NACHTUILTJES(5) 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

07 mar 2021, 13:05

Goeie middag

De abdij en De Vrede waren natuurlijk gesloten maar de omgeving en het weer nodigden ons uit tot een mooie, vroege, frisse wandeling

en .....

de shop was open 😋

Waar ? ZIe je wel op de foto's
en voor wie er nog meer wil zien... mijn fb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest vd dag : koers kijken en koken... varkenswangetjes
Oud maar niet Out

rinske

07 mar 2021, 15:22

Afbeelding

Goede middag :)

Ik heb het koud ook beetje kopvalling .
Gisteren kwam dochter van D..... eens langs .Ze werkt in de keuken van een home voor bejaarden .
Ze heeft haar twee spuitjes al gekregen en word om de haverklap getest .

Het zoontje van de buren word 8 jaar ..... rond 4 uur zal Heidi wel aanbellen met 2 stukken van de taart . :D

Opdate van de fitnes gekregen .Maandag beginnen ze met 2 groepjes van 4 buiten te trainen .De plaatsen zullen rap bezet zijn. Ga nog beetje wachten .... is me toch nog te koud . Je kan ook niet naar de toiletten .

Nu besef ik maar wat een saai leven we in feite hebben ....corrona heeft er geen goed aangedaan :roll:

Mooie fotos gezien .

De groetjes aan allen en nog een fijne middag verder :)
"Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain."

Ivette

07 mar 2021, 15:48

De titel: Blij om jou te zien" van Metejoor is de juiste hoor alleen ik noem het nog altijd kartonnen dozen, maar om 't even het was zo mooi al scoorde hij er nooit een nummer één mee in de top 30 zoals nu, sorry hoor Yorkske en Greetie maar het is maar een luxeprobleempje toch!
Ivette

greetie

08 mar 2021, 07:40

Afbeelding

Terug een nieuwe week, wat gaat het vlug!

Greetie

corry

08 mar 2021, 08:35

Goedemorgen

De dagen lengen de lente komt eraan, nog even geduld, hoop tegen de zomer weer voluit op stap te kunnen gaan.

Ieder met zijn bekommernissen, grote problemen worden zo min mogelijk gedeeld, heb al veel geschreven en verwijderd.

De radio staat hier bijna nooit aan ik luister via spotify premium naar muziek), wel te verstaan met oortjes aan, soms vervelend maar onderga het als een oplossing.

Ouder worden, een partner hebben die zorg nodig heeft, ook over bepaalde problemen met rust gelaten wil worden, versta het wel zijn hart kan het allemaal niet goed meer aan.
Kruip in mezelf, een hele opgave, heb er ook lichamelijk de gevolgen van, , enorm moe en slaap nodig, lukt me soms. Gisteren avond van 8 tot van morgen 6,30 u geslapen.

Zo heeft ieder zijn grote en kleine problemen, goed dat we mekaar hier kunnen vinden, het geeft toch een gevoel van thuis komen.

Nog een fijne dag

Corry

Onze achterkleinkinderen Rhune en Romy met zusje Eleanor en Aria het kindje van Bianca haar zus.
Getrokken te Zeebrugge.
Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

08 mar 2021, 09:04

goeie morgen allemaal
mooie foto's

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

jadi

08 mar 2021, 10:25

Afbeelding

Goede morgen allen,zo net klaar met mijn toer te doen op de terras. Alle poep van de meeuwen en andere vogels is weg...Dat wordt vanaf nu dagelijks een ritueel voor een tijdje.
Gisteren een verjaardag coronanamiddag gehad met de kinderen.Maar dit doen we wel over in mei ergens dan samen met de kleinkinderen.
Deze namiddag ben ik chauffeur, mijn ventje moet terug onder het mes. Huidkanker aan de andere neusvleugel.Pijnlijk maar wat moet moet ..
Ik wens jullie allen een fijne dag
En nee geen markt vandaag. Ventje zijn gedachten staan er niet op
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: WAP = worst- appelmoes- patat.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Assa

08 mar 2021, 17:58

Geen tijd om een vrouwendag plaatje te zoeken
toch wens ik aan al de vrouwen nog een fijne avond,
laat jullie deze avond eens in de watten leggen 8) de mannen moeten jullie bedienen

Afbeelding

Wens aan allen een super fijne avond, liefs assa
Groetjes van assa

Ritavdm

08 mar 2021, 19:29

Goeie avond

Drukke maar mooie dag !

