In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

29 dec 2022, 09:22

Goede morgen seizoentjes,

Lilly heeft het 'em gisteren flink uitgehangen. zoals de engelsen zeggen: a pain in the backside. de amerikanen gebruiken het woord 'ass'. en dat mocht je echt letterlijk nemen. de juffrouw heeft een fixatie voor die stapel boeken. nog te lezen boeken. wij dachten dat ze dat beertje wilde om mee te spelen. hoe dwaas konden wij zijn. het was haar daar niet om te doen maar om de optrekkoord van het rolgordijn die daar hing te hangen. dat wilde ze pakken en ze zou dan meteen ook de hele rimram van rolgordijn mee beneden hebben. vroeger hing daar een nagel want ons Vinny durfde dat ook pakken. maar die nagel is daar niet meer. en wisten wij veel dat we die nog gingen nodig hebben. dus niet iederen vogel is een mus, en heb ik dat optrekkoord gepakt, en aan het kadertje met de eendjes geplakt met 2 strookjes onzichtbaar kleefband. koordje weg. indien ik ging moeten wachten tot er een nagel van mijn doodskist ging in die muur geklopt worden ging ik nog lang moeten wachten. de nagels liggen op zolder en de hamer ligt naast mijn bed. dus think McFly, think en bingo! we gaan het zo oplossen.
en de rust keerde weder. de juffrouw ging liggen dutten in de zetel. ze was een moe poessie en ik had geen zenuwinzinking gekregen.
later lag er nog een op de loer. "ping". de boterhammetjes waren net binnen. "tante " Suus uit Nedeland om te vragen of we even konden kletsen. ja, hoor dat kon. ( heeft nog niets te maken met aanstaande zenuwinzinking nr 1.5 die op de loer lag) dus babbel, babbel, klets klets klets. en dat tijdens het zo belangrijke weerbericht die ventje wilde volgen. hij wilde weten welk weer er op de 2 de januari 2023 ging zijn. want dan heeft hij met zijn zus die spoedvergadering en ik heb de behandeling bij schoonbroer. om de een of andere reden wil schoonzus niet dat ventje erbij is als er iemand van de sociale dienst komt. maar goed. Suus moest iets eten want Suus ging van d'r Sus gaan. ( eer we dat uitgelegd kregen.....) om 16.30 begint ventje aan zijn "mis -en -place" look pellen en snijden en een ui. de rest van de wortelen. die horen daar niet in maar anders gaan ze liggen verpieteren in de groentenlade. dus... zenuwinzinking 1.5 kon beginnen. hij klaagde dat zijn saus niet dikte. ok. we gaan dan de wortelen in de saus mixen. en er een goei klets maïzenapoeder in doen. ze dikte nog steeds niet genoeg in. ok. we eten ze dan zonder dikke saus want voor mij hoeft er geen saus bij. kon ik vanmorgen in de keuken. open en bloot staat de pot met de saus die niet dikte. nu kan je er behang mee plakken om voorwaarde dat het papier bruin is. ze is tijdens de nacht ingedikt. tast nu mijn zakken af! dus daarom zeggen ze dat je altijd varkenswangentjes moet vooraf maken. om de saus de tijd te geven in te dikken tot behangerslijm. maar dat was niet het enige keukenprobleem. ik had de bloemen uit de vaas gehaald want die waren al aan het verdorren. komt de juffrouw lilly alias flowergirl in de keuken en laat een hartverscheurende mieuw horen. Waar zijn die bloemen? waar zijn de anjers, de rozen, de mini- chrysantemums? waar zijn die stukjes van mijn hart? haar kleine hartje was gebroken en ik vrees mijn koffieservies vandaag ook. ik heb vannacht gèèn knuffel gekregen. ze is boos op me. en dat laat ze maar al te goed blijken. ze laat toe dat ik haar ontbijt geef. maar voor de rest? negeer dat tweepotig wezen die bloemen weggooit. kom, ik ga me concentreren op het pesten van broer. ik hou niet langer van haar. geef mij maar die andere tweepotige en m'n broer. dus staat er op het boodschappenlijstje van vandaag: flowers for the little fluffy lady. om