In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

29 sep 2022, 10:26

Goede morgen,

Eerste wasje steekt in: fijn goed, donker.

Straks eens gaan verkennen hoe we nu aan de bib geraken en langs waar naar huis.

Brief posten voor mutualiteit.
Ik had niet gezien dat we die moesten ondertekenen.
Ondertussen was die brief ook al heel nat geworden in de brievenbus.
Die staat scheef en ik kan die niet rechtzetten.
Was beloofd door de oudste dat hij daar ging voor zorgen.
Is dat waarschijnlijk weer vergeten.

Er komt schot in het stookolie dossier.
Het is alvast ontvankelijk verklaard.
Wanneer we de centjes gaan zien dat is een ander paar mouwen.
Volgens de jongste staan we hoog op de lijst, omdat ons dossier heel volledig was.
Dat is dan dank zij hem, al had ik alles bijeengebracht.
Zo ordelijk en met verwijzingen naar punt zoveel en zoveel en zo voort...

De zon schijnt.
De blaadjes van de berk zijn aan het verkleuren en die van de notelaar ook.
De catalpa volgt en de haag zal ook niet lang meer duren.
Die is dan dit jaar niet gesnoeid...
Volgend jaar doe ik het dan maar weer zelf met de hand.
Het duurt dan wel een veertien dagen eer alles af is, maar het zal dan in elk geval gedaan zijn.

Een fijne dag gewenst aan iedereen.

PS: En neen die statines tegen hoge cholesterol hebben geen bijwerkingen...
Het zal nogal niet zijn. Gisteren de medicatie in genomen vandaag weer spierpijn en krampen.

anjelierken

29 sep 2022, 11:46

Afbeelding

Hallo iedereen,

Straks een fietstochtje maken, de zon schijnt hier volop. Maar vooraleer we vertrekken eerst eens naar de buienradar kijken. Manlief heeft de fietsbanden al op gepomp. Dat is iets wat ik niet goed kan. Ik weet nog vroeger met de manuele fietspomp, tegen dat ik het stopje er terug op had, was er al lucht uit.

Al naar de supermarkt geweest, er was bijna niemand.

Heb een beetje een verkoudheid, denk opgedaan van nichtje en haar man, die waren ook aan het hoesten zondag. Ja, als je kleintje naar school gaat, komen ook de verkoudheden . Hebben het ook al vaak voorgehad dat we iets opdoen van de ukjes. Maandag komen ze, er is geen school.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

29 sep 2022, 12:54

Goede middag allen :wink: , ja ik ben laat maar
mijn schoondochter kwam helpen poetsen,
overal waar ik niet bij kan omdat ze niet willen
dat ik nog op een trapje sta, en in de hoekjes
en kantjes waar ik niet bij kan omdat ik niet
meer op m'n knieën kan zitten.... nu is alles
weer netjes , de lusters en bovenop de kasten
Ik heb een schat van een schoondochter en ik
ben haar dankbaar dat ze het zelf voorstelde
want ik ben geen vrager :roll: :oops:
En nu is alles weer picobello :lol: en ikke blij :)
ik kan nog een en ander terug op z'n plaats zetten
en is mijn woning weer proper, zoals ik het gewoon ben

Net nu ze gedaan heeft en terug naar huis is
kruipt de zon weg en wordt het weer frisser :roll:
Na het eten van een boke nog wat rusten want
van zo'n jong geweld in huis word ik moe :roll: :oops:
Groetjes allemaal en tot....... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

30 sep 2022, 06:53

Afbeelding

Oma-C

30 sep 2022, 09:24

Afbeelding

Goede zonnige vrijdagmorgen allemaal :wink:
vandaag nog een beetje opruimen na de
poets van gisteren, het bureau o.a.
allen een fijne vrijdag en hou het veilig.... :roll: :)

