In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

29 dec 2019, 09:21

Afbeelding

Een zonnige groet vandaag, er was een prachtige
zonsopgang rond half negen :wink:
Fijn dat het een mooie dag wordt...

clive dank voor je samenvatting,
ik ga het niet herhalen, dat is te gek :roll:
Ik wens iedereen net als jij en fijne dag.
en aftellen al maar, ik zal blij zijn als het
weer gewone weken zijn :roll: :wink:
Groetjes allen en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

29 dec 2019, 10:06

Goede morgen seizoentjes,

buikgriep nog niet over, het was nu de voorkant :?
ventje ligt nog op 1 oor en Gimly heeft een haarbal. :roll:
ventje mag met het geld van onze vlijtige spaarder straks om selder en verse kruiden voor onze parelhoen. en een fles Chablis want de PF was op. moet ook witte wijn hebben voor bij de parelhoen, hoop dat er nog mini-flesjes zijn.
Morgen gaan we om onze fondue en begin ik aan de voorbereidingen van de parelhoen en dinsdag moet ik bij de dokter zijn voor suikercontrole. ( recept parelhoen is van J. Smeus)
gisterenmiddag nam ik een douche en ik bewoog iets met m'n voet, verschoof het hele rubberen matje ineens. best dat ik me vast had aan het handvat en op het ingebouwd stoeltje zat! hoe zou ik dat nu weer op spoed moeten uitleggen? heb dan even bekomen op de stoel aan de wastafel.
dat wordt voortaan weer een handdoek uit de oude collectie die als slipmat mag dienen. denk dat deze anti slipmat versleten is. heb dan ook ineens mijn beautyroutine gedaan voor mijn zeer droog vel. heb zelfs mijn benen eens meegedaan met olie.
ik zie hier al mensen met hun trolley lopen want vandaag is de liedl open tot 5 uur. ventje heeft nog tijd. want ik denk niet dat ik die zie voor 10 u 30.
Gisteren ook de stoomkoker gebruikt en ik denk dat ik bijna alles kan stomen : er zat een rijstmand in en een eierrekje.
een vriendin op fb, haar vriendin verkoopt cosmetica en ik heb geinformeerd voor wimperserum. blijkt alles helaas ferm boven mijn budget. :| maar deze dame probeert nu de goedkoper lijn aan mij aan te praten. helaas is zelf die boven mijn budget.
dinsdag na de dokter om lees voer en medicijnen + kijken of ik in het nieuwe jaar een pedicure kan krijgen.
donderdag in het nieuwe jaar mag Ir. verder strijken waar ze gebleven is en de lakens opnieuw leggen. de vloer beneden zal nog bezaaid liggen met vlekken speeksel en gal van Gimly. die doe ik zelf wel weg met goed frotten met de mop de woensdag ervoor, kan Ir. de keukenvloer doen met dat speciaal spul, als ze gedaan krijgt met haar taken want ze is traag maar grondig . volgens mij is Gimly zich weer aan het spiegelen nu ik ook niet de broeder ben.
HVT: ik hoop dat je vervoer krijgt. als zuivelboerin met twee emmers in je nek op de trein is wel een beetje gek ( de foute party is pas op 18 januari hier bij mij) geef ventje anders een stukje ijscreembuche. die is daar gek op, ik niet. ( er teveel moeten eten in mijn jeugd en de feesten bij papa zijn tante. )
Oma C is zich aan het voorbereiden voor de komst van de franstalige neef.
ikzelf ga een pakje frambozen uit de koelkast halen en al mijn pillen nemen. tegenwoordig heb ik regelmatig hoofdpijn als ik opsta ( geen katerhoofdpijn) daarstraks wou ik Gimly naar buiten sturen en verdween de hoofdpijn lichtjes. ofwel ligt het aan de te doge lucht in de slaapkamer of weer en bijwerking van de een of andere pil.
Fijne dag seizoentjes en meelezers.
Cats Rule!

