Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

03 aug 2019, 12:46

Goeiemiddag

Ivette terug in Belgenland, blij te lezen dat je je gejeund hebt. Weeral iets dat ze je niet meer kunnen afpakken.
Nu wat uitrusten ! Dank dat we mogen meegenieten van je mooie foto''s.

Het weer is weeral eens niet wat we ervan verwachtten voor vandaag maar we gaan toch naar buiten hoor, fietsen en koers kijken.

Menu : brochette, worst, kippefilet, steak... bedoeld voor de BBQ maar toch maar gebakken in de pan met pelpatatjes en tomaatjes.
Oud maar niet Out

vera-maria

03 aug 2019, 19:03

Goedenavond allemaal!
Mooie foto’s Yvette!
Rietjes kunnen jullie dat met z’n tweetjes allemaal op...brochette, worst, kippefilet steak?
Meme-rietje ik heb gisteren ook brokkken gemaakt, toen ik mijn kast uitkuiste heb ik een glazen flesje laten vallen, aan het flesje zelf was er maar een stuk van maar er was wel een brokje uit mijn tegel!
Wij zijn deze morgen naar Brugge geweest is toch een gezellige stad vind ik, wij doen dan wel niet de hoofdstraat is daar veel te druk maar de kleinere gezellige straatjes!
En nu kijkt mijn wederhelft naar de koers die hij opgenomen heeft en ben ik hier eens komen lezen!
Ik ga mijn tafel dekken, heb lekker zuurdesembrood gekocht en met een stukje kaas mmm.
Wens jullie nog een fijne avond daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

03 aug 2019, 19:31

Terug thuis van een stevige tocht met koers kijken onderweg !

Veve, 't waren van alles mini porties, een bbq-pakket voor 2 van bij de C....t

Onderweg brood gekocht, eens iets anders dan het dagelijks brood en dat eten we straks dan met wat kaas en een lekker biertje.
Oud maar niet Out

Erika1

03 aug 2019, 22:31

Hey Yvette, leuke foto's :D

Rietjes, apropo lekker biertje??? Ik ga nog voor de datum naar Real in Duitsland, kan ik jullie met Duits bier of de Belgische TerDolen kriek plezier doen?? Voor het extra kort verblijf wil ik jullie ook wel eens in de watten leggen :wink:

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

04 aug 2019, 10:36

goeie morgen iedereen
proficiat aan de jarigen
eergisteren avond kwam V en F binnen met de gastjes
ze waren naar de film geweest in Kortrijk
dat was wel een verassing waar ik heel blij mee was
gisteren belde een vriendin" geen goesting om een terrasje te doen?
ja waarom niet hé, we zijn naar Bergelen geweest, zalig weertje
ik denk dat ik deze middag eens ergens ga uit eten, het is zondag hé
en dan ben ik eens buiten ook
wand met dat warm weer ben ik niet veel buiten geweest

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

04 aug 2019, 12:45

Gelukwensen , je moet het maar doen een jaar later moeder te worden, wij deden het met een dag minder dan een jaar. Ondertussen reeds 57 jaar geleden.

Ivette, wat een mooie reis, prachtig in beeld gebracht. Welkom terug.

Voor ik het vergeet , 2 nachten zonder zwieren en zwaaien, hoop dat deze stilstand blijft duren, had het nog voor en alles begon van voor af aan 🤞 Mijn hoofd is ook minder belast tijdens de dag.

Gisteren op de korte draai geweest, nu en dan een bankje, Stafke met ademnood, ik met rugpijn. Laatste behandeling eind augustus, alle hoop daarop.

Kinderkreten in overdrijven , onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkindjes werden hier anders groot gebracht, de nieuwe generatie is veel toleranter.

Groetjes ga aan mijn eten beginnen, soep is al op.

Corry .
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

04 aug 2019, 17:25

Vanmorgen hebben we de picknickmand klaargemaakt, de fietsen opgeladen en weg waren we, richting La Douce France.
Heel mooie fietstocht gemaakt aldaar met stoppen in kleine dorpjes, brocantemarkt en leuk terrasje.

Afbeelding

Afbeelding

Nu douchen en zorgen voor de warme maaltijd : verse boontjes, biefstuk, puree

Erika, heel lief dat je nog weet dat mijn ventje van die Duitse Hefe-Weisse biertjes lust (die we hier niet kunnen krijgen) maar we kunnen er ditmaal geen meenemen hé, we zullen wel per fiets bij jou toekomen hé. Eentje voor de avond bij jou mag natuurlijk wel hé.

Corry, wat beterschap... houden zo !
Oud maar niet Out

meme-rietje

04 aug 2019, 18:24

mooie zichten Rietjes
slaapwel iedereen het is laf om te slapen

corry

05 aug 2019, 08:33

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Goedemorgen

Onze kindjes zijn in Antwerpen waar onze kleinzonen hun papa woont, Bianca heeft goed contact met hen. Onze kleinzoon papa van onze kindjes helemaal geen. Hoe jammer toch, komt in elke familie voor.
Zij hebben een Akita hond welke heel kindvriendelijk is. Ooit hadden onze kindjes er ook een, je moet weten wat je in huis haalt, zij kwam in het asiel terecht, gelukkig maar voor een week

De nacht was matig het draaien redelijk, na twee dagen zonder .