Muddy Maddy

30 sep 2022, 09:50

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren alles geregeld om dinsdag naar Dordrecht te vertrekken. ze weet hoe laat we toe komen enz.
moeten nu juist buurman zijn gat oplichten om een oogje in het zeil te houden, want ja, hoor Gimly is weer ziek.
ik was het gisteren ook. een soort buikgriepje.
Suus vertelde over de familiedag en dat Jo nu snipverkouden is. maar aangezien we een week later komen is ze al blij dat ze er bij kan zijn. Goofy gaat dan Lilly missen en wij gaan zien hoe het jong geweld het hier doet. de andere al geplaatste twee daar gaat het hartstikke goed mee.
Suus is haar tuin aan het renoveren in tegels. met een zitkuil, bqq en vuurkorf. 3 jaar geleden was een patio en een pergola genoeg. en ze is blij dat die roze rozenstruik weg is.( Suus houdt helemaal niet van de kleur Roze.) haar ex- vrienden uit zeeland plaagden haar er altijd mee en soms kochten ze een onsie of iets anders in het roze dat Suus dan moest dragen. dat is nu gedaan omdat dat alle twee zeer christelijke mensen zijn die haar relatie met Jo niet goedkeurden. ik had daar in de tijd helemaal niet op gereageeerd.op die berichtjes van : wie niet kan verdragen dat ik bij Jo ben ontvriend jezelf.
Dus omdat ik niet reageerde wilde Suus weten waarom. ik heb haar dan gevraagd of er op vriendschap een houdbaarheidsdatum staat.
ze schreef terug van niet en dan is het aan het rollen gegaan. Suus heeft al een heel programma opgesteld voor de twee dagen dat we daar zijn. na de lunch ( wij verwachten rond13.30 daar te zijn) gaan we naar het kerkhof Hans gaan groeten.
we zijn tijdens de lock-down niet kunnen gaan en hebben via de videolink gekeken. dat is niet hetzelfde.
enfin, er zit dus een meisje af te tellen naar dinsdag.
denk vandaag om naar de markt te gaan, eens goed kijken. misschien een kippetje kopen.
ventje is weer naar podcast aan het luisteren over de energie crisis. :? je zou van minder onwel worden.
en ik zit hier te niezen dat het een lieve lust is. moet toch een pilletje tegen de hooikoorts nemen. maar als die niet werkt heb ik een ferme verkoudheid te pakken. je zou van minder met dat weer.
vandaag vis. we hebben met Suus afgesproken om elk jaar met Hans zijn verjaardag chinees te eten. nu zou ik eerst op fb moeten kijken of die soms niet op verlof gaan. want dan is het niet echt lekker! het is zo een beetje van: dat het maar rap gedaan is, smijt maar in die wok!
en wie passert er met zijn fiets op het voetpad? onze vroegere schoenmaker! hij is nu baardloos.
ik ga hier een beetje opruimen. en dan me klaar maken om naar de markt te gaan.
fijne dag seizoentjes, keep safe en warm+ knuffel
Cats Rule!

mariajohanna

30 sep 2022, 14:10

Hallo seizoentjes,
Iedereen een fijne dag vandaag,
Vandaag nog schitterend weder, wat morgen ons brengt moeten we nog afwachten......
Heb nog niet veel bijgelezen, .... mea culpa.....
Tja, het is hier druk, zeg maar: een 'leefwereld' op zich. Wat niet wil zeggen dat we niet 'mee' zijn, maar.... het is gewoon.... anders.
We zijn hier al heel goed 'geïntrigeerd en alles gaat prima, voor het moment toch. Maar Iedereen kent wel het spreekwoord : zeg nooit nooit. Als jullie begrijpen wat ik bedoeld.
Ja, we leven hier dag per dag, en Jorgensen, (of meisjes), het gaat hier zó vlug, daar zijn geen woordenboek voor......
Maar vergeten doe ik jullie niet, hoor, nooit.

Intussen is ons huis ook definitief verleden tijd. Het is geschreven en de centre's zijn al gestort. Weeral een hoofdstuk afgeschreven, maar.... het was goed. En we beklagen het ons geen van beide, dat we 'geswitcht' zijn. Het is wat anders, maar als het thuis niet meer gaat is het een heel mooi alternatief.
Ik ga er verder niet meer over uitbreiden, nu is dit onze 'thuis'......

Morgen geven ze niet zo goed weder, heb ik met een half our gehoord, dus trekken we er seffes nog eens op uit, pintje drinken, gezellig......

Dames, ga eerst eens wat bijlezen......