Oma-C

29 dec 2019, 19:03

Afbeelding

Goede avond iedereen, bezoek is weg
en zoon en schoondochter ook, het was gezellig
ondanks de taalmengeling, het viel best mee,
eens je een tijdje samen bent komt het allemaal terug :lol:
Ze wilden niet meer blijven eten, hadden genoeg gesnoept bij de koffie
en de afspraak is gemaakt dat wij bij hen op bezoek gaan
bij gelegenheid, we houden contact...
ze hebben 2 lieve beleefde meisjes die goed meededen aan de gesprekken
ze leren Nederlands en wilden hun kunsten demonstreren :lol:
Wat al heel goed gaat in een gewone babbel...

Nu alles in de vaatwasser zetten en laten draaien aan weekendtarief :lol:
straks nog een kleinigheid eten want ik heb niet mee
gesnoept aan al de zoetigheid, mag niet, en dan doe ik het ook niet
Suikerspiegel in 't oog houden, ook geen alcoholische dranken wat
ze moesten nog een heel eind rijden en we zijn solidair :wink:

Voor allen een fijne avond en een rustige nacht...tot morgen
fijn dat het een zonnige dag was :wink:

mammyretro

29 dec 2019, 20:54

goede avond
clive ,ja ben wat beter vandaag,
ik was ook wat vroeger naar bed gegaan gisteren avond,
het weer niet zo grijs meer ,de zon was vandaag er
en daniel was ongeveer goed gezind,ja ,dan valt de stres er wel vanaf
ik denk dat ik moe was door de pijn in de pols ,moet het
lichaam meer knokken om te brstrijden ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken

29 dec 2019, 21:18

Hallo iedereen,

Vrij koud vandaag, amper 3° overdag.Het was van morgen flink gevroren.

De ukjes zijn hier een dagje geweest, zijn hier al veel geweest deze week.Maar ja, alles valt een beetje samen hé, geen opvang, kinderen waren ziek en schoondochter hoog zwanger.Denk dat het niet lang meer gaat duren bij schoondochter.Is uitgerekend voor 20 januari, maar zal het volgens mij niet halen.Heb mijn gsm altijd bij mij, ook s'nachts, je weet maar nooit.

Ons menu voor oudejaar is eenvoudig, aperitief met hapjes, biefstuk met kroketten en sla en tomaat, ijsroom en cake met koffie.Dit eten ze allemaal graag.Ga morgen al alles in huis halen, zodat ik op dinsdag de deur niet uit moet.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

30 dec 2019, 08:20

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Heb al een strijkje achter de rug wat gisteren, door onverwacht bezoek, was blijven liggen. Vandaag boven poetsen en dan weer strijken, de dekbedden namelijk. En licht HH op de benedenverdiepingen.

Oma-C, het bezoek was dan heel goed meegevallen, fijn voor jullie. En je ziet, dat Frans spreken valt best mee als je er eenmaal mee bezig bent.

Mammyretro, heel fijn te lezen dat jij jou terug beter voelt.

Anjelier, in blijde verwachting voor jullie 3° kleinkindje de wereld ziet. Ben echt benieuwd wat het gaat zijn een jongen of een meisje. En de Ukkepukjes veel bij jullie geweest, het zijn drukke tijden daar bij jou.

Muddy Maddy, hopelijk voel jij jou ook al beter, toch maar oppassen dat je niet te zwaar eet, maar ergens iets lichtverteerbaar zodat je je op oud-nieuw terug helemaal lekker voelt.

MJ, terug van het zeetje ?

Wilde eend, ze beloven prachtig weer de komende dagen, ideaal wandelweer dus. Geniet jij maar fijn.

HVT, alles nog oké. En heb je vervoer gevonden om naar jouw zus te gaan ?

Ga terug beginnen, eerst het licht HH op de 2 benedenverdiepingen, opgeruimd zijn deze al, dat doe ik steeds voor het slapen gaan, moet dus enkel gestofzuigd worden en dat is vlug gedaan en overal nieuwe theelichtjes zetten + de vaatwasser leegmaken en dan kan ik boven beginnen. Manlief is thuis, ga dus voor een keertje enkel de slaap- en de badkamer doen, de andere kamers ga ik niet doen.
Heb ook al mijn nieuwe agenda ingevuld voor deze week. Voor de rest staat daar al alles in, heb die eens op een rustige zondagnamiddag volledig klaar gemaakt.

