Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

30 okt 2020, 09:30

Goeiemorgen

'k zag het ff niet meer zitten gisteren
maar kom we moeten erdoor

Ja nachten kunnen lang duren hé als de slaap niet wil komen, hier was het ook weer van dat : lage rugpijn zodat je moeilijk de juiste houding vindt, piekeren, een onrustige slaper naast je .... :roll:

Wat zullen we in de loop van de dag te horen krijgen ?
Totale lockdown ???
'k vrees ervoor maar als het nodig is dan moet het maar.

Menu : Osso buco; 'k ga het gaan opzetten zodat het langzaam kan garen en zo de smaken overnemen.
Oud maar niet Out

vera-maria

30 okt 2020, 10:16

Goedemorgen allemaal!
Corry zo schattig Eleanor, het voelt heerlijk zo een kleine baby tegen je aanvoelen vind ik!
Je zou waarachtig depri worden zo een nare tijd dat we door moeten...en zoveel fakenieuws dat er verspreid word rond Corona enz.op sociale media en sommige mensen zelfs hoogopgeleide geloven dat dan...ben blij dat ik naar de uitzending van Pano gekeken heb dat brengt toch meer duidelijkheid van hoe dat fakenieuws gemaakt word en verspreid!
Ik had mij zo verheugd op de herfstvakantie want dan kwam normaal ons kleinkind logeren, het is een crème van een kind om bij je te hebben en we doen altijd leuke dingen samen, ik ga ze elke vrijdag afhalen op school en tijdens de vakanties logeert ze bij ons...onze zoon belde gisteren morgen dat het onverantwoord is om Elise bij ons te laten logeren omdat mijn man risicopatïent is...dus zal ik ze een tijdje fysiek niet zien...en ik heb gebleit!
Wat een nare tijd is dit allemaal, dus we gaan weer meer in ons kot moeten blijven en we gaan weer uitgebreid aan het koken en het bakken slaan, allez hier toch tenhuize van...wat dan niet goed is voor de lijn natuurlijk!
Maar we mogen niet klagen en dankbaar zijn voor hetgeen wel mag en kan en hopen op betere tijden en dat wij en ons dierbaren gespaard blijven van dat gemeen virus!
En als ik niet veel buiten kan ja dan amuseer ik mij met fotoshop zoals deze bewerking....het origineel is Marilyn Monroe en heb er mijn hoofd opgezet!
Afbeelding
Heb beloofd gisteren via FaceTime aan Elise dat ik deze avond een Haloween cadeautje ging aan de deur van hun huis zetten, ga er niet veel geld aan uitgeven dus ga ik straks eens zien in de kringloopwinkel!
Fijn wknd allemaal en tot later daag....
You only have one life...live it!

Ivette

30 okt 2020, 11:12

Ja Rietjes, ik zie het ook niet zo goed zitten, een hele verandering bij de 1e crisis.
Vooral in de avond maak ik mezelf druk, word heel rood en warm. Ik neem dan telkens een rustbrengend middel dat wel helpt. Nochtans is het voor mij niet anders: PC, af en toe een telefoon en lezen, maar Jo Claes heb ik gisteren ook al aan kant moeten leggen omdat ik me te nerveus maakte naar het einde, bij de ontknoping.
Vorige keer hadden we hier in het rusthuis op het einde van onze straat geen enkele besmetting nu al 13.Ook in Dominiek Savio (gehandicapten) zijn er veel besmettingen en dat is toch allemaal dichtbij hé!
Positief nieuws valt er amper te rapen en het sombere weer is ook al geen meevaller!
Oei, nu doe ik er nog een schep negativiteit bovenop!
Eigenlijk mogen we nog content zijn dat we nog gezond zijn en er is toch nog het een en ander dat we wel nog kunnen doen waarom we blij moeten zijn!
Hard voor jou veve dat je nu Elise moet missen maar je kunt toch nog contact houden!
Blijf allemaal gezond! tot later!
Ivette

Ritavdm

30 okt 2020, 13:01

We leven in een tijd vol vragen en onzekerheden.

