In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

07 sep 2018, 08:15

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, wat heb je vandaag veel te doen. Leuk dat er iemand komt kijken naar jullie koer en laat de buren maar roddelen. Ze kunnen beter over jou praten dan van je eten. Hoop dat deze jongeman nu de opruim ervan ziet zitten en als dat zo is, is dat weer een zorg minder voor jou. 
Gimly toch opnieuw wat ziekjes geweest  :(. Hoop dat hij zich vlug beter voelt. En hij verliest zoveel haartjes, zeg je. Dat is wel normaal met deze schommelende temperaturen. Niels verloor dan ook zoveel haar. 
Onze toekomstige puppy ruit niet, zijn vacht moet wel elke dag geborsteld worden. Dat ga ik onmiddellijk doen als hij pup is en hier is natuurlijk, zodat hij het verzorgen van zijn krullen gewoon wordt en hij het als iets prettig ervaart. Want Niels liet zich wel borstelen, maar als we zijn " broek" borstelden was hij weg, dat had hij niet graag. De pup mag ook 1 keer per jaar getrimd worden, maar het mag en het moet niet, het is geen vereiste.
Zou doodgraag zondag wat puppygerief zoals een nieuw kussen en een plaid gaan halen . En wat puppyspeelgoed, want heb Niels zijn speelgoed niet allemaal weg gedaan, enkel wat versleten was, maar puppyspeelgoed heb ik natuurlijk niet meer. 
Enfin, zie dat ik weer aan het zagen ben over de pup , sorry daarvoor.

Ga plaats maken voor Oma-C en de anderen. 

Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag. Ik ga beginnen aan de poets. 

Liefs aan jullie allen en maak er een mooie dag van. 

Oma-C

07 sep 2018, 09:28

AfbeeldingGoedemorgen iedereen, na een nachtje regen, wat zeker goed
was voor boer en tuinder...'tis nog grijs, dus afwachten.

M-M een drukke dag vandaag.... je weet wat doen.. :lol:

clive al aan 't "hamsteren" voor de toekomstige pup.. :lol:

hopelijk heeft Helena een beetje mooi weer tijdens het verlof :?

Alle seizoentjes een aangename dag....

't is hier nogrustig.. ik ga ook nog wat poetswerk doen, tot later.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

07 sep 2018, 10:09

Hallookes iedereen,

MJ: onze serre is van het gewone formaat.Vanaf half maart begin ik met aan de ene kant bloemkolen, spitskool, sla ,peterselie te zetten.De andere kant blijft leeg.Eind april komen daar tomaten, paprika , komkommer te staan.Als de bloemkolen geoogst zijn, kun je daar wortelen , bonen , zetten.Als de tomaten geoogst zijn ( aan de andere kant) kun je ev.winterspinazie, veldsla zetten.Mijn bloemkolen staan altijd in de serre, buiten in volle grond gaat dat niet.Ook voor spinazie en veldsla is het hier beter in de serre.Ik zet ook nog groenten buiten hé, want zo groot is onze serre niet.Je moet zelf maar eens uittesten wat lukt of niet.De rode kool,savooikool, brocoli,boerenkool , witte kool zet ik samen in volle grond en bedek ze met vliesdoek( tegen de insecten), dan blijven ze zuiver en moet je niet spuiten.Ik heb hier ook alles geleerd met vallen en opstaan .

Gisteren mosselen met frietjes gegeten.Was de eerste keer dit seizoen.Vanaf nu staat er in de winkel ook een nummermachine, volgens verkoopster steken sommige mensen voor 8O waardoor er onvrede is bij de anderen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

07 sep 2018, 17:37

Hallo allemaal,

Terug thuis van daarstraks.
Behalve gisteren geen regen gezien.
Ja, een goei drash helemaal op het einde van onze uitstap naar Trier.
Voor de rest was het best warm.
In tegenstelling tot verleden jaar was het eten niet denderend.
Soms koud en dikwijls gewoon op.
Je kan dan wel iets anders kiezen, maar dan moet je dat ook wel lusten.
Het gezelschap aan tafel was plezant en voor de rest mak je het zelf hé.
Twee keer een serieuze opstoot gehad en pijn, waar deze nacht zelfs de pijnstiller geen hulp was.
Ik heb wel de uitjes mee gedaan. Verder geen avondactiviteiten en geen zwemmen wegens te moe.

