In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

29 jun 2022, 15:24

Clive, fijne verjaardag gewenst voor je man.....
Wij komen van ziekenhuis nu, paperassen laten invullen voor aanvraag scootertje voor manlief......
Kan in auto niet goed typen, zal voor later zijn.
Dames, geniet van het zonnetje nog en tot.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

29 jun 2022, 15:25

Clive, fijne verjaardag gewenst voor je man.....
Wij komen van ziekenhuis nu, paperassen laten invullen voor aanvraag scootertje voor manlief......
Kan in auto niet goed typen, zal voor later zijn.
Dames, geniet van het zonnetje nog en tot.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 jun 2022, 20:47

Afbeelding

Goede avond alle maatjes, :wink
't werd warm vandaag, ik ging zopas de vuilzak
buiten zetten en je kan een ei bakken buiten :)
't is hier nog 27° :oops:

Heel veel sterkte M-J, hopelijk kan je man rap
met z'n scooterke op weg, hoe ga jij dan mee.?

Voor allen een goede avond en straks slaapwel
tot morgen als alles goed gaat :)
als het niet te warm is
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

29 jun 2022, 23:06

Afbeelding

Proficiat aan manlief van Clive.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

30 jun 2022, 07:36

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

30 jun 2022, 08:11

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief bedankt iedereen hartelijk voor de talrijke verjaardagswensen in welke vorm dan ook. Hij is er echt wel blij mee, dat zag ik aan hem.

Lijstje voor vandaag is al gemaakt , heb een hele boel te doen, maar namiddag zou het regenen. De tuinman die hier enkel de gazon komt bemesten en dat 5X per jaar, is gisteren speciaal geweest omdat het vandaag ging regenen. Ik had zijn geld al overgeschreven terwijl hij hier nog bezig was. Grappend zei hij tegen mij dat ik de volgende keer wel wat vroeger moest betalen. Hij heeft problemen met zijn hond en vroeg aan mij of ik geen goede therapeut kende en ja, die ken ik dus. Nummer en e-mailadres doorgegeven en hij ging vandaag al een afspraak met hem maken. Sommige mensen begrijp ik niet. De tuinman kwam gisteren van een zware klus en had daar zelfs geen glas water gekregen. Ik kwam met een busje evian buiten voor hem en toen vertelde hij me dat. Dat snap ik dus niet. Hier in de straat stond eens een vrachtwagen in panne en het was extreem warm, ben die man een bus water gaan brengen en zijn drinken was net op. Hij bedankte mij alsof ik hem een miljoen had gegeven.

Manlief was heel tevreden met zijn (buiten)radio, heb hem zonet betaald. Hij was gisteren reeds thuis rond 16:30H en het is een mooie avond geworden.

MJ, goed voor manlief zijn bewegingsvrijheid. Slimme keuze gedaan.

Ik weet niet meer wie de verjaardag van Matice vroeg, maar hij is op 5 oktober jarig.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

30 jun 2022, 09:21

Goede morgen seizoentjes,


Clive: dat was ikke die Matice zijn verjaardag vroeg. je manlief zijn kaartje komt wat later af. ( beetje last van mijn handen)

Oma C: ja, ik kan mijn pollen nog kussen dat hij af en toe nog iets doet in het HH. gisteren heb ik afgewassen, eten gemaakt voor mij alleen , terug afgewassen, dan mijn avondeten gebakken ( rundshart) maar die afwas heb ik niet gedaan. ik mocht het wel niet wagen de bbq aan te steken. en de parasol heb ik niet naar boven gedraaid. ( is met zo'n draaikrik) na mijn lunch van gebakken eitjes en het nieuws en weerbericht zijn we allebei gaan liggen en ik ben in slaap gevallen. ventje had het ijskoud. heb hem dat gesommerd zijn trui beneden aan te doen als hij ook mee terug naar beneden ging. hij keek eerst in zijn kleerkast en kwam tot de ontdekking dat hij maar 2 fleecetruien heeft. daarna hebben we nog naar 'under the dome ' gekeken.

ventje voelt zich nu een stukje beter. hij gaat toch boodschappen doen. en morgen dan een ritje naar de drankencentrale. hij vraagt zich af hoeveel meer hij gaat moeten betalen, want elke week is het duurder. onze beenhouwer gaat vanaf vandaag met verlof. Er hebben er al veel gezegd dat hij voorzichtig moet zijn. ventje zal dan twee keer in de week ( bij voorkeur te voet) naar de carref.gaan. we hebben te weinig plaats om een colli vlees te steken. ook beide bakkerijen zijn met verlof. gelukkig bestaan er afbakbroodjes en heb ik er in voorraad.

Ons moeder is dinsdag naar de dokter moeten gaan voor haar hart. 's middags is ze terug geweest en haar vaste huisartse zei dat alles in orde was. ik heb van haar ook al mijn punten gekregen. ze is blij dat ik op goede weg ben. ik was vooral bang van die K-markers omdat het toch in de familie zit. grootmoeder en vader.

ik chekte gisteren de mail en er stond een mail in van DHL maar ik heb geen weet van een pakje noch kreeg ik een een bevestigingsmail van wie ook iets verzonden heeft. ventje vond dat verdacht. wat hij ook verdacht vond was dat de blauwe bol een klein bedrag had afgetrokken. pas later schoot het hem te binnen dat hij F&F 9 heeft besteld.

MJ: dan zal je man nog wat meer bewegingsvrijheid krijgen. ik vraag me ook af hoe jij zou meegaan. ik zie je al achteraan op de scootmobiel staan. :D

gisteren toen ventje nog even terug naar boven was heb ik mijn verhaal opgeroepen en heb er verder aan gedaan. ruim 2 uur heb ik ongestoord kunnen verder schrijven. ik zit nu aan 29 bladzijden. naar de boerderij ben ik niet geweest en ook niet naar criminal case. ventje kon er zijn aandacht niet bijhouden en ik ga meestal als ik laat op ben niet spelen. vannacht elk uur naar de wc omdat ik koude voeten had. ( en ik draag wintersokken!) in bed spelen wil ik niet. dat is nog nefaster voor je slaap dan een tv-toestel in de slaapkamer.
de loslopende postbode gaat onze brievenbus voorbij. de school is gedaan en het is hier voor de moment erg rustig. stilte voor de storm?
laat ons hopen van niet.

ik hoef nu geen befact forte in te nemen en dat is een opluchting want die pil is tamelijk groot. ik ga straks eens googlen of dat gevaarlijk is: te veel vit.B. met mijn limoen sap doe ik geen kwaad want vit.C is oplosbaar en gaat via de urine weer uit het lichaam. er zit hier precies een te oefenen op de drums. als dat repetitie is voor de stoet van sinterklaas is die wel heel vroeg begonnen met repeteren. of het kan voor de nationale feestdag zijn ook. in onze wijk wonen veel oud-militairen. en vissers op pensioen. overbuurman werkt op een visserschip 's nachts om die te kuisen. meeuwenpoep en vissenbloed. bij de Baron komt elke avond een van de zonen met de dochter kijken of het die dag gegaan heeft om in zijn eentje verder te doen. hem zien wegrijden uit de garage om boodschappen te doen hebben we ( ik dus) nog niet gezien.

Gisteren Gimly gefilmd als hij achter de rode stip zat. hij was aan het zeuren om eten. dus hem afgeleid want 'under the dome' was nog niet gedaan.

de zon krijgen we niet te zien vandaag vrees ik. een keer zo en een keer anders.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 jun 2022, 10:02

Te laat voor de verjaardag van Clive's wederhelft...
Niettemin nog veel geluk voor de dagen van het nieuwe levens jaar die nog overschieten.
Niet veel te vertellen vandaag.
Gisteren een hele dag naar een verdwenen rode trui gezocht.
Hem uiteindelijk gevonden waar hij helemaal niet thuis hoorde.
Het was de bedoeling dat hij nog meegewassen werd.
Nu zal dat voor morgen zijn vrees ik want er komt regen aan tegen de middag.
We zullen eens aan onze dagtaak beginnen.
Een fijne dag voor iedereen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 jun 2022, 10:05

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
volle zon hier en een beetje wind
heerlijk is dat....
Zoon kwam vanmorgen voor hij naar
de kine moest nog wat verse sla brengen
dus heb ik weer voor een paar dagen
verse sla het groeit erg hard zei hij en
het is zonde om weg te doen....
sla soep van maken heb ik hem gezegd
en hij ging het doorzeggen aan z'n vrouwtje :lol:

M-M fijn dat de dokter tevreden was ... doe zo voort
zou ik zeggen... een goede gezondheid is onbetaalbaar
maar met kleine dingen kan het goed gehouden worden :oops:
(En ik moet 1x per week een capsule vit D nemen)
op voorschrift van de dokter
Beterschap voor je man....

clive, fijn dat jullie een aangename verjaardag hadden
één dag per keer maar dan ineens een jaar ouder :roll: :oops:
Geniet samen van de buitenradio :wink:
en je bent een goede fee die mensen drinken geeft
als het dorstig weer is....fijn voor hen en goed van jou

Voor alle seizoentjes een aangename donderdag
we zijn weer op weg naar het weekend :?
Groetjes allen en tot...................:)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

30 jun 2022, 21:20

Hallo iedereen,

Clive: ik denk dat de meeste mensen daar niet aan denken om bij hitte mensen water te geven. Ze gaan ervan uit dat die drinken bij hebben. Maar chapeau dat je dat doet, het siert je.