Hoop dat ik niemand vergeten ben , als dat zo is, was dat zeker mijn bedoeling niet. Wens jullie allemaal een mooie maandag, stuur jullie veel liefs en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

Muddy Maddy

30 dec 2019, 09:23

vandaag gaan wij ons nieuwjaarsmaal gaan halen. Helaas moet ik morgen wel de deur uit, ik heb immers een afspraak met de dokter. ( 6 wekelijkse controle.) zal ventje moeten vragen de wekker op het vuilnisbakkken uur te zetten, dan heb ik genoeg tijd om me klaar te maken.
Gisteren kippenwok met glasnoedels gegeten. was licht en 's avonds wat kreeftsoep met een geroosterde boterham. meer moest dat niet zijn.
ben weer vrij vroeg in mijn bed gekropen, ben moe, laat opstaan, laat eten, ben een beetje mijn ritme kwijt. Gimly heeft weer overgegeven. straks mijne mop uithalen en goeie scheut allesreiniger met dettol. ga niet eerst stofzuigen, hij is daar al bang voor. ( ik swiffer dan nadien)
Gisteren mijn arwenkleed voor de foute party laten aanrijgen door ventje. ik heb strijklint gevonden maar ik ga het toch gewoon met een grove steek inkorten. vond het vervelend de hele santeboetiek op te heffen als ik naar de keuken ging om de glas noedels te koken in een curryblokje, of op het toilet en dat is dan een hele onderneming. 8O . jammer dat er geen zakken in zitten. het is wel achteraan warm dat kleed ( een soort velours) en de stof vooraan: je kan er geen erwten door zaaien. de mouwen zijn goed voor in de saus te zitten vandaar dat ik terug in pijama ben gekropen als het eten klaar was. maar we gaan voor alle zekerheid een damarke aandoen in die tent. er zijn spaceheaters, maar verleden jaar drupte de condens in mijn nek!
Clive: ik moet nog mijn agenda doen. moet vooral alle data van de denervaties bijhouden want de geldigheidsduur voor die zou 18 mnd zijn na behandeling en dus daarna pas 1 jaar na datum terugbetaalbaar door de mutualiteit. dat in het oog houden. ventje heeft alles gehaald voor mijn parelhoentje morgen. recept is van J.S. is eenvoudig. gelukkig heb ik zo'n stoofpot die hij aanraad.
ventje was naar de carref. gelopen ( de zondag mag je niet wegrijden of je hebt zelf geen plaats meer) en zag "manten & kalle" die twee die zo brutaal mij dumpten als catsitter en als vriend op fb. ben daar nog altijd nijdig over. ventje draaide letterlijk en figuurlijk zijn winkelkar om te zoeken naar tijmtakjes. ze spreken je niet aan: ze kijken gewoon alsof je 't vuil van de straat bent nadat ik via messenger mijn gedacht heb gezegd. dat zegt meer over haar dan over mij want ik ben bereid de boel, de boel te laten. zij echter niet. hadden ze me verwittigd dat ik nooit meer voor Poes moest zorgen ja, maar boem pats ontvrienden? neen. en denk ook dat mijn moeilijk traplopen het hun gemakkelijker gemaakt heeft me te ontvrienden op die manier. en dan te denken dat ik haar zo lang heb gesteund toen ze met een hernia zat. bon, zal er over zwijgen.
Oma C: een leuke babbel in het frans gehad. en franstaligen die echt willen nederlands spreken zoals de dochters? je moet het maar kunnen. ik kan echter met de beste wil van de wereld geen frans. Toen Nonkel Ovilla jaren geleden eens naar ons land kwam, was het jammer dat zij van quebeqe kwamen en niet van een engels sprekend stadje in Canada. ventje speelde toen tolk. die is tweetalig want ja, het leger heeft er. aan boord van de LoMa, die op 7 januari terug in het vizier staat, hebben ze zelfs twee beheerders. 1 nederlands sprekende en 1 franstaligen, die absoluut ook geen nederlands spreekt. ja, soms eens met veel haar op.
ik ga pillen en ontbijten. vandaag gewone kost: spaghetti.
Fijne voorvoorlaatste dag van het oude jaar seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

30 dec 2019, 09:54

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
een heerlijk zonnetje vanachter het glas :wink:
De kou laten we buiten, en genieten van het
vele licht dat we krijgen :lol:
Ik moet dit jaar niet meer buiten voor zover ik weet
behalve als het is voor een wandelingetje :)

Ik wens jullie allen een fijn eindejaar, hou het gezond zover het kan
en gezellig , dat is het voornaamste

aan anjelierken nog even geduld voor de nieuwe baby
je hebt nu al je handen vol....beterschap voor de zieken...

M-M, ik heb aan schoondochter gevraagd om
het eindejaar zo sober mogelijk te houden :roll:
niemand heeft met kerst last gehad, dus houden we oudjaar ook rustig :lol:

clive, ja, soms en woord waar we moesten naar zoeken
maar dat werd dan ingevuld door iemand anders :lol:

mammyretro, M-J, Helena, wilde eend, en alle seizoentjes
een fijne maandag.... en blijf gezond :wink:

wilde eend 2

30 dec 2019, 12:07

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : dank u voor de mooie overzichtjes :-) / Zaterdag ben ik met broer en schoonzus naar Duitsland geweest / Beetje winkelen (is daar veel goedkoper ) beetje wandelen en lekker gegeten . ik was pas iets voor 23 u thuis :-) // Gisteren namiddag genodigd bij een nicht voor nieuwjaarsbijeenkomst .
Vandaag rustig aan ..... :oops: :oops: :wink: :wink:
Anjelierken : ik hoop van harte dat het nieuwe babytje zal wachten om geboren te worden tot 1 januari , dat is namelijk heel belangrijk voor later ( vooral op school ) Maar kindjes laten zich niet tegen houden als het hoog tijd is , hé .. Veel moed bij al het zorgen voor de ukjes .
Voor alle seizoentjes : nog een fijn eindejaar en morgen hopelijk een fijne overgang naar 2020 zonder vuurwerk liefst ....
Groetjes aan iedereen

anjelierken

30 dec 2019, 17:31

Hallo iedereen,

Pompoensoep staat te koken, ondertussen spring ik even binnen.

Deze namiddag bij buurvrouw om haar te leren cake bakken, is niet moeilijk, ze heeft nu gezien hoe het moet en ze kan het alleen, zei ze.Vorige keer hebben we biscuit gebakken.

Wilde eend2: hoop ook dat babytje nog even wacht tot volgend jaar.Voor school is het inderdaad belangrijk.

Deze middag naar de supermarkt voor de laatste benodigheden, niet te doen van het volk 8O , maar allé heb toch alles in huis nu.

Ik wens jullie allemaal EEN GELUKKIG EN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR.DAT AL JULLIE WENSEN MOGEN UIKOMEN EN VOORAL EEN GOEDE GEZONDHEID.

Dames, tot de volgende keer.

Oma-C

30 dec 2019, 18:33

Goede avond allen,
een venijnige koude dag ondanks het zonnetje :roll:
Ik was een wandeling gaan doen
en was blij dat ik terug thuis was, een koude wind was er :oops:
Maar het is gezonder dan die regen van laatst...

Allen een fijne avond en een goede gezondheid
die is onbetaalbaar :) slaapwel straks en tot morgen...
de laatste dag van 2019
Zo te zien was het overal in de winkels druk
wat zal dat morgen zijn?? gelukkig moet ik er dan niet zijn :oops:

Afbeelding

Muddy Maddy

31 dec 2019, 07:42

ik spring nog even binnen voor ik me moet klaar maken om naar de dokter te gaan.
vandaag alleen leesvoer halen en een brood.
Aan allen zonder uitzondering een prettige oude jaarsdag/nacht.
Moge liefde en gezondheid meereizen naar 2020.
Cats Rule!

clive

31 dec 2019, 08:58

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, succes bij de dokter. Hoop dat alles oké is.