Nog een fijne dag en tot later

Corry

Rietjes een foto om te koesteren, hoeft geen woorden, alleen herinneringen van nu en toen.
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

05 aug 2019, 08:49

goeie morgen iedereen
het lawaai begint weer
hopelijk is het waar dat hij deze week gedaan heeft
gisteren middag verse tongskes gegeten gewoon gebakken in boter
met rauwe groentjes en croquetjes ergens in Gullegem
dat worden hele mooie meisjes Corry

Afbeelding

majoker

05 aug 2019, 09:08

Goedemorgen maatjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
groetjes joke
ken je zelf,deel je kennis.

Ritavdm

05 aug 2019, 09:55

Goeiemorgen

Mijn huisje weer wat properder, met de franse vlag .... maar kom 't is nog altijd zomer en dan mag het wel eens zo.
Trouwens er is niemand veel die het ziet want straks zijn we weeral riebedebie :wink:

Corry, mooi meidjes, weldra hele dames !

Joke, door je prachtige foto's af en toe weten we dan toch dat je ons blijft volgen.
Oud maar niet Out

Erika1

05 aug 2019, 11:42

Goeie bijna middag,

Ik begin ook slijtage te vertonen :x :roll:
Al een paar dagen bezig geweest in de tuin, gisteren wide ik een wortel uittrekken.
Jawadde nu zit ik met een probleempje, als ik mijn rechterbeen wil optillen om bv een broek aan te trekken dan krijg ik die niet zomaar omhoog :evil: het zit em in de heup. zal nu maar voorzichtig zijn zeker en de wortels maar laten zitten hé.
Kan het niet riskeren om daarmee vast te komen zitten, zaterdag een bruiloft garçon en achter de toog :roll:

Corry, ja de meisjes worden groot hé, de oudste zal binnenkort wel al met een vriendje aankomen :wink:
De tijd vliegt werkelijk.

Veve, wat eet ik vandaag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ivette

05 aug 2019, 18:20

Ik verschijn hier laat maar heb er een reden voor: vanmorgen moest ik vanaf het Roeselaarse station wandelen naar de HHart kliniek. Daar hebben ze me een Holter(hartonderzoekbakje) opgestoken om mijn hartritme te onderzoeken. Gelukkig mocht ik een buur bellen die me daar kwam halen anders moest ik terug wandelen naar het station en kon daar maar om 12u25 de Lijnbus nemen.
Christa is komen eten dus was ik tijdig thuis.
Deze namiddag moest ik wandelen en fietsen om mijn hartslag te stimuleren!
Ik had er niet veel goesting voor, ben dan maar 2x naar de Bank gewandeld en naar de Bib gefietst.
Nu moet ik de restafvalzak en het papier buitenzetten, zal dat ook op het papier invullen!
Morgenochtend wandel ik weer van het station naar de kliniek, dat telt ook mee.
Ik zal tamelijk vroeg van dat bakje verlost zijn dus zal ik nog terug kunnen keren naar de markt alhoewel dat niet meer op het bakje zal tekenen. Ik moet maar om 11u30 de Belbus nemen dus een haastig marktje zal er wel inzitten!
Eigenlijk is dit onderzoek rijkelijk laat want het was toch al in mei dat ik die grote bloeddrukval had!
Ik hoop op een goede uitslag want ik kon op mijn vijfdaagse reis in Duitsland vorige week goed mee, ik heb me goed en sterk gevoeld wat me enorm blij gestemd heeft!
Ja en nu de vuilbak en het papier, dan eten en dan TV kijken, dat dit niet op het bakje komt kan me nu geen zier schelen!!!
Goeienavond!
Ivette

vera-maria

05 aug 2019, 19:07

Goedenavond allemaal!
Yvette niet mee inzitten dat komt wel goed!
Corry mooi de meisjes met een mooie hond!
Erika spaghetti zeker 😅
Mooi die foto’s van waar jullie gefietst hebben Rietjes!
Bloemen en een mooie vlinder van Joke!
Meme-rietje amai die dakwerker heeft wel lang zijn werk daar met je dak!
Hier is het kalmpjes nu mijn logeetje weg is...
Afbeelding
Had deze voormiddag een vriendin die onverwacht langs kwam, gezellig gebabbeld en als ze weg was mijn strijk weggewerkt.
En deze namiddag eens naar de bank gewandeld om uittreksels, straks doen ze dat niet meer die uittreksels ze schaffen dat af, ja je kan dat allemaal terugvinden in de app van de bank maarja ik had nog graag een papieren versie!
Ga de tafel dekken...tot later daag...
You only have one life...live it!