maar te zwijgen van het feit dat ze duur zijn. en dat je niet alles in huis mag halen. sommige bloemen zijn dodelijk voor katten. zo had Suus ( en Jo) me voor onze 25 ste huwelijksverjaardag een bos witte bloemen gestuurd waarin Lelies zaten en die zijn giftig voor katten. dat wist Suus niet eens. en dat Lilly boos is heb ik al aan de lijve mogen ondervinden. ze hing aan mijn been. net boven de knie. en daar hing ze te bengelen. en ik auw-auw-auw. ze heeft zeer scherpe klauwen. gelukkig is ze niet door mijn broek gegaan. heb ik geen cat-scratch fever. want dat kan je ook krijgen van een krabbende kat. ik ben normaal een kei in het doorhebben wanneer een kat gaat krabben. je ziet dat aan hun ogen. en als je HSS hebt zoals ik, voel je de veranderde stemming van de kat aan. ( High Sensitivity Syndrome) ventje heeft dan regelmatig prijs. die heeft dat niet. dat syndroom. is nog maar pas ontdekt door kattengedragsdeskundigen die geen fraudes zijn. voorbeelden: Cèsar Milan, de hondenfluisteraar is een fraude. Jackson Galaxy, kattenfluitseraar idem. bijna van alles dat gefilmd werd, werd 99% in scene gezet. zij zijn de faces, de andere doen het vuile werk. de echte experten worden achter de schermen betaald. dat is olletjewood voor jou en mij. van buiten glitter en glamour en van binnen zo rot als een rotte appel, peer, aardappel en ga zo maar door.
Clive: neen, ventje gaat niet alle dagen naar de drankencentrale. hij brengt 2 bakken bier mee. dat is ( in normaal regime 4 flesjes per dag) goed voor 1 per 7 dagen in de week. maar nu met de "feestdagen" is het regime overboord gegooid. mijn sapjes moesten deze week binnen zijn. Not. P&T waar ze bij besteld zijn, heeft weer niet geleverd. hij heeft wel zijn nieuwjaar gehad: een fles bier Charles Quint. die is al opgedronken. niet slecht. wij waren en ik leg de nadruk op waren alcoholiekers. nu zijn wij matige drinkers en indien het aan de minister van volksgezondheid lag en ook aan mijn moeder: geheelonthouders. het "gen" zit helaas in beide families. ook in de schoonfamilie van ventje. tijdens de doop wilde noch zijn zus noch zijn schoonbroer stoppen met alcohol drinken. ventje heeft 1 alcoholhoudend drankje gedronken en dan overgestapt op een non- alcoholisch drankje en toch wordt hem nog steeds verweten dat hij een ongeval gehad heeft onder invloed. en dat is al jaren en jaren en jaren geleden. voor dat hebben ze een olifantengeheugen. maar begin niet over hun eigen gedrag. want dan is het geen waar. ik ken dat liedje al. ik heb het zelf jaren mogen horen. na 15 januari zit ik weer op 2 biertjes per dag.niets meer.
De postbode is net gepasseerd maar ik heb geen klep horen vallen. kan ook niet want ze valt niet meer dicht. ze staat wel half-open dus als ventje terug is van de carref. kan hij de post uit halen.
ik heb een valstrik gespannen voor Lilly. als ze weer probeerd op de stapel boeken te klimmen dan verraad ze zichzelf door het knisperzakje die op de lagere stapel boeken ligt. en nu is mylady naar boven.
rust en stilte. ik ga nu het nieuws lezen hier en dan naar fb mijn plaatje zetten en een eventuele jarige te feliciteren. daarna ga ik een poging wagen om de flair van deze week uit te lezen. gevolgd door de libelle en Goed Gevoel. op de menu staan frieten met fricandellen alias curryworsten. er is nog brood en beleg. desnoods als beleg een gebakken eitje over easy.
als ventje terug is van de carref. zou hij de gietijzen pot moeten afwassen. zelf is die voor mij te zwaar. ik ga proberen hier met de draadloze steelstofzuiger rond te lopen. er is geen kat te zien.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en dry, beterschap aan de zieken en herstellenden, knuffel
Cats Rule!

