welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje

26 jan 2025, 15:25

geen regen tot nu toe, soms eens de zon,
weinig wandelaars hier te zien,
al is er een wandel tocht hier in dorp,
we zullen geduld moeten hebben tot de lente voor wat zon,
grtjs van krakje,

bekske veel bewegen zeggen de artsen, maar de pijn moet je er bij nemen,
een wafel daar heb ik ook goesting in, maar zonder room wel met fruit,
eet ze smakelijk op,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

27 jan 2025, 12:16

Afbeelding

Oma-C

27 jan 2025, 15:13

Afbeelding

Sterkte aan Bekske en krakje.... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

28 jan 2025, 06:56

Afbeelding
hallo iedereen de nachtwaker komt eerst nog even langs voordat de beddenbak op gezocht word.Gisteren voor de eerste keer nadat boodschappen hulp weg was ging ik rusten en ben even in slaap gevallen iets meer dan een half uur .Was zo enorm vermoeid van mee te gaan voor boodschappen te doen .Ik ga mee om even weg te zijn de dag doorbreken bij manier van spreken .Maar ondervind dat ik lastiger krijg om in en uit een auto te stappen .Maar ik ga er verder over zwijgen .Dagelijks even op de tanden bijten zodat we ons blokje rond nog kunnen doen .Ik zeg nooit iets tegen de persoon over de pijn enz .Hij ziet wel dat ik last heb voor een stoep op en af te stappen .Maar dan zeg ik dat is voor aandacht te hebben .Hij begrijpt niet waarom ik niet gewoon iets zeg hoe het met mij gaat .Ook vind hij dat ik enorme moed heb om dagelijks met de viervoeters buiten te gaan .Ik moet in beweging blijven anders zo het nog erger worden .Afijn ja genoeg erover .Hier zijn er die het moeilijker hebben dan ik zelf en die zeggen daar amper ook iets van .Dus trachten te genieten hoe lastig moeilijk het ook is .Gisteren een goed gesprek met kinesist gehad .Vandaag gewoon enkele huishoudwerkjes proberen te doen .Want kabouters heb ik niet en de drie viervoeters liggen ook liever in hun mand .Maar hun vriendschap en steun is ongelooflijk .Eentje is enorm een gevoelige viervoeter .Ik zie regelmatig dat deze vochtige ogen heeft als ik het moeilijk heb en komt ze tegen mij liggen en te knuffelen .De twee andere doen het ook wel knuffelen maar die ene dat is iets wat ik nog maar zelden heb meegemaakt .Nu zijn er hier twee die hun ochtendconcert begonnen zijn dat doen ze iedere dag even .Ziezo een knusse gezellige dag iedereen groetje

Oma-C

28 jan 2025, 09:04

Afbeelding

Goeiemorgen Bekske en krakje, :roll:

Grijs weer, beetje mistig maar droog voorlopig
en zo'n 8° met redelijk wat wind...
Ik maak er het beste van, er is geen keuze :)

Voor allen een fijne dinsdag en veel sterkte
aan wie het kan gebruiken.... :)

krakje

28 jan 2025, 18:18

vandaag iets beter, gisteren een zatte kop zonder een druppel drank,
komt om de zoveel jaar telkens te voorschijn zonder waarschuwing,
vervelend kan dan me moeilijk recht houden, moet overal vasthouden
of lig pardoes op de vloer, duurt maar een dag of drie of vier,
jullie mogen denken wat je wilt maar ik vind het koud en zeker buiten,
onze teennageltjes zijn weer in orde gebracht, en zij kloeg ook dat koud was,
verder niks al mijn plannen zijn in duigen gevallen wegens die zattigheid zonder drank,
grtjs van krakje,

bekske kan geloven dat je moe bent zou het zelf ook zijn,
en ik probeer met mijn slechte been eerst in de auto te stappen
voor mij is dit de beste oplossing, en zolang je enigszins kunt gewoon verder doen,

Afbeelding

Bekske

29 jan 2025, 07:57

Afbeelding
we staan klaar om er in de vliegen zodat er een paar huishoudelijke werkjes gedaan zijn .Want het is dagelijks in stukjes en brokjes dat ik nu iets doe .Kan voorlopig niet veel doen want moet voordurend rusten .Maar ja met veel geduld komt alles in orde .Al de derde avond als we half weg zijn savonds om ons blokje rond de gaan zetten ze hier boven hun sluizen open .De twee avonden was het meer gedruppel maar gisteren hebben we toch een tijdje moeten schuilen .We waren niet ver van die plaats om te schuilen want nu stonden de sluizen goed open .We hebben maar 1 plaats waar we dat kunnen doen een geluk dat we er nog niet voorbij waren .Anders waren we verzopen waterkiekens geweest .Maar deze avond zal niet zijn dat we buiten gaan doordat hij laat moet werken en hang ook af wat ze hierboven van plan zijn .Nu ondervind ik toch dat die speciale halsbanden al iets resultaat geven .Hij mag nu al meer aan de twee komen .Dus volhouden en hopen dat het nog meer verbeterd kost wel iets maar als zich daardoor beter voelen ben ik blij dat ik hen daarmee kan helpen .het ochtend concert is bezig hier door de gevleugelde dat is iedere dag zo als ik opstaat .Straks levering aan huis en dan staan de viervoeters klaar om te zien of er niets lekkers voor hen bij is .Zo ik ga er aan beginnen geniet van jullie dag en hou de moed erin groetje