Wat ik wel weet is dat mij Osso Buco SUPER was beter dan van bij de beste traiteur zegt mijn ventje. Stoefen met mezelf mag ook wel eens zeker :wink:

We zullen straks nog maar eens de fietsen uithalen nu het nog mag, verder dan 10 km van huis.

'k ben echt al nieuwsgierig naar de maatregelen, hopelijk dit keer streng genoeg (ook al doet het pijn) en zonder al te veel uitzonderingen :evil:

Wat ik weer het meest zal missen is mijn kinderen en kleinkinderen; ik kan niet ff tot aan hun poort gaan, te ver.
Oud maar niet Out

Ritavdm

30 okt 2020, 20:12

Mensen ontmoeten kan/mag niet meer, daar zullen we ons dan maar aan houden.
Gelukkig mogen we nog onbeperkt gaan wandelen en/of fietsen met ons tweetjes.
Dat laatste hebben we deze namiddag ook al gedaan, zo'n 40 km.
Oud maar niet Out

meme-rietje

31 okt 2020, 08:39

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

31 okt 2020, 15:07

Ik doe ook niet mee aan dat Halloween gedoe. Hoe kon dat toch in godsnaam ons landje binnenwaaien en overtuigen dat het zalig is om anderen te doen schrikken.
Ik fietste vanmorgen naar onze bib en waaide bijna van mijn fiets. Ik moest nog wat buiten wachten, er was teveel volk binnen, iedereen wil blijkbaar veel leesvoer, Luc zei daarnet aan de telefoon dat er ook een grote toeloop was in Lichtervelde. De meesten vroegen of de bib zou openblijven maar alles werd zo op vrijdag voor een verlengd weekend beslist dat zij ook nog geen verdere orders ontvingen. Ik hoop in ieder geval dat de bib in Gits openblijft want de hoofdbibliotheek is in de hoofdgemeente Hooglede. Marleen had er enkele nieuwe voor mij meegebracht maar ik kon niet kijken of ik ze al gelezen had, door de drukte was er geen tijd.
Hamsteren doe ik zeker niet, onze Carrefour blijft open, ook de bakker en buiten dat heb ik niet veel nodig. Jammer dat we nu geen "volk" mogen ontvangen, het wordt eenzaam.
Het gedrag van de mensen verandert ook: ze groeten haastig achter hun masker, meestal kan een vriendelijk woord er niet meer af, vreemd!
Blijf gezond allemaal!
Ivette

Ritavdm

31 okt 2020, 18:08

Ondanks regen en wind hebben wij deze namiddag een flinke wandeling gemaakt op de boerenbuiten.

Heel veel viel er daar niet te spotten maar toch ....
enkele beelden :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry

01 nov 2020, 08:45

Goedemorgen

De koopjesjagers zijn op pad, gevolgen ervan komen nog.

Dochter is weer in haar oude doen hervallen , moeilijk om mee om te gaan.

Later sudderen, ze komt de volgende 6 weken niet langs, alle begrip ervoor.
Veel besmettingen op de werkvloer.

De oorzaak van haar onhebbelijkheden laat ik tussen ons.

Gaat wel weer over.

Corry
Laatst gewijzigd door corry op 01 nov 2020, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

01 nov 2020, 09:40

goeie morgen allemaal
knufje Corry weet wat het is :(
de mijne al niet gezien van voor het verlof
een berichtje ja en een maal wathchap
heeft altijd een uitleg
mooie foto's gezien en afbeeldingen
doordat ik geen wandelaar ben
blijf ik mooi in mijn kot

Afbeelding

Ritavdm

01 nov 2020, 11:15

Goeiemorgen

Menslief doe toch niet zo triest, het weer is al triest genoeg.
Vandaag is het het feest van Allerheiligen;
morgen pas Allerzielen waar we onze doden moeten gedenken.
Weee oh wee aan diegenen die dit alleen op die dag doen denk ik dan.

