de tijd van toen 70+ /TE BEWAREN
-
Tillie - Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
De Zesdaagse van Antwerpen. Dan zat het Sportpaleis tjokvol.
Bij Dolf Verschueren ben ik nog een paar keer pintjes gaan drinken. Hij hield een café open in de Jezusstraat in Antwerpen.
Bij Dolf Verschueren ben ik nog een paar keer pintjes gaan drinken. Hij hield een café open in de Jezusstraat in Antwerpen.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Duse
-
Alterego1 - Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05

In nostalgie:
Waar is de tijd?
Voordat we bij ons thuis een TV toestel hadden,
in de jaren '50,luisterden we op zondagnamiddag
steevast naar het programma 'Opera en Belcanto'
van Etienne Vanneste op de radio.
De intro van het programma was de machtige
muziek van het 'Zigeunerkoor' uit Il Trovatore van
Guiseppe Verdi.
Vandaag zovele jaren later denk ik daaraan terug,
me in nostalgie afvragend:waar is die tijd naartoe.
Het programma bestaat al lang niet meer,maar de
muziek is gelukkiglijk wel gebleven.
En ik luister er nog graag eens naar,terwijl ik me
ondertussen die lang vervlogen jaren voor de
geest haal.
Hopelijk kan ook u,die dit leest,er van genieten
http://youtu.be/y0Q76TZakIs
Alterego
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht
-
amadee
Goeiedag,
Wel wel, mensen toch, wat is jet hier stilletjes. Ik ga er iets aan proberen te doen. ik heb nog veel in petto, maar ja, waar zal ik eens aan beginnen.
Ja Spiksin, ik moet je nog wat zeggen, ik heb een Apple, dat zijn goeie apparaten, enfin dat zeggen ze toch, mijn nazaten, daar zijn er daar enkelen bij met een beroep waarbij de grafisch toepasiingen de hoofdzaak zij, en daarom dus, zeggen ze; daarommoest ik wel volgen. Mijn eerste computer, dat was in 1984, was een Schneider, heeft iemand van jullie daar nog iets van gehoord??? Ik zef ook niet. Het ding had een speciale naam; maar die bin ik vergeten. Schneider 256, en die 256 stond
voor het aantal kilobytes, jawel, 256 kilobytes. Er was een printertje bij, met een matrix printerkop, 9 punten. Ik kon toen niks van computers, maar was wel goed in wiskundeen bij die Scneider was een dik boek met de nodige uitleg in het Nederlands. Programma's moest ge zelf maken in basic maar in een appart computertaal, waarmee ge alleen met Schneider iets kon doen. Prijs alles bijeen: een 45.000 fr. Dat was toen heel goedkoop voor een compputer met printer maar ook voor mij betaalbaar.
En ik heb er zeer ingewikkelde dingen mee kunnen doen. 256Kb !!
En ja Spiksin ik heb allerlei ouderdomsverschijnselen, een lang woord dat ik niet verder hoef te verklaren, maar daar kunnen we wel eens over praten, ik woon dicht bij Brecht, dus.. doen hé. Neem Alterego mee.
Ik heb hier veel over dingen die hem en jezelf interesseren (o.m. Boereschuur, Esquire, Sportploegen, straatfeesten, caféploegen enz. met foto's, namen) allemaal van Merksem die anderen minder interessen, zodat ik me zoveel mogelijk wil beperken tot kleine verhaaltjes uit mijn eigen omgeving, echt gebeurd,maar of ze daarom iemand kunnen boeien, dat is wat anders.
------------------------------------------------------------------
Over wat hadden we het laatst nog. Over de coureurs. Ik weet iets over Rik Van Steenbergen. Die woonde niet ver van mij af, een 500m, in zijn villa Manderley. We hadden elkaar enkele keren ontmoet toen ik hem zei dat ik wel eens graag dat boek van hem had gehad, een boek met zijn overwinningen en zo. "Verdekke" zei Rik in vlot Arendonks "kem er veel gad, maar 'k zen z'allemaal kwaat" maar ik ken iemand in St-Niklaas ik denk dat die er nog wel een heeft, ik ga proberen een boek te bezorgen.