Oma-C

29 jan 2025, 09:28

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal, :wink:
Hier was vannacht regen en er zit
nog wat gereed denk ik, zo'n grijze lucht :roll:

Beterschap en fijne dag iedereen en
sterkte aan wie het kan gebruiken... tot later........... :)

Bekske

30 jan 2025, 08:16

Afbeelding
ik wens iedereen heel veel moed en geduld en tracht te genieten want de dagen vliegen voorbij .Nog enkele huishoud werkjes doen want ik probeer iedere dag een beetje te doen .Gisteren avond na 21.30 uur nog blokje rond met de drie .Hij is rechtstreeks van zijn werk naar hier gekomen .De regen was opgehouden en hij dacht nu van profiteren Want hij weet hoe graag ze hier buiten gaan .Nu liggen ze nog in dromenland ik schrok van eentje vannacht die was aan dromen met gegrom en enorme bewegingen dat ze maakte .Het zijn die me op de been houden en zeker hun steun en liefde dat ze geven .Die vriendschap is enorm zoals de buur zei gisteren ik geniet ervan om hen dat plezier te doen om blokje rond te gaan .Je ziet zegt hij aan hun snuitjes dat ze er plezier van hebben met hun kwispelendestaart .Vooral de kleinste die loop liever buiten als het donker is .Maar toch zien ze alles wat wij niet direkt zien .Nu als het klar is langzaam aan beginnen .Een slak doet er langer over als het maar gedaan is .Als je oud word krijg je van alles behalve haar en tanden .Dat hoorde ik mijn moeder altijd zeggen .groetje iedereen

Oma-C

30 jan 2025, 09:07

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal, :wink:
Regen hier en wat wind met zo'n 6°
en zoals gewoonlijk als het papier buiten
gezet moet worden... alles regent nat :roll:

Allemaal een fijne donderdag en veel sterkte
aan de zieken, goeie moed, mijn kaars brandt
voor al wie het nodig heeft.... :?

Ik ga aan de dagelijkse huistaken beginnen,
Groetjes en tot................... :)

krakje

30 jan 2025, 20:22

vandaag begrafenis van neef geweest, veel volk, had mijn ouderdom,
hij was echt een soort clown in het leven,
maakte overal plezier, hij heeft van het leven genoten,
draai nissen zijn nog niet weg maar minder toch langzaam,
ben jullie die regen ook zo moe, ik wel verlang naar warmte,
echt iets doen ga nog niet, probeer soms iets zonder te bukken,
grtjs van krakje,

Afbeelding

Bekske

31 jan 2025, 02:45

Afbeelding
even een mail opgemaakt omdat anders de piekermolen bleef draaien zal later meer uitleg geven .En nu de beddenbak in want moet tegen iets na 7 uur opstaan groetje aan iedereen

Oma-C

31 jan 2025, 09:17

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
de laatste dag van januari, het gaat weer snel... :roll:

Geen regen momenteel, hopelijk krijgen we wat zon vandaag

Sterkte aan al wie het kan gebruiken en op naar een mooi weekend :)

Bekske

01 feb 2025, 07:38

Afbeelding
gisteren was het een dag met slecht nieuws zowel voor de boodschappenhulp als huisarts .Dus even kopzorgen en daarna zien hoe het opgelost kan worden afijn dat van de huisarts kan niet opgelost worden .Dat is hoe er mee omgaan en hopen dat het niet te snel verergert .Maar ja dat zijn mijn zorgen ik hoop dat jullie alle een rustig fijn weekend en zaterdag hebben .Ja het is koud maar daar bestaan kleren voor en je heb een dak boven je hoofd en warm zit toch .Maar vooral het is droog beter toch dan die regen van de laatste dagen vind ik .Ik persoonlijk geniet van dit weer ondanks ik het voor moment enorm lastig heb .Maar dat is mijn probleem en moet er leren mee om gaan .Het ergste is dat er aan de pijnen weinig kan gedaan worden hij wilde pillen voorschrijven maar dan liggen men darmen stil en dat is zeker geen oplossing dat ik nog meer pillen neem om de darmen aan het werk te krijgen .Ook is er geen zekerheid over die medicijnen of het echt helpt .Dus tanden bijten en zelf uitzoeken hoe ik dit weer moet aan pakken .Dus geniet jullie van het weekend ik ga nog het een en ander opzoeken .groetje

Oma-C

01 feb 2025, 09:07

Afbeelding

Goede zonnige morgen , :wink:
Het zou een zonnig weekend worden
laat ons er van genieten....
Het heeft wel gevroren, dus een warme jas aan
als je buiten moet........ :)
Sterkte Bekske, het leven kan soms echt moeilijk zijn hé :roll: