NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

18 sep 2026, 13:26

Goeiemiddag allemaal.

Al veel verricht vandaag, gepoetst jeans hangt buiten, naar de winkel geweest en bij de bakker langs geweest.
En heel belangrijk heb mezelf en zus getrakteerd op een bloemetje :lol:

Afbeelding

Oma-C, hier was het een boterham met roerei en straks appelschijfjes in de pan :wink:
Oef wat erg dat er nog geen beterschap is in de rechterhand :(

Greetie, mijn tuinhulpje stuur ik gewoon 2x per dag op ronde :mrgreen: zalig al zeg ik het zelf, steeds kort gazon. Nu zijn Indyke zijn pootjes weinig to niet meer nat van het gras :mrgreen:

Jadi, ja hier ook zonnig maar fris maar vooral droog. Hummmm mosseltjes :lol:

Corry, bbq ook heel lekker hé, dat is voor mij gelijk aan 2 stokjes tussen contacgrill :mrgreen: en dan heb ik nog overschot hahaha

Krakje, ik denk dat ik ook nog geen belastingsbrief gehad heb of moet er langs hebben gezien hahaha dan wachten we maar op een herinnering hé :D

Yvette, ik zou zeggen ik rijd eens met u door Duitsland :wink:

Rietjes, alweer de brats op :mrgreen: :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

krakje

18 sep 2026, 20:37

wat ik gisteren niet meer kon doen is vandaag gedaan,
de was gedaan de laken van 2 bedden zijn buiten op de draad gedroogd,
was goed weer daarvoor, strijk blijft liggen, en ja ook de kelder is weer in orde gebracht,
die is niet groot maar staat veel in dat eigenlijk ergens anders zou moeten staan,
maar geen plaats omdat ik hier de kamers nodig heb voor allen te slapen leggen ,
heb bijna 3 uur in gewerkt met nu en dan onderbreking om eventjes te rusten,
heb wat last met rug en bijna overal pijn die moment nog te verdragen zijn
anders een pijnstiller nemen, neem je tijd voor alles wat je doet
en geniet volop van het leven zoals je kunt, grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

corry

19 sep 2026, 07:25

Afbeelding
Goedemorgen
radio aan met een tasje koffie erbij.

Erikaatje, wat mooi en gezellige thuis. 24 jaar geleden was ik bij jou op bezoek …..denkende aan onze dochter welke haar 50ste verjaardag in Limburg vierden.

Ga met dochter van buurtje praten welke de 93 jaar benaderd heb vrijdag een afspraak.
Het is me teveel om haar bij te staan, komt stilletjes aan met nu en dan hulp te bieden.
Er zijn hier diensten genoeg om haar te helpen.

Nog een fijne zonnige dag en tot in den draai.

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Bekske

19 sep 2026, 08:55

Afbeelding
geniet van jullie weekend met wat je graag doet .Groetje

jadi

19 sep 2026, 11:01

Afbeelding
Helaba daar , ja jij aan de andere kant van het scherm .. Een heel goede zaterdag morgen.
En wat zou ik doen wasgoed buiten hangen of niet . De ene kant eerder zuiden gericht is helder en af en toe komt het zonnetje piepen . De andere kant zitten dreigende donkere wolken . . Kop of munt
In ons doodlopend straatje ligt er een berg hout van de overburen ,voor deze winter op te stoken.
De dochter van de mama en de 2 bonuskinderen, samen met de buurkindjes zijn aan het stappelen . . Het klein ukje met zijn mini kruiwagentje is dapper aan het meehelpen . Ik sta versteld wat een inzicht die kleine al heeft .. De anderen van 8j het meisje en de jongen van 10j gebruiken al een grote kruiwagen ..
Greetie inderdaad het is een groot verschil een brood van bij de bakker, of uit de supermarkt .. Hier was het gisteren ook zonnig , we (zoon en ik) hebben op het terras onze aperitief gedronken . Zoon een Gin tonic met munt en citroen, ik een glaasje rosé wijn ..
Oma-c e wel ik ben ook benieuwd wat de vaatchirurg te zeggen heeft. Jammer dat je geen positief nieuws hebt qua gebruik van je R-hand . .
Erica wat een warm mooi huis heb je .. Mooie bloemen het fleurt nog meer op . Ik veronderstel dat die foto op de kast uw zus is ?
Krakje wat jij nog allemaal doet in het huishouden . Amai chapeau , dat is een volwaardig huishouden. . Waar haal jij nog al die energie ? .
Corry wat een mooi plaatje , ik ziet hier voor mijn pc met een tas koffie .. Ik kan er inkomen wat je verteld van buurtje . Je hebt al genoeg met uw eigen om alles op zijn plooi te krijgen .
Bekske ook voor u een fijn weekend
Zo mijn epistel is teneinde . . Hmm .. als ik naar buiten kijk zal het geen weer worden om mijn wasgoed buiten te hangen. De grijze lucht komt dreigend dichterbij
Aan iedereen een fijne zaterdag..
toedeloe
Zoon komt niet naar huis die is gaan wandelen in Cadzand .. dus .. Bibi moet iets uitvinden om te eten
menu: rest van de bloemkool met een braadworst en natuurpatatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Oma-C