Muddy Maddy

29 dec 2022, 10:07

@Bekske: bedankt voor je kaartje. dat zat vandaag in de bus.
Cats Rule!

Oma-C

29 dec 2022, 10:30

Afbeelding

Goede morgen allemaal, :wink: ik schrok als ik zag hoe laat
het al is.... als je bezig bent gaat de tijd nog rapper :roll:

Hier regen en veel wind niets aan te doen
gewoon nemen zoals het komt...

M-M wat een verhaal en lilly is een kleine deugniet :oops: :lol:

wilde eend ik kan je alleen veel sterkte wensen
en proberen moed te geven... ik hoop dat het
een beetje niet te hard tegenvalt op 3 jan

Allen een fijne dag ondanks het weer
maak het beste van deze dag, er is niks anders :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

29 dec 2022, 11:04

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wat een wind buiten, amai. Ik hoor hier soms in huis de wind loeien.
Zag daarstraks een koppel oudere mensen passeren , mevrouw met een rollator, dacht bij mezelf: dat is nu toch geen weer om dan te gaan wandelen. Die mensen zie ik dikwijls wandelen, weet ook ongeveer waar ze wonen, en da's nog een eindje .

De kerstverlichting in de kerstboom laat het een beetje afweten. Volgens ons is het een slecht contact. Ze branden wel maar miniem.

Gisteravond naar het veldrijden gekeken, was spannend , vooral op het einde. Deze week is het nog regelmatig veldrijden.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