Deze middag naar het afscheidsfeest van ukkepuk op zijn schooltje. Het was leuk zowel voor de kindjes als voor de ouders en grootouders. Ze hebben een kleine show opgevoerd en daarna kregen ze hun "diploma". Daarna receptie . Ik denk dat ukkepuk zijn oud schooltje zal missen, want hij ging daar graag ( zoals zovele kindjes). Afscheid genomen van de vriendjes en de juffen. Ze gaan allemaal naar een andere school. Op zijn toekomstige school zitten 2 vriendjes uit de klas.

Het heeft hier al flink geregend.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

01 jul 2022, 06:16

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

01 jul 2022, 09:28

Goede morgen seizoentjes,

Na ventje is het de beurt aan Gimly om ziekjes te zijn. Ventje is vandaag 1 jaar een gepensioneerde. wat gaat dat rap. ik dacht dat ook van de bistro toen ik bezig was om de tekst op zijn kaartje te zetten. Morgen kan ik het gaan afgeven. dat voor de manlief van clive zit in de rode brievenbus. nu nog afwachten hoe lang het onderweg zal zijn.

ik heb jullie misschien al verteld dat ik als ik telefoon krijg of de ping van een mensengerbericht ik geen honger meer heb? Suus zond er gisteren enen van een amerikaanse stand-up comediëne. ik heb nog mijn stukjes spek gegeten maar dan heb ik mijn vleesje laten liggen.
daarom heb ik op een gegeven moment moeder verboden om nog vroeger dan 17 u te bellen. later mocht ook maar dan tegen 19 u. dan was ik er zeker van dat we gegeten hadden. morgen moet ik normaal niet bellen maar ik ga het toch maar doen.

We hebben gisteren 'under the dome ' links laten liggen en gewoon wat bekeken dat op de digicorder stond. we hebben weer zoveel % minder staan. de zomerprogrammatie is begonnen en dan is het nada, rien, niets op de tv tenzij je er een papieren zak op zet.

vannacht gedroomd dat ik een bruidsjurk aan het passen was in "Kleinfeld". ik zag er niet uit. al dat lillend vlees. dan kwam de stylist en die zei dat ik beter een outfit voor buikdansen moest passen. omdat ik een fit & flair model wilde. dan ineens stond ik in de zeeman om daar een bruidsjurk te bestellen. Maat 60 aub. en dan naar de veritas voor bling applicaties. zelfs 's nachts houd mijn gewicht en figuur me bezig. maar ik wil geen slaaf worden van de weegschaal zenne! of naar de apo rennen als ik een halve kilo bij ben gekomen. voor laxeerpillen. dat is waarschijnlijk omdat ventje 2 kilo kwijt is met een dag ziek te zijn geweest en helemaal leeg te zijn. nu gisteren kloeg hij dat alles nog waterachtig was. dat is normaal zei ik, je hebt ten slotte niets van vast voedsel meer in je maag gehad. hij moet meer vezels eten. bij ons thuis was de stoelgang alles. een dag niet geweest? paniek. ze zaten verstopt! op het einde was mijn vader daar ook zeer fanatiek in.

in een van de programma's die we bekeken hebben ging het over de rijke en famouze mensen in beverly hills. een kok kookte er met marihuana. direct begon zo'n gaste van een influencer te giechelen. na het eten van een bordje met tomaat en versnipperde canabis. nou, doe mij dan maar een bord groene gebakken tomaten. en daarvoor moet ik niet naar "whistle stop" alabama. vandaag op de menu: zeebaars op vel met aardappelbolletjes. als voorgerecht calemares. de vernieuwde frituur heet " het frietmomentje". daar naartoe gaan is voor volgende week. morgen staat er kaaspizza op de menu en voor zondag geen idee. ventje zat over de 102 euro in de carref. voor een vollere winkelkar en heeft de -5 euro kortingsbons gebruikt.

het is hier draaien van kant. de dikke wagen van de Roemeen, een kennis van Joyce staat er nog verkeerd geparkeerd. gisteren is de Baron op boodschap gegaan gevoerd door zijn zoon en zijn dochter. hij was veel sjieker gekleed. een geel debardeurtje boven een hemd en zijn altijd aanwezige korte broek. anders loopt die rond in zijn marcelleke en draagt dan enkel voor buiten te gaan een t-shirt.

Gimly is ontwaakt uit een hazenslaapje. zit nu nog na te genieten. wij noemde dat in de tijd van ons Mies "kel'no reem." de meditatieve staat van de jaffa vergelijkbaar met slapen bij ons. T'ealc, het personage in star gate sg 1 moet dat met regelmaat doen. met oranjebruine kaarsen zoveel als er zijn. volgens een eeuwenoud recept van de jaffa. heb gisteren ook alle theelichtjes aangestoken toen ik rond de klok van 5 naar beneden kwam en dan heb ik de rest van de film met liam neeson meebekeken. straks eens de toer doen om ze te vervangen.
en kijken hoeveel we er gaan moeten bestellen. ik heb zwarte slipjes nodig. ook deze moeten we bestellen. Gimly's kattenzand van het merk biokats is onderweg. voor 14 l was de prijs 14 euro en 20 cent. verzendkosten inbegrepen.

Fijne dag seizoentjes, keep safe en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

01 jul 2022, 09:49

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

De vakantie is begonnen, alleszins voor velen toch en al zeker voor de kindjes/ kinderen. En het zonnetje schijnt.
Oma-C en Anjelier, dankjewel voor de complimentjes, ik bloos ervan.

Oma-C, slasoep, dat eet ik graag. De enigste soep die ik wat minder lekker vind, is pompoensoep, dat smaakt zo zoeterig vind ik. En een gewone bouillon, dat vind ik ook maar niets. Heb graag een ( dikke) soep zodat je iets binnen hebt als je dat eet. Lief van jouw zoon dat te brengen.

Anjelier, gisteren genoten van de Ukjes op het schoolfeestje. Niet te geloven dat Ukkepuk al naar het eerste studiejaar gaat, het lijkt wel gisteren dat je trots schreef dat je oma was geworden van een kleinzoontje. Ook baby D, gaat naar het eerste studiejaar, maar dat had ik reeds gezegd, geloof ik.

HVT, bedankt voor de wensen voor manlief, late wensen zijn ook wensen, nietwaar ?

MJ en Wilde eend, alles oké met jullie ?

Muddy Maddy, heb jij nu al een tankini of een bikini op de kop kunnen tikken ? Ik draag liever een badpak dan een bikini, een gevoerd badpak dan nog. Ben in een bikini onzeker van mijn figuur.

Boven is alles al gedaan en de eerste van de 3 wasmachines zit in, nog 2 kleine te gaan.
Ga nu mijn cappuccino met magere melk opdrinken en dan start ik opnieuw. Manlief is werken in Mechelen en is heel vroeg vertrokken, vroeg hoe laat ik ongeveer gedaan had met de poets en de was en dat is tegen 15:30H, want zou ook nog graag als er 1 verdieping volledig gedweild is, even wat rusten.
Dus gaat hij ook rond dat uur stoppen.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen zonder uitzondering een mooie dag. Liefs en een dikke knuffel voor allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 jul 2022, 10:24

Afbeelding

Goedemorgen alle maatjes,
een mooie dag vandaag met een fris windje :)
Ik heb al de boodschappen gedaan
want morgen komt m'n dochter uit Holland
en dan moet er eten op tafel komen :wink:
Het was nog niet druk in de Colruyt fijn is dat
ik was op een goed half uur terug thuis...

ik heb nog niks bijgelezen, dat doe ik straks als ik even rust neem
Ik wens allen een fijne vakantie thuis of ergens op de wereld,
denk eraan dat corona nog niet dood is en hou het veilig... :roll: :oops:
Het allerbeste en geniet van wat kan... en mag.... tot later :lol:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 jul 2022, 10:58

Grote vakantie in mijnen hof zal het hier zijn.
Heb nog altijd niets gehoord van de reis naar Leiwen.
Die is al sinds verleden jaar betaald...
Wat Poes betreft zal ik het ook wel horen.
Heel de troep behalve ene is op hetzelfde tijdstip het land uit.
De middelste zal de boel moeten recht houden.
Ik hoop niets voor te hebben in die periode.

Wat ga ik doen vandaag?
De was ophangen als die gedaan is.
Dat in elk geval.
Dan kan ik kiezen tussen:
de wygelia snoeien
gras afdoen
verder strijken
onkruid verwijderen
en zo nog een en ander...

De zon schijnt en af en toe zijn er wolken.
Prettige dag nog.

Clive, ik doe al eens een paprika in de pompoensoep of een doosje tomatenpuree.