We hebben het weeral gehad. Vooral de intense stilte daar was verkwikkend. Uiteraard niet in de eetzaal, wat een gekakel...Ik ben dat echt niet meer gewoon in mijn eentje.

We hebben een halve dag busrit door de Eiffel gedaan. Het is daar mooi.
In Trier hadden we een gids die we verleden jaar ook hadden. Zo een lieve mens.
Geduldig, altijd wachten op de traagsten, ook al had hij heel lange benen.
En mooie bruine ogen :oops: :oops: :oops:

Zo ik ga iets te eten toveren, al heb ik niet veel honger, want twee keer per dag warm eten is wel van het goede teveel. Ik heb me dikwijls beperkt tot soep met een broodje, of tot een slaatje met wat vis.

Doei!

Oma-C

07 sep 2018, 18:04

Afbeelding
Een fijne late namiddag..bijna avond... de zon is er toch doorgekomen
vandaag en het was wel ietsje frisser, vanaf morgen weer wat beter
wat de temperatuur betreft..... :)
Zopas het laatste van de koers gezien, amaai de laatste 10 km 
was klimmen tegen 16-18% omhoog...
ik krijg het al benauwdals ik het zie zo steil... :roll: :wink:  pppfff

Helena, toch geluk gehad met het weer, en een goed verlof gehad
en ja er is altijd wel iets wat niet altijd naar wens is... :roll:
of je moet van de kaart eten...maar dat kan niet altijd
Je moet "de bluts met de buil nemen" als je op reis bent, zeggen wij altijd :oops:
Thuis kan je weer doen wat je wil... en eten wat je wil :lol:
Rust maar goed nu... de was gaat niet lopen.. :)

anjelierken, ja sommige mensen kunnen hun toer niet afwachten
die denken dat ze alleen op de wereld zijn, ze komen buiten en denken:
"uit de weg ik ben hier"!!! waar is respect en beleefdheid tegenwoordig hé :oops:
Ik eet straks witloof met ham en kaas in de oven... het staat al klaar :lol:

Ik wens alle seizoentjes een fijne avond en een goeie nacht...tot morgen

Muddy Maddy

08 sep 2018, 06:52

Goede morgen seizoentjes,

Als je vroeg in bed zit, dan ben je ook vroeg wakker. ventje is maar rond de klok van 11 naar boven gekomen.
Vandaag komt er dus iemand voor mijn koertje.; hopelijk schrikt die jongen zich geen aap als hij ziet hoeveel werk er aan gaat zijn omdat een beetje een Zen- look te geven. Ik ga met vetplantjes moeten werken want een deel van de koer heeft de hele dag door schaduw. maar daar heeft diene boom die onder het balkon van de badkamer groeit gene last van! jaar na jaar komt er daar vrolijk ene groeien. de vorig mag met wortels en al zijn weggedaan. 1 jaar zat er zelfs een nest vogels in, en die hadden 4 jongen. Twee merels zijn goed uitgevlogen, twee dommerikken waren in het gat van het golfplaten rommelkot gevlogen en hadden daar alles... wel ja. dat was het jaar dat buurman onkruid zijn balkon verlengde tot aan de garages. Toen heb ik nog gezegd dat ze moesten oppassen voor ons vogeltjes. Mies leefde nog. dus dat is 9 jaar geleden. Ik woon hier nu 13 jaar. Als de koer mocht gedaan zijn, dan is het de beurt aan de badkamer. de afwerking van de zolderkamers met velux-en, dat is mijn domein niet.
HVT: dat heb je met georganiseerde reizen. Toen mijn ouders indertijd met de bus naar Spanje gingen waren van de 20 stops met avondmaal: 19 keer kip! Papa heeft dan lang gezegd dat hij nooit meer kip ging eten. Als ze afstapten dan zei hij tegen ons Ma en de maten dat het kip ging zijn en yup.
Ze zijn nog 1 keer op reis geweest nadat ik er was en ik logeerde toen bij de zus van een nicht. mijn eerste woordje ginder was "meer". mijn moeder leverde een schriele baby af en kreeg een mollige baby terug zo een van het type waar je in de kaakjes gaat knijpen van schattigheid. Haar eerste woorden: wat is dat kind verdikt! Later heeft de zus van de nicht dat verteld en gezegd dat ze zo geen reactie verwacht had van een moeder die 14 dagen op voyage geweest was. Ze had eerder verwacht dat mijn moeder me gemist had. In tegendeel. :roll:
vandaag zeker naar de apotheek. Ging dat gisteren doen, maar had niet al te veel zin.
ga de kat zijn zin geven, nog een koffie maken en dan alles doen wat nog met kunstlicht gedaan kan worden. eerst met swifferdoekjes rondlopen en dat gaat niet naar de zin zijn van onze majesteit. Ik zie het nu al aan zijn ogen.
Fijne dag!
Cats Rule!