30 dec 2022, 08:08

Ik ben maar opgestaan. Mijn slaap wilde niet terugkeren en Gimly gaf aan dat die honger had. best die eten geven want anders valt hij Lilly lastig die dan op haar beurt hem Tikkie wil doen en ventje uit zijn slaap haalt. en die mag nog blijven liggen tot 7.30 want dan moet hij de vuilniszak maken en buiten zetten. de laatste keer dit jaar. wij hebben gisteren alleen fricandellen gegeten. ik heb er nog een potje ribbelchips met baconkruiden bij gegeten. we hadden 's middags al veel gegeten. brood met beleg, een tas soep en een ouderwetse lookworst. ( zo van die roze) ik moet eerlijk zijn: in die van Brugge zit meer look. maar ja ' t is te pakken of te laten want die verkopen ze niet veel ouderwetse ( lees ambachtelijke) lookworst. het is nog maar een goede 2 weken dat Johan ventje liet weten deze nu te verkopen maar op=op.'t is dus voor de rappe. de ex-frituristen waren naar haar ouders uitgenodigd en in het doorrijden hadden ze hun kerstkaartje komen bussen. spaart dus een postzegel uit. zij baten nog steeds de frituur uit maar nu op een andere locatie dan vroeger. ze zitten nu in de kapelstraat in bredene. vroeger zaten haar ouders aan de conterdam. niet ver van het ziekenhuis. maar net toen ze alles opgefrist hadden, liet de huisbaas ( van andere origine) weten dat zijn dochter het pand wilde om er een nagelsalon van te maken. want het was normaal een huurcontract met zwijgende toestemming. per jaar opzegbaar. liet de huisbaas niets weten dan zaten ze er nog een jaar en omgekeerd. er is nog van alles geprobeerd ( tot een petitie toe) maar ze moesten het pand verlaten en ergens anders beginnen. in plaats van hals over kop een pand te huren die mocht dienen als frituur zijn ze op zoek gegaan naar een pand waar ze de zekerheid hadden dat ze niet tegen kwamen wat ze tegengekomen zijn. Rond die periode lag ik in het ziekenhuis na een inzinking door de dood van mijn vader. ik heb het pand zien staan. leeg. geen nagelsalon in de plaats. het bord met D'licious hing er nog. ook wat je kon nuttigen hing er nog. schande. maar waar ze nu zitten boeren ze ook goed. het meeste van hun cliënteel is meegekomen. liever naar bredene rijden dan friet eten in een van de vele kebabshops die de straat rijk was.
ventje is gisteren buurman V tegen gekomen aan het brood. hij had pistolets nodig en ventje een broodje. waar is de tijd dat ik ging catsitten voor die zogenaamde" vrienden" en hem regelmatig tegen kwam toen hij met de fiets de straat in draaide waar ik de kat verzorgde met een stokbrood onder zijn arm. onze vriendelijke Homo leefde nog en die was altijd in voor een praatje. is helaas gestorven aan leverkanker. van horen zeggen. ik had hem nog weten wonen boven het appartement tegenover de ldl. dan is hij verhuisd naar het pand dat ik tegenkwam op weg naar het apartement van die "vrienden". een zeer proper mens. ze waren in het kelderappartement aan het werk en allles was zo vuil van die mannen. dus ook al kuisten ze het op, hij deed het opnieuw. van boven waar hij zijn "residentie" had tot helemaal op de straat. juist onder het dak en bloedheet in de zomer zei hij. bibberen in de winter. maar een pak goedkoper dan zijn flat 1 hoog. kan ik geloven. 1 van mijn poetsvrouwen woonde daar ook en had niets anders dan misierie met de huisbaas. zij woonde op 't 2 de. maar toen kende ik haar nog niet. en nu de ldl er niet meer is hebben wij daar niets meer verloren. ventje gaat naar de apotheek via de straat van de huisarts. dan is het maar oversteken en je bent er. voor brood gaat hij tot het einde van de th. van loo straat iets verder dan Peter en waar vroeger de beenhouwerij van onze vriend Luc was. ook oversteken en je bent er. aan de ene kant heb je nu het frietmomentje. aan de overkant waar vroeger een tea-room was is er nu een beautysalon. meer gesloten dan open en ervoor was er een antiekwinkeltje. brocante liever gezegd of brollement. if it ain't baroc don't fix it. ( woorden van clocksworth uit de originele beauty & the beast tekenfilm) bij ons is baroc brocante denk ik? in ieder geval vandaag hoef je geen brood te halen. vandaag nemen ze alleen bestellingen op. voor nieuwjaarsbuches en andere taartjes. vroeger hadden wij thuis de traditionele buches. maar met nieuwjaar bestelde ons moeder petit fours. dat was een stuk lichter verteerbaar.
enfin. Lilly heeft me schijnbaar vergeven dat ik de bloemen weg gedaan heb. ik kreeg een nat neuske op mijn neus vannacht. en een snor in mijn oor. vanmorgen hebben ze alle 2 met smaak gegeten op hun eigen plaats. Gimly kip, Lilly rund. ze delen nu maar 1 pot korrels. Lilly rende al mopperend weg toen ik met een kop koffie uit de keuken terug kwam. mrrr-rrrr. ofwel was dat protest omdat ik een foto gemaakt had van haar en broer of omdat ze aan ventje veel te vertellen had. gisteren heb ik het lange tafelkleed van het kleine tafeltje weggepakt en een nieuw gelegd. kort dit keer. er onder ligt veel stof èn een zilverpapierballetje. ik was al een 10 u theelicht kwijt en die heb ik eronder terug gevonden. alles is afgestofd en staat min of meer terug op de plaats. voordeel is, ik kan er nu onder. er lag ook een vel stickers tussen dat tafeltje en mijn ladenbak. die is ondertussen weer in de doos waar die thuishoort. En zo blijven we bezig. ik heb gisteren gaan zoeken naar: kunstbloemen en in dit geval anjers! ja, ik ben zot! maar ik denk dat jullie dat al wisten. dat doet geen zeer maar jeukt af en toe eens goed. kostprijs voor 4 kunstanjers? 21.43 euro zonder verzendkosten. euch, neen. we gaan daar nog eens lang over nadenken. heel lang. en ze zijn niet van echt te onderscheiden zeggen de revieuwers. ik had een aszuiger gevonden op de soldenpagina maar dat is weggesmeten geld volgens revieuws. dus neen.
ik ga nog een kopje koffie maken, dan nieuws lezen hier, Fb plaatje gaan zetten en tegen dan mogen de gordijnen open al is het momenteel aan het regenen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en dry beterschap voor de zieken en herstellenden. nog 1 normale dag en dan kan het gedruis weer beginnen. wij hebben alvast valeriaan in huis moesten er knallen komen. knuffel voor allen.
Cats Rule!

Bekske

30 dec 2022, 08:11

Afbeelding

Oma-C

30 dec 2022, 09:47

Afbeelding

Goede morgen allemaal,
De laatste vrijdag van het jaar.... :roll:
Ik wens jullie allemaal veel sterkte en een mooie jaarwisseling....
blijf of wordt gezond :)
Groetjes en goede moed.... :)

Helena van Troje

30 dec 2022, 11:10

Straks een echo van de halsslagaders.
Duimen maar dat alles in orde is.
Ik ga verder opruimen in de keuken.
Was beetje moe gisteren.

wilde eend 2

30 dec 2022, 16:51

Heel veel sterkte HVT en hopen dat alles Ok is .
Groetjes aan alle seizoentjes .
Afbeelding

Helena van Troje

30 dec 2022, 19:38

Oef het was in orde...

Bekske

31 dec 2022, 06:22

Afbeelding

Muddy Maddy

31 dec 2022, 08:44

Laatste dag van het jaar 2020. de hoogste temp.ooit gemeten sinds ze begonnen zijn op oudejaarsdag en het regent.Niet zo maar een buitje maar naar ik hoor is het stevig aan het doorregen.
de kattenagenda is gewisseld voor een simpelder exemplaar met veel schrijfruimte. een lintje om te weten op welke pagina je nu zit ( dag) is er niet aan want Lilly heeft die afgebeten en is er mee vandoor gegaan. ik hoef nu alleen een hoekje af te scheuren. alles wat er in zat en moest bewaard worden is ook in de nieuwe agenda. de gsm ( geen nieuwe) is aan het opladen want om 09 u moeten we naar moeder bellen.
Lilly wou het oude jaar starten met het uithalen van kattenkwaad mits broer al de poten genomen heeft naar boven. ze heeft vannacht tussen onze hoofden gelegen en regelmatig kreeg ik een nat neusje op mijn mond. ventje ligt met zijn hoofd hoger dan ik en wist van niets.
ik denk dat op dit uur in verschillende werelddelen waar de tijd anders verloopt, vrouwen zich aan het afbeulen zijn over een hete stoof voor een copieus eindejaarsmaal en andere vrouwen wanhopig proberen een beetje eten op te warmen in de mate van het mogelijke. en nog andere vrouwen piekeren er over hoe ze vandaag aan eten zullen geraken. laat staan de monden te voeden die ze hebben. je schouders ophalen en zeggen çe la vie kan je ook.
Hier heb ik net een fles cava in de frigo gezet. op de menu staat fondue. moet afgehaald worden even na 14 u deze middag. echter moet de eettafel in de eetkamer opgeruimd worden en we weten aan geen kanten hoe Lilly zal reageren op een pot hete olie op tafel. en stukjes vlees in alle soorten en gehaktballetjes. hun menu is normaal gekookte kip in stukjes getrokken. en een opgeruimde tafel kent ze nog niet.
laat staan een opgeruimde salontafel.
de stofzuiger heeft gisteren haar de stuipen op haar lijfje gejaagd en er moeten stofzuigzakken besteld worden voor dat model. ventje dacht verkeerdelijk dat ie er nog ene had. de steelstofzuiger is goed om na te zuigen om te zien of je alles mee hebt. een dweil zal deze vloer dit jaar niet zien. misschien volgend jaar ergens de 3 de januari want dan is er een plaats in ventjes aganda vrij. voorlopig want de spoedvergadering is nog niet gebeurd. Stefaan mag volgend jaar de ramen boven eens komen kuisen. als hij nog in business is. we shall see. nu het regent kan ik mijn voordeur niet afwassen want die heeft ook hoognodig een beurt nodig. zodra ik die dicht doe slaat de regen er weer op en is je werk voor niets geweest. zoals zoveel dingen. op ventjes aankooplijst staan sensorlampjes op batterijen (6) een swiffer die nat swiffert.( voor als Gimly ziekjes is) stofzuigerzakken en kattenzand met babypoeder. ( voor die stinkiepoo minder te laten ruiken.)
eten is er nog genoeg. ( korrels) normaal alles van het blauwe bolletje. op de mijne staat voorlopig niets. tenzij postzegels met de divine predessor op. die zou ik nu moeten bestellen want nu heb ik nog -5% korting. morgen is het de volle duurder prijs. ik ga eerst mijn rekening nagaan. ik had een mail gestuurd naar die delizaak waar ik dat hammetje met plank en mes gekocht had maar die hebben het druk. zal waarschijnlijk een antwoord krijgen volgend jaar. als er al een antwoord komt. mijn B-post zegt dat mijn zending in verwerking is. deze die dus nog moet afkomen. ventje heeft het trackingsnummer en verzendfirma erin gezet. het was 5 tot 7 dagen na aankoop en is nu al langer. ik hoop dat ik hem ontvang voor 15 januari.
overbuurvrouw is op het oorlogspad. ( wanneer eens niet?) Iemand ( ze noemt geen namen) had aan haar gevraagd toen ze aan de carref. haar fietszakken aan het volsteken was of zij en overbuurman uit elkaar waren? de stoom kwam uit het bericht op fb. :?
De valeriaan staat klaar. niet voor overbuurvrouw maar voor de twee bontjasjes op pootjes. er is hier een vuurwerkverbod op oude jaar maar sinds ik hier woon heb ik nog nooit geweten dat het tuig van de richel zich aan de regels houdt. wil je vuurwerk dan ga je maar naar 't stad. daar zou een vuurwerkspektakel zijn. ik zeg wel zou want de weersomstandigheden zijn nu ook niet vuurwerkvriendelijk. Gimly weet al dat hij sinds kitten van 5 weken oud elk oudejaar naar boven mag. Lilly kwam uit zichzelf al naar boven en dat zal ze ook wel doen. ik kan ook mijn twee katten voor 10 euro in een bubbel laten steken door Monique. ik vrees dat ze echter zoveel aanvragen zal hebben dat ze tijd te kort zal komen en ventje staat er erg erg sceptisch tegenover. de valeriaan aangeraden door Janet van de poezenhaven heeft evenveel werking als een bubbel van Monique. hier beneden als we nog wakker genoeg zijn is er lavendelolie in de bakjes aan de verwarming. en boven wacht de valeriaan. zotte momentjes van een 6 maanden oud kitten nemen we erbij. zo komt broer zonder problemen op zijn gewicht want dat crossen achter zus is een goede oefening voor gewichtsverlies. idem dito voor mammie. die heeft net de gordijnen opengedaan. iedereen die passeert en binnenkijkt krijgt een vriendelijke zwaai van mij. hun nek reageert dan als op kogellagers. wegkijken.
ergens in de verte hoor ik een gsm waarschijnlijk een wekkertoon zoemen. boven mij? of bij de buren.
Ik ga hier stilletjes afsluiten, wens iedereen een fijne dag en een fijne oudejaarsavond toe. Keep safe and dry. beterschap aan de zieken en de genezenden, minder pijn voor de pijnlijders en een dikke knuffel om dit epistel af te sluiten. bye!
Cats Rule!

Oma-C

31 dec 2022, 09:53

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
wat een weer om het jaar te eindigen :roll: :oops:
Maar er is niks aan te doen, niet buiten gaan
als het niet moet zal beste zijn :oops:

Hier zal het zeker rustig zijn daar voel ik mij nog
het beste bij :)