Twee weken later stond Rik aan mijn deur met een boek. Hij had die nog gevonden. In het boek had hij geschreven "aan mijn vriend Amadee". Behoorde ik nu tot de vriendenclub RVS ???
Drie of vier jaar nadien, stond Rik weer aan mijn deur : "Hedde ga soemweile dat boek van mijn nog??" Natuurlijk had ik dat nog. "Zou ik dat eens mogen lenen(!!)? Er is hier een ploeg van de VPRO, de Hollendse TV, en die zijn een reportage van mij aan 't maken en die zouden graag dat boek willen hebben voor hun reportage, maar ge krijgt het terug dat hebben ze vast gezegd."
Dat laatste hoorde ik Rik zeggen met iets van twijfel. Rik is soms nogal naief, maar zelfs hij zal toen moeten geweten hebben dat het boek, eens gegeven, niet meer uit Holland zou wegkomen. Ik dacht aan de man van St.Niklaas.
De VPRO-man zat buiten op straat in zijn auto te wachten. Hei bedankte mij hardstikke erg en dat ik het boek zeker terug kreeg was het laatste wat ik van man en boek hoorde en zag.
Nog eens 3 of 4 jaar later. Mijn zoon Hendrik moest samen met een klasgenoot van de school een vraaggesprek maken van een bekend persoon. Rik VS was hier de aangewezen persoon en ik wist dat hij dat ook graag deed. Ik zei tegen onze Hendrik dqt hij aan de Rik die geschiedenis van de VPRO maar eens moest vertellen.
En,Ja hoor: 2 weken later stond Rik opnieuw aan mijn deur met een nieuw boek, en wat stond er in : "aan mijn vrienden Amadee en Hendrik".
Het zou meer dan overdreven zijn te gaan beweren dat wij nu tot de vriendenkring behoren van RVS, maar het is wel tekenend voor de vele goede kanten van zijn karakter.
Ik zag hem dikwijls op de fiets voorbij rijden naar Westmalle. Daar zaten zijn vrienden in café De Kroon op hem te wachten om een kaartje te trekken.
---------En morgen is het weer vroeg dag.
Tot zolang dan maar weer.
Wel wel, mensen toch, wat is jet hier stilletjes. Ik ga er iets aan proberen te doen. ik heb nog veel in petto, maar ja, waar zal ik eens aan beginnen.
Ja Spiksin, ik moet je nog wat zeggen, ik heb een Apple, dat zijn goeie apparaten, enfin dat zeggen ze toch, mijn nazaten, daar zijn er daar enkelen bij met een beroep waarbij de grafisch toepasiingen de hoofdzaak zij, en daarom dus, zeggen ze; daarommoest ik wel volgen. Mijn eerste computer, dat was in 1984, was een Schneider, heeft iemand van jullie daar nog iets van gehoord??? Ik zef ook niet. Het ding had een speciale naam; maar die bin ik vergeten. Schneider 256, en die 256 stond
voor het aantal kilobytes, jawel, 256 kilobytes. Er was een printertje bij, met een matrix printerkop, 9 punten. Ik kon toen niks van computers, maar was wel goed in wiskundeen bij die Scneider was een dik boek met de nodige uitleg in het Nederlands. Programma's moest ge zelf maken in basic maar in een appart computertaal, waarmee ge alleen met Schneider iets kon doen. Prijs alles bijeen: een 45.000 fr. Dat was toen heel goedkoop voor een compputer met printer maar ook voor mij betaalbaar.
En ik heb er zeer ingewikkelde dingen mee kunnen doen. 256Kb !!
En ja Spiksin ik heb allerlei ouderdomsverschijnselen, een lang woord dat ik niet verder hoef te verklaren, maar daar kunnen we wel eens over praten, ik woon dicht bij Brecht, dus.. doen hé. Neem Alterego mee.
