In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

01 jul 2021, 10:10

Goede morgen,

Om half negen voorzichtig aan mijn kamerdeur "Miauw"
Poes is gisteren gearriveerd.
Ze was dadelijk thuis.
Eens gaan kijken of haar eet en drinkbakje op de juiste plaats stond en haar toilet even gebruiken.
Alles besnuffeld langs alle kanten. gewogen en goedgekeurd.
Toen kwam ze erbij liggen aan tafel waar wij zaten.
Na verloop van tijd is ze in het rode mandje op mijn bureau gaan liggen.
Bovenop de papieren van de belastingaangifte.
Daar heeft ze geslapen tot vanmorgen.
Denk ik, want ik heb ook goed geslapen.
We zijn vertrokken voor drie weken.

Ik ga straks eens informeren hoe het met de uitslagen op school was.
Jongste kleindochter al naar het eerste studiejaar na de vakantie!

We hadden het over buren gisteren.
De ene leent tuingerief uit in ruil voor gebruik van de grote ladder.
De andere deelt spinazie, kervel en peterselie.
Nog een andere helpt met moeilijke tuinwerkjes.
Vroeger werd met de senior buurvrouw borduurgaren geruild als we een kleurtje tekort kwamen.
Iedereen houdt een oogje in het zeil en als ik een paar dagen niet buiten geweest ben komt er een berichtje.
"Alles in orde met jou."
Volgens de jongste heb ik geen klagen.

Het is hier grijs en koud, maar droog.
Maak er een gezellige dag van!

Oma-C

01 jul 2021, 10:45

Dag Helena, ja poes was het weer snel gewoon
op haar logeeradres :lol: en jij hebt weer aanspraak
heeft ze de belastingen in orde gebracht :roll:
dat is ook al veel....plezant zo hé :lol:
Fijn dat kleindochter ook weeral naar "de grote school "
mag na de vakantie, hopelijk wordt het een "gewoon schooljaar :roll:
En fijn als buren elkaar zo kunnen verderhelpen,
dat is vrede en fijn te beleven....
Fijne vakantietijd met "Poes" :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

01 jul 2021, 11:25

Hallo iedereen,

Ben al naar de supermarkt geweest.Het was kalm op straat, je merkt toch direct dat de school gedaan is.
Zoonlief is met gezinnetje naar Efteling, ze blijven daar ook overnachten.En vanaf volgende week gaan de kindjes naar de gemeentelijke dagopvang.De vorige keren waren ze ook ingeschreven, maar door corona kon dat telkens niet doorgaan.

Het ziet er hier maar grijs uit, nog geen regen gehad.Vind dat de vakantie slecht gestart is.Voor volgende week voorspellen ze ook nog veel regen.We zijn andere zomers gewend, de laatste jaren.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

01 jul 2021, 16:41

Geef mij voorlopig maar deze zomer hoor!

mariajohanna

01 jul 2021, 19:21

Fijne avond allemaal,
Vandaag moeten 'spurten' van hier naar daar...... Eerst naar dokter voor een voorschrift af te halen, doorgereden naar brouwer voor 0,0 Palm, want die hebben ze niet overal, dan doorgereden naar Carrefour voor de nodige boodschappen, vlug naar huis, waar ik al voordien alle voorzieningen had klaargelegd voor spaghetti te maken omdat dat niet te lang duurt. Was lekker met de zelfgemaakte spaghettisaus die ik altijd in de vriezer heb. Afwas gedaan en dan was het ver tijd voor naar de kapper te gaan, gemakkelijk met 2 naar dezelfde kapper ! Daarna de courgettes gekuist en gesneden die ik had meegebracht. Heb ze maar in de vriezer gestoken, moet morgen nog tomatenblokjes in blik meebrengen van de buurtwinkel, dan ga ik de courgettes klaarmaken en ook in de vriezer steken..... Na de boterhammetjes was het rustiger en nu het nieuws.....
Ja, omaC,
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna

01 jul 2021, 19:43

Oei, was al weg !!! 😊
Wou zeggen aan omaC, dat ik wel'leef' hoor, en niet 'even.....' 😉
Vandaag niet geregend, goed zo. Morgen een stuk gras afrijden. Toen er op die plaats gras gezaaid was is er ook meststof gesmeten, nu dus dikwijls gras moeten afrijden, tot het zal uitgewerkt zijn......
Na het nieuws de tomatenplanten gaan water geven en morgen ga ik tussen de tomaten op 'dievenjacht' 😊.....
Manlief zal misschien wel meegaan, al moet hij wel oppassen om zijn voet niet om te slagen. Hij is al eens in de serre gevallen en ik had al mijn krachten nodig om hem terug recht te krijgen, wat gelukt is door hem zijn voeten op die van mij te zetten, en zo kreeg ik hem terug recht. Was wel schrikken, maar het 'wegje' dat schoonzoon had gemaakt is niet breed genoeg, volgend jaar moet dat breder.......

Heb hier nog niet veel vijgelezen, dat zal ik seffes eens doen. Wel het gedichtje van omaC gezien en het was wel mooi......

Bijzonderste nieuws is intussen door, zal de dorstige tomaten en komkommers eens gaan 'laven', dan kan de deur van de serre al dicht, en zijn de werkzaamheden voor vandaag gedaan !

1 juli, ..... Vakantie. Zal weer rap voorbij zijn.
Denk er aan dat ik eens naar de kl kids bel voor de rapportpunten......
Ze zullen wel goed zijn, veronderstel ik......

Zo, nu ga ik doen wat ik nog moest doen, dan stop ik echt, nog wat van de avond genieten 😉

MM, proficiat voor de gepensioneerde echtgenoot ! Binnenkort komt hij ook 'tijd te kort' , zoals elke gepensioneerde ! 😊

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Straks nog eens goed bijlezen ! 😉😊

Oma-C

01 jul 2021, 20:35

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes, :wink:
Hier heeft het maar efkes gemotregend vandaag
voor de rest is het droog gebleven...

Helena ik heb ook liever deze zomer maar dan wat droger
het moet voor mij niet veel warmer zijn....
We kunnen nog iets doen zonder te zweten als een paard :roll:

M-J, ja dat gedichtje had ik toegestuurd gekregen en ik vond het
voor veel mensen wel toepasselijk, velen lopen zichzelf
voorbij en dat is eigenlijk niet gezond :oops: :oops:
Niet teveel denken ik zal het later wel doen.....
als later wat vroeger komt....is het te laat :roll: :oops:
En voorzichtig voor je man.... vallen kan fataal zijn...

Nog een fijne avond en tot morgen.... :wink:

Bekske

02 jul 2021, 08:08

Afbeelding

Muddy Maddy

02 jul 2021, 09:15

Goede morgen seizoentjes,

amai, de nieuwe Poets laat er geen gras over groeien! Ze heeft hier in die 4 uur meer gedaan dan Poetske soms doet. Ze zag overal werk, vroeg of ze het mocht doen. Doe maar zeiden wij.
Ze vroeg of we tevreden waren en ja hoor dat waren we. dan ben ik blij zei ze en jullie ook.
Ventje was vroeg op voor de vuilniszak, is terug in bed gekropen maar kon toch niet meer slapen. hij was van plan geweest gisteren zo lang mogelijk uit te slapen op zijn eerste dag pensioen maar we moesten er uit omdat de nieuwe kwam. Die moest om 9 uur beginnen maar was hier al om 8 u 30.
De schoenmaker is ook gestopt. de ramen waren dichtgeplakt en er hingen foto's uit de oude doos.
nu helemaal geen mensen meer die verkeerd staan om hun schoenen te gaan halen of onze parkeerplaatsen in te nemen. nu kunnen die uit de T. van Loo straat en de St- Antonius straat hier zeker parking vinden en dan blijven staan. :? Schoenmaker ging blijven tot de straat hier werd opengesmeten en hij een premie kon opstrijken. zijn zoon blijft op het appartement wonen. Maar we weten nog altijd niet wanneer ze hier de straat komen vernieuwen.
Clive: bedankt voor het kaartje voor ventjes pensioen.
Was gisteren weer postpunt voor de rosse dochter van buurvrouw. Poets was net aan het dweilen. Postbode zei dat ze in bad zat. ( hun bad staat aan de venster in de kleinste kamer dus ze zal wel naar buiten geroepen hebben)
MJ, ik ben gisteren ook op mijn gat gevallen en ventje heeft dezelfde methode toegepast om mij recht te trekken. ik heb nu wel een blauwe poep. Ventje dankt je voor de pensioenwensen. hij kwam al tijd te kort tijdens zijn verlof dus het zal nu wel een graadje erger worden.
vandaag gepocheerde vis. zaterdag camenbert met lookstokbrood en zondag misschien chinees.
we hebben Vera en haar man gevraagd of ze mee willen gaan eten voor ventjes pensioen. nog geen antwoord gehad. misschien komt het er van of misschien niet. Ze vreest echter dat ze niet gaat kunnen zwijgen tegenover Nancy, die we niet uitnodigen want ze lust absoluut niets. Als Ventje witte pens mee had naar de buro gruwelde ze daarvan.
wij denken dat er daar alle dagen spaghetti op de menu staat. En sinds ze reuk en smaakverlies heeft sinds haar besmetting door de dochter....
de zon komt er precies door. misschien gaan we een goede dag hebben.
het zou anders maar in de tweede helft van juli zijn dat we mooier weer zullen hebben.
Gimly heeft nog 1 keer gespuwd. Hopelijk is hij er rap door. ik ga straks wel nog eens rap met de mop moppen op de plaats waar hij gespuwd heeft.
Gisteren geen frituursnacks. wel hebben we dan spaghettisaus van de beenhouwer pikanter gemaakt omdat ventje geen zin had in frituur. Groentenboer gaat aan zijn verbouwingen beginnen ventje had voor alle zekerheid vuilniszakken uit de carref. gehaald. Blauwe hebben we nog maar we moeten de paarse lavendelvuilzakken nog gaan halen. en ik ga ook eens kijken of ze kliko geurpoeder hebben voor in de meeuwenton. De kassier aan de kassa gisteren zei dat hij zijn vuilnis meebracht naar het werk om het daar in de container te smijten mits toestemming want dat de meeuwen ze openpikken. waarop ventje zei dat er zo'n meeuwenton voor 5 euro bestond en dat je die via stad kan aanvragen. dat wist die kassier helemaal niet. nu heeft ook de Baron zo'n ton. Nicht van de freule heeft die komen brengen. die ging normaal altijd met de freule de donderdag naar de markt. en nu kan dat niet meer. De baron heeft er overduidelijk de smoor in dat hij nu zelf zware boodschappen alleen moet doen. vandaar misschien die ruimere auto.
Zo, ik ga nog een beetje voortdoen met mijn ochtendbezigheden.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

02 jul 2021, 09:49

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
hier zonneschijn en hopelijk blijft het de hele dag zo :roll:
we hebben nu al regen genoeg gezien, maar ja
als ze hierboven beslissen dat het nog niet nat genoeg is
dan moeten we het erbij nemen... :oops: :oops:

M-M fijn dat de nieuwe poetshulp is meegevallen, fijn toch
als alles weer goed gepoetst is en fris...

Vandaag de vrijdagse poets en straks weeral weekend :lol:
Allen een aangename dag, groetjes en tot later :wink:

Oma-C

02 jul 2021, 09:54

Afbeelding

Een bosje bloemen voor anjelierken
als ik het goed heb verjaart ze vandaag :lol:
Een gelukkige verjaardag en doe er nog vele jaren bij
goed gezond en safe... Proficiat!!

mariajohanna

02 jul 2021, 11:15

Goede bijna-middag,

Kwam Anjelierke ook een fijne verjaardag toewensen ! En de zon is ook al van de partij, goed toch ? 😊😉

Nu zorgen dat er eten op de tafel komt, voor manlief zijn wekelijkse frietjes en voor mij lasagne, ga hem zelf maken met Italiaanse lasagne-bladen, ze moeten niet voorgekookt worden en kunnen gewoon in een voorgewarmde oven bakken. Had nog rest van de zelfgemaakte spaghettisaus van gisteren , er gaan ook extra witte champignons bij in schijfjes en kaas erover. Geen bechamelsaus dus.....

Ga wat voortdoen, is al na 11 u .....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😊

Helena van Troje

02 jul 2021, 12:24

Zonnige middag iedereen!

Ben al terug van boodschappen in het centrum.
De eerst was steekt in.
Oudste kleindochter wordt vandaag 21 jaar!
Waar gaat de tijd naartoe!
Seffens een boterhammetje eten en dan de tuin in.
Verder waar we gisteren gebleven waren.
Het was niet veel meer op dat paadje, maar op is op!

Zonnige dag verder voor iedereen!

Helena van Troje

02 jul 2021, 12:29

Afbeelding

Gelukkige verjaardag!

anjelierken

02 jul 2021, 14:24

Hallo iedereen,

Dank jullie wel voor de mooie bloemen en wensen.
Ook voor de kaartjes die staan te pronken op de schouw.
Beste vriendin stuurde deze ochtend vroeg al een berichtje, en daarnet heeft ze nog gebeld.
De ukjes hebben uit volle borst gezongen aan de telefoon vanuit Nederland.
Dochter komt vanavond eten en voetbal kijken.Daar zit een verhaal aan vast: toen de vorige keer de Duivels tegen Portugal moesten spelen, zei ik, dat ze het moeilijk gingen hebben en waarschijnlijk niet gingen winnen.Waarop dochter zei: kijk, als ze winnen ( wat ze verwachtte) maak je iets lekkers.Frieten met biefstuk was oké.Dus bij deze is het vanavond frieten met biefstuk :D .

Dames, tot morgen allemaal.