Na een slapeloze nacht deze voormiddag toch maar de gewone schoonmaakklus geklaard en dan hop de fiets op voor een deugddoende rit, voor het eerst weer met 10.
We hadden veel te vertellen en te plannen voor de komende weken nu ietsje meer kan en mag.
We moeten alleen nog de weergoden gunstig weten te stemmen want alles moet buiten gebeuren hé.

Ons rit(je) van vandaag

Afbeelding

Geen foto's, 'k heb er enkel bij de tussenstop een paar kunnen nemen maar daar staan mensen op en die zet ik hier niet zomaar op.

Corry, Rhune is al een hele juffer hé en een mooi bovendien.

Assa : ons laten bedienen :roll:
Whisfull thinking !
Oud maar niet Out

Ritavdm

09 mar 2021, 09:12

Goeiemorgen

Dinsdagvoormiddag : bovenverdieping krijgt een beurt :wink:

Dinsdagmiddag : visdag; vandaag paling provencale

Dinsdagnamiddag : wandelen met zus en schoonbroer

Dinsdagavond : .... in slaap vallen voor TV :wink:
Oud maar niet Out

jadi

09 mar 2021, 09:50

Afbeelding
Al zitten de koetjes nog niet in de wei, maar ze komen en het zal niet lang meer duren.

Hallo, het is met een zucht dat ik op de stoel plof.Er is al wat gedaan van het HH, maar straks verder doen.
Gisteren na mijn ventjes tv programma's nog gekeken naar Meghan en Harry.
Gevolg te laat in bed, en ik voel het vandaag.Maar soit straks een colaatje Zero en "en route" komt goed.
Deze namiddag nogmaals op controle bij de tandarts. Ze had iets gezien in mijn gehemelte..Ik denk van chocolade te eten en afdruk van een stukje noot die ts gebit en gehemelte een afdruk achter liet..Om 15u gans de namiddag onderbroken. :?
Rietjes mooie foto's gezien, maar die West Vleteren 12° daar ben ik wel geïnteresseerd in..:wink: Dat dit nu toevallig mijn merk is...
Yorkje ook al zo druk bezig geweest. Hier was mijn ventje ook in de zetel met de krant te lezen.. Gewoonte van elke dag.. Dan is "hef efkes uw voeten op wil daar stofzuigen"...
Blijkbaar is het in vele huisgezinnen zo. Bij de jongere generatie zal dit niet waar zijn..
Frankje prachtig die ster van 't veld
Greetie ik denk ook wel dat het zal gelukt zijn proximus. Er komt daar veel bekijken hé..
Rinske kopvalling, vervelend, een mens kan daar zo ellendig van zijn..goede moed
Ivette ik heb ook nog nooit gehoord van Metejoor. Wat een schone tekst. Zal er mij eens mee bezighouden en opzoeken op you tube...
Corry hier staat de radio elke dag aan van 's morgens tot 's avonds. Wel op de achtergrond..Ik heb zo'n moeite met de stilte..Daar ik veel alleen was, was dit een alternatief..Bij het opstaan is het, het eerste en het laatste wat we doen.
Ook mijn ventje is nog erger dan ik.Die laat de jukebox veel spelen, of lp's, of usb sticks.Zou nog de cd's vergeten. Ik kreeg voor mijn verjaardag van de zoon een cd box de pré historie volume 2 met liedjes van de jaren '60
Hallo Meme-rietje, inderdaad weer wat vrijer..Het vertrouwde leventje is in zicht.
Assa wat bedienen betreft, ik denk dat ik nog lang zal mogen wachten.Ik ben het nooit gewoon geweest. Maar nu is het moment eigenlijk ook niet..Ventje ziet zo af, en pijn dat dit doet..mannen hé..
Oeps ik ga stoppen hopelijk heb ik niemand vergeten.
Wens iedereen een fijne dinsdag toe
toedeloe
menu: ikke koetong met heel veel champignons, ventje een vogelnestje met heel veel kleine tomaatjes met puree (koetong en nest aangekocht bij de plaatselijke slager)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette

09 mar 2021, 09:59

Hey Jadi, ik hou ook van de betere teksten in de Nederlandstalige liedjes, ook Bart Peeters heeft een schitterende nieuwe : glinstertje of zoiets.
oh Rietjes als ik lees van uw paling komt me het water in de mond en doet het me toch verlangen om eens naar de markt te trekken, om "treffelijke" vis te kopen.
Ik kan hier in onze Carrefour wel elke week eens kabeljauw of rode zalmfilet kopen maar ik heb al door dat het meestal daarmee ophoudt! Gebruik je voor die Provençale ook de gewone zeepaling?

Ja, nu mag het met 10 maar nu is het weer minder, dus: het wordt allemaal beter!
meme- rietje ik heb gisteren uw prachtige maandagmorgenweekprentje gekopieerd en doorgestuurd naar mijn e-mail vrienden, de meesten hebben me ervoor bedankt, dank die ik natuurlijk aan u doorstuur!

Gisteren heeft Vicky mijn verandavensters en mijn façade gekuist. Ik heb haar uitgescheurde mouw van haar mantel gestikt en haar ophanglintje terug aangenaaid,
ik moet dat natuurlijk niet doen maar ze was zo blij dat het me deugd deed!
Haar autistische zoon is heel depressief door Corona, hij verstaat niet dat hij niet dicht bij zijn schoolmaatjes mag spelen en dat er geen verjaardagsfeestjes zijn waar hij anders zo naar uitkijkt! Tja leg dat maar eens uit aan zo'n jongen!
Allez, ik moet nog koken en soep maken, ik ben er mee weg doeiiii
Ivette

Assa

09 mar 2021, 10:17

Goede morgen allen, het is aan het regenen

Afbeelding

Mooi frankje

Jadi als je op mannen van vroeger moet wachten, kan men lang wachten
op die tijd heb je het drie keer zelf gedaan
gelukkig zie ik dat de mannen van nu in het huishouden helpen
boodschappen doen eten maken, die zijn echt te bewonderen,

Rinske kopvalling sterkte

Yorkske in jou geval is het erg dat je man niet een beetje helpt sterkte

Rietjes die kaart zegt mij iets met ons 3 daagse zijn wij ook in Ieper geweest
geniet van jullie wandeling, hopelijk is het daar droger dan hier

Wens aan allen een fijne dag, liefs assa
Groetjes van assa

meme-rietje

09 mar 2021, 11:10

goeie dinsdag allemaal
poetske is hier
gisteren naar dokter geweest, had geen pillen meer
en vandaag naar de apotheek, vooraatje voor 3maand

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

rinske

09 mar 2021, 12:06

Afbeelding

Goede middag ....bijna :)

Zo erg is mijn kopvalling nu ook niet ....als het dat maar is hè :wink:

Mannen ..... ik moet zeggen dat D..... wel rap de stofzuiger ter hand neemt....afstoft dweilt al doe ik dat laatste toch liever zelf . Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd hèèl weinig zin in heb :oops: Ik wou dat het anders was .
Hen echt nergens nog zin in .

Jadi ik heb ook gekeken naar dat interview wel op de computer want D.... moest naar voetbal kijken (buffalos)
Hier is het alle dagen tussen 1 en 1,30 eer we naar bed gaan .

De fitness start heel voorzichtig terug op . Buiten in 2 groepjes van vier ......mij niet gezien :roll:
Te koud en vind er niks leuk zo .

Ik luister meestal naar joe FM.
Groetjes aan allen :wink:
"Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain."