Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

07 okt 2019, 09:50

Goedemorgen allemaal!
Meme-rietje tzal wel een groate sjieklette gewist zin zekers :lol: en veel plezier op je uitstap met Femma ik ga volgende week op dagreis met Femma, we gaan naar Lokeren!
Erika is altijd fijn als je een pluim krijgt hé en moest ik zo een werknemer als jij hebben ik zou jou toch af en toe eens in de watten leggen hoor!
Corry die poes met al dat gras in haar muil grappig!
Niet speciaals vandaag, huis poetsen eten maken wat studeren aan mijn muziek en deze avond naar Muziekatelier!
Wens jullie allen nog een aangename maandag daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

07 okt 2019, 10:52

Goeiemorgen

Regenachtig :?: :!: :?:
Wat doe je dan je paraplu de hele dag meezeulen en niet nodig hebben ?
of je paraplu thuis laten en de ene bui na de andere moeten trotseren ????

of

misschien een nog betere oplossing : binnen blijven !
Oud maar niet Out

corry

07 okt 2019, 15:09

Vevejke, die poes had nog meer in haar muil, kijk maar eens goed.

De grondwerken zijn gedaan ook muur is proper gemaakt, tuinslang opgerold in de het gene waar het voor dient.

Ondertussen is de zon komen piepen, voelt aangenaam.

Rond 3,30 u mijn ventje aan bet ziekenhuis te Blankenberge gaan ophalen, komt met busje tot daar.

Voor de rest niet veel te melden

Groetjes en tot de volgende keer.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

07 okt 2019, 16:07

Voila sè, Vicky weg, mijn huis weer proper!
Gisteren had ik losse wortels gekocht en toen ik betaalde aan de kassa kreeg ik voor de dag van de klant 1 bakje van 1kg wortels voor de "dag van de klant", ge moet niet vragen wat ik vanmiddag en morgenmiddag gegeten heb!
Ivette

omadina

08 okt 2019, 08:50

Goede morgen,

Ja, gisteren ook maar grijs, maar niet koud en droog gebleven. Heb er gisteren mijn eerste uurtje sporten opzitten van het winterseizoen. We spelen dus binnen, is altijd wel een aanpassing, maar 'k mag niet klagen, de maatjes waren content, ja 't was terug herbeginnen, zo na bijna 3 maanden, ...

In de namiddag dan nog een klein wandelingetje gedaan, geen 8 km, zoals jullie Rietjes, maar toch de zee gezien...

Corry, flink gewerkt, ik hoop dat zowel jij als Stafke, ook weer samen kunnen genieten van een wandeling, in het mooie Wenduine.

Erika, dat is waar wat andere maatjes hier al schreven. Jij mag zo af en toe wel eens in de bloemetjes gezet worden voor al je werk.

't Wordt vandaag weer zo een regenachtige dag. Als ik buiten ga, zal ik toch maar mijn paraplu mee nemen. Er is niet veel wind, dus geen probleem dat die overwaait, zoals ik eergisteren mensen zal "tjolen", om ook maar eens een Westvlaams woord te gebruiken... sukkelen dus, met hun paraplu.

Voor jullie allemaal, een mooie dag, ondanks de grijze lucht en de regen, ik zal je mooie spreuk indachtig zijn Yvette, mooi en de waarheid !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

08 okt 2019, 09:55

goeie morgen allemaal
gisteren was een leuke dag in de opslagplaats van Colruyt
en nu weet ik ook nog iets over mezelf
ik wist wel dat ik hoogte vrees had
maar dat ik een open trap naar drie hoog niet op durfde
ik kwam midden de eerste trap en kon niet verder, akelig
geen lift, dan bleef ik maar in de bus
maar een vriendelijke man heeft me dan binnen op een gesloten trap mee gedaan
hij dacht dat ik geen trappen kon doen en wilde mijn arm pakken :lol:
en dan nog eens binnen om over een machine te gaan
en een hele uitleg daar boven,
ik stond achter mijn vriendin en durfde niet opkijken
mijn hart bonkte tot in mijn mag
wist ook niet dat het zo erg was
en vroeger liep ik in de goot om een mansarde kap te schilderen
hoe ne mens toch veranderd met verouderen :oops:
verschrikkelijk vind ik dat

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

08 okt 2019, 19:25

Goeie(bijna)avond !

Hier niks regen gezien of gevoeld en 'k was nochtans buiten, we hebben een fikse wandeling gemaakt.

Gisterenavond is nog maar eens een vrouwtje uit de straat overleden (82 j). Wat is me dat hier de laatste tijd; de straat loopt leeg. Vanuit mijn voordeur zie ik drie leegstaande huizen, allemaal v mensen die hier 44 j geleden net als wij zijn komen intrekken. 't voelt vreemd.