Oma-C, jij gaat deze avond het ook rustig houden, wij ook samen met Matice. Gisteren was hij net binnen en reeds slapen toen een aantal idioten hier vuurwerk afstaken. Ben dan beneden gebleven om te horen of Matice niet onrustig werd in zijn kamer, maar hij gaat al geslapen hebben en heeft het heel waarschijnlijk niet gehoord. Mag alleszins echt niet buiten zonder begeleiding in de tuin vanavond als er weer vuurwerk is.

Wilde eend, echt fijn te lezen dat je al een paar heel leuke dagen achter de rug hebt. Dat doet me echt plezier.

Anjelier, jouw pompoensoep is al klaar. Mijn soep staat op het vuur beveiligd met 2 lege steelpannetjes ervoor zodat Matice er niet bij kan. Als hij nu toch zou opspringen krijgt hij hoogstens de lege pannetjes op zijn bol, 10000 keer beter dan de hete soep over zich te krijgen. Het wordt tomatenroomsoep met balletjes. De 4° januari is het hier nieuwjaarsreceptie voor de naaste buren, kinderen, schoonkinderen en de kleinkinderen. Schoondochter heeft een paar maanden geleden een maagverkleining laten doen en verdraagt nog geen melkproducten en baby D kan al soep eten. Het is al jaren de gewoonte dat we na de aperitief beginnen met een tasje soep, dus ga ik ze mixen en dan een deel apart houden zonder room en zonder balletjes , zonder room voor schoondochter en zonder balletjes voor Baby D, zodat hij zich niet kan verslikken. En pas dan doe ik de balletjes erin en de room.

HVT, hoop dat jij ook een leuke avond gaat hebben zonder overdaad. Maar zo verstandig ben je wel.

MJ, denk dat het voor jou ook wel een drukke avond gaat worden, maar jij hebt al aan zee veel zitten voorbereiden. Ik moet dus enkel de soep maken, ben ze net gaan afzetten, kan ik ze dadelijk mixen.

Mammyretro, ook voor jullie een heel fijn oud-nieuw gewenst.

Gisteren alles gedaan gekregen wat ik van plan was. Nu moet ik vandaag enkel licht HH doen en dan is alles weer helemaal netjes en dan ga ik deze voormiddag de feesttafel al dekken. Moeten vandaag enkel bij de bakker zijn, dat is alles. Dan hebben we een rustige namiddag en kunnen we nog met Matice gaan wandelen en tegen een uur of 16.00H starten met een aperitiefje en een hapje. Het is fijn dat we maar met zijn 3 zijn, Matice ingerekend, kunnen we op een heel rustig tempo eten. En stoppen als we genoeg hebben.
Zo, ga de rest van het licht HH doen, nog in pyjama :oops: en dan ga ik me klaarmaken en boven ook alles doen. Mijn kleedje wat ik vandaag wil aandoen hangt al klaar, eentje dat ik al lang nimmer heb aangehad, maar eentje wat manlief een heel mooi vindt.

Ik wens iedereen, ook zij die ik niet vernoemd heb en alle meelezertjes een enorm fijne dag en avond. En een heel gelukkig 2020 vol geluk, maar vooral heel veel gezondheid, want dat blijft het allerbelangrijkste. Liefs aan jullie allen en al een dikke nieuwjaarsknuffel.

Oma-C

31 dec 2019, 10:02

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
de zon is er nog niet, maar zal straks wel komen(hoop ik) :wink:

clive dank voor al je mooie wensen en plannen en voor jullie wens ik hetzelfde:
een goede gezondheid dan heb je al het geluk wat je nodig hebt
Dank voor het overzichtje, ik ga niet alles herhalen :roll:

M-M sterkte bij de dokter :?

en alle andere seizoentjes alles wat je wensen mag :)
en een gezellig oudjaar straks :lol:

granny M

31 dec 2019, 10:50

Mag ik ook aansluiten bij alle lieve wensen ??? Vooruit, ik waag het er op ...
Tot volgend jaar !