Ik wens allen een goede overstap naar 2023
niet teveel overdaad, dan heb je morgen geen last
maar vooral een veel beter jaar voor iedereen :lol:
En vooral veel sterkte aan wilde eend :?
Groetjes en tot morgen.... :wink:

wilde eend 2

31 dec 2022, 10:29

Aan alle seizoentjes : indien mogelijk een rustige dag en vooral avond .
Vuurwerk is hier niet toegestaan en in de stad is het afgelast .
Ben benieuwd of iedereen zich aan de regels zal houden ....
Voor iedereen dank voor alle steun en samen weer vooruit naar een nieuw jaar .
Heel veel moed en sterkte voor diegenen die het kunnen gebruiken ..
Afbeelding

clive

31 dec 2022, 10:42

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Pff, een mooie dag gisteren, maar voor mij wel extreem vermoeiend. De receptie begon om 14:00H en de kindjes zijn rond 19:00H naar huis gegaan, want die moesten nog badje in en dan bedje in. Maar mijn buren vonden blijkbaar de teruggekomen rust fijn en bleven gezellig hangen. Manlief en hij hadden een whiskytje genomen, beiden zijn voorstander van een goede Whisky of een cognac. Ze hebben er beiden 2 gedronken. Normaal komen die flessen enkel uit de kast als buurman ' s avonds hier is en manlief drinkt dat wel eens als hij een paar dagen slecht geslapen heeft, gelukkig slaapt hij over het algemeen zeer goed. De kindjes lazen ( of lieten mama lezen) onze nieuwjaarsbrief voor. Gevolgd door luid applaus en dan de geschenkjes. Had goed gekozen, want ze waren er dolblij mee en de baby kek zijn oogjes uit naar zijn houten puzzel en houten trein.
Om middernacht gingen de buren naar huis. Buurvrouw zag dat ik moe was en hielp mij nog wat mee door de glazen en tassen naar de keuken te brengen, zodat ik vaatwasser nummer 3 kon inladen. DE keuken dan nog afgeveegd, zodat daar al geen rommel meer lag. En dan de living nog gestofzuigd met mijn steelstofzuiger, want in alle drukte was er een glas gesneuveld , dat was natuurlijk wel opgeruimd , maar ik wou zeker zijn dat er echt geen stukje meer lag voor de veiligheid van Matice. De kindjes moesten van mij ook terug hun schoentjes aandoen,want ze liepen op sokjes.

Onze Matice hadden we beneden gelaten, want tegen zo'n drukte kan hij niet, is dat ook niet gewoon. Toen de ouders met de kindjes weg waren, mocht hij natuurlijk naar boven komen.
En hij is een echte pikkendief. Voordat iedereen hier was had ik op de salontafeltjes wat gewone hapjes gezet, onderandere stukken salami , kaasblokjes. Matice was boven en ik was nog in de keuken bezig met van alles. Toen ik nog een potje knabbeltjes op tafel ging zetten, waren zowel de kaasblokjes ald de salami verdwenen. Manlief was er niet, dus ik had heel vlug de schuldige eruit gepikt. Die laatste deed alsof zijn hondenneus bloedde. En dan zo stil dat hij dat gedaan had. Want als Matice eet, hoor je dat aan zijn "gesmek". Maar nu had ik niets gehoord. Gelukkig had ik nog 2 doosjes staan , de kommetjes vlug afgewassen en terug gevuld. En toen was het bijna 14:00H en ging de bel.

Anjelier, de croques waren een succes en niet alleen voor de kindjes :) . En maar goed, want normaal maak ik ook altijd lepelhapjes, maar mijn cutter liet het afweten. Manlief zei dat hij er vlug er eentje bij de elektrozaak kon gaan halen, maar dat hoefde niet. Hadden meer dan hapjes genoeg.

@ Wilde eend, jij bent aan het aftellen, maar niet naar iets leuk . Ik hoop dat de bestralingen mogen meevallen en dat je er niet ziek van gaat zijn. De noveenkaars brandt nog steeds. In gedachten ben ik bij je, wou dat ik meer voor jou kon doen.

Zo, ga de keuken, de living en de hal en de gastentoilet dweilen. Namiddag gaan wandelen met Matice en gaan we iets drinken. Doe mijn jurkje van gisteren aan, een dieppaars met glitters. Zelfs manlief vond het me mooi staan, want hij heeft het niet zo op glitters, maar dit vond hij wel mooi.

Zo, ik wens iedereen een fijne laatste dag van het jaar. Sterkte voor de zieken.
Liefs en een knuffel voor jullie allemaal.