Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

viv

13 mei 2019, 20:30

Goede avond,

Deze morgen terug naar de cursus geweest. Kon gelukkig vrij vlot opnieuw aanpikken. Zal thuis toch wat meer moeten oefenen om foto's aan te passen met Lightroom - kan dat allemaal niet meer zou goed onthouden als vroeger :roll:

Namiddag nog wat kruiden in potten gepland. Kan ze nu waarschijnlijk wel met een gerust hart buiten zetten denk ik.

Danke Rietjes - natuurlijk missen we ons moeder maar we zijn ook dankbaar dat we haar zo lang bij ons mochten hebben. Zij heeft zich altijd weggecijferd voor haar gezin en genoot daar ook van. We zijn dan ook blij dat ze het laatste moeilijke jaar nooit alleen is moeten zijn - er was altijd iemand van ons bij haar. En wij deden dat graag.

Corry, voor mij passen ook alle drie die vrijdagen, 14, 21 en 28 juni.

Gisteren heb ik die match van Genk niet uit kunnen kijken - ben een wandeling gaan doen. Vind het veel te spannend zo op tv... In het stadion heb ik daar minder last van. En al zouden ze zondag geen kampioen worden, ik heb toch genoten van een schitterend seizoen - voor mij zijn ze sowieso kampioen

Viv

Afbeelding

Moeder spreeuw heeft het druk om haar bijna volwassen jongen te voeren ;-)

omadina

14 mei 2019, 08:49

Hallo allemaal,

Rietjes, ja dat was zeker wel een flinke fietstocht. En aardbeien mmmm, ik heb er twee keer gekocht, vind dat zo lekker.

Corry, laat het maar tijdig weten, dan zal ik wel de datum kunnen verzetten, ik wil graag komen. Is het ver van een tramhalte? jij zal wel beter weten dan ik waar ik best afstap.

Ik ben ook bij de vroege vandaag, heb al mijn appartementje gestofzuigd, want was gisteren gaan wandelen op het strand, nochtans mijn schoen aan de deur laten staan, maar toch nog zand meegebracht naar binnen... maar 't heeft me goed gedaan, ben ook de cabin-art gaan bewonderen, strandcabines die beschilderd zijn, in St. Idesbald. Er zitten mooie tussen.

Straks weer eens proberen mijn beste beentje voor te zetten, en van namiddag ga ik naar een lezing in het cultureel centrum over "de wonderen van de sociale media", ja we kunnen altijd nog iets bijleren...

Jullie allemaal, een gezellige zonnige dag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

14 mei 2019, 08:51

Goedemorgen allemaal!
De zon schijnt maar ze speelt af en toe verstoppertje :(
Viv wat een mooie foto met die vogels!
Gisterenavond examen gehad van notenleer en het is verrassend goed gegaan allez denk ik toch!
Niet speciaals vandaag, eerst wat strijken en dan naar de tandarts voor een halfjaarlijkse controle, deze namiddag ga ik een wandeling maken en vanavond eerst naar een vergadering en dan naar de zangrepetitie.
En nu ga ik strijken, wens jullie allen nog een aangename dinsdag en tot later daaag...
You only have one life...live it!

corry

14 mei 2019, 09:44

Afbeelding

Goedemorgen

Hoe mooi is dit, een toeval en kennis van zaken, laat maar komen Vivke

Omadina, kan jij een keuze maken tussen 14 of 28 juni ?

De zon is er wij gaan naar Blankenberge, samen een terrasje doen, samen eten, kortbij de auto zodat Stafke niet ver moet stappen. Wordt alsmaar erger, weldra pijnkliniek.

Nog een fijne zonnige dag , aan zee weinig volk, profiteren ervan is wat we nu moeten doen.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

corry

14 mei 2019, 10:07

Omadina, afstappen WENDUINE DORP

Helling nemen niet richting zeedijk maar achteraan, kortbij de plek waar je moet zijn

WIELINGENBAR , laat weten wanneer je er bijna bent ik wacht je op.

Erika knip jij de knoop door welke data het gaat worden. Samenkomst tussen 11 u en 11u 30 .

