Gisteren, 08:54

Afbeelding
ik wens iedereen een fijne week en het allerbeste toe groetje

greetie

Gisteren, 09:08

Op een bankje in Sluis :)
Afbeelding
Mossel festijn, volk niet meer dan anders.
Parkeren aan de molen,dan eerste terras een koffie en onze ogen de kost geven :D
De ene straat door en op het eind de volgende stop ,gezellig rustig terras ,terug langs de drukke kade en een ijsje gekocht bij de pop-up van de gekende Belg C..cake lekker
Daarna aan de molen nog een water gedronken.
Een paar gekende gezien en nog een Pull gekocht ronde prijs :D
Gisterenmiddag onverwachts gaan eten bij de zoon ,kleinzoon was er met zijn Duits liefje :D ,had er nog niet gezien!
Hij woont in Gent ,zij haar laatste jaar Erasmus in Nijmegen en zij komt naar België,ben wel blij :D
Van namiddag ga ik bij kleindochter de kapster :) 't is nodig!
Erika blij een beeld van jou te hebben :) ,de jongste van onze hoop denk ik
Groetjes allemaal
Greetie

jadi

Gisteren, 09:21

Afbeelding
Zo we zijn weer gestart met een "verse" week . . De lucht is grauw egaal muisgrijs-droog-een zuchtje wind-niet koud.
Geen marktdag, ik wacht op een pakje van farmaline mijn Rennie pillen .. Koop die in 't groot zo heb ik gratis verzending .Ooit werd dit pakje gestolen . Wetende van wie , en zwijgend voor de rust was het beste wat ik kon doen ..
Genoeg daarover ..
Eens zien wat jullie na mijn epistel van gisteren te vertellen hadden ..
Krakje inderdaad een raar weertje gisteren , gans de dag regen . En in de namiddag heerlijk zonnig hier bij ons
Erica weer wat meer routine in uw dagen .. Hi hi daarom noemt zondag=rustdag. Je kan er maar deugd van gehad hebben
Corry , oeps morgen begrafenis van T. . . . Ik zeg altijd je moet doen wat je hart zegt wat je kan/moet doen .. Niemand kan/mag daarover oordelen . sterkte
Dag Bekske ook voor u het beste
Wauw Greetie die foto brengt wel een zalige rust zelf voor mij hier achter mijn scherm. .Fijn dat je er zo van genoten hebt .. En zo te lezen is de drukte nog niet voorbij en wordt er nog een stukje aangebreid met het bezoek van de kapster kleindochter , een gouden momentje dus
Zo ik kom aan het einde van het rijtje . Voor iedereen een fijne maandag
toedeloe
menu : hoevehamburgers met spinazie en natuurpatatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette

Gisteren, 10:08

Zaterdagavond in de Schouw in Lichtervelde heeft Ferventis, de jeugdharmonie van De Zwaan een mooie voorstelling gespeeld voor hun 50e verjaardag ook een mooie tentoonstelling met oude foto's over die 50 jaar ik zag een piepjonge Sander met zijn wittekop bij zijn eerste deelname en een kleine Annelien op hoorn, WIJ
waren erbij, hebben zelf vele van die foto's gemaakt, waar is de tijd? Veel respect voor die jonge spelertjes die vlijtig muziek leren en de repetities volgen , ook de dirigenten proficiat voor hun geduld , schone bende!

Gisterenmiddag in Europamagazin op ARD een nogal lange reportage over hoeveel succes Pommelien Thys in Vlaanderen heeft maar heel veel minder in Wallonië . Zijzelf antwoordde in het Engels , in het Duits vertaald.

Toen het gisteren zo mooi opklaarde heb ik toch een tourke gedaan tot aan de kermis maar gauw teruggekeerd de meeste mensen zaten in groep, heel veel die ik niet ken, om daar dan bij te schuiven raar hé, toch voor mij.
Met een omweg terug naar huis toch content dat ik eens was buiten geweest!

Erika, uw tekst kopiëren en die daarna versturen bij mij zou het anders ook weer niet gelukt zijn en we hebben dan niet altijd goesting om te herbeginnen he
Ivette

jadi

Gisteren, 17:17

Afbeelding
Hallo , koekoek , tja ik val vandaag precies in een zwart gat .. Deze voormiddag thuis moeten blijven . Deze namiddag wat HH maar te vroeg klaar en geen zin meer om nog iets te doen .. Het is stil hier in huis .. Op de vaste telefoon een anoniempje ontvangen en nee niet opgenomen .. En op de gsm niet gebeld maar wel een gemiste oproep ik was nog thans thuis niks gehoord , op mijn scherm kwam er vermoedelijke spam .. Callcenters zenden tegelijk verschillende oproepen de eter in .. En na een min. valt die weg dus de tijd niet om te rinkelen .. Ze zijn weer druk in de weer de internettrollen ..
Ivette wat mooie herinneringen van de kleinkinderen met hun muziek instrumenten . De tijd gaat vlug voorbij hé .. Fijn dat je met volle teugen genoten hebt . Tja naar de kermis gaan moederziel alleen , voelt dan ook zo dubbel aan .. Dus dat doe ik dan niet meer .. Ik haal mijn appelbeignet een grote joekel en die eet ik dan smakelijk op en ga terug naar huis . Ik heb een flesje water in de auto . Ik ga niet graag alleen op een terras zitten, en bij andere mensen gaan zitten , ik voel me dan een indringer . .
Hier is het zonnetje nog , in de late namiddag is ze gekomen . Het is zalig op het terras . Ik ga nog wat op het terras zitten met mijn dag allemaal en een colaatje Z
Voor straks een fijne avond
toedeloe
avondeten : een boterhammetje met hoeve salami en een plakje Postel abdijkaas met de rest van mijn colaatje of een glas water ..

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

krakje

Gisteren, 20:42

mooie foto van Erika1 je mag gezien worden,
denk ook dat je een van de jongste bent,

met broer en zus en hun man en vrouw gaan eten in ons jeugddorp,
was weer eens gezellig zo samen te zijn bij een etentje en drankje,
reden broer was zaterdag verjaard en dan doen wij dit gezamenlijk,
ieder neemt wat je zelf wilt ook afgesproken ieder betaalt zijn eigen kosten,
dat houd het langste vol, geschenkjes hebben we afgeschaft,
wat moet je nog voor oude mensen kopen alles staat toch maar in de weg,
en bij thuis komst de viervoeters moesten ook nog eten dus zo is hun buikje ook gevuld,
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.