clive

08 sep 2018, 09:17

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Omasenga, een trieste dag en periode voor jou. Ik wens jou veel sterkte.

Oma-C, hmm, witlof met kaas- en ham, echt mijn lievelingsgerecht. En leuk naar de koers gekeken. 
Ik had de was gisteren buiten gehangen, maar heb hem rond 17.00H moeten binnen halen en laten nadrogen in de droogkast, was echt nog veel te klam. 

Anjelier, mosseltjes gegeten. Ook al iets wat ik heel graag eet. Maar meestal maak ik ze zelf, want vind het tamelijk prijzig als je ze gaat eten. Bovendien komt manlief niet toe met zo'n portie. 

HVT, welkom terug. En de gids had zulke mooie bruine ogen, zeg je. Braaf zij hoor !!!

Muddy Maddy, hoop van harte dat de jongeman die vandaag komt kijken naar jullie koer, het ook daadwerkelijk ziet zitten en dan binnenkort de handen uit de mouwen steekt. En dan kan je er een Zen koer van maken waarvan je al zolang droomt. En trek je dat niet aan van jouw moeder, ze doet wel meer van die boude uitspraken. 

Gisteren was ik te laat om spaghettisaus te maken, maar had dan wel al alle groenten gesneden en in een Tupperware kom gedaan. Dus moest ik toen ik opstond enkel de groenten , de tomaten en de kruiden in een kookpot doen en deze is nu zacht aan het sudderen op zacht vuurtje. Ga dadelijk het vlees toevoegen en dan laat ik de saus wat trekken. We eten dan morgen wel spaghetti, vanavond eten we een heerlijk kaasschotel met een glaasje wijn. Vind ik leuk. En de strijk is hier ook al achter de rug, was niet zoveel. 
Ga dus nu de saus afmaken en dan overal eens stofzuigen, dan is alles weer netjes. 

Zo, ga niet alle namen noemen maar wens jullie allemaal een prachtige zaterdag. 
Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft. 

Oma-C

08 sep 2018, 09:25

Afbeelding

Een fijne zaterdagmorgen wens ik alle maatjes
Hier schijnt de zon, maar ik ben nog niet buiten geweest
ik weet nog niet hoe het voelt...Afbeelding

Alle drukke mensen een fijn weekend en goede moed 
aan wie het kan gebruiken....Afbeelding

Een extra knuffeltje aan omasenga... beetje moeilijke dag vandaag,
heel veel sterkteAfbeelding

clive...spaghetti, mmm dat is al even geleden je brengt me op een idee :lol:

Ik hoop ook dat de man bij M-M een werkje vindt,
en het dan later goed aflevert :wink:

Alle seizoentjes en fijn weekend en tot later... geen nieuws hier :?

Helena van Troje

08 sep 2018, 12:41

hier ook geen nieuws
er is al eten in huis dat is al dat
de rest is voor de verre of nabije toekomst  :D

zwanenmeer

08 sep 2018, 14:36

Dag seizoentjes allemaal , 

Hier ook niet veel nieuws . De zon schijnt , dat is het voornaamste .

Voor Senga :  veel sterkte op deze moeilijke dag ... xxx 

groetjes aan iedereen .
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken

08 sep 2018, 16:42

Hallookes iedereen,

HVT: tof dat je een mooie reis hebt gehad, dat doet een mens deugd,soms moet je er eens uit zijn , vind ik.
Volgende maand zijn we ook enkele dagen weg.