Corry

Erika1

14 mei 2019, 10:20

14e dan maar als het past voor iedereen, Veve spijtig dat je er op een vrijdag niet kan bij zijn. Misschien je oogappeltje meenemen?? Ze zal plezier hebben met Indy'ke :lol:

Corry, is dat daar waar we nog bijeen gekomen zijn? Toen was Ria uit Spanje erbij denk ik.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ivette

14 mei 2019, 12:01

Ik heb het wel in mijn agenda geschreven maar ik weet wel niet hoe ik er moet geraken en terug naar huis?
Ik kan dus in Roeselare/station, in Torhout-Brugge geraken misschien in Kortrijk met de Lijn Roeselare-Kortrijk
maar verder?

Nog een guur windje maar toch een beetje zon op de markt. "Mijn" groentenkraam was nu ook op reis, ik ben dan direct onwennig aan een ander kraam want ik ben een zeer trouwe klant.

Vandaag fietsen ze van okra Gits de jaarlijkse bedevaart naar Dadizele. Ze eten vanmiddag voor de laatste keer in taverne de Kleiputten in Rumbeke want dat wordt afgebroken voor appartementen.

Gisteren had ik een heeeeeel hoge opleg rekening van de elektriciteit, Christa heeft ze mee om te onderzoeken, ik ben benieuwd want deze maand kom ik anders niet toe met mijn pensioen!
Gevolg: ik heb natuurlijk slecht geslapen!
Nu ga ik eten tot later...
Ivette

Ritavdm

14 mei 2019, 12:35

Goeiemiddag

Netjes gepoetste ramen en een stralend zonnetje en de wereld ziet er nog mooier uit.
Mijn koppeke ook want dat is deze voormiddag ook op zomersnit gezet.

Ivette, Oei...ja die rekeningen zijn elk jaar hoger ook bij mij zonder meerverbvruik maar als het verschil te groot is toch maar eens laten onderzoeken.

14 juni staat genoteerd !

Menu : kalkoenbrochettes, witloof, aardappel
Oud maar niet Out

meme-rietje

14 mei 2019, 16:29

goeie dinsdag iedereen
poetske is geweest
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

14 mei 2019, 17:39

Eentje van even geleden ook daar waar we nu mekaar ontmoeten.
Afbeelding

Erikaatje waar mijn buurman voor muziek zorgde

Afbeelding

Ria krullenbol was bij onze ontmoeting in Heist.

Afbeelding

Ivette voor jou een hele onderneming.

Veveke, je was er nu en dan bij, jammer van nu niet.

Groetjes en tot 14 juni aan zee.

Tot morgen

Corry

corry

14 mei 2019, 17:45

Adres voor je gps

Graaf Jansdijk 18
8420

Wenduine

Parking mogelijk als je Wenduine binnenkomt tramlijn volgen , goed opletten waar je wel en niet moet betalen.

Michelly

14 mei 2019, 23:22

Ik ben toch een beetje bekomen van mijn ontmoeting met de naald gisteren. In de namiddag na mijn thuiskomst als een blok in slaap gevallen op de bank en dat had deugd gedaan. Was bang dat mijn nachtrust er bij in zou schieten, maar dat is niet het geval geweest. Zal het nodig gehad hebben zeker.:-) Op 27/05 nieuwe scan en bloedonderzoek en de week daarna weer aan de naald en gesprek met de oncoloog over het resultaat. Wordt weer spannend en dan maar heel hard hopen dat alles nog hetzelfde is gebleven en niet slechter geworden is.
Voorbije weekend deel genomen aan levensloop Maaseik en het doet deugd om te zien hoeveel mensen zich hiervoor inzetten en met je meeleven. Er is weer een prachtig bedrag bijeengekomen en hopelijk helpt het om de wetenschappers de nodige middelen te bezorgen voor hun zo belangrijke werk om K te bestrijden en uit de wereld te helpen. Is dat een dwaze droom? Misschien, maar dromen mag toch hé?
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Erika1

15 mei 2019, 07:53

Goeiemorgen, vandaag mag Indy'ke naar de kapper, straks is ie weer om te stelen :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

15 mei 2019, 08:46

goeie morgen iedereen
vandaag een volledige verzorging
van gezicht, voetjes en handen
wand zaterdag is het lentefeest van mijn gastjes de twins

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

15 mei 2019, 09:42