Menu : doradefilet, puree, sla .

Voor straks : slaap zacht !
Oud maar niet Out

vera-maria

08 okt 2019, 21:10

Goedenavond allemaal!
Ben net thuis...een daguitstap met 47 dames naar Ninove!
En we hebben geluk gehad met het weer, we hadden allen onze paraplu mee maar hebben hem niet nodig gehad!
We deden de uitstap per trein, er was speciaal een wagon voor ons gereserveerd en we zijn 2 x moeten overstappen en ons echt moeten haasten om de aansluiting met de volgende trein te halen!
Heb van de ganse uitstap maar 1 foto genomen van een heel mooi beeld van een opa en zijn kleindochter...
Afbeelding
We hadden een 2,5 uur durende rondleiding met een gids en er is een hele mooie kerk met een prachtig interieur in die stad!
Het was een aangename dag met lekker eten en aangenaam gezelschap, we hadden 10000 stappen op de teller!
En nu is het zetelhangen...nog een fijne avond daag...

Ivette

09 okt 2019, 09:55

Drukke uitstap gisteren, vera-maria? Nu ik lees dat je er van genoten hebt, dat is het voornaamste!
Gisteren was de Schouw in Lichtervelde tjokvol voor de startvergadering van Okra.
Ze hebben nog maar eens uitgelegd hoe we nieuwe leden moeten werven alsof dat zo maar gemakkelijk gaat, makkelijk en rap voorgesteld!

Ik heb het boek het Itaiaanse meisje uit van Lucinda Riley, haar typische trage zeven zuster stijl. Nu het plezante, vlot geschreven, luchtige IK JOU NIET van Sally Thorne, het moeten niet altijd ernstige boeken zijn, ik geniet ervan!
Ivette

meme-rietje

09 okt 2019, 10:40

goeie woensdag iedereen
en regen dat het doet
de regenton om het water op te vangen van de veranda is kapot
de hovenier heeft gezegd dat hij voor een nieuwe zal zorgen
ik kan dit niet vervoeren in mijn wagen
de steentjes liggen er en het is veel properder

Afbeelding

Erika1

09 okt 2019, 12:41

Goeiemiddag,

Het is druk geweest en zal weer druk worden :mrgreen:
Het gaat hier traag :roll:
Thx voor jullie pluimpjes aan mijn adres, maar weet wel dat het geen vrijwilligerswerk is dat ik doe zoals jullie wel doen. Dus van mij aan alle vrijwilligers een dikke pluim van mij aan u :wink:
Gisteren weer van dat, wordt er rood van tot achter mijn oren :oops:

Corry, ja ik sta er alleen voor, is mijn eigen keuze want als ik dat moet delen dan werk ik bijna voor niets vandaar hé :wink: alleen op één plaats zijn we met 3 en ga ik voor een appel en ei, maar dat zal zodra het kan zeker als eerste laten vallen, nu is het nog welkom omdat het allemaal met periodes gaat en geen vaste …… zijn dus wat ik heb, heb ik dan :lol:

Heb de afgelopen dagen zaterdag, zondag en gisteren voor Okra, Cabaljon en Samana gewerkt en ja hoor alle 3 vroegen of ik mij niet bij hun wilde aansluiten :lol: maar voorloopig bedank ik er nog voor want werk gaat voor. Maar wie weet binnen een paar jaar wil ik er wel nog eens over nadenken en zelfs vrijwillig meewerken :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

10 okt 2019, 08:42

Goeiemorgen

Wat doet een mens als hij om 5u30 klaar wakker is ?
Opstaan om de andere kant vh bed niet te wekken.
Dus is de krant al helemaal uitgelezen, de strijk weggewerkt en de keuken opgeruimd.

Rest me nog een volle dag om te vullen met vanalles en nog wat :wink:
Oud maar niet Out

meme-rietje

10 okt 2019, 09:03

goeie morgen iedereen
ik heb me nog eens omgedraaid

Afbeelding

vera-maria

10 okt 2019, 09:14

Goedemorgen allemaal!
De zon schijnt in onze living yeh...zou het over blijven vandaag?
Was ook vroeg wakker om 6u, ben toch blijven liggen het is bij ons allemaal gelijkvloers en als je in de keuken bezig bent hoor je dat goed tot in de slaapkamer!
Ik ga sebiet ook strijken en dan boodschappen doen!
Wens jullie allen een fijne donderdag daag...

Erika1

10 okt 2019, 09:19

Was ook al 2 keer opgestaan, maar ben telkens terug in bed gekropen :mrgreen:
Sta klaar om naar de markt te gaan een beetje rond snuiteren :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.