Menu :

Afbeelding
Oud maar niet Out

vera-maria

01 nov 2020, 14:17

Goedemiddag allemaal!
Allerheiligen en kerkhofbezoek daar doe ik niet aan mee...mijn geliefde vader daar denk ik bijna dagelijks aan, ook mijn goede schoonouders zijn vaak in mijn gedachten...ook gestorven geliefde vrienden en kennissen passeren regelmatig in mijn gedachten!
Een bloemetje op Allerheiligen koop ik altijd voor mijn make, het staat mooier in haar living dan aan de muur met urnen op het kerkhof!
Corry lastig zo een dochter...begrijp je heel goed dikke knuf...onze zoon heeft een bepaalde vorm van autisme en kan ook raar uit de hoek komen maar dat heeft gelukkig nog nooit tot ruzie of echte onenigheid geleid!
Zal weer raar doen onze zoon een tijdje niet zien, normaal blijven ze hier iedere vrijdagavond eten, ze FaceTimen nu wel elke avond!
Meme-rietje ooo wat jammer je hebt ook maar één dochter, ze zou toch wat al meer naar jou hebben kunnen komen maarja wat doet ge daaraan hé...
Gisteren zijn wij ook gaan wandelen, wij wonen naast een winkelcentrum aan de rand van de stad maar als we 200 meter verder een andere richting uitwandelen zijn we in landelijk gebied!
Hebben ook zo een 8 km gewandeld en het heeft deugd gedaan, het was hier zonnig heb zelfs mijn zonnebril moeten aandoen, het is hier dan ook maar pas in de hele late namiddag beginnen regenen!
Vandaag is het hier al de ganse dag aan het miezeren, dus word een binnendagje en ik ga misschien wat fotoshoppen...moet eigenlijk mijn zelfgebreide pull aan mekaar naaien maar heb daar geen goesting voor!
En mijn ventje heeft een kaastaart gebakken, straks eens proeven mmm...
Ik ga ons een koffietje zetten tot later daag...
You only have one life...live it!

Ivette

01 nov 2020, 16:15

Spijtig Corry, dat verloop met uw dochter, heel jammer voor die korte tijd dat we hier zijn
Ik kan alleszins niet klagen want ik mocht maandagmiddag bij Christa gaan eten maar Vicky komt al om 13u kuisen.
Vanmorgen zijn Nik en Els nog gekomen. Vanmiddag werd bekend dat ook de meubelwinkels moeten sluiten, dus moet hij ook thuisblijven. Toen ze weg waren heb ik nog een grote appeltaart gebakken, makkelijk om in stukjes in te vriezen. Wat werk en afwas aan maar ik heb heel veel tijd hé. Lezen is ook moeilijk: het is zo vroeg donker!

Ik vind het heel jammer dat er gisteren en vandaag nog zulke lange rijen stonden aan de niet essentiële winkels daarmee is alweer duidelijk als het niet VERBODEN is dat er velen het aan hun laars lappen en wij de "opletters" zien daar natuurlijk van af als we die beelden zien! Wat moet dat moeilijk zijn voor de zorgverleners die het zo druk hebben!

Ja, het worden lange dagen vooral met het slechte weer.

Ik ga ook naar geen kerkhof, mijn hart zit vol herinneringen...
Doeiiii tot later
Ivette

Ritavdm

01 nov 2020, 19:25

't is een saaie feestdag geworden
Gelukkig maar was er koers om naar te kijken en te dromen van Spanje

In de vooravond dan toch nog een mini-wandelingetje gedaan.
Oud maar niet Out

meme-rietje

02 nov 2020, 09:27

goeie winderige morgen allemaal

Afbeelding