Ik ben hier kweeperengelei aan het maken.Onze kweeperenboom hangt met zijn takken op de grond van de vruchten.Het is de eerste keer dat we er zoveel hebben.Van kweeperen kun je enkel gelei maken, die zijn  te hard om te eten.Ik heb die eigenlijk nog nooit in de winkel zien liggen.

Daarstraks heeft manlief een goede daad gedaan, zegt hij zelf :D.Toen ze terugkwamen van wandeling zag Spaanse woef een egel verstrikt zitten in onze afsluiting.Het was wel een heel dikke egel.Manlief heeft een stukje draad doorgeknipt en de egel bevrijd, in een emmer gezet en achter onze tuin ligt er een bosje, in het bosje gezet.Daar zit hij veilig.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

08 sep 2018, 17:32

Zo lekker die gelei

Oma-C

08 sep 2018, 18:25

AfbeeldingGoede avond alle maatjesAfbeelding
straks efkes nog wat spaghetti koken (wel volkoren spaghetti) 
die vind ik beter dan die witte...ik heb nog tomatensaus 
in de vriezer (en niet zo'n vol bord als hierboven hoor dat is veel te veel)AfbeeldingAfbeelding

anjelierken, mmmm, lekker die kweeperengelei, vroeger maakte ik die ook zelf
de boer in de buurt was blij dat de peren geplukt werden,
niemand kende dat en niemand wou ze..
en wat fijn dat het egeltje gered is... :)

Mijn was is ook buiten gedroogd en de lakens liggen al terug op het bed...
't zal heerlijk slapen straks. :).. ik vind het nog steeds warm om te slapen
alleen onder de morgen heb ik een laken nodig, de rest is nog te warm :oops:
het beetje strijk is voor morgenvroeg...

zwanenmeer, hier is de zon in de namiddag verdwenen..
afwachten wat er komt...een fijn weekend :wink:

Ik wens iedereen smakelijk eten, een gezellige avond voor allen
en een goede nacht.... groetjes aan allen en tot morgenAfbeelding

mammyretro

08 sep 2018, 18:41

goede avond 
peren gelei nog nooit gegeten ,nog zelf bereid 

hvt , welkom thuis ,fijn dat je het leuk vond ,je reis 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mariajohanna

08 sep 2018, 21:04

Goede avond, seizoentjes,
Senga, hopelijk deze dag goed doorgekomen. Had kaarsje aangestoken. Er zijn zo van die dagen.......

Bedankt Anjelierken, voor de uitleg van de serre. Ga het zo ook eens proberen te doen, vanaf half maart. Onze groententuin is niet zo extra groot maar wij kunnen er niet meer zo goed in werken, manlief al helemaal niet en ik begin ook al beperkingen te ondervinden.
Schoonzoon komt soms ook wel langs om het gras te maaien en zo, maar het meeste van onderhoud doen we nog wel zelf, in stukken en brokken. We hebben tijd, he, dat zeggen ze toch ! 😉
Volgend jaar toch minder tomaten en komkommers zetten want het meeste hebben we uitgedeeld. Je kan niet alles opeten en de diepvries zit altijd behoorlijk vol.

Ben in gang geschoten voor de eindejaarskaartjes. Het is er het weder nog niet voor maar ik moet er behoorlijk wat klaarhebben, dochter komt haar voorraadje ook hier halen ! 😉
Gewoonlijk heeft ze het moeilijk om te kiezen uit de hele serie! 
Het duurt nu niet lang meer, we zitten al in september......

MH terug van vakantie, het zal deugd doen om terug kalm thuis te zijn, op 'eigen tempo' 😉

En voor de Pup voor Clive en man is de wachttijd ook aan het korten, spanning genoeg en logisch dat je wat nieuw klein speelgoed in huis wil ! Gaat hij zo groot als Niels worden? Ik ken het ras niet dat jullie uitgekozen hebben, denk ik.......

Ik ga jullie laten, nog wat tv kijken en niet te laat naar bed. Tegenwoordig is het altijd rond middernacht maar altijd wel vroeg wakker . 

Dames, een goede avond gewenst nog.

Tot ..... de volgende 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen