Goede morgen seizoentjes,
wij zijn gaan slapen om 20 uur! dat is toch niet normaal! In plaats van een verkwikkende slaap had ventje "nadorst" en zijn vettige kip bezorgde hem buikloop. Tsja, gulzig zijn hè. hij zegt niet uitgeslapen te zijn. ik heb geslapen maar heb veel wakker gelegen en een tijdje koude voeten gehad. tegen de ochtend viel ik dan toch in slaap en dan ging de wekker. Kine wist me te vertellen dat ik blokvast zat met mijn nek. vochtigheid, koude en stress. heb de vrouw van de beenhouwer gezien, die had me al lang niet in levende lijve gezien en vroeg hoe ik ging. ze was de winkel aan het poetsen en aan het vloeken op de fijne bladeren die aan een mens zijn zolen blijven hangen. ik moet er vandaag ook nog zijn om avondeten te zoeken maar vandaag is het de beenhouwer zelf.
Apotheek zal bellen als de griepspuit verdeelt wordt, maar er is er eentje gereserveerd.
Vrijdag terug naar de kine. En dan is de week om. Vandaag naar de dokter die zoals gevraagd "vrolijke" kaartjes gaat krijgen. zei ventje voor de grap; zeg dat het de prijs van een consult is. ( 4 euro) Ik denk wel met deftig materiaal dat je ergens tegen de 4 euro zit. Een paar jaar terug verkocht iemand in de broodjeszaak ook zelfgemaakte kaartjes met borduursel en 3D techniek. 2, 5 euro. ze waren niet erg mooi gedaan, eerder rap-rap afgewerkt, maar ze zaten wel in cellofaan zakjes.
moet nog een paar adressen waaronder dat van Granny M en het nieuwe adres van Wilde eend.
dan vragen aan een lotgenote of ze er ook eentje wil.
De wind is plots gedraaid in verband met het jeansjasje met Teddy. Nu wil ventje er ook een omdat ze unisex zijn. Toen hij de uitspraak zei stond de wind duidelijk op storm. dat zal vanavond ook niet anders zijn, tenzij brussel en consoorten behoorlijk braaf zijn.
Gimly is ergens ten velde. hij heeft van mij eten gehad. daarna deed ventje te veel bewegingen, zoals zijn aktentas en laptoptas in de koffer te steken en de lege bak bier. denk wel dat ventje eten mee heeft. hij was alleen mijn oud kortrijk kaas vergeten. ventje was in de ldl en er zei een stem heel de tijd pardon. ventje die het al op zijn heupen kreeg draaide zich om en zag: Sandro van de frituur. die zei dat hij net op tijd een beetje achteruit was gestapt met de winkelkar ( die je nu zelf moet ontsmetten) want hij zag aan ventjes lichaamshouding dat die klaar stond om uit zijn vel te springen. Sandro was daar om de promo voor auto-onderhoud te bekijken en ventje moest voor mij yoghurt meebrengen wat er stond nog een promo-app open. met mondmasker op moest ventje goed kijken zei hij. ik heb het ook al meegemaakt maar dan zonder. kreeg een goede dag , zeg die weer en nadien: ach, dat was..... zou het geroken hebben aan diens aftershave. nu mensen donkere kleren aan hebben zie je dat niet zo goed meer en nog minder als straks de mutsen boven komen. ik had mijn regenhoedje aan en een van de mannen van 't stad zong van 'allemaal beestjes'. had dat te maken met mijn mondmasker ( met een tijger en en katje) of ging ik zo een krokodil te lijf?
nu wachten tot woensdag na het consult en dan kan ik voor mijn haar gaan vragen. kleuren en knippen. ben dan weer een paar maanden op mijn gemak want mijn haar groeit jammer genoeg niet rap. dat van ventje zal zaterdag onder handen moeten genomen worden denk ik. die heeft een periode van stilstand en dan een groeispurt met zijn coupe. dit keer wil ik er bij zijn voor het weer de spuigaten uitloopt. gisteren weer voor de honderdste keer gehoord, ik wil mijn pensioen. wat moet dat dan niet doen voor een persoon die zijn vooropzeg moet uitdoen? ik heb altijd einde contract gehad, dus ik moest niet meer weerkomen tenzij ze weer personeel te kort hadden ofwel met mijn klikken en klakken buiten.
Clive: dan had je dubbel werk gisteren. Is dat ook een beklede salontafel zoals een tijdje geleden in de mode was en je er een dienblad op zette?
Matice mag een klasje hoger. nu hopen dat het niet te zwaar voor hem is en hij niet "zakt". En hij is bijna 2 jaar, zou eens moeten opzoeken hoeveel dat in mensenjaar is. Ons Gimly is al een pak ouder dan wij!
Straks twee borden afwassen. dat is zo gedaan. ventje heeft zich over de pan met deksel ontfermd.
Moet een nieuwe plaats vinden voor mijn tablet. nu staat die op een boekkussen ( niet een echte maar wel ferm duur) en die flap voor het boek is aan het uitdunnen. zal eens kijken wat de eigenlijke prijs is voor een echte bookseat en of je die tweedehands kan krijgen.
Nu ik ga wachten tot Gimly gedaan heeft met eten en dan een tweede kopje koffie gaan maken.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!