19 sep 2026, 11:58

Afbeelding

Eigenlijk is het al goedemiddag iedereen, :wink:
een frisse wind maar droog en af en toe wat zon
maar meestal grijze wolken, volgens de buienradar zou het droog blijven.... :roll:
Vanmorgen een paar boodschappen gedaan en mijn broodje staat te bakken
het zal straks weer lekker ruiken :) (en smaken)
tussendoor een beetje huistaken verricht zo goed mogelijk :oops:
straks witloof met ham en kaas klaarmaken voor vanavond
seffens nog een kop verse soep met een broodje en beleg

Allen een aangenaam weekend en sterkte aan wie het kan gebruiken :?
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

krakje

19 sep 2026, 20:46

ja de strijk vandaag gedaan, daarna niet veel uitgespookt,
dus rusten en invullen, lezen alleen de krant al staat er niet veel goed nieuws erin,
ook het nieuws op tv niet veel goeds maar je moet een klein beetje op de hoogte zijn van d wereld,
en ja onze bakker gaat op pensioen, ergens anders een brood halen,
morgen is er een andere dag dus zal zien wat die brengt,
geniet van iedere moment die je kunt benutten voor je eigen gebruik,
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

corry

20 sep 2026, 08:54

Afbeelding

Zondag, naar de bakker geweest, het heeft gesmaakt, ook buurtjes voorzien.

Gisteren 2 u durende telefoon van mama van onze kindjes.
Het was hartverwarmend haar te horen, wij hebben een speciale band .
Verdriet om verlies, zorgen voor de toekomst kwam allemaal aan beurt.
Vannacht alle uren gezien , niet moe bij het opstaan, zal straks mijne klop wel krijgen.

Regent nu, het beloofd beter te worden, wij krijgen nog zonnige dagen……Greetie !
Nog een fijne dag en tot de volgende draai☺️

Afbeelding

jadi

20 sep 2026, 09:53

Afbeelding
Hallo, ik heb een voorraadje parapluutjes mee, want hier is het aan het regenen .Grauwe lucht, niet mooi voor een zondag, en al zeker niet aangenaam om te gaan wandelen . In het volgende dorp is er rommelmarkt .. Daar zal er weinig volk naar toe gaan .
Maar we zitten lekker binnen, bij een tas dampende koffie .. In mijn geval al een colaatje Z. Want ik ben al heel vroeg uit de veren .. De goesting op de boterkoeken die aan huis gebracht worden ,deed me opstaan . .en of het gesmaakt heeft .
Wat de dag brengt , ik denk dat zoonlief de serie Berlin zal bekijken, de dvd's staan hier nog op de boekenplank in de man cave van mijn man zaliger . De zoon wil daar nu naar kijken , omdat hij vôôr de zomer de stad bezocht heeft .. Dus deze namiddag "cinema" met een koffietje met een koekje café noir er bij ..
Oma-C vandaag zal je een wandelingetje moet doen met de regen jekker aan .Maar deze namiddag zou het beter weer moeten zijn . Hmm, . .njammie witloof , ham en kaas eet ik ook zo graag .
Krakje strijk weg gewerkt , wist je dat strijken één van de meeste energie sluipende huishoudelijke taken is . . Nieuwe bakker moeten zoeken , is verre van aangenaam , en vooral om één dichtbij te vinden .
Corry , gelukkig kan de moeder van de kindjes nog even bij u als luisterend oor . Zo jong en al zo'n rugzak mee . . Ik hoop dat je gelijk krijgt want ik hou toch ook meer van de zonnige dagen . De maatschappij wordt zo vlug triestig bij dat weer .. De positiviteit is dan ver te zoeken dan .
Zo eind van het zondag epistel, maar het gezellig ik ga dit ook doen
Zwaai zwaai iedereen
menu: buitenshuis gaan eten . (en nee geen frituur)

greetie

20 sep 2026, 10:12

Goedemorgen allemaal,maak er een gezellige zondag van :D
Vroeg wakker toch zit ik hier nog in peignoir :)
Regent hier zachtjes
Als de zon erdoor komt wegwezen en anders naar de koers kijken WK
En rond zes uur frietjes van frituur eten :)
Corry eind van de week of volgende week maandag!
Greetie