Ik heb hier veel over dingen die hem en jezelf interesseren (o.m. Boereschuur, Esquire, Sportploegen, straatfeesten, caféploegen enz. met foto's, namen) allemaal van Merksem die anderen minder interessen, zodat ik me zoveel mogelijk wil beperken tot kleine verhaaltjes uit mijn eigen omgeving, echt gebeurd,maar of ze daarom iemand kunnen boeien, dat is wat anders.
------------------------------------------------------------------
Over wat hadden we het laatst nog. Over de coureurs. Ik weet iets over Rik Van Steenbergen. Die woonde niet ver van mij af, een 500m, in zijn villa Manderley. We hadden elkaar enkele keren ontmoet toen ik hem zei dat ik wel eens graag dat boek van hem had gehad, een boek met zijn overwinningen en zo. "Verdekke" zei Rik in vlot Arendonks "kem er veel gad, maar 'k zen z'allemaal kwaat" maar ik ken iemand in St-Niklaas ik denk dat die er nog wel een heeft, ik ga proberen een boek te bezorgen.
Twee weken later stond Rik aan mijn deur met een boek. Hij had die nog gevonden. In het boek had hij geschreven "aan mijn vriend Amadee". Behoorde ik nu tot de vriendenclub RVS ???
Drie of vier jaar nadien, stond Rik weer aan mijn deur : "Hedde ga soemweile dat boek van mijn nog??" Natuurlijk had ik dat nog. "Zou ik dat eens mogen lenen(!!)? Er is hier een ploeg van de VPRO, de Hollendse TV, en die zijn een reportage van mij aan 't maken en die zouden graag dat boek willen hebben voor hun reportage, maar ge krijgt het terug dat hebben ze vast gezegd."
Dat laatste hoorde ik Rik zeggen met iets van twijfel. Rik is soms nogal naief, maar zelfs hij zal toen moeten geweten hebben dat het boek, eens gegeven, niet meer uit Holland zou wegkomen. Ik dacht aan de man van St.Niklaas.
De VPRO-man zat buiten op straat in zijn auto te wachten. Hei bedankte mij hardstikke erg en dat ik het boek zeker terug kreeg was het laatste wat ik van man en boek hoorde en zag.
Nog eens 3 of 4 jaar later. Mijn zoon Hendrik moest samen met een klasgenoot van de school een vraaggesprek maken van een bekend persoon. Rik VS was hier de aangewezen persoon en ik wist dat hij dat ook graag deed. Ik zei tegen onze Hendrik dqt hij aan de Rik die geschiedenis van de VPRO maar eens moest vertellen.
En,Ja hoor: 2 weken later stond Rik opnieuw aan mijn deur met een nieuw boek, en wat stond er in : "aan mijn vrienden Amadee en Hendrik".
Het zou meer dan overdreven zijn te gaan beweren dat wij nu tot de vriendenkring behoren van RVS, maar het is wel tekenend voor de vele goede kanten van zijn karakter.
Ik zag hem dikwijls op de fiets voorbij rijden naar Westmalle. Daar zaten zijn vrienden in café De Kroon op hem te wachten om een kaartje te trekken.
---------En morgen is het weer vroeg dag.
Tot zolang dan maar weer.
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
_
AMADEE
Het zou intresant kunnen zijn om jou, ALTEREGO eens te ontmoeten om
te keuvelen over DE TIJD VAN TOEN en zelfs over HEDEN
Ik kijk er naar uit ??
AMADEE
Het zou intresant kunnen zijn om jou, ALTEREGO eens te ontmoeten om
te keuvelen over DE TIJD VAN TOEN en zelfs over HEDEN
Ik kijk er naar uit ??
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
-
Amadee en SDW,
Graag wil ik op de uitnodiging ingaan,iets wat toch
moet te realiseren zijn.
Amadee,SDW,Spiksin en mezelf,vier Merksemnaars
die Merksemse anekdotes ophalen en uitwisselen.
Zou prachtig zijn!
Laat desgevallend maar weten hoe,waar en wanneer,
't moet uiteraard voor alle vier wel schikken.
Groetjes,
Alterego
Graag wil ik op de uitnodiging ingaan,iets wat toch
moet te realiseren zijn.
Amadee,SDW,Spiksin en mezelf,vier Merksemnaars
die Merksemse anekdotes ophalen en uitwisselen.
Zou prachtig zijn!
Laat desgevallend maar weten hoe,waar en wanneer,
't moet uiteraard voor alle vier wel schikken.
Groetjes,
Alterego
-
spiksin - Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Moet te doen zijn ! Ik lig er nu al 14 uit met een zware verkoudheid verergerd door de archi slechte lucht al de hele maand , maar 't gaat nu beter ( ondanks de nog altijd slechte lucht ) en hoop tegen einde Mei weer op " verlof " te zijn in Brecht !
OK , wie neemt het voortouw ?
Hartelijke groeten
-
Jeronimo,
Deze topic moet je NOOIT afsluiten.
Er is altijd nog leven na.....een stilte!
Zeker nadat de Merksemnaars samengeweest zijn.
Wat dat plannen van die bijeenkomst betreft,ik als
jongste van de vier wil het wel organiseren,maar
ik wil liever eerst de ouderen daarin kennen en hun
zegje laten doen.
Mag ik misschien ter attentie van Amadee,SDW en Spiksin
nog meegeven dat ik als ideale ontmoetingsplaats het nieuwe
Trappistencafé in Westmalle vooropstel.
Groetjes,
Alterego
Deze topic moet je NOOIT afsluiten.
Er is altijd nog leven na.....een stilte!
Zeker nadat de Merksemnaars samengeweest zijn.
Wat dat plannen van die bijeenkomst betreft,ik als
jongste van de vier wil het wel organiseren,maar
ik wil liever eerst de ouderen daarin kennen en hun
zegje laten doen.
Mag ik misschien ter attentie van Amadee,SDW en Spiksin
nog meegeven dat ik als ideale ontmoetingsplaats het nieuwe
Trappistencafé in Westmalle vooropstel.
Groetjes,
Alterego
-
amadee
`
Hallo Alterego,
Café Westmalle, OK, alleen moet ik nog weten:
Wanneer??
Hoe laat??
amadee.
Hallo Alterego,
Café Westmalle, OK, alleen moet ik nog weten:
Wanneer??
Hoe laat??
amadee.
-
Beste Merksemnaars,
Waar?
Wat de ontmoetingsplaats betreft is er dus al een
unaniem akkoord.
Het Trappistencafé in Westmalle.
Dag en uur?
Ik stel voor om een Donderdag in Mei te nemen,
in de namiddag om 14 uur.
De Donderdagen in Mei zijn op data van 5,12,19 en 26.
Voor mij past 19 Mei het best.
Laten jullie ook weten wanneer het best past zodat we tot
een vergelijk kunnen komen?
Uiteraard mogen ook de vrouwen meekomen.
Het weer kunnen we niet bestellen,een lekkere Trappist wel
en daar kunnen we gezellig bij keuvelen.
Groetjes,
Alterego
Waar?
Wat de ontmoetingsplaats betreft is er dus al een
unaniem akkoord.
Het Trappistencafé in Westmalle.
Dag en uur?
Ik stel voor om een Donderdag in Mei te nemen,
in de namiddag om 14 uur.
De Donderdagen in Mei zijn op data van 5,12,19 en 26.
Voor mij past 19 Mei het best.
Laten jullie ook weten wanneer het best past zodat we tot
een vergelijk kunnen komen?
Uiteraard mogen ook de vrouwen meekomen.
Het weer kunnen we niet bestellen,een lekkere Trappist wel
en daar kunnen we gezellig bij keuvelen.
Groetjes,
Alterego
-
SDW - Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
GEEN probleem behalve 26 MEI de laatste week van MEI dan heb ik druk EU aktiviteiten
Wens de LUCHTVAART te bevorderen