Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, succes bij de dokter. Hoop dat alles oké is.
Oma-C, jij gaat deze avond het ook rustig houden, wij ook samen met Matice. Gisteren was hij net binnen en reeds slapen toen een aantal idioten hier vuurwerk afstaken. Ben dan beneden gebleven om te horen of Matice niet onrustig werd in zijn kamer, maar hij gaat al geslapen hebben en heeft het heel waarschijnlijk niet gehoord. Mag alleszins echt niet buiten zonder begeleiding in de tuin vanavond als er weer vuurwerk is.
Wilde eend, echt fijn te lezen dat je al een paar heel leuke dagen achter de rug hebt. Dat doet me echt plezier.
Anjelier, jouw pompoensoep is al klaar. Mijn soep staat op het vuur beveiligd met 2 lege steelpannetjes ervoor zodat Matice er niet bij kan. Als hij nu toch zou opspringen krijgt hij hoogstens de lege pannetjes op zijn bol, 10000 keer beter dan de hete soep over zich te krijgen. Het wordt tomatenroomsoep met balletjes. De 4° januari is het hier nieuwjaarsreceptie voor de naaste buren, kinderen, schoonkinderen en de kleinkinderen. Schoondochter heeft een paar maanden geleden een maagverkleining laten doen en verdraagt nog geen melkproducten en baby D kan al soep eten. Het is al jaren de gewoonte dat we na de aperitief beginnen met een tasje soep, dus ga ik ze mixen en dan een deel apart houden zonder room en zonder balletjes , zonder room voor schoondochter en zonder balletjes voor Baby D, zodat hij zich niet kan verslikken. En pas dan doe ik de balletjes erin en de room.
HVT, hoop dat jij ook een leuke avond gaat hebben zonder overdaad. Maar zo verstandig ben je wel.
MJ, denk dat het voor jou ook wel een drukke avond gaat worden, maar jij hebt al aan zee veel zitten voorbereiden. Ik moet dus enkel de soep maken, ben ze net gaan afzetten, kan ik ze dadelijk mixen.
Mammyretro, ook voor jullie een heel fijn oud-nieuw gewenst.
Gisteren alles gedaan gekregen wat ik van plan was. Nu moet ik vandaag enkel licht HH doen en dan is alles weer helemaal netjes en dan ga ik deze voormiddag de feesttafel al dekken. Moeten vandaag enkel bij de bakker zijn, dat is alles. Dan hebben we een rustige namiddag en kunnen we nog met Matice gaan wandelen en tegen een uur of 16.00H starten met een aperitiefje en een hapje. Het is fijn dat we maar met zijn 3 zijn, Matice ingerekend, kunnen we op een heel rustig tempo eten. En stoppen als we genoeg hebben.
Zo, ga de rest van het licht HH doen, nog in pyjama

en dan ga ik me klaarmaken en boven ook alles doen. Mijn kleedje wat ik vandaag wil aandoen hangt al klaar, eentje dat ik al lang nimmer heb aangehad, maar eentje wat manlief een heel mooi vindt.
Ik wens iedereen, ook zij die ik niet vernoemd heb en alle meelezertjes een enorm fijne dag en avond. En een heel gelukkig 2020 vol geluk, maar vooral heel veel gezondheid, want dat blijft het allerbelangrijkste. Liefs aan jullie allen en al een dikke nieuwjaarsknuffel.