Erika1

20 sep 2026, 10:25

Goeiemorgen allemaal

Hier in Limburg ook regen, de plantjes en gazon kunnen er nog niet genoeg van krijgen :wink:
Zoals reeds gezegd we gaan nog wat nazomer krijgen ( joepie jee :wink: )
Hoop dat 14 oktober er ook mag bijhoren bij dat weer :mrgreen:
Gisteren was precies strijkdag hahaha heb de mijne ook weggewerkt :D
Straks 2 van de 4 joggingsbroeken omruilen in ander filiaal van zeeman voor de juiste maat.
Vroeger vond ik niks omdat ik in de XXXL zat en nu :roll: zit ik bij de kinderen althans bij zeeman hé hahahaha

Jadi, ja het is mijn zus op de foto, ik mis haar nog iedere dag meer en meer. Toch geeft ze mij nu nog zoveel kracht om te zijn wie ik nu ben.

Corry, ze weten wel wat ze aan je hebben.

Krakje, je hebt gelijk met de krant en het nieuws. Als ik diene amerikaan zijn snuit zie ben ik al misselijk :evil: :evil:

Oma-C, maak jij voor jou alleen een broodje? Zou dat ook wel willen, maar vrees dat ik meer moet weggooien dan iets anders, eet weinig brood :wink:

Oma-C

20 sep 2026, 11:11

Afbeelding

Goede natte zondagmorgen :wink:
ja hier ook al de hele morgen regen
maar ik moet niet buiten zijn....
Jammer voor de autoluwe dag
er zullen niet veel 2wielers buitenkomen vandaag :roll:

Mijn toeristen hebben een wandelweekend in Bütgenbach
jammer, ...... maar ze hebben een goede regenjas
en desnoods nog een plu mee, het weer is niet altijd voorspelbaar :(

Ja Erika ik bak elke week een broodje ik snij het en
verdeel dat in dagelijkse porties in de vriezer,
Elke avond haal ik de portie voor 's anderendaags eruit
zo heb ik altijd vers brood.. ik moet nooit brood weggooien :).

Maak er allen een fijne zondag van dat ga ik ook doen
met koers en tennis op tv :wink:
Groetjes en sterkte aan wie het kan gebruiken... :?
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

Erika1

21 sep 2026, 07:04

Klop klop goeiemorgen allemaal
De nieuwe werkweek is aangebroken, niets moet alles mag :lol:
Paar dagen geleden was er de vraag over belastingsbrief, voila vannacht in de mailbox beland :mrgreen:

Nog een fijne dag allemaal zwaai zwaai :wink:

corry

21 sep 2026, 07:41

Afbeelding

Dochter komt me halen, wij gaan samen uiteten.😊

Greetje, bel je straks even op.

Belastingen, aan mijn pensioen mogen ze niet aankomen en ze doen het toch. 😳

Oma- C, hoe doe je het! met een hand welke niet mee wil en toch je plan trekken……ook Bekske kan ervan meespreken…respect! hoor jullie denken, omdat het moet!

Krakje, is een overtreffende trap in ten diensten staan van…..zulke worden er niet meer gemaakt.

Ik troost mezelf als het even in mijn hoofd teveel wordt, je kan niet alles delen.

Een zonnige week, gelukkig is deze gematigd, ervan genieten ga ik doen!

Tot in den draai

Afbeelding

jadi

21 sep 2026, 08:20

Afbeelding
Goede morgen , de dag begint:
droog
"windloos"
"regenloos"
**** moest rijmen .. :lol:
Ik moet het wat kort houden want ik moet om kwart voor negen bij de dokter zijn
Greetie gisteren voormiddag hier ook regen , maar in de namiddag mooi zonnetje
Erika, een super mooie foto van je zus knuffel meid ♥ Dank je voor de melding belasting brief . Ik heb nog nooit zolang moeten wachten . Bij mij nog niet binnen . Die zullen me ook niet vergeten :roll:
OMa-C oesje Bütgenbach kreeg toeristen in het weekend , hopelijk waren ze niet te nat geregend.
Corry hi hi dat is ook iets dat mijn petje te boven gaat . Eerst geven ze ons pensioen en achteraf moeten ze een bedrag terug krijgen . Waarom nemen ze dat niet direct door dat deel niet uit te betalen . Zo zou er ook veel werk bespaart blijven . Soit , in België hebben ze al altijd een rare kronkel gehad in de regering .
Aan iedereen een fijne maandag, misschien ga ik na doktersbezoek eens naar de markt
toedeloe
menu: ik zou het begot nog niet weten ..