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende. :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna

30 sep 2022, 14:15

Bij, te laat, nzaicht, zie ik dat het woordenboek er zich ook mee,'gemoeid' heeft, ook al let ik er op....
Sorry daarvoor, maar jullie weten wel wat ik wil zeggen.....
Groetjes aan Iedereen.......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

30 sep 2022, 15:31

Goede middag allemaal,
eerst binnen alles aan de kant gedaan
en dan het terras een beurt gegeven :roll:
Die grote vogels laten daar nogal wat achter :roll: :oops:
en nu het droog en zonnig was heb ik het proper gemaakt
't was nodig al die drets die ze daar deponeren
als je op het hoogste zit is er geen dak meer boven
en draaien ze hier maar rond..... vuile beesten :twisted:
duiven en grote zwarte kauwen gggrrr

Nu efkes uitzweten met een fris drankje en wat rust
de rug heeft last met zo'n werken, maar het moest,
en ik kan niet alles door een ander laten doen.... :oops:
Groetjes allemaal en tot morgen en hou het veilig :roll:

anjelierken

30 sep 2022, 16:22

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heb hier ook al gepoetst, de boven en een stuk beneden.

Vanavond slapen we terug boven , eigenlijk van moetens :oops: , ik slaap liever beneden , is rustiger. Maar we slapen beneden met ons venster op een kiertje , en buurman van een eindje verder , steekt s' avonds zijn houtkachel aan met de nodige reukhinder. Die stank komt binnen , dat pakt soms op je adem. Volgens de buurt hier stookt die met vervuild hout, anders heb je zo geen stank. Gezond zal het ook niet zijn, al die verf en lak. Maar bon, terug naar boven tot volgend jaar.

Wat een mooi weer, volop zon . Vind dat het weer vandaag beter is dan gisteren. Tijdens ons fietstochtje veel donkere wolken, maar geen regen.

Muddy Maddy

01 okt 2022, 05:54

Goede morgen seizoentjes,

het is nu 5.13 en ik ben klaarwakker. En er is geen volle maan.
met dat ventje de verwarming op manueel heeft gezet kan ik die niet aanzetten, dus blijven we nog even in de kou zitten met een warme peignoir aan. ik was toch liever in mijn warm bedje blijven liggen maar het gaat niet meer.
Gisteren heeft ventje een kip gaan halen. de verkoper zei dat hij volgende week met een groter kraam afkwam. zoveel te beter voor hem hè.
kip was lekker maar ventje vind mijn kruiden toch beter. en er waren twee nieuwe kramen bij. ze hebben nog plaats voor nog meerdere kramen want het kerkplein is groot. en daar gaan ze een "groene" zone van maken. in welk jaar?
vandaag misschien chinees. Hans zou vandaag jarig geweest zijn. en dan was het ginder altijd chinees. Suus had dat ook gevraagd aan ventje om die dag chinees te eten. Dus dat gaan we dat doen.
verder moet ik straks om stipt 09.00 bellen naar Mamsi. om te vertellen dat ventje door zijn rug is gegaan, weigerd pijnstillers te nemen of zelfs zalf te smeren.
gisterenavond schoot het me te binnen ( om 11.15) dat tuutje nog verplaatst moest worden. ventje uit bed, in pijama en op sloffen Tuutje gaan verzetten. geen zin om een roos briefje tussen de ruitenwissers te krijgen. "de politie is uw vriend". 't is van je maten dat je 't moet hebben zeggen ze in Brugge.
ventje zou een dvd in de bus krijgen als wij in Nederland zitten. hij moest nog Big Little Lies deel 2 hebben en heeft per ongeluk op de knop "kopen" gedrukt. dvd is van het boek van Lillianne Moriarty. er is maar 1 boek van haar waar ik niet doorgeraak en dat is "versplinterd" die ze verfilmd hebben + een deel 2. de film zal misschien beter zijn dan het boek hoewel het normaal omgekeerd is.
gisteren naar Tim Burtons "charlie & the chocolate factory" van Roald Dahl gekeken. is beter dan die met Gene Wilder. en daarna naar "face off" gekeken.
Gimly is nog steeds niet in zijn haak en telkens hij zo'n episode heeft denkt ventje dat hij gaat sterven. zeker nu we weg gaan. de voorlaatste laatste keer ( toen buurman V er voor "zorgde") was poes ook ziek. bij hun huwelijk heeft Nancy voor hem gezorgd maar van die ex- collega horen we geen fluit meer. Zoals Vera's man het meegemaakt had. in pensioen in volle covid periode en niemand kijkt nog om. in het begin telefoontjes enz, maar dan stopt dat plots. hij vond dat hij door zijn collega's als een zak vuil buiten gezet was.
en ik heb nu eindeijk die verwarming aan kunnen zetten. we hebben een nieuwe nodig maar wie gaat ze dan placeren? want de thermostaat veranderd niet van uur. dat groen knopje werkt niet. Kost ongeveer 150 euro. mijn moeder heeft er in de tijd dat ze na de dood van mijn vader sukkelde met de verwarming een stuk of 2 gehad voor het in orde was. ik denk dat de chauffagist dikwijks gezucht heeft van: ze is daar weeral.
ik ga straks opzoeken hoeveel dat boek van Roald Dahl kost. dat is dan voor mijn nieuw zakgeld. verleden maand 2 boeken en 5 potjes kruiden gekocht. kruiden die bijna alles naar spek doen smaken. maar nog niet eens geprobeerd!!! 't zal er wel eens van komen.
nu een kopje koffie en dan mijn goede morgen plaatje en daarna the sims.
tegen dan is het donker verdwenen. en hopelijk is het vandaag beter weer.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm + knuffel
Cats Rule!

Bekske

01 okt 2022, 06:50

Afbeelding
we zijn weer aan een nieuwemaand begonnen wat gaat het snel vind ik zelf groetje

Oma-C

01 okt 2022, 10:03

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, :)
een fijn weekend wens ik jullie allen
maar je zal zelf voor zonnetje moeten spelen denk ik,
momenteel schijnt ze nog efkes maar als ik de zware wolken zie
weet ik dat het niet lang zal duren.... :roll: .
De was zal niet buiten kunnen drogen
maar daar hebben we dan wel een oplossing voor :roll:

Ondanks de regen toch een aangenaam
weekend voor jullie allen, maak er het beste van
en hou het veilig aub ..... :oops:

Duim en sterkte voor wie het nodig heeft :)

Helena van Troje

01 okt 2022, 12:25

Goede middag,

En nog zijn we niet door de strijk.
Ik kan niet meer.
Dan is het maar voor een volgend weekend.
Nog tot januari hebben we voordeel van ons dag en nachttarief.
Daarna is het gedaan.
Ergens stond daar een heel artikel over, ik weet niet meer waar.

Voorlopig schijnt de zon hier in een hemel met witte watten wolkjes.

Deze namiddag rustig aan.
Beetje puzzelen en misschien lezen.
Heb deze keer slecht gekozen in de bib.
Ik wou eens wat anders dan anders, maar eerlijk gezegd het boeit me niet.
Was ook wel redelijk gehaast om thuis te zijn.

Inderdaad Bekske, het is al oktober.
Gezellig prentje trouwens.
Niet vergeten meterstanden te noteren, ondanks de slimme meter.
Hun overzicht is niet fameus en dat van de leverancier wel.

Gaan we nu toch nog een oorlog moeten meemaken?
Een hoge piet van het leger vindt dat de dienstplicht terug moet ingevoerd...
Ik hoop dat gepensioneerde verpleegsters niet opgeroepen worden.
Sowieso zijn/waren wij oproepbaar in tijden van...

Ik ga nog wat genieten van de zaterdag en van een lekker boterhammetje.
Ik wens jullie nog een aangename dag verder.

anjelierken

01 okt 2022, 14:15

Afbeelding

Hallo iedereen,

Nog geen regen gezien, enkel de zon.

Manlief had gisteren de groentetuin gefreest en had nog wortelen gevonden. Ik wist dat er daar stonden, maar dacht dat die wel slecht zouden zijn, maar nee , flink gegroeid door de regen . Heb ze daarstraks in de diepvries gestoken, we kunnen er toch 3 x van eten. Dat zijn zo van die verrassende vondsten :D .

We zijn van plan om eens naar de film Onze natuur te gaan kijken, een film over België. Op 1 week tijd hebben al 25 000 mensen die film gezien. Ze hebben daar 3 jaar aan gewerkt. De fragmenten die ik al gezien heb, zien er veel belovend uit.

Als avondmaal pannenkoeken bakken, dochter komt ook. Heb alles in huis, en zo lang duurt dat niet.

MM: binnen enkele dagen Lily ophalen, spannend hé :D . Allez, ik zou dat toch spannend vinden. Terug jong leven in huis. Nu maar hopen dat Gimly het goed kan vinden met zijn jongere zus.